Jännittävä haamuviiva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nunnu03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ennen esikoista ollut 1 keskenmeno viikolla 6, ei oireillut millään tavalla (toisaalta myöskään sen kummempia raskausoireita ei ollut). Saatiin tietää vasta np-ultrassa joten nyt luonnollisesti jännittää onko sama tilanne. :(

Nyt tuntuu että vatsa pullottaa ihmeen turvonneena jo, esikoista odottaessa masu tuli esiin kunnolla vasta kun olin 6kk raskaana Ja tosiaan muitakin "oireita" on, siltikään en anna itseni iloita... Plussaviiva sen kun tummenee onneksi..
 
Täällä vähän vuotelee taas :'( ei ihan niin veristä tällä kertaa (ainakaan vielä), mutta rusehtavaa... :'(
 
Jennis, mulla tuli esikoista odottaessa veristä ja rusehtavaa vuotoa enemmän tai vähemmän muistaakseni ainakin 4 viikkoa. Alkoi viikko testin tekemisen jälkeen. Ei koskaan selvinnyt mistä johtui, mutta täysin harmitonta oli. Mutta muistan kyllä tunteen, pelotti tietenkin koko ajan. :( Toivotaan kuitenkin, että sulla on harmitonta kans! :)
 
Tein tänään uuden testin ja oli se viiva onneksi hieman vahvistunut edellisestä.
Samanlaisia pelon tuntemuksia täällä kuin monella muullakin. Keskenmenoja takana ja jännittää kyllä miten nyt käy.

Jennis, mullakin on kahdessa onnistuneessa raskaudessa vuodellut enemmän tai vähemmän ensimmäiset kuukaudet. Ekassa oli harmitonta ja jälkimmäinen taas alkoi kaksoisraskautena mutta toinen alkioista meni kesken 6. viikolla. Vuotelua ja hyytymiä tuli reilusti, mutta toinen sinnitteli mukana :). Lähipiirissäkin on alkuraskaudessa harmitonta vuotelua ollut, joten pidetään peukkuja!

Mulla katosi ekojen päivien etova olo, joten olo melko oireeton tällä hetkellä.
Ihanaa kun täällä on vertaistukea :hello
 
Tein tänään uuden testin ja oli se viiva onneksi hieman vahvistunut edellisestä.
Samanlaisia pelon tuntemuksia täällä kuin monella muullakin. Keskenmenoja takana ja jännittää kyllä miten nyt käy.

Jennis, mullakin on kahdessa onnistuneessa raskaudessa vuodellut enemmän tai vähemmän ensimmäiset kuukaudet. Ekassa oli harmitonta ja jälkimmäinen taas alkoi kaksoisraskautena mutta toinen alkioista meni kesken 6. viikolla. Vuotelua ja hyytymiä tuli reilusti, mutta toinen sinnitteli mukana :). Lähipiirissäkin on alkuraskaudessa harmitonta vuotelua ollut, joten pidetään peukkuja!

Mulla katosi ekojen päivien etova olo, joten olo melko oireeton tällä hetkellä.
Ihanaa kun täällä on vertaistukea :hello

Kiitos peukkujen pitämisestä! <3 Ja ihanaa, että siellä viiva vahvistuu! On tää niin jänskää! :)
 
Päivän tokasta pissasta, noin tunnin pidätyksellä. Ei se ainakaan vielä ole haalistunut vuodoista huolimatta! Eilinen vuoto tosiaan kesti jokusen tunnin ja rusehtavaa oli tällä kertaa.. Kylläpä on piinaavaa tämä jännitys!!
 

Liitteet

  • 1504430303874.jpg
    1504430303874.jpg
    40.1 KB · Katsottu: 72
Tein tänään aamulla testin ja negaa näytti. Edelleen on vatsakipua ja turvotusta. Nyt mennään dpo 12. Eilen illalla muhinoitiin miehen kanssa ja aamulla kun kävin veskissä niin paperiin tuli kirkasta verta, hieman tullut vielä tässä päivälläkin kun oon käyny veskissä. Menkkojen pitäisi alkaa vasta keskiviikkona. Saas nähdä pääsinkö kuitenkaan teidän mukaan, hieman jo olen kääntynyt ajattelemaan että kaikki oireet johtuukin vain kierukan poistosta. Onnea kaikille plussanneille!
 
Onkos täällä muita jotka liikkuu ja kuntoilee?
Aiemmin oon kulkenut salilla ja ihan vaan lenkillä ja nyt olis alkamassa huomenna kahvakuula treeni kurssi johon ilmottauduin aiemmin. Nyt pähkäilen että pitääköhän tuo perua vai uskaltasko mukaan?:nailbiting:
 
Mä ainaki kuntoilen niin pitkään ku jaksan! Edellisessä raskaudessa en jaksanut koko odotusaikana käydä salilla kuin kerran-kaks väsymyksen takia:(

Hyvässä kunnossa oleminen auttaa myös synnytyksessä :) Ja jaksaahan sitä paremmin sit nyytinkin kanssa jos pitää vähän edes kuntoaan yllä :)

Muoks. Hymiöt ei toimi?! :O
 
Mä kuntoilen myös, normaalisti sen kolme kertaa viikossa ja joskus aika kovatempoisestikin. Parit normaaliin viikko-ohjelmaan kuuluvat oon tällä viikolla jättänyt välistä, kun on ollut pistelyä ja menkkamaisia kipuja, joiden takia en ole uskaltanut. Esikoista kun odotan ja mistään en mitään tiedä, niin mielummin pelaan sit varman päälle. Mutta tänään käytiin miehen kanssa lenkillä ja tehtiin intervallityyppisesti ylämäkispurtteja ja hyvältä tuntu:)

Kyllä mä uskaltaisin mennä kahvakuulailemaan. Siellä on niin helppo tehdä omien tuntemusten mukaan ja valita vaikka pienempi kuula:)
 
Hei kaikille! Hyppään mukaan keskusteluun, vaikken vielä ole ehkä ihan sisäistänytkään positiivista raskaustestitulosta! :) Lauantai-iltana (3+5) tein ensimmäisen testin, johon tuli esiin haamu. Sunnuntaiaamuna (3+6) tein aamupissasta ja haalea viiva oli selkeästi vahvempi kuin edellisenä iltana. Tein sitten testit vielä su-iltana ja tänään aamulla (4+0) ja viivat ovat vahvistuneet! Käytössä 25 mlu herkkyyksinen testi.

On tää jännää! Mulla on yleensä alkanut menkat aina heti aamusta kellon tarkasti, mutta ei tosiaan ole tänään alkanut. :)
 
Eilen hulahti kunnon veret. Ja iso (puoliso kuvaili melkein 5cm kokoiseksi) hyytymä. Vuoteli pitkin iltaa. Iso suru tuli ja meillä oli kovin hiljainen ja itkuinen ilta. Otetiin se ulos tullut juttu talteen ja kärittiin paperiin. Tänään haudataan se. <3 Meille olisi ollut liian rankkaa vetää pöntöstä. :'(
Viime ti hcg oli sen 579 ja to kävin vuotojen takia uudessa kokeessa ja arvo oli noussut jo 1014,3 (äsken sain tuloksen). En sitten tiedä, että missä vaiheessa keskeytyi. Huomenna illalla varmistetaan keskeytyminen ultralla ja siihen asti lääkkeet jatkuvat vielä normaalisti. On tämä vaan ihan kamalaa... </3
Tsemppiä teille kaikille muille!! <3 <3
 
Jennis, mulla vähän samankaltainen tilanne. 11.8. siirretty 2-päiväinen alkio. Himmeetä plussaa, viikko sitten ma alkoi kunnon vuoto ja hcg oli 151. Hoitaja oli sitä mieltä et kontrolloidaan vielä, ja to hcg oli 404, perjantaina 536 ja tänään 976. Matalia arvoja, mutta jostain syystä nousussa. Ja vuotanut olen koko viikon ihan reippaasti ja kipujen kanssa. Torstaina seuraava kontrolli hcg ja pe ultraan, lääkäri oli ollut sitä mieltä että aikaisintaan silloin varmistetaan, ei aiemmin ettei jää huomaamatta mitään jos liian aikaisin ultraan. Viime perjantaina ultrattiin jo kipujen ja vuodon vuoksi mutta mitään ei tietty näkynyt. On tämä yhen sortin löysässä hirressä roikkumista, ei osaa kunnolla alkaa suremaankaan ja sitä löytää uskomattoman monta ihmeellistä tarinaa netistä, miten kaikki on vielä kääntynyt hyväksi vaikka vuoto, kivut, alhainen hcg... vaikka pitäisi tässä varmaan ymmärtää jo luopua toivosta.
 
Täälä kanssa pelko persiissä,koko päivän sattunut mahaan,tosi kipeitä vihlasuja tullu,selkää särkee. Pelkään ihan hulluna et alan vuotaan.
 
Huomenia naiset! Täällä sitä ollaan yövuorosta kotiuduttu. Oon jo muutomana päivänä käyny tätä toukokuisten keskustelua kattelemassa, ihan vaan sillä silmällä josko tänne liittyisin. Tossa joku aika sitten tunsin aivan selvästi että parin päivän sisään alkais menkat, mutta ei niitä sitten kuulunutkaan. Välillä ollu uudestaan alaselässä tunnetta että hanat aukeais, mutta tänä aamuna en enää malttanut mieltäni vaan oli ihan pakko tehdä eka ja tod.näk. vika raskaustesti :happy: nyt olis vissiin sit rv 4+5!!!
Meillä vanhemmat muksut 8/-13 poika ja 10/-15 tyttö.

Jennikselle ja Kristinelle suurensuuret halaukset :Heartred
 
Mulla on tän vauvauutisen lomassa ollut murhetta kerrakseen, ja täytynyt pitääkin hiukan hiljaiseloa. Avopuoliso sai torstai iltana sairaskohtauksen jonka seurauksena tajunnan menetyksen sekä hengityslaman. Minuutit on pitkiä yrittäessä rakasta ihmistä pitää hengissä kunnes apu tulee, ei hengittänyt juurikaan ja muuttui aivan siniseksi hapenpuutteesta. Ainekset oli riittävät ikäväänkin lopputulokseen mutta onni oli matkassa ja mies on hyvään tahtiin toipumassa. :Heartred Onneksi meillä on täällä pienellä paikkakunnalla ihan huippu ensivaste, apu tuli juuri ajoissa.

Vaikka muuten selvittiin vain säikähdyksellä ja rauhassa saa ukko ottaa muutaman viikon niin suuri pelko ollut etenkin itsellä siitä miten stressi on vaikuttanut alkuraskauteen. Lähes kaikki oireet on hävinnyt mutta vuoto ei kuitenkaan ole alkanut.. Tänään oli pakko tehdä r-testi ja kirkkaat viivat siihen tuli. Päiviä on kasassa 5+1.
 

Liitteet

  • IMG_4282.JPG
    IMG_4282.JPG
    791.8 KB · Katsottu: 72
Ylempi kuva viikonlopulta.
Alempi tänään. Omaan ja ystävän silmään vahvistuneet viivat.

Mutta.. maanantai aamuna alkoi vuoto ja pari mustaa hyytymää. Ei kipuja. Pitkin päivää vuosi, mutta alkoi rauhottumaan iltaan mennessä. Nyt tiistaina aamulla pieni vuoto ja nyt päivän mittaan laantunu _paljon_. Pyyhittäessä saattaa tulla vielä vähän. Hyytymiä ei ole tullut lisää.

Raskausoireet jatkuu ja neuvolasta sanottiin, että ei välttämättä keskenmenoa kuitenkaan kun ei ole runsasta vuotoa/kipuja. Torstaina hcg-määritystä ja puhelua siitä.

Mieli käskee painua keskenmeno moodiin, mutta järki käskis vähän rauhottua ja odotella kun tuo testikin nyt on vahvistunut vaikka haalea vielä onkin.

Oireina siis pahoinvointia, pari oksennusta, lämpöilyä, nälkä!, jatkuva vessahätä, väsymys, rinnat arat jne.
 

Liitteet

  • IMG_6836.JPG
    IMG_6836.JPG
    54.9 KB · Katsottu: 80
  • IMG_6833.JPG
    IMG_6833.JPG
    70.8 KB · Katsottu: 79
Kiitos taas kaikille <3
Ultrassa käyty, mutta oli epäselvää oliko alkiota vai ei. Luultavasti ei, mutta ensi viikolla vielä varmistetaan asia.. :/

Kyfi: Toivottavasti olis kyytiläinen matkassa! :)
 
Illalla alkanut hartiakipu. Soitin omaan aluesairaalaan ja ei kuulemma tarvitse mennä kun ei ole runsasta vuotoa tai kovaa kipua. (Ei ole kipuja muutakun hartiassa, vuoto on pientä, mutta selvää)
 
No Huh mikä tilanne Ansqqulla ollu! Varmasti säikäyttäny! Onneks olit lähettyvillä et miehes sai sulta jo heti ekan tarvittavan avun! Ihan ku omalle kohalle aattelee ni rupes puistattaa...
Toivottavasti teidän pieni olisi sinnikäs kaveri eikä stressiä säikähtäis vaan pysyis tiukasti kiinni loppuun asti! Voimia teidän koko perheelle :Heartred

Jennikselle ja Kyfille erityis tsempit omien vuotojen, olojen ja ajatusten kanssa :hug013
 
Takaisin
Top