Jos ei jaksakaan intoilla

No pölijähän minä, eikös se ny oo tullu jo kaikille selväks
aikasemmis viesteis.. Mitään tollasista ruoka-aine-allergioista
tajua. Paitsi että miehellä kala-allergia, eikä voi syödä muuta
ku lohta. Lähinnä puolustelin taas tota korvikepuolen helppoutta.
Että se nyt ainakaan mitään hankalaa ole. Ja jos se apteekin
korvike maksaa 3 viikon satsi kakskymppiä, niin se mitään kallista
ole. Ja niitä tuttipullojakaan steriloida tartte, ihan jotain
neuvolatätien hypetystä sekin. Jos pullo pestään juoksevan
veden alla pulloharjalla puhtaaks, niin kyllä se riittää. Tässäkin
kohtaa muuten tuo maalaisjärki vie vaan taas voiton. Tajusin.

Mutta mun jorinoista välittää tartte.

No höh. Ei nyt tartte ottaa henkilökohtaisesti. Mutta sanotaanko näin että helppohan meidän on kinastella kun ei itsellä sitä allergista lasta ole. Meinaan vaan ettei ne allergiat poistu imetystä lopettamalla. Ja vaivansa ja helppoutensa kummassakin - imetyksessä ja korvikkeessa.

Ja meilläkin tapahtuu toi pullojen putsaus ihan vaan tiskaten. Ei niitä erkkikään jaksa steriloida eikä tarvetta ole. Sairaalakäyttö on sitten asia erikseen vaan siitähän tässä ei ole kyse.

Nii ja tosta apteekin korvikkeesta: ei se sinäänsä kallista oo, jos se koko purkki meniskin. Mutta kun ei saa ostettua esim. 2dl pientä pakkausta vaikka testiä varten (kuten esim. tuttelit), että maistuuko neidille. On kiva maksaa yli 20€ purkista ja todeta, tämä ei maistu tai sovi lapselle. Eri apteekin korvikkeetkin, kun voivat aiheuttaa lapsille allergisia oireita. Osa kun on soijapohjaisia tms.

Blaah. No joo. Kyllä tässä kaikenlaista joutuu oppimaan allergialapsen myötä. Mutta ainakin olen innostunut taas itse leipomaan, kun valmiina saa kalliita tuotteita. Illaksi ajattelin kokeilla maidottomia ja gluteenittomia muffinsseja :) eilen kokeilemani porkkanarieskat olivat herkullisia, nam! :-)

Niin monta kun on äitejä, niin monta eri tapaa tehdä asiat...ja kaikki yhtä oikein... =)

Meillä soseiden maistelu alkanu hyvin, aloitettii vähän ennen 4kk...Kyllä huomaa kun ite tekee niin lapsi tykkää niistä paljon enemmän kuin kaupan soseista...Vaikka kyllä helppo on kaupasta ostaa valmis sose purkki ja syöttää se... Mutta on se jännääkin, jos jostai tuleekin allergiaa, toistaiseksi on pysytty vielä ilman pahempia vatsanpuruja...

Noi allergia jutut on kurjia.. =( Tsemppiä Kica, kuulostaa siltä että oot hyvin päässy vauhtiin gluteenittomien juttujen kans... =) On helpotus kun lapsen kiukuttelun syy löytyy näin helposti, että ruokaaineesta johtuva, ettei aiheuttaja ole mikää pahempi...

Kyllä rinta- ja korvikemaidossa on molemmissa hyvät puolensa, meillä kun imetys on loppunut niin ajoittain sitä kaipaa, kun se oli niin helppoa ruokaa... =)

Jee, kyllä teki hyvää päästä lapsosesta hetkeksi eroon [:)] Ja pojalla oli mennyt hoidossa hyvin. Pientä kitinää oli ollut hetkittäin mutta muuten oli ollut tyytyväinen ja oli nukkunut ja syönyt hyvin. Nythän uskaltaa alkaa miettimään jo uusia rientoja [:D]

Kellään menkkoja ollu? Moon, eiks sulla ollu jo?
Perhana ku perse vuotaa kymmenettä päivää,
niin alkaa jo pikkusen kyllästyttää nää rättipäivät,
ku jälkivuotokin kesti yli viis viikkoo... Vaikka
sektion jälkeen ei pitäis ihan niin kauan.
Niin että kauan teillä on ekat menkat kestäny?
Otin käyttöön ehkäsyrenkaan ja sehän asennetaan
römpsään ekana vuotopäivänä, mutta sekään
tunnu yhtään hillitsevän vuotoo... Prkl.

Juu mulla oli kanssa jälkivuotoa liki 5 viikkoa, sitten oli viikko väliä ja tadaa - alko menkat... Ne ekat oli ihan normaalit, kesti sen 6-7 päivää ja ihan normaali vuotomäärä. Sen jälkeen on ollu parit menkat jotka on ollu ihan pirun niukat ja kestäny epämääräsen aikaa. Vissiin kroppa vielä hakee vähän sitä normaalitoimintaa. Jossain oli joku keskustelun pätkä kun jollain toisella oli ollu parit normimenkat ja sitte vuotanu ku härän silmä. Ehkä tää on taas sitä ihanaa naiseutta jossa kaikki epänormaali kuuluu asiaan <:)

Onko kellään muuten kokemusta minipillereistä? Ku jälkitarkastuksessa lääkäri määräs mulle niitä ja totes samaan hengenvetoon että suurin osa niiden käyttäjistä vuotaa miten sattuu... Voi arvata kävinkö hakemassa niitä apteekista...

COROLLA käytätkö jauhekorviketta, minkä merkkistä? Ostin sitä ja musta se maistu jotenki raudalle??? Meillä ei vesi maistu pahalle ja tetra korvikkeet maistuu makealle. Mietin et onkohan siinä jotai vikaa.... [8|] Tyttö ei kovin mielellää sitä juonu.

sipster, Nan1. Ja hyvin täällä ainakin maistuu.

Moon, mitä vittua? (anteeksi sanavalinta) Mutta oikeesti??? 11!!!!!!
Mitä sä sille syötät? Joko menee kiinteitä?
Meillä joku ihme kitinävaihe. Heräillään jotain tunnin kahen välein.
Tekis NIIN mieli ostaa jo jotain Pilttiä tms. 

corolla: No pisti ihmetyttämään itteäki [:D] Mietin eka että oonko heränny yöllä niin koomassa syöttämään poikaa etten muistais mutta enpä tosiaan oo. Maidolla mennään vielä joten vissiin toi muksu on vaan oppinu sietämään nälkää - meinaan että kyllä se varmasti siinä 11 tunnin aikana kerkee tulemaan. Täytyy toivoa että sattuis tämmösiä öitä useemminkin!

Vietin tänään neidin kanssa 5h lääkärikeskuksessa maitoaltistuksessa. Lopputulos oli, että altistuksen aikana tuli vain pari vatsakramppia. Tuttelia en meinannu saada neidille alas ollenkaan. Ruiskulla lopulta spruittailtiin hoitajan kanssa vuoronperään tytön suuhun maitoa. Nyt jatketaan altistusta kotona n. 5päivää ellei jotain oireita ala ilmentyä. Päivittäin pitää antaa 3-5dl korviketta. Jos kaikki sujuu hyvin, tyttö ei olekaan maidolle allerginen. Lääkäri sanoi, että on mahdollista, että syy olisikin vain viljoissa. Tilannetta nyt seuraillaan. Itse saan ottaa taas maitotaloustuotteet ruokavaliooni, mutta päätin odottaa sen kanssa vielä pari päivää. Katsotaan, tuleeko näistä korvikkeista ensin jotain vai ei.

Hmm tää on vähän tyhmä kysymys mutta miten te saatte ajan kulumaan kotona? Mä oon kyllä nauttinu ihan älyttömästi siitä että saa olla muksun kanssa kotona mutta jotenkin tuntuu että kaatuu seinät päälle jos joutuu parikin päivää putkeen nököttämään kotosalla... Mä harrastan ahkerasti ihmisten tapaamista ja vaikka kaupoissa pyörimistä. Jos en onnistu sopimaan treffejä kenenkään kanssa niin pakkaan muksun autoon ja lähden omatoimiretkelle. Päivässä pitää olla vähintään ruokakauppareissu. Kyllähän mä yritän kotona touhuta lapsen kanssa; sylitellään, leikitään, lauletaan jne. Siivoan, pyykkään, laitan ruokaa. Silti tuntuu että saa välillä laskea tunteja <:D On se luojanlykky että on kesä, kun voi päivän ohjelmanumeroksi mennä vaikka muksun kanssa pihalle ja heittää vaikka tikkaa ja grillata. Sadepäivät on sitte asia erikseen...

Moon, ilmeisen tylsää hommaahan tää on...
Mua auttaa se että lähes joka ilta järjestän omaa aikaa,
eli meen salille, jumppaan tai kävelylle. Ja tässä
kun on tiedossa parit lomareissut niin niiden odottaminen
auttaa jaksamaan...

Mulla on taas toisinpäin, päivät kuluu tosi nopeesti!
Me liikutaan paljon ja tavataan ystäviä. Päivisin touhutaan kaikenlaista kotona: leikitään, lauletaan. joskus neiti viihtyy itsekseen sen verran hyvin, että oon katsonu jonkun leffankin päivisin. Samalla neiti on saattanu ottaa torkutkin sylissä. Meillä tosin hereillään aamuisin vasta kahdeksan aikaan, joten päivä on jo hyvin käynnissä kun me sen aloitamme. Lisäks kotihommat vie sen verran aikaa, että iltaisin ihmettelee, miten päivä on taas kulunut niin nopeasti.

Tajusin just tänään että yhden lapsen kanssa ympäriinsä liihottaminen on vielä helppoa mutta useemman kanssa ei välttämättä olekaan. Aion siis liihottaa entistä innokkaammin ympäriinsä [:D]

Mun piti corolla kysyä aikasemmin mutta unohdin... Kun sait sen häntäluudiagnoosin niin oliko hoitona muuta ku lepo? Kun mulla on perse ihan pirun kipee edelleen... Ts. eppari parani kyllä lopulta mutta häntäluuparka sai synnytyksessä siipeensä aika pahasti ja haittaa istumista edelleen.

Mites teillä on muuten kropat palautunu raskaudesta? Mä oon muuten kutistunu ihan kiitettävästi mutta toi röllykkä... Vähän pistää miettimään että näinköhän mä oon loppuelämäni tämmönen pussieläin [:D] Maha on ku puhkastu ilmapallo. Loppuraskaudesta ilmestyny linea negrakin tossa vielä haaleana on. Vaan eipä ton nyt niin väliä, tuskin musta ois alusvaatemallia tullu kuitenkaan. Tissitkin roikkuu polvissa [;)]

Onko tää sellenen ressitön palsta? En o sellasta viel löytäny ja kuiteski ois kiva hiukka purkautuu. Ehkä se on minussa vika ku en kestä jos joku neuvoo vaikka en kysy neuvoo tai valita. Saako viel liittyä keskusteluun vaikka onki ihan pihal aikasemmista jutuista?

Tosta kotona olemisen tylsyydestä muuten. Ekan kuukauden aikana kaikki kaiman veljen kälyt jne tuli kattoo tyttöö. Sitte oli niin kamalaa ku se nukku tai roikku mun tississä, "voi kun se ois joskus hereillä". Sitähän ne pienet vauvat tekee!! Oonhan mä ny tissejäni esitelly mielelläniki joskus, mut ei se nyt kivaa ollu ku kaheksan ihmistä tunkee naamansa siihen tissin ja muksun viereen.
Mutta nyt, kun muksu pyörii ees taas ja pitää huvittavia ääniä ja kaipaa viihdykettä ja alkaa muistuttaa ihmistä ni ei oo kellään kiire kylään tai mun kans lenkille.
Ja kaikki joille oon valittanu selittää et "vastasyntyneet on niin söpöjä". No jaa....
On pari lähikauppaa tullu tutuiks ku niissä ramppaa melkeen joka pävä. Myyjätki jo moikkaa ku tuttua.

Enkelikasvo, mukaan remmiin vaan, täällä saa avautua, eikä
tarvii miettiä niin kauheen tarkkaan sanamuotoja yms.
Sen kun päristelet ärriä jos siltä tuntuu [:D]

Moon, noin "normaalissa" tilassa mullakaan varmaan ei olis
se häntäluu pyöräilystä tulehtunu, mutta kun nuo lantion
pohjan lihakset ei vielä ole palautunu raskauden jäljiltä niin
kova rasitus sai aikaan sen tulehduksen. Lääkäri määräs
kolmen viikon tulehduskipulääkekuurin, joka on siis vastaavaa
kuin burana, mutta tehokkaampaa ja sen vaikutus kestää
pidempään. Ja täytyy sanoa, että lääke auttaa hyvin kipuun,
mutta auta armias kun sen vaikutus lakkaa... Nyt on kohta
kaks viikkoo kuuria takana, enkä vieläkään pysty istuun
tietyissä asennoissa. Lääkäri vaan totes, että mitään ihme-
parantumista onkin turha odottaa, ja kivut saattaa kestää
kuukausia. Nyt jos tosissaan kärsit kovista kivuista niin suosittelen
lääkärillä käyntiä. Lääkkeen nimi Motifene Dual 75 mg.
Auttaa meinaan kipuun, ei tarvii sen takii sitte kärvistellä.
Mutta buranallakin saa lievitystä, niitä vaan joutuu popsiin
tolkuttomat määrät ja tuo kolmen viikon kuuri reseptillä
maksoi vain 9 euroa...

Niin ja mulla muuten lääkäri vaurioitti jotain hermoo laittaessaan
epiduraalia ja vasemman jalan reidessä on edelleen sellainen
reilun kämmenen kokoinen alue, jossa ei ole kosketustuntoa
ollenkaan, mutta kiputunto on. Ja kuulemma ei välttämättä
tunto palaudu enää ikinä, nice.

Röllykkä mullakin, ja iso. Mutta yritän nyt sitte jumpissa ja
salilla rehkimisellä saada sen kuosiin...

Mä yritän uskoa että aika parantaa haavat ja hännät. Oishan sekin kauhuskenaario että mäntä soiden lykättäis ruiskulla kortisonia perseeseen [;)] Vaan ehkä ei. Kaiketi mun krooninen häntäsärky helpottais jos viettäisin vähemmän aikaa vaikkapa koneella istuen... Ei mutta oikeesti, hankalaa ois kuvitella päivien kuluvan ilman ihanaista internettiä. Juhannuksesta lähetään kyllä mökille ja maata kiertämään joten sitten tulee vierottauduttua. Mutta silloin onkin muuta korvaavaa tekemistä.

Niin joo, mä oon käyny uittamassa röllykkää hallissa n. kerran viikkoon. Harmi ettei useemmin oo kerenny. Käveltyä tulee kyllä monesti kymmenisen kilometriä päivässä mutta se nyt ei oo tehokkainta mahdollista treeniä mahaa ajatellen. Onneksi en aikanaan ottanu tohon mahaan pientä sievää tatuointia, se saattas olla vähän venynyt nyt. Kaveri meinas aikanaan laittaa käsivarsiin "alleihin" hämähäkinverkkotatskat mutta jäi miettimään että mahtaisko niistä rupsahtaessa tulla riippumatot.

Takaisin