Jos ei jaksakaan intoilla

Meillä tyttö alkoi nukkua 8-10 tunnin yöunia tuossa parisen viikkoa sitten. Ja ihan rintamaidolla mentiin. Eli taitaa olla yksilöllistä miten vauvelit nukkuu.

Nyt on 4 kk kohdalla aloitettu peruna- ja bataattisoseet ja tosi hyvin maistuvat tytölle. Noin puoli desiä kotitekoista sosetta korvikemaidolla laimennettuna on nyt tytön kerta-annos. Ja sosetta annan lounasaikaan, eli siinä kello 12-14 yhden annoksen/vrk.

Kokeilin kaupankin soseita, mutta eivät tytölle kelvanneet. Noh, onneksi nämä tämänhetkiset herkut ovat helppoja valmistaa.

Hyvää juhannusta kaikille!

Mä oon tehny ite muut paitsi hedelmäsoseet ja maissisoseen. Kanankin tein itse. Jääpalamuoteista siirrän pakastepurkkiin ja sieltä on tosi näpsää yhdistää eri makuja. Nyt sitten ostin kana-riisi-soseen kaupasta ja sotkin siihen ekalla kerralla porkkanaa ja toisella kerralla bataattia. Kummallakaan kerralla ei tytölle kelvannu. Hedelmäjälkkäri kelpas ja mahan vetäs täyteen tissistä. Joko oli vaan huono päivä tai sitten saan tehdä kaikki soseet ite tai sitten vaan tyttö saa vähitellen tottua myös teolliseen makuun. Onhan ne mun makuuni ainakin pahoja ne kaupan soseet, paitsi siis hedelmä.

Meillä tyttö menee unille siinä 21-22, joskus 20.30 annan puuroa ja yökkärin vaihdon jälkeen saa tissiä. Sitten, kun me mennään unille joskus 24-02 annetaan velli-luumusose pullosta (joskus pumppaan siihen maitoa lisäks), sitä on noin 150ml yhteensä eikä siitä uppoo ikinä kaikki. Helppo syöttää, kun toinen on puol unessa. Ei oo ikinä tykänny pullosta juoda vaikka jo osastolla sai korviketta tissin lisäksi.  Ei vaan mulla maito riittäny, mutta nyt riittää (Tuttelia onkin kaapissa muutama kymmenen purkkia. Pitäis jollekin myydä muutamaan euroon).
Sitten herää syömään 5-7 aikaan, joskus nukkuu jopa ysiin. Sillon tosin mulla jo tukala olla.
Hirveen erilaisesti tuntuu vauvat nukkuvan. Mutta ei sitä huonounisuutta loppuelämää kestä vaikka yksikin huono yö tuntuu välillä kuolemalta.

Ois vielä reilu viitisen kiloo painoon ennen raskautta (tuli 23kg raskauden aikana) ja aattelin jos siitä vielä sais samaan syssyyn kymmenen kiloo pois ni ois hyvä. Ei oo varaa eikä halua ostaa uusia vaatteita ni pakko mahtuu vanhoihin, ja niitähän piisaa...

Maippi: Punasipulin sörssäsin, mutta Sannukalta tulikin tuo vinkki että valkosipuli ois hyvä kanssa, eli pitää lisätä sitä myös. Tänään mentiin tosin lääkäriin kiireen vilkkaa kun oli niin tukkoinen ja itkuinen ja lopuksi kun sai aivan järkyttävän shokki-itkukohtauksen joka kerta kun laitettiin makuuasentoon. Ei ollu onneksi mitään. Huh. Olin satavarma että korvatulehdushan se siellä vähintään.

Corolla: Meillä tykkää bataattisoseesta. Suu ammolla oottaa lusikkaa ja mäyskyttää ja söis varmaan ihan ähkelöön, mutta sama määrä on annettu kertalaakista kun Maippi, eli semmonen puoli desiä. Peruna-parsa-porkkanasta tykkää kanssa ja pelkästä perunasta. Korvikkeella laimennettuna nämä.  Hedelmäsoseista ei tykkää vielä.

Ja mulla pimahti nyt lopullisesti näitten vyötärömakkaroitten kanssa!!! Ikuna en ole mitään ruokakuureja noudattanut, mutta nyt päätin eilen aloittaa sen Atkinsin kuurin. Testaan. Ihan mielenkiinnolla, että voiko se olla totta että jotain rasvaista ruokaa vetämällä voi laihtua!!?? Hiilareista jään kaipaamaan ruisleipää, perunaa kaikissa muodoissa sekä olutta :) Oon aina ollu ihan ihme oluen tissuttelija. Parempi kait se ois kropalle vetää harvasti lärvät. (vaikka on nekin tullu vedeltyä). Ennenkun sain ajatuksen kokeilla tuota Atkinsia niin ostin nesteenpoistotabletteja ja keitin sitä karseeta noitasoppaa kaalista, selleristä, tomaattimurskasta jne. Parissa päivässä kyllä tippu nesteitä 1.8 kg

Katotaan mitä tapahtuu! Mä laitan nämä lähtöluvut tänne (mies on muutoin ainut joka on asiasta tietonen) ja katotaan vaikka viikon ja sitten parin päästä miten on käyny.

23.6. Paino 68.1 kg
Reisien ympärys 60 senttiä
Takapuoli 105 senttiä
Maha 113
Rinnan alla oleva "makkara mikä lie" 100
Rintojen ympärys 110

Epäuskolla ja jännityksellä ootan tuloksia[8D]

Aamulla sitte 8 lekurille PMS oireitten takia. Ihana että tää elämä on niin helppoo[;)]

Tänään kävimme neuvolassa. Uudet mitat: 61,5cm ja 5460g. Tyttö vaan vierasti terveydenhoitajaa tosi paljon, oli eri hoitaja kun tavallisesti. Oma on jo lomalla. Pari rokotetta saatiin taas ja huuto vaan yltyi.

Mies otti neuvolassa puheeks mun unettomuuden. Oon siitä kärsinyt aikasemminkin, mutta nyt taas. En tahdo saa unta millään. Sain reseptille rentouttavia lääkkeitä satunnaiseen käyttöön. Jos otan sellaisen, niin sitten en saa yön aikana imettää tai hoitaa tytön syöttöjä yms. Hoidan vaan yksin yöt kun mies on töissä. Mies lupasi, että joku viikonloppu tai hänen lomallaan voin kokeilla niitä. Hän hoitaa silloin syötöt. Se olisikin ensimmäinen kerta, kun häneltä siihen saisi apua!

Eilen meillä otettiin taas yhteen. Mulla meni käämit sihen,että mies ei osallistu mihinkään. Jalkapallo menee edelle. Varmaan 2kk sitten viimeks kylvettäny tytön, ja sen piti olla niiden välinen juttu, kun mä hoida imettämisen. Pelin jälkeen olisi kyllä voinut, mutta yritin takoa järkeä, että silloin kun pelin kannalta on hyvä hetki, ei välttämättä ole neidille enää hyvä hetki. Tässä pitäisi mennä lapsen ehdoilla. Ja kun hän kylvettäisi, saisin itse sen 10minuutin lepohetken. On rankkaa olla esim. 11h putkeen ns. leikkitäti. Tokaisi, ett koskas sä oot ollu viimeks töissä? Sain sanottua, että sunnuntaina, kun tein yhden keikkahomman. Lisäsin vielä, että mä oon töissä 24h vuorokaudessa!!!!!
Lähti ovet paukkuen töihin. Aamulla pyysi anteeks ja lupasi osallistua enemmän. Tänään on ainakin auttanut tytön hoidossa ja leikkiny sen kanssa ihanasti. Annoin siitä oikein erityiskiitoksen! Saas nähdä kuinka kauan tätä oikein kestää.

Ninsai, nyt kyllä kiinnostaa tietää sun pituus.
Painoahan sulla ei o pal mitään.

Ja sit ihan vinkkinä vaan tuosta atkinsista, että
sen ruokavalion muutoksen pitää olla pysyvä.
Saat sillä kyllä lähteen painoa ihan varmasti, mutta
heti kun palaat vanhaan ruokavalioon, kilot tulee takaisin.
Itse olen todennut paremmaksi painonvartijoiden pisteet,
koska mistään ei tarvitse luopua. Itse en vaan pysty luopumaan
juurikin ruisleivästä ja perunaruoista.

Niin ja Kica, hirmusesti on muksuilla kokoeroja kun meitin neitillä
oli nuo samat mitat 2 kuukauden ikäisenä!

Corolla: Hyvä pointti tuo pituus tuoda julki[:)], tosiaan pystysuunnassa senttejä ei ole kertyny kun 156. Ei mulla ihan ylettömästi ole läskiä, mutta painoindeksi kuitenki piiputtaa lievää ylipainoa. Ja kun se kaikki on vielä kertyny tuohon mahaan, lanteisiin ja persuuksiin. Semmonen 58 on mulle sopiva kilomäärä. Siltikin jää muotoja;)

Niin ne perunat ne perunat. Kaikissa muodoissa ja ruisleipä. Kun ekat 2 viikkoo on menny ja saa alkaa hissukseen nostamaan niitä hiilareita niin kyllä satsaan pikkupottuloisiin ja ruisleipään. Vaihtu muuten koko missio tässä projektissa. Aluks oli ideana pudottaa painoa, mutta nyt huomasin että mun atopia ei kutise enää! Siis WTF?? Koko elämän ajalta en muista yhtään pirun päivää ettei olis jatkuva kutina päällä! Nyt ei kihise, ei mistään. Olinkohan allerginen jauhoille tai jollekki karkkien väriaineelle tai jotain!

Kiva jussi oli eilen. Mentiin rantsuun aallonmurtajalle kalastelemaan ja grillailemaan. Yhtään ei haitannu että löydettiin rannan kierrätyskatoksesta 2 isoa korituolia! Kiva oli vaan isot tuolit ja pallogrilli kainalossa tsippailla kotiin. Porukka varmaan pitäny ihan idiootteina --> ettei sitten yhtään pienempiä retkituoleja ottaneet grilireissulle[:D] Huvitti kun nuorisoo olis tullu juopottelemaan siihen aallonmurtajalle useempaan otteeseen, mutta puolessa välissä kun huomasivat vauvanvaunut niin ottivat äkkikäännöksen takasin. Hee.

Mulla autto tuo vähähiilarijuttu tosi hyvin vatsaongelmii, mut oon niin heikko ku joku vetää vieressä leipää et mul loppu siihe... Meni vähä liikaa leipää. Mulle sano neuvolassa jostai 30days- luontaistuotteesta mikä poistaa kuulemma tota huonoa makkararasvaa, ja sitä on paljon [:@]. Miettiny oon kovin ja päädyin siihe et kokeilen sitä. En imetä ni voi vetää niitäki...

Ja kun oli aiemmin puhetta niistä turvaistuimista,
niin päätin ostaa nyt isomman.
Britax evolva 123-merkkisen. Menee
36 kiloseks asti ja saan melko huokeesti yhdellä
lapsella olleen... No ei se uutenakaan maksa kuin 230 e
ja menee tosiaan pitkän aikaa. Ei viitti koko ajan olla
ostamas uutta...

Just palattiin mökiltä. Mukavasti meni juhannus [:)] Ainoo vaan että ukko kaljotteli sitten joka päivä [:@] Hyttyset teki tuhojaan - ollaan ihan paukamilla koko sakki... Sitten havaittiin että pakko ostaa jo matkasänky pojalle: se onnistui melkein putoamaan vaunukopasta unillaan. Pakko olla kunnon miestä korkeemmat laidat että voi ite nukkua levollisesti. Onneksi oma äiti tarjoutu sen maksamaan.

Me saatiin lahjana toi turvaistuin. Britaxin sekin. Taitaa käydä 25kg asti. Saas nähä tartteeko sitte enää ostaa istuinta vai riittääkö jo koroke. Kamalaa ajatella noin pitkälle [:D]

Niin joo, kokeilin huvikseni miten lapsi suhtautuu kiinteisiin ja annoin sille pienenpienen perunan palan. Se sylkästiin pikaseen ulos järkyttyneen ilmeen kanssa [:D] Jatkamme kokeilua sitten muutaman viikon päästä.

Kokoeroista: Meiän muksu oli kuukauden ikäsenä ton n.5,5kg (59,9cm). Ja kuusviikkosena 61,2cm (n.6,3kg). MUTTA olihan se ihan valtava jööti jo syntyessään. Mielenkiintosta kuitenkin kuulla miten eri tavoin nää lapsoset kasvaa!

Oltiin neuvolassa. Oli niin aikasin, että yleensä tämä perhe herää vasta sillon. Ja nyt on ollu tytöllä kakka jumissa koko päivän ku ei aamukakkaa saanu väännettyy tuttuun tapaan pinniksessä just heräämisen jälkeen. Eiköhän se sieltä tuu kaikki aikanaan.

Painoa oli 7,2kg ja pituutta 66cm. 20cm tullu syntymästä. Lihaksikkaaksi kehu tyttöä. Ennusti, että istuu itekseen muutaman viikon sisään. Kaikki oli hyvin, joten eipä sen ihmeempää kerrottavaa.

Mä päätin heivata Cerazetet. Imetän vielä ni en voi vanhoja tuttuja pillereitä alottaa. Paino ei tipu vaikka sen pitäis tän liikunnan ja ruuan yhdistelmällä tippuu. Vaatteistä kyllä huomaa, että on jotain lähteny, mut vaaka sanoo muuta. Lantion seutu kyllä tuntuu turvonneelta, vähän ku ennen menkkoja, mut kertaa sata. Olin meihen mukaan normaalia äreempi ja temperamenttisempi. Itkettääki ihme asiat välillä. Tutkin vähän netistä ja luulen kaiken johtuvan noista pillereistä. Pitää kokeilla ilman ja jos ei vaikuta ni voihan ne alottaa uudestaan. Menkkojakaan ei oo viel tullu. Mikä ei ees haittaa. Ehkäsyasiat pitää vaan miettii uudestaan. En tykkää kondomeista yhtään. Kohta on varmaan pikkukakkonen aluillaan....hope not!

Enkelikasvo, mullekaan ei sovi pillerit, mielialavaihtelut
on niistä aivan järkkyjä! Kokeile Nuvaringiä.
Siis ehkäisyrengasta. Huoleton ja helppo käyttää.
Vaikutus on tasainen, eikä tuu niitä "hormonipiikkejä"
kuten pillereistä.

Jaha, että semmonen yö [:D] Lapsi oppi vihdoin eilen ton etunojapunnerruksen ja treenasi sitä sitten pinnasängyssään pitkin yötä. Ite aiheutin sille sitten ylimääräistä heräämistä kun menin naamalleen nukahtanutta punnertajaa kääntämään selälleen. Aamulla oli nauru herkässä kun pinnasuojuksen takaa nousi säännöllisin väliajoin esiin hymyilevä pää [:D]

Toivottavasti toi ei enteile liikkeelle lähtöä. Takapää mukulalla jo ryömiikin mutta etupää on toistaseksi ollu jarruna. Lapsonen kiertää siis ympyrää kuin napakelkka konsanaan.

Tuli mieleen toi unettomuus-asia. Siitä näyttäis kärsivän useempikin helmikuinen (muista nyt ole tietoa). Mahtaskohan noi imetyshormonit olla yksi vaikuttava tekijä? Kun ne raskaushormonit ainakin sitä unettomuutta aiheutti. Mulla nyt on ihan muutenkin taipumusta unettomuuteen. Ite sain ton nykyisen unettomuuskierteen katkastua kun jokusen yön nukuin nukahtamislääkkeellä. Kun on se yliväsymys selätetty niin jo saa paremmin unta.

Meillä muuten ehkäsynä ihan perinteinen kortsu. Noi minipillerit jätin hakematta apteekista kun en oo niistä kuullu mitään hyvää. Mäkään en ole mikään kumin ystävä [:'(] Ilmankaan ei uskalla touhuta kun on menkat alkanu jo. Toi Nuvaring toimisi muuten (ei vahingoita lasta) mutta se taas vähentää rintamaidon määrää. En nyt sinällään panisi pahakseni vaikka pikkukakkonen tulisi. Tarkoitushakuisesti ei kyllä vielä uskalla yrittää kun mahtaisi olla melko rankkaa itselle jos kovin lyhyellä välillä lapset tulisi.

Olo on mahtava. Energinen ja hyväntuulinen. Imuroin jopa äsken vaikka se on miehen hommaa. Eikä ois ees tarvinnu. Ei mulla ennen oo pillerit aiheuttanu mitään oireita, mutta ilmesesti toi merkki ei sopinu yhtään. Ero on valtava viikon takaiseen. Ei tee ees mieli mitään hyvyyksiä tai raskasta ruokaa. Nyt ootan, että se paino alkaa maagisesti tippua.

Tänään aattelin mennä tytön kanssa katsomaan ja kuuntelemaan Giant leapia keskustaan. Se voi oll liian "kevyttä" musiikkia tytön makuun. Tyttö tykkäs jo mahassa Radio Rockista. Jos autossa soi joku muu kanava, niin mahassa alkoi ihan kamala meno. Ja edelleen sama homma, kitistään kunnes kanava vaihdetaan Rockiin. Ei mua kyllä haittaa yhtään. Varsinkin Metallica ja Rammstein on tytön suosiossa.

Tyttö tykkää hirveesti syödä niitä maissinaksuja. Varsinkin kun ite saa syödä. Mutta niiden syönnin jälkeen on tyttö, ympäristä ja minä maissinaksuissa. Ja mies sanoi yks ilta, että mun tissit maistuu maissinaksuille. ja tytön pissakin haisee maissinaksuille. En taida enää ikinä syödä maissinaksuja...

Hohhoh. Tänään päivällä meni 1h että sain neidin päiväunille. Lopulta nukkui 1,5h, mutta pätkissä. Alko tän mamman kärsivällisyys olla nollassa, kun yritin kaikkeni, että sain tytön nukkumaan. Päätin, että yritän päiväunille samaa systeemiä kuin yöunillekin, eli nukahtaa itsekseen. Toki tassuhoitoa käytän. Lopulta piti vaippa vaihtaa ja kokeilla onko nälkä, mutta ei nekään auttanu. huuto vaan jatku ja näin toisesta että on oikeesti väsyny. Lopulta tunnin jälkeen väsähti kunnolla. Ärsyttää vaan, kun päivisin tulee hetki, jolloin kaikki on vaan pelkkää huutoa. En tiiä mitä keksis kohta avuksi päiväuniin. Kai sitä pitää vaan jaksaa joka päivä yrittää tätä samaa ja toivoa, että jossain vaiheessa kaikki loksahtaa kohdilleen. Yöunille nukahtaminen itsekseen ei ole enää ongelmallista.

Kuinka monet päiväunet muiden muksut nukkuvat?

Nyt parina päivänä meillä on nukuttu 2x30min ja 1x 1,5h. Mutta monena päivänä vain 4x30min.

Tsemppiä huudatukseen. Kyllä se siitä vielä helpottaa! Meillä oli jossain vaiheessa ihan vakiona tota huutamista. Sitten meni pojalla helposti yli ja huusi jo ihan lohduttomasti. Silloin otin sen syliin ja ihan rauhallisesti äänettä pitelin ja silitin. Sai rauhottua siihen ja sitten siirsin takaisin omaan sänkyyn. Pikkuhiljaa se oppi että sänky on semmonen turvallinen paikka mihin on hyvä jäädä itekseen odottamaan unta.

Päikkärit nukutaan jos ei ole jotain erikoista kuten uppo-outo paikka tai paljon vieraita ihmisiä. Sillon saattaa mennä myös yliväsymyksen puolelle -> huutoa. Normaalisti laitan lapsen koppaan kun se alkaa väsyneeltä näyttää. Yleensä meillä nukutaan parit, kolmet päikkärit. Semmoset tunnin pituiset ehkä. Nyt helteellä on ollu aika tappista toi päikkärinukkuminen. Eilen suostui poika vihdoin pelkkä vaippa yllään nukkumaan tuulettimen alla. Voi arvata että se oli ollu pahalla tuulella [:D] Koitin viedä sitä suihkuunkin mutta se oli raivarin paikka. Pakko sen on siihen tottua pikkuhiljaa kuitenkin.

Meillä nukutaan yleensä kolmet päikkärit, max. 1h kerrallaan. Ekat  on aika tarkkaan klo 11, tokat siinä 14-15 ja yleensä sillon mennään ulos ja vaikka kaks tuntia kävelisin niin tunnin vaan tyttö nukkuu ja vikat sitten ennen kuutta. Kuuden jälkeen ei normaalisti nukuta niin sitten ysiltä menee tyttö yö nukkuu ja nukutaan aamu ysiin.
Yhessä vaiheessa nukahti omaan sänkyynsä, mut nyt havahduin huomaamaan, että ei enää. Joten opetellaan uudestaan sekin taito. Eilen illalla meni aika helposti. Tassuhoidolla mennään, mutta huomasin ettei tyttö tykkää siitä silittelystä niin sen sijaan hoen jotain tosi fiksua rauhottavalla äänellä ja pidän kättä kyljellä. Ja jos huuto vaan yltyy niin otan syliin ja laitan takas sänkyyn heti kun rauhottuu. Meillä ei tyttö syö tuttia, oon kokeillu eri malleja ja lopulta totesin, että jos ei haluu niin sitte ei haluu. Enkä rupee enää opettaan. Muutenki on nukahtanu syliin eikä niin paljoo tissille, ni ei se tutti varmaan ois auttanu siihen nukahtamiseen. Pääasia, että nukahtaa.
Me kun ollaan kylässä jossain niin tyttö vaan sammuu yhtäkkiä. Aina ootan et tulis ihan kamala unikitinä, mutta ei oo viel tullu.

Ei ollu Giant leap hyvä. Tosin olin sitä ennen kuullu vaan yhen biisin. Sil laulajan oli vaan liian pienet housut mun mielestä.  Tyttö nukku hyvin koko sen ajan rattaissaan. Meil on sellaset yhdistelmät missä on pääkallo ja oon viel pistäny sellasen pääkallohuivin aurinkosuojaks. Ja aina saa ihailuja missä mennään. Tyttökin on yleensä mustiin ja pääkalloihin puettuna ja sekaan pistin jotain pinkkiä tai vaalenpunasta(joskus vihreetä tai punasta), lakki, sukat jne. Ja mäki yleensä kuljen mustissa. Kaikki mätsää [:D] nyt on päällä Darksiden body missä lukee Mummy's little vampire. Jalassa näkyy olevan vaan toinen sukka...ja sitte nauretaan ääneen ku äiti vähän kutittaa jalan pohjasta.

Viikonloppu ja mökkireissu takana. Voi kun pääsis mökille useemminkin. Nyt näiden mökkireissujen perusteella uskaltaa mainostaa kestoilun helppoutta myös reissussa. Ainoa varjopuoli tuolla mökillä oli hyttyset; niitä oli enemmän kuin liikaa. Poika parka on ihan ruttosen näkönen, hyttyset pisti sitä ihan 6-0... Vaan eipä tuota osumatta säästyny itekään. Lisäksi harteita komistaa perinteinen auringonpolttama [:D]

Mä käytän muksulla ihan perusvaatteita. Vähän se on joutunu kärsimään äitinsä huonon maun takia, nimittäin oli pakko tuunata sen matkarattaat karvanopilla. Ne on niin junttia että ovat suorastaan tyylikkäät [:D] Ja pakko myöntää että löytyvät omastakin autosta XD

Tervehdys pitkästä aikaa!

Aika on rientänyt kovasti ja poikakin on jo 5 kk vanha.  Kova on liikkumaan, osaa ryömiä jo ympäri kämppää välillä konttaa lyhyitä pätkiä ja jos oikein huimaksi heittäytyy, niin karhukävelyä pari askelta. Kyllä tässä on seuraaminen missä jätkä vilettää. Se on hetkessä kirjahyllyn alla ja mä en ymmärrä miten ihmeessä se joka saamarin langanpätkän löytää lattialta, niitä sitte saa koko ajan kiskoa suupielistä. Ja yks toinen mitä pitää tehä on nappailla nyrkkiä pois suusta. Se kun tahtoo mennä etusormi ojossa suuhu, ni sehän on varma oksennus. Muutenkin mikä lie samettinenä pojalla. Joka kera kun paskoo niin yrjö lentää.

Me oltiin tuossa juuri pari viikkoa matkoilla ja mun onnekseni mulla on 2 mahtavaa lasta joiden kanssa 12 tuntia autossakin menee näköjään kuin lasten leikki. ja mökilläkin on kiva olla muuten mutta ei siellä ole ollenkaan sellaista mahdollisuutta ottaa omaa aikaa kuin kotona ja sekös mun hermojani söi.
 Itikoita oli kylä niin perkuleesti, mäkäriäkin ja sitte sairaan isoja paarmoja.

Käytiin tossa kesäkuun alussa likan kanssa vkonlopun reissussa. Vein pojan to iltana mummillaan ja sitte maanantai aamuna nähtiin seuraavan kerran. Aika pitkä aika... ja ikäväkin oli kova, mutta teki hyvää olla likan kaa kaksistaan. Laatuaikaa meille.

Ei kai mulla mitää ihmeellisiä ruinuttamisia ny oo.. välillä veetuttaa vähä vähemmä ja toisinaan enemmä, mut syy on yleensä kyllä omassa itessä ja omassa viittimättömyydessä. Kämppä on välillä ko hävityksen kauhistus, ei oo puhtaita vaatteita ko purjokone toimiil  Pojan ruokavalio on toistaiseksi hyvin rajattu ja tuntuu et mikää ei pysy hällä sisällä jne.
 Imetyksen jouduin lopettamaan kun poikaoksens kaikki maidot mitä joikin ja mä en jaksanut alkaa kiusaamaan toista sen enempää, kun korvike ei niin paljoa okseta. Kyllä ne mahdolliset allergiat tässä maistelussa sitten selviää. Ja antaahan tuo pulloruokinta tietynlaisen vapauden.

Mutta joo... päivät meillä menee herätessä aamumaidolle klo 7 jonka jälkeen poika nukkuu vielä kasiin, puol ysiin asti. Siitä sitten aamutouhuilaan ja noin 2 tunnin välein jätkä vetää tirsat paitsi illalla on hereillä n klo 17-21 jolloin menee nukkumaan. Eikä herää syömään enää öisin. Se on se 21-7 hiljanen aika meillä. Nukkumaanmeno menee sujuvasti. Iltapesu, -maito, tutti ja sänkyyn.. pari läiskäsyy peffalle ja se on siinä. Onneksi.

Kotona on välillä tylsää, mut oon löytäny uusia ystäviä netistä joilla on saman ikäsiä vauvoja joitten kaa tapaillaan ja vaihdetaan viimisimmät vauvan kakkakuulumiset :)

Pojan isä ei ole enää ollenkaan kuvioissa mukana... veti jostain kumman syystä herneet nenään, kun en suostunut siihen että poika muuttaa hänelle kun 2 vuoden ikä lähestyy.. idiootti.

Mutta tällaisia tänne.

Mahtavaa Riiuzka, että kirjoittelit. Mä olen miettinytkin, että mitä sulle kuuluu. Hienoa, että noin hyvin rullaa!

Mullakaan ei ole tyttären suhteen mitään kummempia ongelmia. Tyttö ei vieläkään osaa nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn, mutta treenaaminen on käynnissä. Kyllä se varmasti oikeanlaisten rutiinien löydyttyä alkaa sujumaan. Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä... Ja sitähän mulla ei oikeen ole koskaan ollut.

Yksinäisyys täällä kyllä valitettavasti on nostanut päätään. [:(] Kaikki vauvakahvilat, jumpat yms tuntuivat menneen lomille juuri, kun tyttö täytti 3 kuukautta. Sen vuoksi mulla ei oikein ole juttuseuraa kuin miehestäni, jota ei niin kauheasti juttelut kiinnosta. Olen kuumeisesti pohtinut, että mistä minä löydän toisia äitejä juttukaveriksi, kun en oikeen kehtaa juosta peräänkään, jos jossakin näen toisen pikkulapsen äidin. Hittolainen, kun en oo edes täältä Turusta kotoisin ja kaikki hyvät kaverit ovat Turusta jo pois muuttaneet. Ainoita tuttuja ovat nykyään työkaverit, ja heitä ei mammalomalaisen kuulumisen kiinnosta. Ymmärtäähän sen, kun mun höpinät ovat ihan erilaisia kuin heidän.

Tyttösen 4kk-mitat ovat 67 cm ja 7100 g. Paino humpsahti kilon verran ylöspäin, kun aloitimme soseet. Neiti tuntuu niistä tykkäävän oikein tosissaan. Hedelmäsoseet ja bataatti ovat suosikkeja. Siro ja pitkä tyttö hän on ja ilopilleri.

Vielä tyttö ei osaa ryömiä, mutta pyörii kyllä ympyrää massullaan lattialla (ja pinnasängyssä[;)]). Vatsaltaan kääntyy takaisin selälleen vain satunnaisesti ja ikään kuin vahingossa. Luulisin, että aika pian hän lähtee liikkeelle. Vielä tyttö ei osaa istua, ja se harmittaa, kun hän ei enää suorana mahdu vaunuihin köllimään. Se harmittaa häntä niin paljon, ettei vaunuissa viihdy laisinkaan. Hiukkasen hankala tilanne ulkoilujen ja kilojen karistamisen kannalta siis!

Mukavaa kesänjatkoa kaikille!

Ootko Maippi kokeillu ottaa koppaa pois? Me ollaan toukokuusta lähtien menty pääosin ratasosalla. Selkänoja vaan siihen likimain makaavaan asentoon. Vauva saa tähystää ja viihtyy paremmin. Toki valjaat on hyvä olla olemassa ettei lapsi "valu". Ja sitten jos ja kun pieni matkustaja nukahtaa, voi selkänojan laskea alas asti.

Riiuzka: Katsoinko oikein että sulla on uusi pulla uunissa? Onneksi olkoon!

Mulla on tuttavapiirissä muutama "jakautunut" joten vertaistapaamisia on silloin tällöin. Lapsettomia ystäviäkin näen suht usein. Ongelmana on vaan se että ne lapsettomat viettää melko kosteeta elämää enkä viitti semmoseen ilonpitoon ottaa lasta mukaan. Parhaat ajankohdat tapaamisille on meiän kannalta päivällä (jolloin kaikki on töissä...) tai viikonloppuisin (jolloin kaikki on vähintään krapulassa). Mäkään en tältä paikkakunnalta tunne ketään. Ehkäpä sitten syksyllä tutustuu kun alkaa vauvauinti ja jos nyt johonkin ekan vauvan kerhoon pakkautuisi. Mä en vaan kovin helposti tutustu ihmisiin (oon sen verran varautunu) ja mulle tommoset kunnan vertaisryhmät tuntuis melko luonnottomilta tavoilta tutustua sillä lailla oikeesti. Tietenkin jos sattuu löytymään muutakin yhteistä kuin vauva. Aika paljon me viiletetään kyllä pojan kanssa kahestaan ympäri maita ja mantuja. Sekin on ihan kivaa kunhan saa sitten vastapainoksi ihan aikuistakin seuraa.

Takaisin