IVF/ICSI kokemuksia

Tuppaan tännekin nyt vaan kysymykseni :grinEnnen inssiä ku mies käy noissa verikokeissa niin varataanko aika vain verikokeisiin vai mitä? En tajunnut kysyä..
 
Voisihan tämä kiinnostaakin.

Tämän päivän kirkkaasti paras asia on se että on perjantai ja että selvisin tästä työviikosta. Menopur väsyttää minua siis aivan jumalattoman paljon eikä tunnu helpottavan vaikka käyttö jatkuu.

Hei Enkelinsiipi. Facebookissa on suomalainen alkiodiagnostiikka-ryhmä. Vähän porukkaa ja lisää kaipaillaan! Hieman hiljaista on siellä ja olis kiva saada sitä aktiivisemmaksi.
Olisko sulla kiinnostusta liittyä joukkoon? Voisin laittaa ylläpitäjälle viestiä, että on suhun yhteydessä, kun täällä palstalla myös pyörii
 
Jaahas, jos tällepuolelle palailisin pikkuhiljaa :) olin ajatellut, että hoitoihin vain "hakeudutaan" uudelleen, että ei koko rumbaa uudelleen . No ei. Uusi lähete vaadittiin . Siitä et saa lähetteen niin noin 3 kk et saadaan lääkäriaika ja kuulemma ivf jonoihin (Helsinki) nyt 6 kk jonot...ymmärrän, että tällä toisella kierroksella ei meillä ole kiire. Ensikertalaiset menee tottakai edelle. Mut en ollut ajatellut että ennenku mitään tapahtuu voi mennä 9 kk :O
 
Ne sanoi että aloitan sumuttelut ja katsotaan ens viikolla, jos vuotoa tulee paljon niin yhteys gynelle vkl aikana.
Normi menkkoja tämä on. Eli lääkereissu alkanut
En usko että ovulaatio on liittyvää koska en oo testejen mukaan ovuloinnu vielä tässä kierrossa.

Meillä kans mennyt melkein vuoden siitä kun saatiin lähete ja kuullaan tays:In piiriin.
 
Jaahas, jos tällepuolelle palailisin pikkuhiljaa :) olin ajatellut, että hoitoihin vain "hakeudutaan" uudelleen, että ei koko rumbaa uudelleen . No ei. Uusi lähete vaadittiin . Siitä et saa lähetteen niin noin 3 kk et saadaan lääkäriaika ja kuulemma ivf jonoihin (Helsinki) nyt 6 kk jonot...ymmärrän, että tällä toisella kierroksella ei meillä ole kiire. Ensikertalaiset menee tottakai edelle. Mut en ollut ajatellut että ennenku mitään tapahtuu voi mennä 9 kk :O

No ohho! Onpa jonot... Onkohan alkuvuodesta enemmän aloittajia. Me ainakin siksi aloitettiin nyt että kela katto tulee täyteen katkeamatta.
Onko teille yksityinen vaihtoehto ? Ja että iän puolesta pystyy odottelee tuon verran?
 
No ohho! Onpa jonot... Onkohan alkuvuodesta enemmän aloittajia. Me ainakin siksi aloitettiin nyt että kela katto tulee täyteen katkeamatta.
Onko teille yksityinen vaihtoehto ? Ja että iän puolesta pystyy odottelee tuon verran?

Uusi potilastietojärjestelmä ja uuteen paikkaan muutto kuulemma aiheuttaa nyt jonoja. Kertoi hoitaja sieltä. Yksityinen ei ole meillä vaihtoehto. Me ollaan jo saatu meidän lottovoitto, 1v 2 kk tyttö jo. Nyt vain yritetään toista ihmettä. Eiks hoitoihin oo rajana 40? Sinne on itsellä viel 8 vuotta...
 
Apua.. siis voiko tää olla totta... Mää testasin huvikseni nyt ja vielä päiväpissasta niin HAAMUN!!! En oo ikinä saanu testiin edes mitään viivanpaikkaa tai mitään. Voiko tää olla oikeasti totta? Mää vaan tuijotan testiä ja itken. Nyt on siis PP9 menossa ja pari päivää oli aika koviakin menkkakipuja ja sit ne loppu ja tänään tuli sellaista ruskeaa lima vuotoa ihan pikkusen, kiinnittymisvuotoa? Sen vuoksi aattelinki testata, koska ennen ei oo mitään sellaista ollut. Mää en kestä jos tämä oikeasti onnistui.... Voiko testi näyttää väärin? Toivottavasti ei...
 
Tässä vielä kuva.. enhän nää harhoja?
 

Liitteet

  • IMG_20200201_173859.jpg
    IMG_20200201_173859.jpg
    8.1 KB · Katsottu: 314
Heippa! Oon jo syksystä asti lukenu tätä ketjua kun päästiin ivf-jonoon. Ja välillä kommentoinutkin. Nyt hoito alkaa pikkuhiljaa lähestyä niin voisin esittäytyä. Oon siis pian 31v ja mies 32v. Yritetty kuukautta vaille kaks vuotta ilman yhtäkään plussaa. Selittämättömiä ollaan vaikka mulla vuotohäiriö. Joka oviksen jälkeen tiputtelee alkaen dpo2-dpo10 välillä kunnes menkat alkaa mutta ei oo löytyny mitään syytä sille eikä tiedä vaikuttaako raskautumiseen. Itellä on kyllä vahva tunne et tiputtelu on seurausta siitä oikeasta syystä miksei tärppää. Mutta ehkä ivf tuo lisää tietoa tästä.

Noihin Helsingin jonoihin kommentoin sen verran et vaikka ollaan ensikertalaisia niin meillekin jonot on ihan yhtä pitkät. Alle kahden viikon päästä ois siis suunnittelukäynti ja niiiin toivon et viimeistään maaliskuun kierrosta sais ilmoittautua hoitoon. Pitkä kaava siis todennäköisesti tulee eli siirto varmaan menis sitten huhtikuun loppuun.

Ja varovaiset onnittelut J90! Varmaan mahtava tunne saada ensimmäistä kertaa kaksi viivaa tikkuun:Heartred Itse kun joskus haaveilen tuosta niin aina nousee kyyneleet silmiin.
 
Kääääks! Paljon vain luin että rfsu:n testeillä ois tullu virheellistäkin plussaa, siksi en oikein vielä tohi uskoa, testaan huomenna vielä pregcheckillä.

Ja tervetuloa mukaan smoothie, toivottavasti pääsisitte pian hoitoihin!
 
Kääääks! Paljon vain luin että rfsu:n testeillä ois tullu virheellistäkin plussaa, siksi en oikein vielä tohi uskoa, testaan huomenna vielä pregcheckillä.

Ja tervetuloa mukaan smoothie, toivottavasti pääsisitte pian hoitoihin!

Musta ne rfsun valeviivat mitä oon ihmisillä nähny on tuosta sun selvästi haaleempia, ja sulle näkyy varmaan viel tota kuvaa tummempana toi viiva kun tää palsta tuppaa huonontamaan kuvanlaatua. Toivottavasti huomenna jo vahvempi! Vai testaatko huomenna?
 
Joo oli vähä tummempi, tosi hankala saaha kuvaa :D ja testaan kyllä! En jaksa oottaa aamua! Voi kunpa oiskin totta. Heitin kyllä jo eilen aamulla kirveen kaivoon ja meinasin soittaa oys, että voinko lopettaa terolutit, että varmaan alkaa nyt menkat kun oli sen verran kipuja, mutta niin ne kivut vaan loppu. välillä vähän nippailee, mut ei lähellekkää samallailla ku eilen.
 
Heippa kaikille! Mä aktivoidun muutaman kuukauden hiljaiselon jälkeen. Eka lyhyen kaavan ivf 9/2019 päättyi negaan ja pakkaseen ei saatu mitään. Nyt uus yritys pitkällä kaavalla ja tänään kp 21 alkoi sumuttelu Synarelalla. Oon ollut 3kk pitkälti ilman valkoista sokeria, vehnää, maitotuotteita ja punaista lihaa. Laadukkaita vitamiineja käytössä ja paljon hyviä rasvoja. Sopivasti liikuntaa ja stressiä vähemmäksi. Toivotaan, että elämäntapamuutoksilla olisi suotuisa vaikutus tähän hoitokierrokseen . Meillä diagnoosina selittämätön.
Onnea, jaksamista, toivoa ja sympatiaa kaikille teille tasapuolisesti! ❤️
 
Unohdin kommentoida et mä olen saanut menkkoja edeltävän tiputteluvuodon loppumaan aiemmassa viestissä mainitsemilla elämäntapamuutoksilla:smiley-angelic003 tätä ketjua lukeneeni muistelen, että useampaa vaivaa tiputteluvuoto ennen menkkoja ja ainakaan mulle lääkäri ei ole reagoinut siihen mitenkään. Edes terolut/primolut ei ole pitänyt tiputteluita poissa ja tiputtelua on ollut useamman vuoden ajan. Uskon että menkkoja edeltävällä tiputtelulla voi olla vaikutusta raskautumiseen vaikka lääkärit ei tunnu sitä huomioivan. Siksi onkin ollut mahtavaa huomata, että itse voi vaikuttaa asioihin :smiley-angelic001
 
Pregcheckissä myös haamu! Tuskinpa tämä voi olla enää sattumaa? :nailbiting: testailen kyllä kuitenki rauhassa tonne testipäivään asti... Huhhuh, nyt on kyllä niin epätodellinen olo, että voiko meille oikeasti käydä näin, että heti onnistuu? Mutta ei uskalla kyllä iloitakaan vielä näin aikasin vaikka kovasti tekis mieli!! Eilenkin leves semmonen hymy kun näin testin, että en muista, että oisin vuosiin ollu niin onnellinen. :sad015

Ja paljon tsemppiä Aaanu! :)
 
Takaisin
Top