Jännittävä haamuviiva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nunnu03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jennis on kyllä selkeä plussa! Josko oli vaan harmitonta vuotoa. Itse täytyy huomen soitella verikokeista, kun näköjään eivät muistaneet soittaa niist tänään.
 
Sain tuloksen ja kaikeksi ylläriksi tulos oli 579 ja menee viitearvon sisään! Eli nyt ei auta kun jännittää varhaisultraan asti pari viikkoa ja toivoa, että vuoto oli harmitonta ja ettei sitä enää tulis! :) Hoitaja soitti mulle omasta henk.koht numerostaan, koska klinikka oli jo kiinni ja heillä työpäivä ohi. Olin todella otettu ja kiitollinen tosta palvelusta <3
 
Moi, ajattelin hypätä tänne mukaan. Multa otettiin kierukka pois 15.8 ja sen jälkeen tuli heti 5 päivän vuodot, en tiedä johtuiko poistosta vai sattuiko kierto just silleen että tuli jo normaalit menkat. Tunnistin selvän oviksen sitten seuraavana tiistaina. Sunnuntaina alkoi ikävät supistuskivut, jotka on nyt jatkunu tähän päivään saakka. Lisäksi on ilmaantunut pahoinvointi. En ole vielä uskaltanut tehdä testiä, mutta olen noin 90 % varma että masuasukki tarrasi heti ekasta kierrosta, oireet on niin selvät. Edellisessä raskaudessa vielä todettiin että mulla on todella supistusherkkä kohtu. Lauantaiaamuna meinasin tehdä testin. Nyt vaan toivotaan/pelätään että pysyy kyydissä. En ole jotenkin ehtinyt vielä valmistautumaan plussaan. Meillä on entuudestaan kaksi ihanaa murusta kohta 3 ja 6 vuotiaat.

Jennikselle, aivan selvä plussahan tuo on ja alkuraskauden vuodot on todella yleisiä. Tsemppiä!
 
S1N1:
Kiitos! Parin viikon päästä varhaisultrassa sitten varmistuu miten on! :)
Innolla odotan kuvaa sun testistä! ;) Tervetuloa mukaan! :)
 
Hei! Minunkin tekee jo mieli tulla tänne vaikka varmuutta ei raskaudesta vielä ole. Heinäkuussa jätettiin ehkäisy pois ja taitaa olla jo kuukautiset myöhässä. Varmaan viikonloppuna teen testin, jos ei ala mitään vuotamaan. Ennestään on 1v 2kk poika.
Nyt ei vaan ole ollut niin selkeitä oireita kuin esikoisesta. Silloin tiesin heti olevani raskaana. Nyt on vaan monta viikkoa ollut erilaisia kipuja ja jomotusta mahassa sekä kamalasti on tullut finnejä! Toivottavasti toukokuussa pääsisi jo tervehtimään uutta perheenjäsentä :)
 
Kätilö soitti äsken hcg tuloksista. En tiedä oikein mitä ajattelisin. Tulos oli kuitenkin 456, ja kuulema hyvin raskaana olen, arvo jopa vähän viitearvojen yli.
Njuu, vedin täst sit jo paniikin kun luin että
Korkeat hCG-arvot:
Fysiologinen: monisikiöinen raskaus
Synnynnäiset kehityshäiriöt ja sikiön sairaustilat: anenkefalia, napatyrä, oligohydroamnion, sikiön hydrops, Downin syndrooma, Pataun syndrooma, Klinefelterin syndroomaPre-eklampsia, keskeytynyt raskaus ja istukan infarkti
Kasvaimet: kivessyöpä (seminooma- ja ei-seminoomatyyppiset), trofoblastikasvaimet, korionkarsinooma, harvoin myös haima- ja rintasyövän, melanoomien ja myelooman yhteydessä
Vähän kohonneita pitoisuuksia myös ruoansulatuskanavan tulehdusten yhteydessä
Tosin arvo on vaan muutaman kymmenuksen viitearvojen yli et ehkä turhaan panikoin, toivottavasti.
Edellusessä keskenmenneessä raskaudessa tosin oli myös hcg vähän viitearvojen yli..
 
Uusille tervetuloa! :)

Ihania uutisia sulla jennis, vielä ei ollutkaan kaikki menetetty!!

Täällä on nyt neuvolaan varattu aika, 29.9 ja jos oikein laskin niin 8+4 olisi silloin viikkoja. En vaan jotenkin osaa vielä iloita täysillä asiasta, keskenmenon pelko on niin suuri...
 
Mie en viellä ole uskaltanut edes soittaa neuvolaan, jos nyt varaisin ajan niin aika menis hitaasti ku jännitäs sitä aikaa
 
Julianna:
Mulla taas iski paniikki mun 579 arvosta, kun pidin sitä matalana :'D ollaan jotenkin tosi samanlaisia! Mä meen mielenrauhan vuoksi vielä julkiselle verikokeisiin. Laitoin eilen sähköisesti viestiä ja kerroin huolesta ja vuodoista ja heti aamulla olikin jo lähete odottamassa! Kätevää! :)

Äippä:
<3

Ja vielä yhteisesti kaikille:
Kiitos ihan älyttömän paljon kaikesta kannustamisesta! Oon tosi kiitollinen! Tässä tilanteessa kun ei oikein viitsi kenellekkään muulle kertoa :)
 
Julianna89 mulla oli kanssa viime raskaudessa korkeat noi pitoisuudet ja muistan että pelkäsin kanssa noita kehityshäiriöitä yms. mutta onneksi huolet oli turhia. Noi tasot on kuitenkin hyvin yksilöllisiä. Varmasti kaikki on ihan hyvin [emoji106]
 
jennis minä päivänä tai viikol sul oli tuo hcg 579? :)

Ja mulla on varmasti kokoajan pelko persiissä jos vähänkin jtn outoa on kun meni viime raskaus kesken ihan yllättäen. Mulla ei tullu sillon edes mtn kipuja tai runsasta vuoroa yms. Rupesin itse epäilemään kun rv11+0 pyyhkiessä ihan minimaalisesti tuli verta paperiin. Kaikki väitti et juu se on ihan normaalia, niin tkn lääkäri kuin neuvolakin eivätkä suostuneet ultraamaan. No kun itsellä oli se tunne niin menin sit yksityiselle ultraan ja siellä todettiin heti et kehitys oli loppunu jo rv8+3. Jotenkin sen sillo itse vaan ties, vaik kaikki muut väitti toista. Josko tämä raskaus menis toisin.
Edellisen raskauden aikaanhan mulla "oli viel kilpparivaje", olin syöny 3v thyroxiinia siihen. Kävin sillo myös yksityisel lääkäris kun kukaan ei sitäkään vaivaa ottanu tosissaan. No vasta km jälkeen kilpparia ruvettiin tutkimaan keskussairaalassa ja huomattiin et "voi piru, eihän sulla olekaan kilpirauhasen vajaatoimintaa", juu oot yli 3v syöny lääkkeitä turhaa eikä kukaan lääkäri ymmärtäny/tutkinu sen tarkemmin miks arvot pysy mul normaaleina thyroxiinia syödessä kuin nyt ilmankin. Ja no kukaan ei myöntäny tai kommentoinu, mut itse kun laskeskellu 1+1 et olisko se väärä lääkitys aiheuttanu keskenmenon, lääkitystä kun viel tuplattiin raskauden alussa.
 
Muokattu viimeksi:
Aika hedelmöityksestä, Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Kopsasin ton netistä ja mul on nyt 2vk hedelmöityksestä, 4vk viimesist menkoist
 
Julianna89:
Joo siis ymmärrän sua täysin!! Mulla myös takana 1 km ennen esikoista ja siks itsellä kamala pelko myös :( mulla tehtiin ivf 14.8 ja alkio oli 5pv ikäinen, eli hedelmöittyminen on siis 9.8 ja siitä on nyt (jos oikein laskin täällä kaupassa ollessa :D ) 3vk? Ja tarkoittaako toi "aika viimeisistä kuukautisista" menkkojen alku vai loppu päivää? :) onkohan toi mun 579 arvo sit jotenkin huono? Viitearvo oli kuulemma 520->... äsken kävin tosiaan julkisella verikokeessa ja nyt jännittää onko noussut!
Ps. Sori sekava teksti, oon ruokakaupassa 1v9kk esikoisen kanssa :D
 
jennis, sullahan on just normeissä tuonkin taulukon mukaan minkä löysin netistä. :) Ja lasketaan kuukautisien ekasta päivästä.
 
Hitto että mua pelottaa! Menkkajomoo,ja tota välillä reiteen/nivuseen säteilyä.menkkajomoo on ollu oviksesta asti. Yhdellä oli keskenmeno oireillu näin.
 
Takaisin
Top