Jos ei jaksakaan intoilla

Anteeks, alkoi vaan naurattaa... Moon, jos ne tikit vaivaa, niin ootko nyt IHAN varma, että haluat vauvan ryömivän takas sinne, mistä on tullutkin? ;)

SannaKoo: Niin no lähinnä tarkotin että painuisi vittuun koko mukula. Tässä tapauksessa vähän turhankin kirjaimellisesti [:D] 15h huusi lapsi eilen ennen kuin simahti. Tämä päivä alkanut ainakin mukavammin ja syytäkin olisi kun olen tuon kanssa kahestaan likipitäen koko päivän kun mies tekee nyt kahta työmaata tilapäisesti

Moon: Voimia!!! Ihailtavan hyvin sä oot jaksanut, mä olen ihan pähkinöinä kun muksu on kiljunut 8 tuntia putkeen. Liekö Rela-tippojen, Disflatylin vai minkä ansiota, mutta nyt neiti eilen (koputan puuta samalla) valvomisista huolimatta käyttäytyi paljon rauhallisemmin.

Corolla: Vieläkö vauveli viihtyy yksiössään? Voimia sulle, sä oot jaksanut tosi hienosti. Voin vaan kuvitella millaiset fiilarit itsellä olisi samassa tilanteessa. Itsellä oli tosi tukala olo pari viimeistä viikkoa. Synnytyksessä muuten kätilö sanoi istukkaa tutkiessaan, että hänen mielestään meidän baby olisi ollut yliaikainen, vaikka syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa. Eli voi olla, että mun raskauteni olikin vähän pidemmällä kuin mitä tuo arvioitu laskettu aika. Well, samapa tuo. Pääasia, että vauva voi hyvin. Arviot ovat arvioita ja tuskin siitä istukastakaan näkee ihan kaikkea. Yksi kommentti vain monien muiden joukossa.

Täällä sitä Maippi vaan porskutetaan mahan kans edelleen! 41+6, alan
jo itekkin oleen ylpee, että pää pysyy kasas näin kauan. [:)]
Mulla ei oo ollu tuskanen olo fyysisesti, mutta henkisesti on ahistanu
enemmän ja vähemmän, riippuen päivästä. Ja itse asiassa olen miettinyt,
että mitä raskaana olevat sillä varsinaisesti tarkoittaa, että loppuvaiheessa
on tuskanen olo?

Mä tossa laskeskelin aikani kuluks, että siitä kun alkoi metalli maistuun suussa
on nyt yli 41 viikkoa aikaa ja siitä kun viimeksi on ollu menkat 43 viikkoa,
että eiköhän tää mukula olis jo tarpeeks nähny yksiönsä seiniä?
Mä nyt tähtään tuohon lauantaihin. On mun omat synttärit... Huomenna
tayssiin, enkä ajatellu sieltä ilman mukulaa tulla takasin. Nostan metelin
jos kotio meinaavat passittaa. Perhana, se mukula saa luvan tulla ulos
tänä viikonloppuna!

Ja sitten teille kakkavaipan pyörittäjille... Ootteko huomannu rekisteröityä
liberon sivuille? Siellä saa kerätä vaippapaketeista koodeja, joista saa
sitte pisteitä, joilla saa lunastaa pistekaupasta lahjoja. Vai onko kaikki
hurahtanu täysin kestoihin?

Maippi: Täytyy myöntää että eilen paruin minäkin kilpaa muksun kanssa. Jossain näissä neuvolan "lapsenkäyttöohjeissa" oli mainittu että vauvan itku on yksi stressaavimpia ääniä ja voin kyllä todeta näin olevan. Helpotti kun tuli ukko kotiin ja passitti mut lepäämään. Kuulinhan mä pojan elämöinnin senkin jälkeen mutta oli helpottavaa kun mun ei tarvinnut reagoida siihen vaan pystyin painamaan tyynyn korville kun mies hoiti lasta vuorostaan. Tänään on sujunut taas ihan päinvastasesti - toki pientä itkuakin on ollut mutta lapsi on ollut huomattavasti rauhallisempi. Pystyttiin jopa käymään kaupassa! Jee! Hirvittää kyllä jos joudun olemaan vaikka jonkun viikonlopun ihan kahestaan lapsen kanssa. Mitä jos voimat loppuu?

corolla: Mulla tuskanen olo raskauden loppuvaiheessa merkitsi henkistä ja fyysistä pahoinvointia. Koko ajan närästi, väsytti, pissatti... Mahan kanssa liikkuminen oli tuskaa kun tuntu että nahka ratkeaa ja koko möykky on liikaa vartalolle kannateltavaksi. Niska- ja hartiasärkyä ja niistä johtuvaa päänsärkyä oli em. syystä myös. Mikään asento ei ollut hyvä; istuminen turvotti jalat, maaten tuli oksetus ja kävely oli liian raskasta. Tunnistan nyt myös jälkikäteen ne ennakoivat supistukset: mulla ei vain ollut onneksi niihin liittyviä kipuja. Raskaimmaksi olon teki varmasti se että väsytti ihan helvetisti koko ajan mutta nukuttua ei saanut. Ja ahdisti kun seinät kaatu päälle ja mitään ei pystynyt/jaksanut tehdä kuitenkaan. Ja se käsittämätön epäusko vielä: olin varma ettei toi vauva syntyisi ikinä. Ja ne ihmisten jatkuvat kyselyt...
Nyt on jotenkin päässyt unohtumaan aktiivimuistista noi kaikki kamaluudet ja tuntuu että eihän se ny niin hirveetä ollutkaan. Vaikka olihan se. Tsemppiä tosissaan kun oot noin järkyttävän kauan joutunu venymään!

Ja ainiin: me ollaan tosissaan hurahdettu kestoihin. Anoppi lupaili ostaa lisää kestoja. Sitten ei tarttis ihan joka hetki olla pyykkäämässä [:)]

Kiitos tsemppauksista! Se on pian menoo...
Kun nyt sais edes ne käynnistysnapit, tai puikot
tai mitkä ny onkaan, niin olisin tyytyväinen...
Pitäkää peukaloita! [:)]

Ihanaa Corolla että saat pikkuisesi jo ehkä huomenna syliin. Toivottavasti synnytys käynnistyisi itsestään jo tänä yönä.

Odottelen täällä malttamattomana Corollan vauvauutisia... Toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuinen tuhisee jo turvallisesti äidin sylissä! [:)]

Heissan! Meille syntyi siis poika 9.3., supistukset alko aamulla klo 5 ja yliaikaisuustarkastus oli 9.30. sieltä lähettivät vielä kotiin vaikka olin 2cm auki,sanoivat että tuut sitten torstaina takas ni käynnistetään aamulla jos ei ennen tuu.no, 11 maissa kotona ja sit alko kipeet supistukset. vähän jälkeen 13 lapsivedet meni ja sairaalaan, poika ulkona ennen kuutta illalla.Eli ei sitten käynnistetty.

Oi jestas mulla on tylsää...

Tai siis vauvan kanssa riittää tekemistä mutta kaipaisin lisäksi kyllä aikuiskontakteja... Olis ihanaa kutsua joku kylään tai itsensä jonkun luokse mutta kun kaikki on töissä... Ulkona on liian kylmä vauvan kanssa ulkoiluun. Plääh. No ensi viikolla pitää ukko jonkin verran isyyslomaa niin on mulla sitten ainakin seuraa.

Kummasti muuten muuttui omat käsitykset jälkikasvun myötä. Aikaisemmin on aina ajatellut ettei ainakaan tohdi tuppautua vauvaperheeseen kyläilemään ellei ihan erikseen pyydetä jotta saisivat olla rauhassa. Me ainakin kaivataan seuraa ja ollaan joka vieraasta mielissämme. Minä etenkin kun täällä kotona vaan pyörin.

JUMALAARE! KOTONA!
Siis oli melkonen reissu! Launtaina siis käynnistettiin
aamulla, illalla klo 21 meni vedet ja siitä lähtien tuli
supistuksia 1-5 minuutin välein seuraavat 30 tuntia!
Sain kaikki maholliset lievitykset olin 6 ja puol senttiä
auki maanantaiaamuna kolmen aikaan ku todettiin
että synnytys ei ole edenny neljään tuntiin mihinkään
ja mä pääsin tuskistani leikkaussaliin! Mä olin NIIN helpottunu!
En pystynyt enää muuta kuin täriseen...
Rinsessa tuli! 3945g paino ja pituus 51 cm. Todella
jäntevä yksilö. Ja nyt on niin ihmeellistä olla kotona...

Se miksi synnytys ei edenny: rinsessa on sen verran
muotitietoinen, että päätti tehdä napanuorasta itelleen
vyön ja käsilaukun (kiertyny olan ympäri) [:D]
Oli se raasu kaikkensa yrittäny tulla ulos, mutta ei sitte
onnistunu, muuta ku saamaan kuhmun ottaansa.

Mutta hei 42+3! Lasketut ajat on perseestä [:D]

Onnea Corolla!!!

Sullakin corolla oli tärinää, onko muilla ollu synnytykses... Itselläni oli ja se oli nii outoa ku tärisi eikä saanu sitä ite loppumaan...

Takaisin