joko nyt? --- lähdön tunnelmaa

Niin totta toi hengityksen muistaminen.
Mä olen miehen kanssa jutellut, että miten sitten voi auttaa synnytystilanteessa.
Tai siis olla tukena noin ylipäätään...

Mulla on jo tietoa, miten reagoin itse tilanteessa ja voisin kuvitella, että samalla lailla nainen reagoi, jos joutunut kokemaan kovaa kipua aikaisemmin..
Mä sulkeudun itseeni ja yritän rauhoittaa itseni kivun hetkellä...
varoitin miesta jo etukäteen, että ei kannata juurikaan kysellä ja pälistä tai kosketella supistuksen aikana..saattaa tulla kipakka vastaus[:D].

Mun mies sanoi, että sille tulee olemaan vaikeeta katsoa ja kuulla, kun muhun sattuu. Varsinkin, kun ei voi tehdä mitään auttaakseen (muuta kuin olemalla hiljaa[;)][:D])..

Jaaha...

Nyt olis supistanu tässä parisen tuntia aika napakasti ja vatta on ihan sekasin... Mukula punkee itteään aika kivasti alaspäin ja tuntuu että alapää repee kohta. Kovasti polttaa alaselkää ja -mahaa niin kuin olis alkamassa tosi kipeet menkat.. [:@] Ja tuntuu että lonkat naksuu ja menee sijoiltaan.
Nilkat myös turpos ihan yhtäkkiä tässä illan mittaan, mutta toki oon kyllä kävelly tänään tosi paljon.
(shoppailu näemmä kannattaa.. heh..)  [:D] ...ja tuhti iltapala... [:D] (pihvi) [:D]

Mutta katsellaan ja kuullostellaan miten käy.. Nyt meen kuumaan suihkuun, jos siitä olis apua.

Palaamme asialle [:)]

Amanda Ompas jännät paikat!!!! kuulostaisi ihan siltä kuin lähtöä tekisit!
Jäädään odottelemaan uutisia! Voimia, tsemppejä ja kaikkea mahdollista[:D][:D][:D]

Saas nähdä... Muksu liikkunut hirveesti pari päivää ja vattakin on pitänyt jos jonkinmoista meteliä. Eilen veti oikea kylki kipeäksi ja alaselkä myös illasta. Päivällä oli pari kivuliasta supistusta, mutta iltaa kohden muuttuivat kivuttomiksi. Nyt taas vaivaa julmettu pahaolo. Ja menkkamaisia kipuja on ollut alkuviikosta lähtien, nyt lähes tulkoon koko ajan. Lisäksi välillä tuntuu, että muksu työntää peppunsa alavatsasta/häpyliitoksesta läpi. Lisäksi vatsasta kuuluu noita naksumisääniä.

Nyt kun vain tietäis milloin on tosi kyseessä. Muksu kun on perätilassa ja synnytystapa-arviota ei ole vielä tehty. Ja sairaalaankin on matkaa 30 kilsaa ainakin.

Nopponen ja Amanda kuinkas sunnuntai aamu on lähtenyt käyntiin? Ja toki muidenkin supistukset kiinnostaa[:)].

Itsellä ei sitten mitään ennakoivia oireita, kaikki häivisi eilen..

Wow! Täällä tosiaan alkaa mammat olemaan lähtö fiiliksissä[:D]

Eilinen päivä oli menkkamaista kipuilua, välillä oikein kirpsakkaa tuntumaa lantiopohjassa, Illasta iski ristiselkään poltteet, mutta vatsan tuntemukset hävisi samalla [:@] Otin yöksi panadolin, joka ei auttanut yhtään.Ristiselkä oli liekeissä vielä kahden aikaa yöllä. Nyt aamulla ei taas mitään, ja napero on ollut hiljasempi, ilmeisesti alkaa ahdasta olemaan.
Eilen oli myös tuo paine alapäässä aika mukava, ja oikealla puolella nivusessa viiltävää kipua kävellessä, tuntu kuin jalka lähtisi ihan just alta. (aivan kuin issiaskipu, mutta väärässä paikassa)Tuota kipua on ollut muutoman päivän, mutta ei koko aikaa... Nuo supparit meinaa jo tehdä hulluksi, kun koko ajan on kipeenä, mutta ei tarpeeksi kipeenä. *huoks!*

Ukko lähtee tänään töihin, illalla laivalla yli Ruotsiin [&o] Nyt on sellanen fiilis, että mä en haluu sen lähtevän...Mutta ei auta, jonkun on pötyä pöytään tuotava.

Mamma76: oisko tuo nivuskipu voinut olla sellainen puukkosupistus, vai mikä se oli, kun tuolla elokuisten supistusosiossa oli sellaisesta kirjoiteltu. Koskas mies tulee taas kotiin? Varmasti on jännät paikat, kun mies reissuhommissa ja monta päivää putkeen poissa.

Kaika: joo saas nähdä miten oma mies sitten suhtautuu, kun vähän samalla tavalla tykkään olla yksin niiden omien tuntemusten kanssa, eikä siinä kauheasti voi mitään tehdä auttaakseen. Tai niin ainakin aikaisempien kipukokemusten sattuessa on mennyt. Sellaisen asian sanoin miehelle, että sen pitää olla itse rauhallinen koko toimituksen ajan, vaikka mitä sattuisi ja tapahtuisi, koska jos mies hermostuu, niin sitten hermostun minäkin, mutta jos pysyy rauhallisena, niin sitten pysyny kait itsekin.

Jaahas.. jos sitä taas vessaan kun tuo maha on aikas sekaisin..

Netti pätkii hirveästi [:-]

Joo, nyt sitten vannemaiset lisääntyneet... Yöllä heräsin pariin lievään ja heräsin tänään aamulla ensimmäistä kertaa melkeinpä huutaen "AIJAIJAI":ta. Koveneekovenee kivultaankin [8D] Kerkesin hieman jo pelästyä aamulla, että "entä jos tämä ei lopukkaan?". Haluaisin odottaa vielä 2 viikkoa.

Eilen oli kivuttomia supistuksia melkeinpä koko päivä ja paineentunne oli yhdessä välissä aika inhottava. Tuli ilmavaivoja ja pari kertaa tuli vessassa istuttua. Jäbä heilui kovasti, ei kai tykännyt kun jatkuvasti tila pieneni.

Amanda: Varmaan lähtö edessä kohta [:)]

Mamma: Toivottavasti pääsisitte synnärille miehesi palattua [:)] Vai haluatko vielä odottaa?[:D]

HaniMami: Ahaa, käynpäs lukasemassa... Isäntä tulee viimeistään 4.päivä kotiin. Jos mulle tulee lähtö, saapuu kotiin heti/pian kun vaan pystyy.

Milamariaa: Nyt just on sellanen fiilis, että loppujen lopuksi ihan sama onko tuo ukko kotona vai töissä, kunhan napero jo syntyis... Kuitenkaan mikään ei mene niinku suunnittelee, niin samapa tuo. 2 vekaraa jo punnannu maailmaan, niin eikai sitä sillälailla pelota/jännitä...lähinnä hermoilen arjen sujumista kun en ole kotona.[;)]

Nopponen ja Amanda-- NO??

Mamma- sulle toivon nyt kivuttomia päiviä siihen saakka kunnes mies palautuu kotio..

HaniMami: Onhan se synnytys kova paikka, myös miehelle.
Ja joo, rauhallisuus ennen kaikkea!

Milamariaa: Mitens siellä ny?

Kaika: Ei täällä mitään enää tapahdu, yöllä vaan ja stressaantuessa supparit lisääntyy ja jämähtää päälle [8D] Ihan hyvä juttu vaan [:)]

Tällä hetkellä on hieman noi supistukset rauhottuneet ja yölläkin sain onneks sitten vähän nukuttua..
Mies lähti just tunti sitten pelireissulle ja onneks kuitenki vielä tänään tulee takas ja onneks sillä alko lomakin tänään. [:)]
Mutta pakko mennä tonne vessaan kun ei tuo suolentoiminta ainakaan rauhottunu tässä aamunkaan mittaan.
Alaselkä on kuin tulessa ja kävely ottaa tosi koville ja lonkat paukkuu.[&o]
Mukula onneks liikkuu.[:)]

Palaan asiaan...

Kaikille muillekkin hirveesti voimia!!![:)] [:)]
Tulkaa kertoileen miten menee!

Jassoo... Sit tais limatulppaa vähän tulla, kun pönttöön jäi iso pitkulainen valkoista limaa[8|]
Nyt onkin sattunut/supistanut jonkin aikaa. Kaivopuistos oltiin ja sielkin tuli käveltyy+kun tääl Hesas on kivat mukulakivi tiet.

2viikkoa ja 2 päivää kun lähti ainakin osa tulpasta, nyt pitkin päivää ollu suppareita ja ristiselkää polttaa melkein koko ajan. Välillä on ihan huono olo... Jos tätä jatkuu vielä montakin viikkoa, ni ei helvattu![:'(] Supistukset on sellasia kipakoita jo, mutta ei tunnu lähtevän vahvistumaan... Lämmitän tuon pussukan, ja laitan selkään jos helppais.[&o] Kaveri on valmiustilassa jos lähtö tulee...

Hui kun on jännää, pitää käydä teidän kuulumisia vähän väliä katsomassa. Kukakohan on seuraava lähtijä!? [:)][;)][:D]

ALKUPERÄINEN: Mamma_76

2viikkoa ja 2 päivää kun lähti ainakin osa tulpasta, nyt pitkin päivää ollu suppareita ja ristiselkää polttaa melkein koko ajan. Välillä on ihan huono olo... Jos tätä jatkuu vielä montakin viikkoa, ni ei helvattu![:'(] Supistukset on sellasia kipakoita jo, mutta ei tunnu lähtevän vahvistumaan... Lämmitän tuon pussukan, ja laitan selkään jos helppais.[&o] Kaveri on valmiustilassa jos lähtö tulee...

Lähetää vaa synnärille[:)]

ALKUPERÄINEN: Kaika

Mammaliina: Laitappa viestiä, jos lähdet!

Juu.. Onneks on miniläppäri[:D]

hih...kaikki hinkuaa synnärille[:D]

kaks yötä huonosti nukuttu ja sit aamulla meinasin saada jo sydärin ku lortsahti n. ruokalusikallise kirkasta nestettä haarojen välistä[&:] sit tuli kakat. nooh..aattellin et vedet meni ja huutelin miestä tuomaan jotain rättiä ni näkee nesteen värin (kirkasta) mutta se sitten siitä. eli ei supistele eikä mitään muutakaan tais olla jotain valkkarin sekasta nesteetä sit???! mistä näistä vaivoista enää tietää ku olin jo to iha varma ku suppareita 1h välein et vkonloppuna tulee mut ei ni ei! [:D]
rv 36+3

Takaisin