Jos ei jaksakaan intoilla

Tää on muuten taas ihan tyystin aiheen vierestä mutta mä en pysty näkemään mitään hellyyttävää semmosessa "tässä meidän markku/maikki syö kaurapuuroa" -valokuvissa [&:] Mun mielestä sottaset suut ja pitkin korvia vedelty ruoka ei vain ole viehättävän näköstä... Ja noi on just semmosia kuvia mitä ihmiset tuntuu niin mielellään esittelevän muille [:'(] Noh, makuasia, kai yhtälailla monen mielestä se on hellyyttävää [:D]
 
Meillä menee puurot ja kaikki alas hyvällä ruokahalulla... Äitinsä tyttö! [:D] Kaikki, myös jo aiemmin syödyt ruuat, täytyy ensi kolmen lusikallisen verran irvistellä ja sit voi vetää hyvällä ruokahalulla. Tytöstä tuli eilen lihansyöjä[;)]... alotettii riisi kana ruualla. Aion olla niin laiska etten tee liharuokia ite, enkä noita hedelmäjuttuja paitsi tietty bansku. Marjoja en ole viel antanu muutaku maistiaisina. Mut varmaa teen sitä tuoremarjakiisseliä. Ens viikol ois taas ravitsemusterapeutti käynti ni ajattelin kysyy sitä pakastamisasiaa/säilyvyyttä. Tylsää tehdä niin pieni määrä kerralla...

Voihan niskajumi ja päänsärky!!! [:o] Pitäis vissii tehrä jotai ku niskat on koko ajan jumissa ja päätä särkee. Sauvakävely ois tietty hyvä, mut tuntuu hassulle lähtee kävelemää ilma vaunuja/koiria. Oisha se todella omaa aikaa mut silti.
 
Mulla on pakkasessa folionyyteissä keitettyä lihaa, kanaa ja kalaa. Samalla periaatteella oon tehny ku noi vihannesmössötkin eli keittäny ja sit sauvasekottimella pieneksi. Ite oon tehny lihamössön jauhelihasta, kokolihaan on kuulemma sakset hyvä silppuri (siis jahka sen eka keittää).

Mietin tässä että joskos sitä alkais munaa antamaan lapselle, sit vois hiljalleen alkaa tehä jotain makaronilaatikkoviritelmiäkin. Ja tomaattiin kun lapsen tutustuttais ni sais pastabolognesenkin väännettyä. Alkas sit pikkuhiljaa muistuttaa oikeita ruokia noi mössöt.
 
Tämä perhe sai tänään iloisia uutisia: muutamme kuukauden päästä ensimmäiseen omaa kotiin. Teimme tarjouksen kerrostalokolmiosta ja se hyväksyttiin. Nyt alkaakin sitten muuttostressi. Jaiks! :)
 
Onnittelut KiCa täältäkin! Meilläkin haaveissa että joskos jonain päivänä pystyisi oman hommaamaan. Sitä odotellessa maksellaan sitten muille. Mutta kattoo ny mihin tää elämä vie.

Viime yönä nukuin piiitkästä aikaa ihan kunnolla sikeesti. Teki muuten sangen hyvää! Jotenki toi unettomuus vaivannu ja sit on aina kuulostellu vauvaa tai häiriintyny ku ukko kuorsaa ja narskuttaa ja mölisee unissaan. Sanotaan että ekat puol vuotta lapsen kanssa on semmosta "kuhertelukuukautta" ja sitten alkaa väsymys kaatua niskaan. Olen pistäny merkille. Tai sitten se on tää syksy mikä väsyttää. Näin kyllä semmosta unta ton sikiuneni aikana että murhasin hyvinkin raa'asti jonkun ihmisen [&:] Jospas sitä nukkuis jonkun yön sitten ihan levollisia unia nähden [:D]
 
Onnittelut Kica!

*ittu, kävin tänää taas sokerirasitukses ja jouduin ottaa tytön mukaa ku kaikki oli töissä. No peepää hoitaja tokas ensi et tollasilla tänne tulet (rattat) ja sit ku lähdin ekaa tuntia venaa ni et sitte nostele lasta, jotta on oikeanlainen tulos!!! [:@] Sit viel viimesel kerral puhkas toisen suonen ja nyt käsi mustana. Hyvää viikonloppua vaa hänellekin! [&:]

Joko muitte vauvat päristää? Siis suulla... Meillä tyttö teki ekan kerran viime viikol ja olin / yritin olla niinku ei mitää, mut nyt on eilisen jälkee kaikilla ruuilla päristelly. Kiva vuorata joka paikka et selviis vähemmäl siivouksel...
 
Ihanaa, naapurin teinit aloitti kuuntelee musaa täysillä 4.30!! Muksu onneks nukkuu, mutta eihän mua enää väsytä. Mies kävi sanomassa naapuriin, kunnes oli ensin varmuudella kohde selvitetty. Päätä särkee jo muutenkin. Erittäin kiva päivä edessä [:@]

Meillä päristellään kyllä, jo jonkin aikaa. Etenkin sose suussa on kivaa hommaa [:)]
 
Tein taas tänää ison satsin soseita, parsa- ja kukkakaali, kesäkurpitsa ja maissi. Sain purkin hinnaksi 0,33€! Et onko kukaa muu laskenu onko tuo kannattavaa??????????

Toki mulla oli näitä kalliimpia aineita ku perunaa, porkkanaa ja bataattia on jo pakkasessa. Tietty sit ku laittaa lihaa/kalaa ni sithän se on halvempaa... [8|] Musta se on kivaa hommaa, et en silläkää halua eroo siitä mut tulipahan laskettua... [:D]
 
Sipster, kyllä meilläkin on päristelty jo muutama kuukausi,
eli jostain 2-3kuukauden ikäisestä ja se tuntuu olevan
toisina päivinä ihan maailman mukavinta hommaa [:D]
Eikä siinä kyllä itelläkään pokka pidä...
Mulla alkaa lunssa ojentuun... Vihdoinkin! Ja jos huomenna
menis kahen viikon tauon jälkeen salille, jipii!
Meillä oli isännän kans laatuaikaa hotellista perjantaina,
vähä vinettoo ja suht aikasin (yheltä) vällyjen väliin,
aijai, oli se vaan mukavata [;)]
 
Hui, kärsin, olenko siis olemassa?
Mökkireissu helvetistä... Ollaan siis tosiaan käyty aikasemmin mökillä jo monesti ja ihan putkeen menny. Nyt sitten... Näköjään näiden nykysten asetusten kanssa on pirun tärkeetä että rutiinit säilyy minuutilleen ja jos ei säily ni sitten ei nukuta. Ei päivällä, ei yöllä. Nyt oon valvonu melkein perjantaista asti ja alkaa olla melko mielipuolinen olo. Jos yöllä sattu lapsi olemaan hiljaa niin ukko kuorsas. Jonkun puoli tuntia nukkunu silloin tällöin... Todellisuudentaju ihan kateissa. Hitsi kun toi mukula ei taas huoli maitoa pullosta eikä nokkiksesta että sais sen johonkin yöksi hoitoon että sais nukkua. Järki lähtee päästä...
 
Enpä edes muistanu mitä olin viimeks kirjottanu ku oli niin sekapäinen olo siitä valvonnasta ja muusta. Yleensähän mökille mennään rentoutumaan mutta nyt hmmm no, kun oikeesti muistelen niin saunassa oli ihan jees käydä mutta muusta en oikeesti edes muista kun on menny niin koomassa [8|]

En tiiä mitä meiän hyväntuuliselle muksulle on tapahtunu, jossain välissä se on näköjään vaihtunu tommoseen sumutorveen joka jaksaa välillä olla 10min nauravainen ja sitten alkaa se naamanvääntely ja suora huuto. [:(] Onneks nyt on ukkoki jaksanu olla tukena kun sekin pääs näkemään millasta ton lapsen kanssa on jokaikinen päivä... Parin viikon päästä mun oli tarkotus mennä kavereiden kanssa iltaa istumaan, alunperin niin että lapsonen ois mukana, mutta nyt taitaa kääntyä niin että poika jää isin kanssa kotiin ja mä meen kalkattamaan tyttöjen kanssa ja olen yötäkin pois kotoa, JES! [:)]

Laskin tässä jo epätoivoissani että kuinka monta päivää on siihen että lapsi alottaa päivähoidon ja mä pääsen unohtamaan kuinka työläs se onkaan ja jeesustelemaan miksi joku haluaisi teipata sen aloilleen kun itse näen sitä vaan sen tunnin päivässä niin että se on hereillä [;)] Pyydän anteeksi jos joku tosta loukkaantuu, mä yritän täällä selvitä mustan huumorin avulla.

Niin joo, meillä kanssa on päristelty jo pitkään. Se on semmonen kiva juttu mikä saa hyvälle tuulelle tämänkin perusnegatiivisen äidin vaikka tapahtuisi ruokapöydässäkin [:D]
 
Onkohan tää puolen vuoden taitekohta aina muksujen kanssa jotenkin vaikea? Kun Moon meilläkin tuntu olevan tosi raskasta. Tänään kaikki on mennyt ihan päin mäntyä. Viime yönä meillä heräiltiin PUOLEN TUNNIN välein!?!?!? Lisäks lattialla ei viihdy ollenkaan ja koko ajan on vaan kitinää ja huutoa. Yritin mitata lapselta lämmön, jos oliskin vaikka kipeä. Siitähän se suurempi huuto vaan alko ja mies heräs, joka tekee siis öisin töitä ja nukkuu kotona päivät. Tuli onneks auttamaan ja selvisi, että ei ole kuumetta tytöllä. Päiväunille ei meinanu millään nukahtaa. Aaarg. Tänään pitäis lähteä neidin kanssa ekalle tanssitunille. Ei yhtään jaksais kun itse ei ole juurikaan nukkunut. Mutta en mä jaksa ton känkkäränkän kanssa kotonakaan nyhjöttää. Ehkäpä siitä tanssista tulee paremmalle tuulelle sekä lapsi että äiti.
 
Moikka pitkilleen! Tulin epätoivossa tänne hakemaan apuja, ja näyttää olevan kohtalotovereita ton sumusireeni-huudon kanssa! Siis voi kiesus!! Meidänki ihana iloinen pallero on perjantaina vaihdettu tuollasen kirkuvaan känkkikseen
[:(]. Siitä asti on tosiaan ollu noin 10 minuuttia hyvällä tuulella ja alkaa se tajuton rääkyminen. Tosin hampaita on tullu 2, mutta kun se ei ole edes tavanomasta kipuitkua (ja kirkuu vaikka on Panadolia annettu), vaan semmosta syvältä kurkusta tulevaa karjumista. Sitten oottaa vähän aikaa ja eikun uus huuto. Yöllä herää kans noin kahden aikoja parkumaan, huutaa vähintään pari tuntia. Ja jos nukahtaa, niin kesken unen karjuu yht'äkkiä taas täysillä. Mä en kestä!!!!
Voi luoja, miten kauan tätä mahtaakaan jatkua!Tänään tuli 7 kk ikää.
 
Vaikka onkin ikävää, että teidän muidenkin muksut on just nyt oikeita känkkäränkkiä, niin on kyllä helpottavaa huomata, että ei olla ainoita. Mistä tää voi oikein johtua? Onks kenelläkään tietoa?

Meillä ei oo kyllä hampaat vielä puhjennut, että sekin voi vaikuttaa. Eikä neiti oo suostunut ryömimään tai konttamaan, että esim. yöhulinat voi johtua siitä kun yrittää kehittyä liikkumisessa. Mutta en tiiä....hermo meinaa kyllä mennä. Pieni auringonpaiste oli kyllä tossa minilattarit-tunnilla mutta sen jälkeen unille meno oli taas niiiiin vaikeeta. Ihan kuin "esimurrosikä".
 
Meillä ei niinkää känkkishuutoa vaa sellasta "melkeinikkunalasitrikkovaa" kirkumista hereillä ollessa. Yöllä herätessä tämä sumusireeni luultavasti kuvaa parhaiten... [:D] Aiemmi pienellä vienolla äänellä ilmoitteli, et oon hereillä ja nyt täys rähinä päällä ja heti! Tytöl ei viel ole hampaita, mut kuolaaminen lisääntyny sikana.

Kysyin siltä ravitsemusterapeutilta siitä kiisselijutusta ja ei voi pakastaa. Ohi meni mis vaihees saa antaa tuoreitamarjoja ku vaihdoin tytön kakkisvaippaa...
 
Komppaan KiCaa, mukavaa ettei tosiaan oo yksin tän huuto-ongelman kanssa vaikkei tätä kenellekään toivoisi. Meillä on tehty hampaita kyllä ahkeraan, mutta aikasemmat hampaat ei ole tämmöstä aiheuttanu (sehän ei kyllä tarkota ettei ne vois olla just noi hampaat, meinaan nyt on yläleuka vuorossa ja monta hammasta yhtä aikaa). Mietin just että pitäsköhän sitten käyttää lääkärissä tota poikaa että kattosivat sattuisko olemaan korvatulehdusta. Mulla ei oo mitään tietoa miten se oireilee, kun ei kuumeiseltakaan tosissaan toi mukula vaikuta... Alkaa kaikenlaiset ilkeydet pyöriä päässä ja tulee semmonen huono äiti -olo kun tekis mieli vaan kiukutella tolle kakaralle takasin. Ehkä se on jotain "liikkeelle lähdön tuskaa" tai jotain, kova ois täälläkin halu päästä liikkeelle vaikkei vielä tosissaan osaa. Ois niin ihanaa jos edes selviäisi MIKSI pitää huutaa niin voisi yrittää ymmärtää ja jaksaisi itekin sitämyöten paremmin [:(]

Ainiin joo, oltiin tänään tommosessa seurakunnan kerhossa ekaa kertaa. Mä olin jotenkin suhtautunu tosi nuivasti semmoseen etukäteen mutta itse asiassa siellä oli tosi kivaa. Ja mikä parasta - ne lastenhoitajat katto muksujen perään sen aikaa kun me äidit juotiin kahvia. Koskahan on saanu viimeks juoda kupin noin rauhassa?
 
Moon olipa kiva kuulla tuosta seurakunnan kerhosta, meillä alkaa kans nyt perjantaina ja oon miettiny tätä "jeesustelu" juttuu [:)]! Sit maanantaina alkaa minilattarit, piti mennä [:)] sinne muskarii, mut tuo minilattarit on samaa aikaa... Toivottavasti minä tuhatkilooelämäniloo aksan hyppiä muitten mukana!!![:D][8D]

Tein sitte eile ison päätöksen ja kävin ilmottaa pomolle et oon luultavasti kotona ens elokuun puolee välii. Pomo siihen että ainahan sitä saa pidennettyä jos haluaa... Et näin!!! [:@] Eipä kauhiasti tee edes mieli sinne ku on tuo setti tollasta! Ens viikon maanantaina meen työkavereiden kans saunomaan...
 
Takaisin
Top