Jos ei jaksakaan intoilla

Moon, mä kans tykkään huomattavasti enemmän
tuttujen / kavereiden / sukulaisten lapsista verrattuna
raskausaikaan taikka sitä edeltävään aikaan.
Mutta ei todellakaan tulis pieneen mieleenkään mennä
mihinkään mammakahvilaan tms. kuunteleen ventovieraiden
muksujen kitinöitä.

Ja onko se aina niin, että oma mukula on se maailman
suloisin muksu?

Kavereilla ja siskoilla tosi sulosia yksilöitä, mutta esim.
naapurin 9 kk tyttö, en voi vain millään ilveellä sanoa
sitä kauniiksi tai suloiseksi. Se on vaan kasvoiltaan
jotenkin kummallisen näköinen, otsa roikkuu silmien päällä,
silmistä ei näy kuin viirut ja koko pää on sellainen
"laatikkomainen". [:D] Oonks mä ihan kamala?
Ei kai lapsia voi rumiksi sanoa, mutta kaippa niistäkin sitten
löytyy niitä ei niin omaa silmää hiveleviä yksilöitä?

corolla, mun silmiin ainakin on osunu jos jonkin näköstä lasta: söpöstä kauniiseen ja ihan järkyttävän rumaankin. Oma muksu on mun mielestä niin perusvauvan näkönen kun olla voi, omaan silmään toki suloisin :) Neuvolassa törmäsin vauvaan joka näytti ihan pöllön ja gorillan sekotukselta. Varmaan sekin on jonkun mielestä sulonen...

Mie oon todennu ettei muutten lapset ole sen ihanampia ku aiemminkaa. Toiset lapset on vaan niin ärsyttäviä... [:@] Eile rippijuhlis oli sellane 6v tyttö, keski-ikäisten vanhempien ainokainen, ja se puhu mulle säästä. Ihastu mei vauvaa nii et jouduin oven vieree vahdiks ku Nilla kävi nukkuu ettei se pentu mee herättää sitä. Koko ajan jauho et kyllä vauva herää... [8|] Murrrr! No meillä on myös tää yhden lapsenpolitiikka (ei olla viel keski-iässä [:D], ni todettii autossa et ei edelleenkää tehdä toista vaa rupeen käymää kerhoissa Nillan kans et se saa omanikäistä seuraa heti alusta...)

Onko muut miettiny tuota jatkoa ku vanhempainvapaa loppuu??? Me ollaa ajateltu et olisn kotona ainaki siihe et tyttö täyttää vuoden, tai sit syksyy asti. Millo sitä pitää alkaa ilmottelee/hakee??? Löysinkii et kaks kuukautta aikaisemmi pitää ilmoittaa eli ens kuussa... Yritän saada sivutyöluvan et jos kävis jotai töitä välil tekee ni tulis vähän paremmi rahallisesti toimee...

Plääh, nyt kun on päässy kotona olemisen makuun niin inhottaa jo ajatus töihin menemisestä [:D] Saishan siinä sitä peräänkuuluttamaani "omaa aikaa" ja taloustilannekin elpyis vähän mutta mielummin laittasin lapsen hoitoon vasta vähän isompana. Mulla on kanssa tarkotus olla kotona siihen asti että lapsonen sen vuoden täyttää mutta katotaan nyt jos perse kestäis olla vähän pidempäänkin (en kyllä usko). Hoitovapaallahan saa tehdä töitä niin paljon kuin jaksaa edellytyksenä ettei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa. Mietittiin sitäkin että mä vaihtasin iltavuoroon mutta eipä sekään ois kivaa kun sitten ei kuitenkaan oltas koko perhe yhessä ikinä kun mies ja lapsi ois jo nukkumassa kun mä tulisin kotiin. Marraskuun alusta alan kuitenkin tehä taas noita kaljanlaskukeikkoja sillon tällön että ees vähän sais "taskurahaa".

Meillä on kyllä aikomuksena rykästä noita muksuja useempikin. Saavat sitten sitä räpätys- ja tappeluseuraa toisistaan. Mä oon kanssa ollu tekemisissä tommosten keski-ikäisten vanhempien ainoiden lasten kanssa ja voi jestas kun ne osaa olla rasittavia! Toki varmasti poikkeuksia löytyy mutta pääsääntösesti on semmosia pikkuvanhoja aikuisessa roikkuvia itsenäiseen tekemiseen kykenemättömiä...
Meille tuli toissapäivänä yllätysvierailulle kaveriperhe neljän muksun kanssa. Vieraat on toki mukavia MUTTA vauva oli jo nukkumassa ja nää lapset kilju ja huusi ja juoksi ja riehu meidän koiran kanssa joka sitten pani metelillisesti parastaan... Onneks poika on periny isänsä unenlahjat eikä heränny tähän näytökseen. Eikä siinä mitään, tokihan lapsista saa ääntä kuulua mutta kun ne lapset teki mitä lystäs ja vanhemmat komensi tyyliin "Äläpäs nyt tee noin ja noin" ja sitten eivät puuttuneet kun lapset tekivät siitä huolimatta... Huokasin helpotuksesta kun se porukka älysi lähteä pois suht pian. Ja sen jälkeen keskusteltiin oman miehen kanssa kasvatuksesta että onhan varmasti selvää että meillä lapsen on toteltava tai sitten hän saa siitä jonkun seuraamuksen ja vedetäänhän varmasti yhtä köyttä eli jos toinen vaikka kieltää jotain niin toinen ei saa lipsua siitä. Itsestään selvyyksiähän nämä ukollekin oli, piti vaan varmistaa [:D]

Onneksi kavereiden lapsiin sisältyy myös niitä hyvin kasvatettujakin yksilöitä! Mun mielestä lapsen kuuluu toki näkyä ja kuulua ja riehuakin mutta myös uskoa kun sanotaan...

Ja asiasta näkkileipään: ootteko tehny muksuillenne ite hedelmäsoseita? Kun meillä menee alas kyllä yks jos toinenkin asia mutta noi kaupan hedelmäsoseet aiheuttaa ilmeisen kovia vatsanväänteitä muksulle. Eipä kai se makeiden syöminen nyt niin must ole kun vihanneslihamössö uppoaa kuitenkin ja puuro. Oon vaan pistäny merkille että noissa hedelmäsoseissa on ties mitä rypälemehuja mukana eikä vain sitä yhtä hedelmää mitä etiketti lupaa... Muut soseet oon tehny ite niin niistä tosiaan tietää mitä sisältävät. Ois ihan kiva tietää onko se noi ite hedelmät vai ne muut aineet mitkä sitten mahaa ärsyttää.

Kävin joskus keväällä Radielin ravintomikäasiantuntijaikinäolikaan ni sano et kannattaa tehdä tuoremarjakiisseliä. Eli 10min keittää ja laittaa perunajauhoa ja hedelmäsokeria, en muista pystykö sitä pakastaa. Mut banaania iha litsaamalla.

Hei jes, tänään pääsin taas tuntemaan itteni fiksuksi... Meillä alkaa vauvauinti ens viikolla ja olin tilannu lapselle nettikaupasta mieleiseni uikkarit. Tänään soittivat sieltä että voih, heilläpä ei niitä olekaan enää varastossa. Sain ihan hillittömän primitiivireaktion ja hyvä kun en itkeny silmiä päästäni kun millään ei oo enää mitään väliä ja mistään en sitten enää koskaan voi saada lapselle niitä helkkarin uikkareita, olkoon vauvauinnit ja olkoon kaikki ja mä en jaksa enää mitään... Tunnustan saaneeni tämmösen kohtauksen pari kertaa raskausaikana neuvolakäyntien jälkeen kun tuli saarnaa painonnoususta ja hemoglobiinista ja aiemminkin kun oli käytössä väärän merkkiset pillerit... [:D]

Veikkaisin ettei kenelläkään oo sitten hauskaa jos mä alan flippailemaan tällä lailla, nyt kun ei voi edes pillereitä syyttää kun en ole niitä vielä alottanu. Eikä oikein oo sopiva ajankohta pms-oireillekaan.

Mites te muut, onko tunteet heilahdellu kun on imetys loppunut/vähentyny?

Moon, eikös tuo ole ihan normaalia? Tai siis mulle ainakin
ihan tuttua. En kyllä huomannu että imettämisen lopettamisella
olis ollu vaikutusta mielialoihin, mutta nyt ainakin kun alotin
ton ehkäsyrenkaan käytön,niin kaks päivää sen laittamisesta
mulla on aina yks päivä jolloin olen ihan mahdoton. Itken
ja kiukuttelen ja oon tosi masentunu, vaikka kaikki asiat
olis ihan hyvin.

Kyllä se siittä, no panic.

Jahas, meillä liikutaan nykyään. Ei ryömien vaan kierien. Ja vauhdilla! Milloin syömään koiran leluja, milloin ruokapöydän alle, milloin kirjahyllyn luo kiskomaan tavaraa päälle... Loppuu mun rauhalliset kotityö- ja tietokonehetket [:D]

Hello kitty-matkarattaat tilattu! Igh. Oli pakko saada ne [:D]
Tilasin myös kävelytuolin. Neidillä niin kova hinku päästä liikkuun,
mutta kun ei osaa muuta kuin pyöriä lattialla.

Kuullut ettei kaikki mukulat edes konttaa? Opettelevat istumaan
ja sitten vaan pyrkivät pystyyn. Onko tietoa asiasta?

Onnittelut Moon!!!! Eipä tartte sit tosiaa rauhas tehdä mitää... [:D]

Meil on sellane kävelytuoli ja tyttö tykkää olla siinä, mut jaksaa olla max 10minuuttia ja sit alkaa vissii kuuppa painaa liikaa...

5kk neuvolas just käytii, piikkeja tuli kaks ja sit rotaviruslitku, voi huudon määrää. 7300g ja 65,2cm ja pipa 42,2cm. On kuulemma hyvin tasaisen oloinen kehitys, viimeeks eri neuvola ja tyttö oli alipainone... Näytti kirjottaneen et on kovin eloisa tyttö ja juttelee ikäiseksee paljon. Tarttuu leluun ja vaihtaa lelua kädestä toiseen. Tietääkö kukaa mitä näihi seurattavii juttuihi kuuluu? Et tietäis vähä kytätä meneekö edes suuripiirtei normikehitykses. Siskol on ne 2 kehitysvammasta lasta, ni tietty kyttää tota omaa kans. Viel ainakaa ei neuvolatäti ole sanonu et ois jostai myöhäs....

Tahtoo helteiden loppuvan. Mulla on tullu painoo lisää näitte helteide aikaa ku ei jaksa/pysty lenkkeilee koirien kans niinku normaalisti ja silti (tietty) syö samanverra ku muulloki. [:@][:@][:@][:@][:@]

Tervehdys taasen.

Puoli vuotta on ohitettu ja me ollaan hengissä, ihan juhlan paikka eikö? :D  Uskomattoman nopeasti on aika kyllä menny.

Enää ei tarvii miettii mitä tekis.. jätkä oppi juuri ennen ku täytti 6 kk nousemaan tukea vasten ja nyt sitten kokeillaan kaikki mahdolliset paikat, että voiko sitä vasten seistä ja miten se tasapaino pysyy. No hyvin tuo kyllä pököttää pystyssä, mut sitte se alastulo ei mee ihan oppikirjojen mukaan... mistä sitten on erinäiset kuhmut ja mustelmat todisteena.

Me myös lähdetään pojan kanssa allergiatutkimuksiin. Imetyksen kun lopetin 3 kk sitten pituuskäyrä lähti laskuun kuin lehmän häntä.. pituutta on tullut ka. 0,8 cm/kk sen jälkeen. Joten epäillään oisko maidon proteiinien imeytymisessä jotain häikkää.. no se selviää tutkimalla.
 Painoa pojalla on nyt n 8,5 kiloa.

Olitte puhuneet suloisuudesta... joo eipä ne kaikki vauvat niin silmiähivelevän kauniita ole.. sano siinä sitte vanhemmille "ööö.. onpas se.. no onpas se.. no onha se .. vauva" no okei.. osaa sitä olla kommentoimatta :) Mulla oin lähipiirissä tällä hetkellä vauva joka ei oo ihan maailman suloisin ilmestys, mutta vanhemmilleen tää laps on kuitenkin rakkain ja ihanin.

Jaaha.. pitänee lähteä hiippailemaan sinne lekuriin päin pojan kanssa.. kunhan sais tän kuontalon ensin vähän edustavampaan kuntoon.. turhaa työtä, mut yritinpä ainakin.

Kyllä tää hormoniheittely on ihmeellistä. Jos ei ois menkat voisin vasten parempaa tietoutta luulla olevani raskaana kun voin pahoin eri hajuista [:D]

Tänään pyörittiin extempore kaupungilla muksun kanssa ja kun ei ollu tarkotus olla niin pitkään niin en ollu pakannu evästä mukaan. Ostin sitten jonkun pilttimössön, perunaa ja parsakaalia muistaakseni, ja hyvä kun en siihen paikkaan oksentanu ku sen purkin avasin [:'(] Ihan järkkyhirveä haju! Eikä lapsikaan ollu kovin ilahtunu kun sitä yritin sille syöttää. En ihmettele yhtään. Hyi...

Ollaan tässä ukon kanssa oltu kihloissa jo iät ja ajat. Tänään sitten hommattiin sormukset. Ihan pöljältä tuntuu [:D]

Juu, samaa mieltä Moon, haju on karmea... Omatekosta voi jopa itse maistaa... :)

Mitenkäs muilla, joko olette siirtäneet lapsenne omaan huoneeseen? Meillä nyt toista yötä nukkuu omassa huoneessaan ja hyvin meni ainakin edellinen yö, kerran huusi tuttia mutta sai itse sen juuri suuhunsa kun pääsin sängyn viereen... :) Mutta kyllä kaikki ääniä kuuntelee paljon enemmän... :D

Meillä nukkuu lapsonen pienoinen vielä isin ja äidin makuuhuoneessa. Kyllähän se jo omassa huoneessa pärjäisi vallan mainiosti ja nukuttais kumpikin luultavasti paremmin - äiti ja poika (isi nukkuu makeasti kuorsaten autuaan tietämättömänä äidin tai pojan yöllisistä heräilyistä) - jos olisi lapsi lastenhuoneessa. Mä kuitenkin haluan vielä pitää muksun siinä "käden ulottuvilla". Sitä on niin hellyyttävä katsella ja välillä iltaisin silittääkin kun se siinä pinnasängyssään nukkuu. Se ois taas semmonen yhen vauvavaiheen loppu jos sen omaan huoneeseensa siirtäis... Ja toinen syy siirtämättömyyteen on laiskuus nimittäin tuleva lastenhuone on nyt vierashuone ja pitäis sitten rymsteerata uusiksi enkä vaan saa aikaseksi <:)

Nyt oon vierottamassa muksua yösyötöstä. Ihan hyvin se on asiaan suhtautunu. Mönkiminen sängyssä on kyllä lisääntyny ja pönkistä huolimatta se pääsee jo mahalleen. Oon onnistunu ilmeisesti karistamaan sisäisen hysteerikkoni kun annan sen sitten vaan sammua mahalleen. Kyllä se nyt jo niin varmasti osaa kääntyä selälleen tai kyljelleen jos tarve vaatii.

Me oltiin juuri muutama päivä muksun kummitädin ja tädin kanssa mökkeilemässä. ihanaa! sai olla poissa kotiaskareiden parista. oli lupa rentoutua. ekana yönä neiti otti kunnon 1,5h huutoraivarit, kun oli outopaikka ja uusi matkasänky. mutta nopeasti tottui paikkaan. automatkain nukkui mennen tullen.

kotimatkalla sain pitkästä aikaa pizzaa, kun alotettiin nyt vehnäaltistus kotona. lääkärin ohjeiden mukaan. nyt sitten jänskätään muutama päivä tueleko oireita. jaiks.

meidän neiti on nyt kahtena päivänä kakannut oikin kunnon pökäleitä 4-5kertaa päivässä. välillä tuntuu, että mistä sitä oikein riittää. päikkäreiltäkin herää kesken kaiken, kun on kakat vaipassa. ja niissä on muuten no jytyä, hajussa nimittäin. huhhuh. toimiiko teillä kiinteiden aloittamisen jälkeen muksujen vatsat näin vilkkaasti? toki meillä on ollut näitä ennen 2-3päivän kakattomia päiviä.

mulla tulee näköjään kuukautiset 2kk välein....voiko hormoonitoiminta olla edelleen näin sekaisin? että jonain kuukautena tulee ja jonain ei?

Meidä tyttö saa oman huoneen sit ku muutama koira heittää veivinsä... [8D] Meil on 3h+k ja koirat on yhdes huonees. Nukkumaa käymine on nykysi melko jännää, tyttö nukahtaa ja herää "päikkäreiltä" puolen tunnin kuluttua, siis yöunilla. [:@] ärsyttävää kytätä sitä sitte, sit uus nukutus ja ei mitkää tassuttelut auta! Hirvee huuto päällä, nukahtaa sit vieree josta siirretää takas omaa sänkyy.

Onko muilla vielä hormonihikoilua? Kuinka kauan se voi kestää vai onko tää mun pillereistä... [&o] Ei jaksais ku koko aja hikoiluttaa ja sit tulee kylmä et menee iha kananlihalle. Läskiä sain 10kg pois joista 7 tullu takas ja vituttaa! Anteeks kielen käyttö...

KiCa: Onnittelut mökkireissusta ja pitsasta! Kyllä sitä kummasti jaksaa aina kun on vähän päässy irtautumaan arkikuvioista.
Meillä kanssa toi kakka kiinteytyny ja alkaa jo haista sille itelleen. Ongelmana onkin se että meinaa olla maha vähän liian kovalla. Puuroa syödään aamuin illoin ja lisäks noita vihannessörsseleitä 2x päivässä mutta ei taida muksu saada kuitua tarpeeks. Oon sitten syöttäny mallasuutetta (helpottaa) ja nyt kokeillu luumusosetta. Toivottavasti jeesaa ni ei tartte joka kakalla katkasta jotain tärkeää suonta kun pää punasena äheltää.

Käsittääkseni noi menkkaheitot ja hormonihikoilut kuuluu asiaan ja voi kuulua vielä pitkään. Mulla meni kierto sekasin kun imettäminen väheni. Muuten on kyllä jo sen verran normalisoitunu että tulee kerran kuussa menkat. Tosin ne alkokin melkein samantein synnytyksen jälkeen [:'(]

Meillä muuten koirakin nukkuu samassa makkarissa. Saas nähä kumman huoneen se sitten valitsee kun poika muuttaa omaansa. Ainakin sen kori saa jäädä masterbedroomiin. Laskin pinnasängyn pohjan tonne "isojen" lasten asetuksille tänään. Alko punnertajan pää olla jo sen verran korkeella laidan yllä että parempi kai ennakoida ennen kun lapsi joku yö rojahtaa itekseen sieltä sängystä pois [&:]

Se on meidän osalta ainakin totta, ite nukutaan paljon paremmin, kun Leevi on omassa huoneessaan, ja hyvin on pärjännytt...
Sama juttu hikoilusta, se on ihan hirveetä, kun ennen en ole pahemmin hikoillu...

Meil kans sillo kakka meni aikas kovaks alkuun, mutta huomasin että kaupan ruoat tekee kovaks, kun antaa omatekemiä niin kakka on löysempää...

Ihanaa ens viikol luvataan paljon viileempää =D

Argh ja sars...

Alotettiin eilen vauvauinti. Mukavaa puuhaa, ei siinä mitään. Mutta se jumalaton kyynärpäätaktikointi puku- ja pesuhuoneessa. Etuillaan ja ängetään ihan muista piittaamatta. Uinnin jälkeen olin laittamassa vaippaa lapselleni pukuhuoneessa kun joku äiti pyysi mua väistämään. Nappasin sen vaipattoman lapseni syliin ja väistin mutta hänpä lykkäsi oman lapsensa siihen mun kaapin eteen kuivattelemaan ja vaipanvaihtoon jne... Tänään tavaratalossa olin pääsemässä just hissiin oman muksun kanssa kun jostain kaukaa monen hissin päästä ryysäsikin jotain mammoja kakaroineen (ehkä semmosia 5-6v muksuja rattaissa mukanaan...) että HE olivat jonossa ensin ja mun pitäis jäädä hissistä pois. Just. Varmaan ryysäisivät kauppajonossakin eri kassalta mun eteen jos se mun kassan jono sattuis menemään nopeemmin... PK-seudun bussissa sattu joskus aikanaan että joku akka tuli kyytiin muksu mukana sateenvarjorattaissa. Hän ei suinkaan menny siihen rattaille varattuun paikkaan (joka oli ihan vapaa penkkeineen) vaan lykkäsi ne sateenvarjorattaat kasaan ja tuli vaatimaan että mä lähden joltain peruspenkiltä pois kun hän tulee siihen istumaan lapsensa kanssa. En tiedä pitäiskö munkin unohtaa käytöstavat kokonaan ja ladata takasin näille ämmille (ei suinkaan oo mitään ainutkertasia tapahtumia tämmöset) mutta jotenkin vaan typerryn tommosesta käytöksestä etten osaa edes sanoa mitään.

Koulumaailmassa oon ollu töissä vuosikymmenen ja siellä oli vanhempien välillä myös ihan hillitöntä tappelua kun oltiin vaatimassa itselle ja omalle lapselle aina jotain erityiskohtelua (en puhu nyt ns. erityislapsista vaan ihan tavallisista) MUIDEN lasten kustannuksella.

Mä lupaan ampua itteni sinä päivänä kun havaitsen ite käyttäytyväni tolla tavalla.

Meillä alkaa vauvauinti huomenna... Odotan innolla kyynärpäätaklaajia! [:D] Pikkuse kyllä hirvittää kui tuo reagoi siihe pesuhuoneen hälyy, kotona kyllä tykkää käydä suihkussa. Moon pesitkö vauvan ennen altaaseen menoa suihkussa??? Mietin et missä sen uikkarin saa sit päälle jos vauva pitää käyttää suihkus ensi... [:)]

Meillä pottaillaa toista päivää! Neiti istuu ku kuningatar siinä "valtaistuimellaa" ja katselee alaisiaan pitkin nenän vartta.... [:D] Pienet pissat tuli tänä aamuna siinä vaihees ku otin jo pois potalta, osa lattialle ja osa pottaa. Hurja riemu päällä ja tyttö nauraa mut ei vaa tiedä mille...[;)]

Takaisin