joko nyt? --- lähdön tunnelmaa

Nettiyhteys tuntuu rakastavan minua tänään! Jo neljäs kerta kun joudun uudestaan aloittamaan kirjoittamisen [&:]

Niin kysymys: Lähteekö yleensä limatulppa ennen vesiä? Vaiko voiko tulla rytinällä limatulppa ja vedet samaan aikaan? [:D] Mietin vaan tänään lenkkeillessäni, että ei olisi kivaa olla kovin kaukana kotona, etenkään jalan kun se vesien meno tapahtuu. Kävellä en kyllä tänäänkään pystynyt kuin 30 min mummovauhtia [:D][;)]

Tsempit niille joilla tilanteet etenee! [:)]

Vauva aloitti heilumisen taas ja voimalla, HUH [:D]

Milamariaa: Voi tulla limatulppa, tai osa siittä ja sen jälkeen voi mennä viikkojakin ennen kuin mitään tapahtuu.
Mulla meni toisesta vedet holahtamalla kotiovella(oltiin tulossa leffan haku reissusta) Ja siinä samalla myös se tulppa... Siinä sitten miehellä sanoin,"nyt meni vedet, älä riisu poikaa vaan jatketaan matkaa, kunhan olen vaihtanu kuivat päälle."
Tuota mäkin vähän hirvittelen/jännitän, mitä jos menee vedet jossain kaupan kassalla [&:]

Nii, ja ne pirun supparit ja kivut loppu taas kun seinään eilen n.22.!![:@]!

Kukas nyt sitten lähti viime yönä[:D][;)]?

En ainakaan minä, vaikka supistelikin jo mukavasti vartin välein taas samaan aikaan klo 3-4 yöllä, minkä jälkeen oon nukahtanut. Nyt ei taas pahemmin muuta kuin pientä kipuilua alaselässä/vatsalla.

Mamma: mulla eilen tuntui sellaista kipua kuin ois sukkapuikolla tökkinyt selkään. Vastaakohan sitä sun kuvailemaan kipua?

Kohta tuo ukko saa hoitaa oman osuutensa ja otetaan yksi S taas käyttöön, jos vaikka siitä olisi apua[:D] Lapsivesien menosta: alkaa oleen niin tuskaset oltavat välillä, että saa mennä missä vaan, kunhan vaan menis[&:][:D]

Pahasti pelkään, että täällä hillun vielä silloin syyskuun puolessakin välissä. Voiko nää kipuilut todella kestää useita viikkoja? Millaisia kokemuksia teillä jo synnyttäneillä on?

Hanimami mulla ei tuntunu viimeksi mitään ennenkuin oikeasti rysähti. Supistukset näkyivät käyrillä ennenkuin havaitsin ne itse. Kuuntelenkin kateellisena kun teillä on kaikenlaista oiretta siellä... Täällä, nothing!
Vastaukseksi joudun antamaan universaalisti vaan : Kaikki on yksilöllistä...[8D]

HaniMami: Voipi valitettavasti jatkua kipuilu pitkäänkin[&o].
Mulla tosin molemmat pojat meni niin, että kun supistukset alkoivat oli poika syntynyt 3 vrk:n sisällä (supistukset tulivat ympäri vrk:n)/limatulppa pois, jonka jälkeen lapsivedet holatti--> poika syntyi 12 tunnin päästä limatulpasta..

Mutta jokainen raskaus ja synnytys on niiiiiin erilainen, että nyt saat jännätä, miten sun eka synnytys alkaa[;)]

Tääl ei oo tosiaan viel tarvinnut lähtee[>:]
Juu yöllä ei sitten ollut enää mitää.

Tää netti alkaa todella pännii. Heittää mut koko ajan ulos sivulta ja saa kirjoittaa koko ajan uudelleen tekstit.
Eilen oli todella sellainen olo, että joko nyt on aika lähteä. Maha oli todella kipeä, supisteli jonkin verran ja vauva kiemurteli ihan kuin olisi halunnut ulos. Maha oli koko ajan aika pinkeä. Neuvolassa kävin ja sanoi, että kaikki näyttäisi olevan hyvin. Sanoi, että voi kyllä tulla milloin vain. Vauva on jo niin kehittynyt ja iso, ettei haittaa vaikka syntyisi jo.
Itse on kyllä ihan valmis synnyttämään. Ei enään kipuilujen takia voi oikein liikkua missään. Olen kaiken aikaa vain sisällä. Käyn vain kaupassa tai koirien kanssa lenkillä.[:@]

Kysymys teille uudelleen synnyttäjille ( ja miksei ensisynnyttäjillekin, jos tietoa on asiasta )

Tuota noin, siis kävin eilen kysillä, teki sisätutkimuksen ja sen perusteella sanoi et voi syntyä milloin vaan.. jomotellut on ja supistellutkin hieman ja äsken tuli rusehtavaa vuotoa kun kävin vessassa?? mitä se on? googletin, mutta ei sieltä yhtä ainutta vastausta saanut, vaan vaikka minkänäköistä, jotkut oli sitä mieltä et synnytys on käynnistymässä? onko siis teille "tutuille" ihmisille käyny näin ja eihän tartte pelästyä....

mahakin meni vähä sekaisin et on pakko lähteä vessaan tästä ->
(liekkö jännityksestä vai mistä :D)

H1987
Kuulostaa siltä, että lähtö lähenee; rusehtava vuoto ihan normaalia.
Ja vatsakin sekaisin- kuulostaa lupaavalta!

Päivitähän tilannetta!

H1087:
just lukaisin tuolta miten synnytys alkaa kohdasta, että veristä vuotoa voi tulla silloin kun synnytys alkaa :) entäs jos pirrautat synnärille...?

niin, pitäisköhän....
pitää soittaa jos jotain vielä ilmenee mut ei se verta kyllä oo.. vaan semmosta rusehtavaa ja limasta.. liekkö sitä limatulppaa sit..??

voi apua jos tässä nyt lähtö tulee [:)]

HiHIII!! Kauhian jännittävää aikaa!!!
H1987!!! Kuulostaa kyllä lähdön lähestyvän! [:D] Tulehan sanomaan Huomenet.. 

en lähteny mut piti kyl käydä tarkistuksessa kun alko alamahaan pistää ja pissiminen teki kipeetä. leukosyytit oli +++ ja proteiinit ++. voihh...
vuodosta sanoi et on ihan normaalia ja voi olla sitä et kohdunsuu alkaa aueta [:)]
mut antibioottikuurin sit sain kun tulehdus oli. toivottavasti se vauva nyt sen kuurin ajan pysys sisällä kun voi tarttua sit tämä jos päättää nyt syntyä..

On tää jännää aikaa arvuttella et kukapa meistä sit seuraavana [:)]

Viime yönä herätin jo miestäkin kun luultiin et lähtö tuli. Todella tiheeseen veti mahan tosi pinkeeks ja alavatsa, selkä ja reidet olivat aivan tulessa n. 4 tuntia. Kunnes... otin sitten panadolin ja kappas vaan olin nukahtanut ja aamulla ei tietokaan öisestä [:@] ehdin jo elätellä toiveita. Mutta olenpahan nyt ainakin saanut osviittaa jo siitä mitä tuleman pitää, kävelin ympäri pientä kämppäämme n. klo 2-4 ja vatsakin tyhjeni aika kiitettävästi. Pissalla kans ravasin kaikenaikaa.

Mut kysymys. Sitä ihmettelin et kuitenkin tuon kokoajan poika melskasi tuttuun tapaansa masussa, eikö pitäs jo hiljentyä kun alkaa lähtö olla lähelllä?
Tänään meille tulee iiiiiiso porukka kavereita leffailtaan syömään ja juomaan, saas näkee koska tää mamma huutaa posket punasena et jokaiikka ulos, me lähetään nyt kohti kätilöopistoa!! [:D] Nojuu, toiveajattelua! Pah. Tsemppiä kaikille synnärille jo mieliville ja paaaaaljon teille myös supistus puhureita sinne suuntiin [:)]

Pilpa, joillakin kuulemma melskaa vauva vielä synnytyssalissakin, että ei kaikilla vauva rauhoitu koetuksen edellä. mut vissii jos rauhottuu nii se tarkottaa sitä et alkaa valmistautua synnytykseen ja kerätä voimia mut tunnen kyllä ihmisiä kellä vauva on mekastanut ihan synnytyssalissakin [:)]
ja varsinkin jos vauva ollu kovaliikkeinen muutenkin. ja hyvähän se vaan on et vauva liikkuu, se kertoo vaan siitä et kaikki on niinku pitääkin! [:)] toiset on virkeempiä kun toiset.

sullapas on käyny sit lähellä lähtö viime yönä.. tuosta vois jopa tulkita nii, että älä ota panadolia supistuksiin [:D] en kyl tiedä voiko se oikeesti vaikuttaa siihen et ne loppuis kokonaan.

mut tsemppiä jos nyt lähtö tulee!!

Pilpa: No voihan hitto, ku loppui supistelut..mutta kyllä siellä nyt jotain tapahtui viime yönä[;)]
JEE!
Melskaamisesta- eipä se ole sanottua, että vähenee synnytyksen ollessa lähellä...mulla ainakin vauvat möyrys vielä synnytyssalissa supistusten välissä[:D].

, että pääset pian tositoimiin!

edit: H1987 ehtikin väliin jo[:D]

Hmm!!!

Täällä on tuo melskaaminen hellittänyt, eli aikalailla hiljasta vaavia ollaan. Vielä viikko sitten oli täys jytä päällä, jolloin napero sai lisänimekseen "Hyvin pomppivainen Tiklu" [:D]
Nyt aamulla vähäsen ojennellaan, keskipäivällä sama juttu, ja seuraavan kerran illalla...sillon kyllä pitää nostella pyllyä, ja hinkata päätä ja vähäsen antaa nyrkkiä.
Oma olotilakin on sellainen nuutunut, tekisi mieli vaan makoilla. Eli me varmaan sitten keräillään nyt voimia koitokseen "Tiklun" kanssa [:D]

Pilpa: Kuulostaa Niin tutulta! täällä ollut muutomana yönä sama juttu, ja sitten... [&o][>:] Mutta siittäkin on jo aikaa pari viikkoa..
Saas nähdä kumpi meistä lähtee ekana punnaus-saliin [;)] [:)]

Onko kellään ollut tuntemuksia ns. vatsanahassa? Musta tuntuu välillä että oikeesti repee koko nahka. Vaikka kuinka öljyän ja rasvaan... Hmm..napero ottaa vissiin viimoisia grammojaan painoon lisää.

Mamma_76: on todellakin ollut tuntemuksia et koko mahanahka repee pian. Välillä silleen oudosti sattuu tohon pintaan, ihan kun joku pistäis [:)]

Joo tää on yhtä arvotusta kuka lähtee ja koska, ihanaa [:)]

Aikun ihana kuulla tuosta et kaikkien vauvat eivät välttämättä edes rauhoitu merkittävästi ennen synnytyksen käynnistymistä, jopa tässä pieni toivon kipinä syttyi. Kiitos teille tuesta :)
Ja tulkitsin sen panadolin niin et jos sillä saa menemään supparit ohi ni sit ne ei tietenkään ole "niitä suppareita". Huijausta nekin vaan oli, mutta luotan siihen että kyllä ne voimakkuudellaan jotain mini mini pientä sielä aikaan sai. Toivossa on hyvä elellä [:D]

Pitää ihan tähänkin hehkuttaa kuinka reipas mamma täällä tänään. Olen siis ehkä maailman laiskin ihminen aloittamaan siivousta, noh äsken tuossa aloin ottaa suurimmat roskat pois lattioilta imurilla ja päätinkin samalla sit koko kämpän. Tämän jälkeen pistin laminaatti pesuvedet sankoon ja kaivoin mopin (jota viimeks käyttänyt arviolta vuosi sitten, joo hävettää kyllä) ja luuttusin koko kämpän nurkkia myöten!! Huh, niitä supistuksia kiitos [:D] mahto se olla näky kun konttasin lattialla puoliksi sängyn alla pesemäs lattioita. Noh tuli sit lakanatkin vaihettuu ja jopa uudet verhot. Nyt on ihanin koti. Illalla tuleekin seittämän kaverii leffailtaan meille ni nyt kyllä passaa. Leipomaan en ainakaa enää ala, oon tehnyt sen niille joka kerta ja nyt he sais tajuta jo itse tuoda jotain! murr.

Takaisin