Jos ei jaksakaan intoilla

heipä hei pitkästä aikaa.
eipäs enään ehdi oikein  kirjoittamaan, tai no aina kun olen koneella on neiti sylis niin on vähän vaikee kirjoittaa..
eilikkäs meillä on mennyt nyt hyvin kotona, maitoa riittää ja paino nousee. neiti oli viikossa saanut painoa 500g[:)] ja siis ollut koko ajan pelkällä rintamaidolla. mites muilla toi pullosta syöttäminen kun meillä ei onnistu ollenkaan, kun yritän antaa aina ton cuplatonin pulosta maitotipan kanssa niin ei meinaa onniustua kun neiti ei ymmärrä sitä tutista imemistä. ja muutenkin olis kiva opettaa syömään pullosta että pääsis joskus vaikka ukon kanssa leffaan. jitto kävin sitten ostamas kultalonkeron jonka ajattelin ottaa saunan jälkeen mutta en jotenkin uskalla koiska jos en sitten herääkkään yöllä kun olen juonut sen. no jos sitä tänään uskaltais vaikka juoda puolikkaan. pahoittelen kirjoitus virheitä kun sattuu toi neiti olemaan tässä samaan  aikaan tissillä niin on vähän hankalaa...
COROLLALLE TODELLA PALJON ONNEA PIKKU NEIDISTÄ.[:)]

corolla: Meillä oli mies aluksi kotona kun oli lomautettuna. Oli talouden kannalta ihanaa että palasi töihin mutta pitkiähän nämä päivät on yksin tai siis vauvan kanssa kaksin. Ensi viikolla todennäköisesti ukko kerkee pitämään vähän isyyslomaa [:)] Sitten on kyllä pakko kutsua itsensä jonkun luo kyläilemään että näkee muitakin seiniä kuin omat <:)

rocks: Meillä suursyömäri hyväksyi pullon ilman mitään mukinoita... Kaverin vauvalla oli apuna jotkut nännin muotoiset pullotutit jolla vihdoin sai veijarin hyväksymään pullon mutta vei kuulemma aikaa ja hermoja. Tsemppiä totutteluun!
Mä oon parina iltana juonu puolikkaan oluen saunan päälle. Mullahan oli se puolen litran siiderikin josta kirjottelin tänne suuria pohdintoja. Arvelutti kauheesti sen juominen ja imettäminen sen jälkeen mutta enpä huomannut holtitonta humaltumista itsessäni enkä lapsessa [:D] Ja mulla ainakin on vähän valitettavan herkässä herääminen lapsen joka vinkasuun ja tuhinaan... Tuskin sullakaan niin syvä tajuttomuus siitä lonkerosta iskee. Ja osaa muuten maistua hyvälle loputtoman kuivan kauden jälkeen!

kiitti rocks! Mä otin eilen olusen. Oli säästössä synttäriolunen.
Pystyin juomaan puolikkaan tölkin ja sitte heitti ripulikakalle [:D]
Kokeilin myös tupakkaa,poltin puolikkaan. Meni vintti sekasin,
eikä se niin hyvältä maistunu... Tästä seuraavaan imetykseen
ehti kulua aikaa noin 3 tuntia. Yöllä neiti oli kyllä tavallista
levottomampi... Joten aivan tajuttomat itsesytökset tietysti iski päälle.
Mutta nyt taas viisaampana, en tee sitä toista kertaa...

Mä olen kyllä ottanut tota punaviiniä aina silloin tällöin. Itseasiassa ensimmäinen asia mikä tehtiin kun tultiin synnyttämästä ja oltiin laitettu poika nukkumaan oli punkkupullon avaaminen[;)]. Pienen lasinpohjallisen olen ottanut kerralla (tyyliin max 12cm), mutta aijai kyllä on maistunut. Oon ensin imettänyt ja laskenut ettei tarvii ihan heti syöttää uudestaan, tai sitten pumpannut ensin pulloon.

On tää jotenkin sen verran raskasta ja henkisesti kanssa..

Silmu: Yhdyn tuohon henkiseen raskauteen. Vaikka lapsi on aivan ihana ja maailman tärkein niin ei sen hoito ole pelkästään ihanaa. Kirjoitit tonne toiselle palstalle siitä yksinäisyyden tunteesta ja samalta on musta tuntunu monta kertaa. Ja kun jotenkin odottaa sitä että lapsi kasvaisi että asioista tulisi helpompia... Vaikka on tämä vauva-aika niin arvokasta

Hoi naiset! Onnea kaikille, teistä viimeinenkin on saanut beiben kotiin!
Ja sitten... antakaa ihmeessä itsellenne armoa, olette pienen vauvan Äitejä! Jotta jaksatte olla ÄITI, niin tarviitte hengähdystauon itsellenne. Jos tölkki lonkeroa tai lasi viiniä kotisohvalla rakkaanne kainalossa tuntuu itsestänne hyvältä idealta, niin ottakaa vain! Vaikka imettäisitte samantien sitä juodessa, niin se ei vaikuta vauvaan. Monissa vauvoille annettavissa tipoissakin saattaa olla enemmän alkoholia, kuin äidinmaidossa, jossa on saman verran alkoholia kuin veressänne, eli sitä saisi aikas monet litrat juoda, ennenkuin edes siihen maailman pienimpään elimistöön vaikuttaa. Henkisesti virkeä äiti on paras äiti myös sille pienelle!

Pitkiä unia ja hyvää maidontuotantoa teille sitten vain. Tähän vielä lause eräästä postikortista "Lypsävä lehmä ei täyty", kukin saa sitä makustella ja väännellä mielessään :)

Kylläpä on taas ollu pitkä päivä... Viime yö meni kyseenalaisesti. Ensin ei meinannu poika nukahtaa ja sen jälkeen nukkui vain pari tuntia ja sen jälkeen oli rikkonaista. Tunnin välein tissille ja välit kitisten. Aamulla kitisin jo minäkin kun valvottu yö oli takana ja mies ehdotti jäävänsä kotiin. Käskin sen töihin kuitenkin - pakko tähän kurimukseen on rahaakin tienata. Päivä syliteltiin lapsen kanssa ja laskin tunteja että tulee mies töistä. Ihan mukavasti meni kuitenkin kun oli jo luopunut toivosta että saisi nukuttua edes päikkäreitä. Mies tuli kotiin ja vapautti mut puolentoista tunnin päikkäreille ja lähti sitten treeneihin ja nyt taas koitetaan lapsen kanssa pärjätä. Iltaraivari on juuri meneillään... Ruokaa pitäisi laittaa ja saunaa lämmittää ja lapsi laittaa yöunille. Mies tulee niin myöhään kotiin että alkaa olla jo lapsen ensimmäisen "yöheräämisen" aika. Hohhoijaa. On tämä kanssa. Olisipa edes joku kontakti ulkomaailmaan...

Moon, woimia! Meillä on kans niin laidasta laitaan nuo yöt...
Toissayönä herättiin tasasesti kolmen tunnin välein tissitteleen
ja nukuttiin hurjat kymmenisen tuntia koko perhe sulassa sovussa.
Viime yö taas hirveetä kitinää ja tunnin välein tissiä ja tuntui
ettei mikään riitä. No jos vaikka puolen vuoden päästä ne
osais jo nukkua esim. kuus tuntia putkeen...? Siihen asti sinnillä.

Ihanaa, ihanaa, IHANAA! Tämä tantta lähtee nyt nukkumaan! Lapsonen viettää laatuaikaa isänsä kanssa [:)]

Viime yökin oli rikkonainen mutta päivä on onneksi mennyt tosi mukavasti. Suloinen lapsi. Paitsi öisin [;)]

Joo öisin ei kyllä aina jaksa sympatiat riittää [:@] Viime yö meni meilläkin taas kitistessä, 22h jälkeen nukuin n.3h ja loppuaika meni kitinää tyynnytellessä tai imettäessä tai siinä että yritin saada vauvaa nukahtamaan. Lopullinen herätys siis oli meidän normaaliin aikaan eli 6.30. Kaveri oli sitten aamulla vaippaa vaihtaessa mitä aurinkoisimmalla tuulella. Äiti ei oikein enää siinä vaiheessa jaksanut leperrellä [&o]

Päätä särkee ja nyt aamupäivällä sain torkahdettua pari kertaa, mutta nyt meillä on joku ihme kitinä vaihe meneillään kun ei edes normipäikkärit onnistu kuin katkonaisesti. Nyt törkkäsin kaverin kantoliinaan niin saan tehtyä lounasta. Kitinä ja mahanpurut tuntuu loppuvan heti kun pääsee syliin. No hyvä niin kuitenkin [;)]

Saitko Moon nukuttua?

Kaverilla on 8 viikkonen vauva ja se sai jo nukuttua 7h putkeen, sitä odotellessa..

Silmu: Sain joo nukuttua eilen! Mullakin oli kaverina se järkyttävä päänsärky johon ei auta muu kuin uni mutta se jäi onneksi sinne vällyjen väliin. Tänään ollut taas tosi mukava päivä - yöllä heräsi lapsi taas huutamaan kipua ihan kaareksi jännittyneenä :( Aika samankaltaiset vauvat meillä - syli on se ainoa kunnolla rauhoittava tekijä. Maksetaan miehelle nyt silmä silmästä: saa nukkua rauhassa päikkäreitä kun lähdettiin vaunukävelylle lapsukaisen kanssa ja se kaiken päälle NUKAHTI tapojensa vastaisesti ja on nyt vankkureissaan pihalla itkuhälytin kainalossa. Huolestuttaa vaan aina että onkohan se yöunista pois kun lapsi nukkuu päikkärit [8|] (se kun ei niitä kovinkaan usein nuku)

Mulla yleensä se "abortin kaipuu" helpottaa siinä vaiheessa kun luovutan nukkumisyrityksen. Niin kauan tosissaan olen menettämässä järkeni kun yritän saada edes hetken yöunta lapsen kitissessä ja ähistessä mutta sitten kun annan periksi ja nousen aamutoimiin niin kummasti löysää nuttura. Yleensä. Ja lapsi on hymyilevä ja hyväntuulinen kun pääsee taas syliin. Olen yrittänyt pitää "jumppahetkiä" lattialla lelukaaren alla peiton päällä että saisi lapsonen treenata lihaksiaan mutta syliin on päästävä kuitenkin pian <:)

Hirvittää etukäteen kun mies on lähdössä parin viikon päästä muutaman päivän hummailureissulle satojen kilometrien päähän. Nyt on mennyt tosissaan ihan kivasti nämä PÄIVÄT (öitä ei lasketa) mutta luultavasti stressaan sitä yksin jäämistä niin että lapsikin hermostuu. Ja kun sitten ei tosissaan ole tiedossa mitään ylimääräisiä unihetkiä kun ei ole isä hoitamassa poikaansa... Typerää sinänsä - pakkohan se on jossain vaiheessa kuitenkin jäädä lapsen kanssa yksin mutta kun mutta kun... Alustavasti olen solminut omien vanhempien kanssa semmosen YYA -sopimuksen että vissiin voin tiukan paikan tullen lähteä heille saamaan henkistä tukea X)

Vitsi kun sattuu taas tisseihin kun meinaa toi maito pakkautua tiheästä imetyksestä ja lypsämisestä huolimatta :/ Kun ei nyt mitään rintatulehdusta tulisi. Tai noro-virusta, hyi helvetti.

Heissan intoilijat ;)

Mulla oli muutaman viikon kiinniottaminen teidän kirjotteluissa. Ei se kalvojen puhkasu mennykkään niinku piti, 16h sitä synnytystä punnattiin, ei auttanu epiduraalit eikä mitkään keinot, kipu oli maailman kauhein - ja lopulta kiirreellinen sektio sitten, mutta Poika oli terve ja kaunis ja ihmeellinen, se on pääasia.

Pääasiassa halusin vastailla corollamyyntiin ja Maippi :n pohdintoihin, tässä tulee tän kokemuksia;
Imetysajoista, meillä mennään vaan vauvantahtisesti. Ekat päivät ruokittiin 3h:n välein ja annettiin lisäks toisten äitien maitoa hörpyttämällä, kun bilirubiiniarvot oli koholla ja piti saaha niitä laskemaan. Mutta kun kotiin päästiin, niin jäi kellottamiset, tosin lisänä annettiin korviketta. eli Ensin tissiä niin pitkään kun poika jakso imeä, ja sitten lisäksi ~40ml korviketta. Sitten alko imettäminen tasaantua, menee välillä puolitoistatuntia kun poika imee, välillä 20min, mutta se mistä puhuitte, että 5-10min pitäs imettämisen kestää, niin joo, se on sitten kun se vauva on vanhempi tai saa siinä ajassa mahansa täyteen. Imettäkää vaan niin kauan kun se lapsi tarttee, se hakee siitä rinnalta sitten muutakin, tilaa sitä maitoa lisää ja saa läheisyyttä. Tosin huvituttina ei tartte olla.  Yksi yösyötöistä meillä toimii niin, että mies antaa korviketta ja mä saan nukkua pidemmän pätkän putkeen. (Mitäs se lapsi nyt sitten syö, sen öbaut 120ml kun ei anna rintaa laisin). Muuten kyllä imetän ihan täysin, enkä edes pumppaile välillä. Mutta muutoin, aina kun poika herää, vaihdetaan vaippa ja sitt ruokaa ja toivotaan että nukahtaa pian. tosin meilläpä valvotaan PIIIIITKIÄ pätkiä kerralla ilman torkkuja, parhaimmillaan 8h yhteen putkeen. Mutta unet on sitten ehkä jotain vaan 15min-2h pitkiä. huh?

Turvotus oli sektion jälken jotain ihan järkyttävää, olin kotona sen 2viikkoo enkä päässy edes ovesta ulos, ei mulla olis kengätkään mahtunu jalkaan edes. Nilkat oli yhtä paksut kun polvet!
Raskauskilot, 13kg tipahti kolmessa viikossa. Mulla jäi makeanhimokin sinne kättärille ja ruokahalukin palailee pikkuhiljaa.. [:)]  vieläku sais vaikka -30kg tässä imettämisellä, imetys kuulema kuluttaa 500kaloria/pvä! [:D]
Saunomisesta mulle sanottiin, että ei jälkivuodon aikana saa mennä saunaan, eikä mielellään puuhastaa seksiäkään ennenku jälkivuoto on loppu. Tosin kyllä me vaan otettiin kortsut kehiin kun ei sitä jaksa pitkään odotella..  Saunaan mä en nyt saanu ton sektiohaavan takia mennä muutenkaan muutamaan viikkoon.

ja hei Moon! Niin on sanottu, että "mitä paremmin vauva nukkuu päivällä, sen paremmin lapsi nukkuu myös yönsä!" Meillä nyt olisin tyytyväinen kun välillä nukkuis pidempään ku 2tuntia, ja nekin sitten yöllä. [;)]

Tuolla se lapsi tuhisee nyt parvekkeella. Ja mä en osaa nukkua päivisin, joten mulle kertyy tätä univelkaa hieman ja miehen työpäivät kestää 12h kerrallaan. Vieläkään en voi sanoa synnyttäneeni, pelkopolilla kävin etukäteen mutta kaikki synnytyksessä meni niinkun EI olisi pitänyt ja pari ensimmäistä viikkoa niin, etten voinut vauvaan kunnolla edes koskea, eikä lapsi tunnu omalta. Ja täällä me nyt ollaan, kahestaan kotona ja opetellaan nyt sitten vauva-arkea ja tutustutaan toisiimme.Tuttu ja turvallinen isi on kotona sitten illalla taas. [:)]  ja mulla on muuten maailman eniten paras mies <3

Josko me vielä tänään oltas niinkin rohkelikkoja, että selvittäisi koirien kanssa ulos pienelle vaunukävelylle.

KultaHauki, Maippi ja Moon ja muut!

Mä pääsin tänään ihmisten ilmoille! Jahuu, tuntu hyvältä.
Pakattiin mukula turvakaukaloon ja ajeltiin pitkin ja poikin
pari tuntia. Mukula on vasta maanantaina sen kaks viikkoo
vanha, ettei ihan vaunutteleen vielä raaskinnu lähtee.
Mutta oli se mukavata nähdä muutakin elämää kuin mitä
näiden neljän seinän sisäs tapahtuu.

Mulla on turvotukset mukavasti lähteny liikkeelle. Eli
nyt on 11 päivää synnytyksestä ja kiloja tippunu 11.
Laitokselle tosiaan jäi vaan se 4. Että nyt kun vaan
tippuis ne loputkin yheksän raskauskiloa samaa vauhtia,
niin vois olla tyytyväinen. Ja sen jälkeen vielä olis
tiputettavaa se 15 mistä oon jo kauan haaveillu.

Mutta luojan lykky on kyl se, että ne ruokahalut tosiaan
jäi sinne laitokselle. Ei oikeastaan mikään maistu niinku
ennen ja annoskoot on puolittunu.

Munkin tarvis varmaan alkaa elää vauvan tahtisesti
eikä liikaa kellottaa syömisiä. Heräilen yöllä aina kyseleen
mieheltäni paljonko kello on ja nytkö tarvis tissittää, vaikka
mukula nukkuu sikeesti. Aika hullua, vai mitä?

Juu ja kyllä mäkin saunassa jo kävin keskiviikkona. Oli meinaan
ihan parasta. Olisin voinu istua siellä tuntikaupalla, jos olis
ollu hyvää seuraa ja olutta [:D]

Seksiä tekee mieli, mutta römpsä ei oikein tunnu olevan ready vielä...
Ihme kutinoita, onkohan se normaalia?

Corolla, täällä kuule toosa kihisee välillä vieläkin, vaikka synnytyksestä on jo 5 viikkoa. Tikit ilmeisesti parantuvat tms. Mutta en tiiä mikä on normaalia ja mikä ei. Jälkitarkastukseenkin on vielä kuukausi.

Mulla olis kuule viikon tyhmä kysymys esittää... Milloin pystytte pumppaamaan maitoa? Meillä tyttö herää aamulla vaipanvaihtoon ja tissille ja neiti onkin sitten käytännöllisesti katsoen rinnalla iltamyöhään asti. En meinaa itse päästä pissalle tai saada syödäkseni. Olen siis tosi paljon kahdestaan vauvan kanssa. Tänään yritin pumpata samalla kun imetin neitiä, mutta siitä jäi trauma varmaan meille molemmille.

Yksi asia mikä minua on alkanut nyppimään ihan hirveästi on sukulaiset, jotka kuvittelevat, ett mulla on aikaa ja mahdollisuus kaiket päivät lähetellä tekstiviestejä ja sähköposteja heille. No halvattu, miten voisi olla, kun pissit ja kakatkin meinaa itselle tulla housuun, kun vaihtoehdot vessakeikalle vaativat sen, että lapsi huutaa yksin kuin syötävä sitterissä tai sängyn päällä. Argh.

Mun sisko, kahden pojan äiti, sanoi mulle alkuviikkoina, että äidin pitää pitää huolta omasta hyvinvoinnista ja siitä, että ehtii käydä vessassakin. Vaikka se vaatisikin, että lapsi huutaa hetken.

Meillä on auttanu se, että hoitopöytä on kylpyhuoneessa ja sen vieressä roikkuu soittorasia. Aina kun vaihdamme vaipan, laitamme soittorasian soimaan (paitsi öisin, jolloin ei haluta virkistyttää vauvaa). Voin käydä suihkussakin, kun laitan ajoittain soittorasiasta lisää musiikkia. Samalla tyttö tykkää tuijotella neuvolasta saatua hymynaamaa. Parhaimmillaan viihtyny hoitopöydällä itsekseen 30minuuttia.

Maitoa alussa pumppasin aina kun vauva hetkenkin nukkui ilman syliä tai oli hetken isänsä sylissä. Nykyään maitoa saan talteen vain öisin maidonkerääjän avulla. Maidonkerääjähän voisi olla yks apu, jos lapsi on koko ajan tissillä.

corolla;  Se stressaa sitä vauvaa enemmän, jos sie herätät sen kesken syvimmän unen, että anna nukkua vaan mitenpaljon nukuttaa, ettei slle sitten jää se 3tunnin rytmi päällensä sitten moneks kuukaudeks. [:)]

Maippi; Mie pumppasin jo 5päivää synnytyksen jälkeen maitoa, nyt en oo pumpannu enää pariin viikkoon ollenkaan, enkä lypsäny, mutta maidonkerääjällä otan talteen sen verran, että saan noi cuplatontipat sekotettuu omaan maitoon :)  Alkuun toisesta rinnasta tuli vaan 20ml, toisesta 60ml, taitaa kyllä olla aika samoissa vieläkin.. pumppasin muistaakseni aina suihkun jälkeen, sillon heru parhaiten.

Ja naiset, Muistakaa pitää itestänne hyvin huolta, syödä ja JUODA paljon vettä, koska lapsi voi hyvin vain jos äiti voi hyvin. Mä alan vasta nyt sisäistämään sitäkin...

Maippi: Mä pumppaan yleensä illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan ja aamulla. Aamupumppaus saattaa jäädä väliinkin jos lapsi on herättyään niin nälkäinen että imee kummankin tissin kuiviin. Poika siis menee nukkumaan yleensä n. klo 20 ja me sen jälkeen syödään ja saunotaan miehen kanssa. Lypsyn suoritan n. tunnin päästä lapsen nukahdettua ja yleensä jää sitten maidolle aikaa nousta pari tuntia niin että on taas ruokaa lapsoselle kun herää yösyötölle. Yöllä poika syö yleensä pikaisesti vain toisesta tissistä joten kerkeää hyvin tulla maitoa vaikka tunnin välein heräisi (2 tuntia/tissi). Aamulla yleensä siis toisen tissin voi vielä lypsää lapsen aamiaistettua toisella. Päivällä syödään niin tiuhaan että harvemmin kerkeää pumppaamaan. Jos lapsi taas on päivällä saanut pullosta niin luultavasti joudun silloinkin pumppaamaan turvonneet tissit. Joskus käy niin että on pakko pumpata myös yöllä jos lapsi syö vaan vähän ja on päässyt maito pakkautumaan kun muuten ei itse saa unta kun tissit vuotaa ja on kipeät. Mulla vissiin tulee niin runsaasti tota maitoa että onnistuu nää pumppailut. Jossain vaiheessa luulin jo ehtyneeni kun ei pumpaten tullut maitoa mutta luin tuolta imetyskeskusteluista että pumpulla herumisrefleksiin voi mennä useampi minuutti (lapsi saa maidon herumaan paljon nopeammin ja tehokkaammin). Hirveästi sitä maitoa ei silti tule "yli"; pakkaseen saa laittaa vain vähän "pelivaraa". Mutta pääasia että lapsi saa mahansa täyteen ja minä saan välillä hengähdystauon kun isi "imettää" pullosta.

KiCa: Mulla on myös paha tapa jättää lasta hoitopöydälle (jos vien vaippaa pyykkiin tai haen puhdasta vaatetta). Vielähän ei ole mitään hätää kun ei tuo mokoma osaa niin liikkua mutta sittenhän ei enää saa jättää kun oppii kierähtämään kyljelleen. Saattaa lapsi rullata itsensä muuten alas pöydältä. Pelkään vaan että en itse muista siinä vaiheessa ettei lasta saisi jättää valvomatta kun olen itseni totuttanut muuhun. Meillä on "viihdekeskus" keittiön pöydällä: sitteri koiraa evakossa pöydällä, lasta hirveästi kiehtovat verhot, soittorasia ja puinen mobile. Siinä lapsi välillä jopa viihtyy itsekseen (harvemmin 10 min kauemmin).

corolla: Kuulostaa tutulta toi kellon vilkuilu. Sen kerran kun lapsi nukkuu pidempään niin eipä osaa itse nukkua rauhassa kun pitää tarkistaa että onhan se hengissä kun ei ole herättänyt [:D] Mua otti sairaalassa päähän kun lapsi piti herättää 5h välein syömään (poika siis niin reilun kokoinen ettei 3h välein tarvinnut herätellä) kun se olisi tyytyväisenä nukkunut yöllä ja sitten ei meinannut nukahtaa uudestaan vaan oli tississä kiinni useamman tunnin. Tänään poika nukkui aamulla 1,5h normaalia pidempään ja koko yönkin kuin enkeli (toki herättiin 1,5h välein nopeasti syömään) ja MÄ en osannut nukkua kun ihmettelin miten se ei jo herää [:D]
Mekin lähdetään tänään ihmisten ilmoille. Ja eilen kävästiin lapsen isän työpaikalla näytillä. En oo lapsen syntymän jälkeen kauppaa ja neuvolaa pidemmällä juuri käynyt (ainoastaan yksi nopea päiväreissu mökille) mutta nyt päästään lapsen kummien luo kylään - IHANAA! Joskin nyt kun on menny lapsen kanssa todella mukavasti päivät niin ei ole niin pahasti kaatunu seinätkään päälle. Mutta mahtavaa päästä silti näkemään maailmaa kotinurkkien ulkopuolella!

Ihanaa kyllä kun lapsi jo selkeästi seurustelee [:)]

Mulla on 13.pvä jälkitarkastus. Toivon saavani sitten luvan käydä uimassa. Jälkivuoto on onneksi vihdoin loppunut ja haavakin on suurelta osalta parantunut siististi. MUTTA yhdestä reunasta se repsottaa ja on ärtynyt. Onneksi ei ole verta vuotanut muutamaan päivään. Ja jee, kohta saattaisi siis vihdoin päästä petipuuhiin, hiphei!

Voi plääh, olen niin kateellinen, että Moon sun vauvalla on jo ihan selkeä päivärytmi. Meillä ei vielä ole. Lähinnä tosiaan räpiköin itkuisen lapsen kanssa päivästä toiseen toivoen, että jossakin kohtaa saisi itsekin vähän levätä. Tällä hetkellä julmettu päänsärky väsymyksestä. Vauva ekaa kertaa hiljaa tänään, kun lykkäsin neidin vaunuihin ja menin reippaalle kävelylenkille. Tyttö nukahti heti  ja taidan tästä itsekin nyt oikaista tuohon soffalle hetkiseksi...

Takaisin