Mä samaa mieltä kun Corolla. (Vaikkakin mun mielipiteillä tuskin on merkitystä kun näköjään kuulen jo pahasti harhoja... istun olkkarissa koneella ja kuullu jo 3 kertaa olevinaan makkarista vauvan aamun "kutsuäänet". Menny kattomaan, niin siellä tyytyväisenä nukkuu. Ilmeisen seko olen siis[8D]) Meillä loppu imetys kokonaan 3,5 kk ikäisenä ja sitä ennenkin pari viikkoa tuli vaan semmoista lirua. Tuupannu olen syntymästä asti lisämaitoa ja kun imetys loppui, niin yöunet venähti 6-7 tuntiin siltä istumalta. Imetyksellä herättiin n. 2 tunnin välein vähintään. Nyt vauva nukkuu niin pitkän pätkän, syö ja jatkaa unia vielä 3-4 tuntia. Erikoista minusta on, että vauva ei hamua lainkaan rintaan päin, mutta itsellä on kyllä hirvittävä ikävä sitä imetysaikaa. Ekaa lasta imetin 2,5 kuukautta ja ei ainakaan vastustuskykyasiat pitäneet lainkaan paikkaansa. Poitsu on nyt 12 vuotta ja kun katoin lapsuusajankirjasta, niin ikähaarukassa 1-3 vuotta on ollut sairaana 4 kertaa (1 vauvarokko, 1 korvatulehdus ja 2 nuhakuumetta). Sen jälkeen 3 kertaa 9 vuoden aikana. Mikä on kyllä tosi hyvin, kun joutui tarhaan 9 kk ikäisenä menemään ja niissähän ja kouluissa pöpöt kiertää. Että nyt en kyllä siitäkään syystä sitten pitkittänyt imetystä.
En usko yhtään mitään imetys/kiinteä ruoka- suosituksia. Uskoisin kenties, jos olisivat olleet muuttumattomina 40 vuotta, mutta kun yhtenä vuonna ollaan toista mieltä ja toisena toista, niin parempi kun antaa olla ja luottaa omaan järkeen vaan. Ai niin, paitsi tuo tekstin alkuhan kertoo ettei sellaista ole mulla[8|]. JOhonki muuhun ketjuun kirjotinkin että mun neuvolakortissa lukee (37 vuotta sitten, kun olin vauva) että mulle on syötetty neuvolan suosituksesta:
Olen syntynyt 20.3. 73
Neuvolakortissa lukee
30.3.73 Vitol 1-5 (ilmeisesti D-tipat), Ulkoilu, Tuoremehut
14.4.73 2/3 maito, raasteet: tomaatti, banaani, omena, päärynä
7.5.73 5 ateriaa vuorokaudessa muhennoksista--> sosetta perunasta, porkkanasta, kukkakaalista ja herneistä. Lisänä raasteet, tuoremehut + vitol edell.
jne...
Tuo tuoremehut ja raasteet alle parin kuukauden ikäselle on kyllä aika hmmm...Mutta hengissä olen kuitenki. Huvittavana piirteenä vaan että toukokuussa lukee ettei saa antaa banaania, kun olen tulossa liian lihavaksi. Oiskohan syy nuo tuoremehut ennemmin? Ja porkkana kiellettiin kun olin oranssi. Äippä se sitten oli syöttänyt porkkanaa niin paljon että väri iski ihon läpi[:D]. Eiköhän nuo raasteet ole jääny kurkkuun kiinni sitäpaitsi!
Mutta pointti tosiaan oli se, että sitä parempi, mistä pääsee kun aita on matalin. Se tekee vauvoistakin iloisempia. On ja nauttii vaan. Olosta ja vauvasta. Paskat muusta, muista ja suosituksista [:)]