Jos ei jaksakaan intoilla

Jeps, pesin eka vauvan. Sitten vaan uimahousut jalkaan ja vielä kerran suihkuun niin että ne pöksytkin tuli kasteltua. Päätettiin ukon kanssa että vuorotellaan poikaa = joka toinen viikko menee isänsä kanssa miesten puolelle ja joka toinen viikko mun kanssa naisten puolelle. Siellä miesten puolella on kuitenkin paremmin tilaa kun suurin osa vauvoista on "automaattisesti" äideillä...

Meillä ei vielä osata istua. Yhdistelmien rattaissa sain nostettua selkänojan ylimpään asentoon samoin kuin sitterissä ja lapsi pysyy hyvin pystyssä. Syöttötuolissa ei pysy eikä lattialla. Näin ollen ei päästä pottaharjotuksiinkaan vielä. Vaan senhän toki ehtii. Odotan tota istumista lähinnä että sais muksun syöttötuoliin. Sitterissä kun syöttää niin heiluu jalat koko ajan suussa ja joka paikassa...

Tänään 6kk neuvola. Nyt oli taas tullu pituutta ja painoa. 74,4cm 9480g. Hattumitta oli kuitenkin kasvanu maltillisemmin niin tulee kontrolli kk:n päähän (ihan kivaa, olin jo etukäteen harmitellu ku kuukausittaiset käynnit loppuu kun on kiva aina kuitenkin kuulla paljon muksu on kasvanu [:)]).

Höh, me oltiin mietitty ukon kanssa että jos ois ollu mahollista pitää isäkuukausi lokakuussa kun on metsästysaika. Mä oisin sitte jatkanu vanhempainvapaata marraskuun. Vaan eipä pystynykään silleen tekemään. Saas nähä nyt sitten että koska pääsis pohjoseen isovanhempien riemuksi. Ei ihan kestäis talous sitäkään että mies ottais kk:n palkatonta [&:] Mutta asioillahan on tunnetusti taipumus järjestyä.
 
Likka täytti tänään myös 6kk. Syöttötuolissa on istuttu jo mallikkaasti ja se tosiaan moon helpottaa. meillä on syöttötuoliin vielä sellainen tarjotin. tänään iltapuuron jälkeen neiti itsekseen viihtyi syöttötuolissa ja leikki sosepurkin kannella. sitä oli mukava paukutella tarjottimeen. rattaissa istuminen on vielä vähän röhnöttämistä ajoittain, mutta sekin alkaa sujua. parhainta on kuitenkin saada seisoa aikuisen tukemana.

Ihanaa, kun muksu kehittyy! [:)]
 
Moon ei mei tyttö viel istu ilman tukea, mut sano neuvolas et ku pitää selkää nii hyvi suorassa ni voidaa alkaa istuu syöttötuolis ja potalla. Ainut et potalla pidän tyttöö kainaloist kiinni, vaik löysinki prismast orthexin potan mis on kapea soikea reikä. Baby björnin pottaa se tippuu... Syöttötuolis istuu pyyhkeellä tuettuna ruokailujen ajan.

Onpa kiva ku on viileempää, jakso tänää lenkkeillä ilman äitin kiukkua!!! [;)]
 
Nyt saattaa tulla sanomista, mutta on pakko pieni välihuomio sanoa... sipster ja muut vauvauimalaiset, on oikeesti tosi tärkeetä, että myös vauva käy suihkussa ennen altaaseen menoa. Etenkin vauvauinnissa, koska se vesihän on lämpösämpää ku normaali uima-allas, ja siellä myös ne bakteerit viihtyy himpan verran paremmin. Vauvastakin irtoaa jonkun verran sitä normaalia "ihohilsettä" ja tietysti vielä pissajäämiä yms. niin se altaan vesi pysyy huomattavasti miellyttävämpänä ihan niille viimeisillekin uintiryhmille. Tätä harva tulee ajatelleeksi, eikä siis tietenkään tieten tahtoen jätä suihkussa käymättä, mutta nyt oli vaan pakko huikata, ihan kaikessa ystävällisyydessä :)

Nimim. Vauvojen ja taaperoiden kanssa altailla plutannut ja ohjannut ryhmiä
 
Joo nii miekii mietin, mut ne ohjaajat sano ettei vauvaa tarvi pestä[:-] ennen altaasee menoa, yks infossa ollu viel kysy sitä. Mut sit ku luin netistä ni siel oli just tuosta et pitää pestä ennen altaasee menoo. No onneks tuli kysyttyä!!!
 
[:)]

Eilen "valmensin" ukkoa iltapuuron ja nukuttamisen saloihin. Tänään on mun vuoro lähteä ottamaan vähän häppää työkaverien kanssa [:)] Aion tosin olla sillä reissulla huimat kolme tuntia (tilasin itelleni kyydit kotiin [;)]) mutta tekeepä hyvää päästä tuulettumaan. Ja hyvää tekee sekin että pystyi nyt ite ukon tyyliin sanelemaan että olis kiva jos ois sauna lämpimänä jne kunhan tulen kotiin [:D]

Lapsi on vierotettu yösyömisistä joten ei tartte edes stressata mistään yöimetyksistä pikkuhiprakassa [;)]

Toivottavasti osaan tolla reissulla puhua ihan aikuisten asioista ettei juttu pyöri vaan jossain oman navan ja vauvankakan ympärillä [&:]
 
Hienoa Moon!!!!! Kyllä sitä yllättävän hyvin pystyy puhuu aikuisten juttuja...

Meillä meni vauvauinti hyvin, tyttö ei kiljunu yhtää! [:D] Olin satavarma et se huutaa suihkuhuonees kuuppa punasena... Kävin eile kattoo istuinta autoo, olin ajatellu sitä Britaxin Securaa, mut se ei pysty olee etupenkil ku on niin korkee ja takapenkille laitettaessa etupenkki pitää siirtää aivan eteen ettei siihe mahdu nukkuu. Mulla meni käpy mun äitii sil reissul, oli lähtyny niinku lapsenvahdiks ni huomasin raahaavani tyttöä kopassa ja toises kädes istuinta sovituksee... [:@][:@][:@][:@][:@] No pitää raahata tuo ukko joku päivä sinne. Myyjä sano et moni on ostanu tollasee autoo ku meil on, sen Besafe isofix istuimen mikä sen nimi nyt olikaa, mut siis hinta 470€[:@]!!!!! Mun kipu kynnys menee kyl vähä alempana. Nyt katoin siel liikkees Britaxin First Class Plussaa, onko kellää kokemusta???
 
Nonni, nyt se on sitten terassikausi avattu ja varmaankin myös päätetty samaan syssyyn [;)] Mukava ilta oli. Tottahan toki tähän mahtui ohareita ja kyydin myttyyn menemistä ja muuta (ja näytti eka etten sitten pääsis edes lähtemään) mutta lopputuloksena oli kiva ilta ja tuli oltua aavistuksen pidempään ulkona kuin mitä olin suunnitellu [:)] Kotona odotti sitten lämmin sauna ja hyvin pärjännyt nukkuva miespuolisten kaksikko.

Kyllä sitä näköjään melko helpolla nousee ohrapirtelö päähän! Vaan hyvä niin ni ei tartte semmosta määrää juoda että tulis krapula [:D]
 
Hienoa, että pääsit moon viettämään vapaailtaasi! Ne kummasti auttavat taas jaksamaan arjessa ja muksun kanssa. 
 
Kiva Moon et pääsit tuuuuulettuuuu!!!

Ihanaa et on tullu tälläset viileet ilmat jaksaa taas lenkkeillä!!! [:D] Sit ärsyttää et tänää oli sorsastuksen alotus ja en päässy mukaa [:@]!!!

Oon täysin hurahtanu noihi vauvaviittomii, ne on niin hauskoja ja pysyy ehkä oma viittomataito yllä... Sit tää potattaminen se sujuu hyvin yhdet pissat per päivä aina päikkäreiden jälkee! Yleensä osa siitä menee lattialle ku ei istu kokonaa reiän päällä mut mitä väliä!!!! [;)] Onkohan mulla tekemisen puutetta!?!?! No tyttö tykkää kans! On aika vaikee miettii (taas) mitä laittaa päälle ku aamul lähtee lenkille, paikallaa joutuu istuu rattaissa. Sain pohjosest kaverilta fleecepuvun ja vedin sen aamul sisävaatteiden päälle ja kypärämyssy päähä. Ei se mitenkää hikine ollu ja kädet oli kylmät, täytyy vissii hommata jotkut ohuet lapaset.
 
Joku kirjoitteli aiemmin hikoilusta. Karseeta.
Helteet loppu, hikoilu ei. Ja en tiedä muista, mutta
mun hiki ainakin haisee ihan erilaiselle kuin ennen.
Tosi kamalalle, itteekin yököttää [&:] Joo no ihan ku
tälläset ketään kiinnostais [:D]

Iski lunssa. En oo ollunna kahteen vuoteen kipeenä.
Onneks mukula oo oireillu, ainakaan vielä.

Tänään outo päivä. Isäntä lähti sorsamettään ja
vei pikkuneidin mukanaan kummitädille hoitoon.
Mä sitte siivosin kämpän kunnolla, meni koko päivä,
ja nyt ihmettelen kun televisiotakin voi kattoo ilman
keskeytyksiä. Otan tässä muutaman vinettolasin,
käyn saunas ja sitte tairan lukea yhtä sairaan hyvää
kirjaa JA nukkua ilman herätyksiä aamuun asti.
OUTOA.
 
corolla, toi on just sitä mitä kaipais itekin! Ois niiiin ihanaa vaan olla kotona itekseen tai miehen kanssa kahestaan ilman että sen kummemmin on mitään ohjelmanumeroa, kunhan normaaleja hommia tekis ja olis! Meillä lapsi kuitenkin vielä roikkuu tississä päivisin ja on taas saanu päähänsä ettei pullo tai nokkamuki kelpaa niin ei kehtaa viedä sitä sitten hoitoon kiukuttelemaan [:@] Vaan ehtiipä ton kai myöhemminkin [&o]

Täällä on nyt hampaita tehty urakalla. Kolmas hammas puhkes toissayönä ja kolme muuta on tossa melkein esillä. Saas nähä mitä musta jää jäljelle kun nyt tulee yläleukaankin aseistus [;)]
 
Corolla täällä myöskin hiki virtaa, vaikka ulkona ilma viilentynyt. etenkin imettäessä tuntuu, että kaikki vaatteet on liikaa. huhhuh. "mielenkiinnolla" odotan, onko tämä sama ilmiö tallella vielä talvellakin.
 
Mulla taas tuntuu tasottuneen toi hikoilu jo. Sääli sinänsä, musta oli tosi kätevää viime talvena kun pysty leuhottamaan takki auki niillä tappopakkasilla ja ruuvaamaan pattereita pienemmälle kotona. Mä kun oon aina ollu ihan hirvee vilukissa [:D]
 
[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@] Käytii tuossa ostamassa tytölle seuraavan koon istuin... [:@][:@][:@][:@][:@] Kyllä meni aikaa 3h ja vihdoin saatii sellane mikä mahtuu mei tila-autoo! Oisin halunnu Britaxin istuimen mut ne vie niin paljon tilaa ettei mei tila-atoo mahdu.[:'(][:@][:'(][:@][:'(][:@] No saatii sit tooosi edullinen Besafen izi combi x 3, 400€ [&:]. Hermo meni noin 687 kertaa ja ukol oli päänsärky ku oli hitsannu jotai (?) eile ja siitä tulee päänsärkyä. Täytyy sanoo et toivottavast ei tarvi ostaa uutta istuinta seuraavaa kolmee vuotee.

Täällä hikoillaa kans, ukolla ja tytöllä takkia ja pitkiä vaatteita, mulla caprit ja t-paita! [:D] Kumma ettei se sulata läskiä...
 
Kuulkaas, millä mä saan puurot meneen mukulalle alas?
Neuvolasta tuli oikeen käsky harjotella puuroja.
Ostin sitten muutaman purkin sitä valmiskaurapuuroo.
Mukula yökkii kun sitä tarjoo. Ja sehän on ihan hirveetä
liimaa! Heitin sen sitte vessanpönttöön kun ei muksulle
maistunu, niin sehän jäi kuin tauti posliiniin kiinni.
Sai harjata pois...
Mutta mitä siihen vois laittaa sekaan, että maistuis?
Sokeritonta mehukeittoa? Ja miten se on niin pirun limaista
tavaraa... Voisko sitä sekottaa maitoon, vai mitä mä
oikein keksisin...
Tarkotus on siis tarjota sitä iltaisin, että uni maistuis
pidempiä pätkiä.
 
corolla: oliko sulla sitä muksun puuroa, se on ihan mautonta... Meilläkää se ei menny alas, mutta sitten ostin sitä piltin jauhepuuroa ja se kyllä uppoo.. Alkuun laitoin aikas paljon jotakin hedelmäpilttiä sekaan, mutta nyt enään muutama lusikallinen, lisäks oon alkanu tekee niin et ihan tavallisia kaurahiutaleita, pistin tehosekottimellä ensin hiutaleet ihan soseeks ja sit oon sekoittanu puhtipuuroa vähän sekaan ja hyvin alas uppoo...siis hiutaleet ihan kuiviltaa sekottimes pienemmäks...  Mut toi hedelmäpiltti on varmaa kaikista helpointa mitä sekaa voi laittaa ja makuja on... 
 
Meillä toimii Muksun RIISIPUURO (jauhoista). Sen voi tehdä joko veteen tai maitoon. Rintamaitoon tehtynä siitä tulee aika litkua, mutta veteen ja korvikemaitoon tehtynä oikein hyvää. Ja meillä sitä syödään erilaisten hedelmäsoseiden kera: päärynä, kuningatar, mustikka-vadelma, persikka-päärynä, ruusunmarja-vadelma jne.
Kokeilin parina päivänä Muksun MANNAPUUROA, koska siinä on vehnää ja meidän tyttö pitää altistaa vehnälle allergiakokeilujen vuoksi. Mutta mannapuuro ei meidän tytölle maistu yhtä hyvin kuin riisipuuro. Sillä siis jatketaan. Kaurapuuroa pitäisi kokeilla, mutta ehkäpä joku päivä.

Ja ainakin ton riisipuuron koostumukseen pystyy vaikuttamaan sillä, kuinka paljon niitä jauhoja laittaa siihen: mitä enemmän, sitä kiinteempää tulee. Suosittelen kokeilemaan tota riisipuuroa!
 
Nii ja sittenhän on muuten niitä Muksun päärynäpuuroa, banaanipuuroa ja vadelmapuuroa, mut meillä ainakin jännästi se vadelmapuuro meni ihan litkuks kun se jähtyi... :/
 
Meilläki meni toi kk puuroon totutellessa. Kaurapuuro menee kyllä jo hyvin (eka Semper, nyt Muksu), ihan vaan lämpimään veteen oon tehny ja nyt lisänny pikkutilkan öljyä sinne joukkoon. Nallen riisipuuron oon tehny perushiutaleista mikrossa mutta se ei oo kelvannu yhtä hyvin. Omaan suuhun toi vauvojen puuro maistuu kyllä vaan pahvilta [&:] Meillä taas ei huolita noita hedelmäsoseita oikein millään, makee ja silee ei oikein kelpaa (ei ole selvästikään tullu äitiinsä [:D]). Mustikkaa ja luumua oon saanu menemään puuron sekaan huijattuna ja banaani menee kun sitä siitä hedelmästä raastaa lusikalla suoraan suuhun. Mutta en mä noista makeista niin paineita ota kun muuten menee niin järjettömiä määriä ruokaa kyllä alas. Pitäis varmaan pikkuhiljaa kokeilla jotain muutakin puuroa. Mitähän toi mukula sanois ruispuurosta hmmm. Saakohan lapsille antaa talkkunapuuroa? Se on toisaalta niin voimakkaan makunen että ehkä ei ihan kertalaakista uppoais. Noissa lasten melko hintavissa puuroissa mua viehättää lähinnä se ettei tartte keitellä - sen kun sekottelee vaan. Mutta onhan se hinta ihan järjetön.

Huoh, tuntuu että noihin lasipurkkeihin hukkuu vaikka tosissaan makeita soseita lukuunottamatta teen noi mössöt ite. Onneks se "normaaliin" ruokaan siirtyminen tapahtuu kuitenkin suht pian.
 
Takaisin
Top