IVF/ICSI kokemuksia

Heippa kaikille! Mä aktivoidun muutaman kuukauden hiljaiselon jälkeen. Eka lyhyen kaavan ivf 9/2019 päättyi negaan ja pakkaseen ei saatu mitään. Nyt uus yritys pitkällä kaavalla ja tänään kp 21 alkoi sumuttelu Synarelalla. Oon ollut 3kk pitkälti ilman valkoista sokeria, vehnää, maitotuotteita ja punaista lihaa. Laadukkaita vitamiineja käytössä ja paljon hyviä rasvoja. Sopivasti liikuntaa ja stressiä vähemmäksi. Toivotaan, että elämäntapamuutoksilla olisi suotuisa vaikutus tähän hoitokierrokseen . Meillä diagnoosina selittämätön.
Onnea, jaksamista, toivoa ja sympatiaa kaikille teille tasapuolisesti! ❤️

Mulle lääkäri sano et ostaa apteekista niitä Mama vitamiineja, sano et oikein loistavia myös raskautta yrittäville, ootko niitä kokeillut? Niissä on myös lisänä rautaa ni se on kyllä hyvä.
 
J90 on se viiva onnea!

Täälä sumuttelut jatkuu ja väsy on kova, onko muilla väsy tullu Synarelasta?
 
Voi että :) nyt täytyy vaan toivoa, että viiva vahivistuu ja pysyy, ettei mee kesken kun oon näin hyvissä ajoin testailemassa. Voikohan tuloksesta soittaa jo aiemmin OYS, vai täytyykö oottaa testipäivään asti?
 
Tietääkö kukaan onko fsh-arvolla merkitystä ivfää suunniteltaessa?? Multa sitä ei oo kertaakaan otettu, amh kyllä on. Vaikuttaako esim. pistosannoksiin?
 
Mulle lääkäri sano et ostaa apteekista niitä Mama vitamiineja, sano et oikein loistavia myös raskautta yrittäville, ootko niitä kokeillut? Niissä on myös lisänä rautaa ni se on kyllä hyvä.

Kiitos,
Ja onnea sinulle! :smiley-angelic003 :Heartred ihan selvät kaks viivaa! :Heartred Toivotaan viivalle vahvistumista :angelic:

Mä oon käyttäny pääsääntöisesti puhdistamon vitamiineja, popsinu eri purkeista D-vitamiinia, sinkkiä, b-vitamiinia, rautaa, folaattia, magnesiumia ja omegoita. Ja a.vogelin hormone balance myös käytössä. Pari viikkoo sitten kävin työterveyden kautta mittauttamassa vitamiinitasoja (myös ferritiini) ja D-vitamiinista oli vähän vajetta, muut hyvällä tasolla onneks kalliiks tulee ostaa noita laadukkaampia vitaamiineja joissa hyvä imeytyvyys, varmaan jossain vaiheessa siirryn tollaseen mama-tyylisen yhdistelmävitamiiniin.
 
Meillä ainakin piti odottaa testipäivään! Ja sit sinä päivänä piti vielä verikokeisiin mennä.

Onnea! Hienot viivat olet saanut! Mun ekat haamut oli herkällä pp7 ja pp8. Pp9 tuli pc selvä haamu (aiemmin vaan "jotain"). Rfsu antaa mielestäni parempaa viivaa kuin pc.


Joo mulla kans rfsu oli hieman tummempi mitä tuo pc! Ja kiitos, toivottavasti tämä on pysyvää :)
 
Mä typerys menin sitten eilen tekee testin... Pp8. No negatiivinen oli. Hitto kun piti mennä testaa mutta kun perjantaina olin käytännössä ihan varma et oon raskaana.. No joo. Voihan se toki vielä plussaksi muuttua mutta nyt en jotenkin siihen usko enää ollenkaan. Vaik kai se just on niin että tässä vaiheessa sitä raskaushormonia ei vielä oikein edes pitäs olla kehossa..:confused: aiemmin en oo koskaan testaillut ennakkoon :bored:
 
Mä typerys menin sitten eilen tekee testin... Pp8. No negatiivinen oli. Hitto kun piti mennä testaa mutta kun perjantaina olin käytännössä ihan varma et oon raskaana.. No joo. Voihan se toki vielä plussaksi muuttua mutta nyt en jotenkin siihen usko enää ollenkaan. Vaik kai se just on niin että tässä vaiheessa sitä raskaushormonia ei vielä oikein edes pitäs olla kehossa..:confused: aiemmin en oo koskaan testaillut ennakkoon :bored:


Kyllä se voi muuttua! Älä vielä luovuta! :Heartred pidän peukkuja!
 
Onnea myös J90! Ihan selkeästi jotain on tapahtunut kun noin selkeä haamuviiva tulee. :)

Mulla uusi synalera toimii paremmin. Nollaultra keskiviikkona. Lievää hikoiluttavaa oloa on väliin. Voi kyllä liittyä flunssaankin.

Miten se nyt olikaan, kuinka kauan testeissä voi näkyä irroituspiikki? Jos nyt toivottavasti kaikki menee niin että päästään jännäilemään mekin. :)
 
Onnea myös J90! Ihan selkeästi jotain on tapahtunut kun noin selkeä haamuviiva tulee. :)

Mulla uusi synalera toimii paremmin. Nollaultra keskiviikkona. Lievää hikoiluttavaa oloa on väliin. Voi kyllä liittyä flunssaankin.

Miten se nyt olikaan, kuinka kauan testeissä voi näkyä irroituspiikki? Jos nyt toivottavasti kaikki menee niin että päästään jännäilemään mekin. :)

Varovainen kiitos onnittelusta! :) Tuntuu et oon unessa koko ajan. Oon nähnyt meinaan niin monesti unia tästä 4 vuoden aikana ja itkenyt kun herännyt todellisuuteen... Jotenki en sisäistä tätä!!

ja en tiä kui kauan se voi näkyä, mutta mää testasin kaks päivää siirron jälkeen just sen takia, että näkyykö irrotuspiikki testissä, ettei tarvi sitä sit ihmetellä jos tuleekin plussa ja ei mulla näkyny sillon mitään testissä. Eli sillon siitä pregnylistä oli niinku about 6päivää aikaa.
 
Onnea myös J90! Ihan selkeästi jotain on tapahtunut kun noin selkeä haamuviiva tulee. :)

Mulla uusi synalera toimii paremmin. Nollaultra keskiviikkona. Lievää hikoiluttavaa oloa on väliin. Voi kyllä liittyä flunssaankin.

Miten se nyt olikaan, kuinka kauan testeissä voi näkyä irroituspiikki? Jos nyt toivottavasti kaikki menee niin että päästään jännäilemään mekin. :)

10pv pistämisestä voi näkyä testissä mut yksilöllistä miten nopeasti hcg poistuu.
 
Minä testasin aina tatkoituksella aikaisin, että näkisin kun pregnyl/ovitrellen viiva haalistuu negaksi, sen jälkeen tiesi, että jos viiva lähtee uudestaan tummenemaan niin sitten on raskaus kyseessä. Pregcheckin liuskat kun maksoivat noin euron kappaleelrta, eikä tässä lapsettomuushoitojen konkurssissa ole väliä, ostaako noita tikkuja yhden vaiko kymmenen kappaletta.
 
Minä testasin aina tatkoituksella aikaisin, että näkisin kun pregnyl/ovitrellen viiva haalistuu negaksi, sen jälkeen tiesi, että jos viiva lähtee uudestaan tummenemaan niin sitten on raskaus kyseessä. Pregcheckin liuskat kun maksoivat noin euron kappaleelrta, eikä tässä lapsettomuushoitojen konkurssissa ole väliä, ostaako noita tikkuja yhden vaiko kymmenen kappaletta.
Totta! :)
 
Kyllä se viiva vähän tummempi oli tänään. Soitin OYS, ja sanovat että ei se turhaa plussaa näytä, eli varata aikaa neuvolaan. Nyt ois varhaisultra varattu 24.2. :nailbiting:

Huh! Jospa tämän siinä vaiheessa viimeistään ymmärtäisi. Nyt vain sormet ja varpaat ristissä, että tyyppi pysyy matkassa :Heartred

En ois ikinä uskonu, että meillä tämä toimii. Olin ihan maassa niiden kipujen takia, että nyt ne menkat alkaa, eikä saada ikinä vauvaa, ja taas joudutaan jonottelemaan uuteen hoitoon kun pakkaseenkaan ei mitään saatu.

Eli elkää tekään menettäkö toivoanne, pidän peukkuja kaikille :Heartred
 
Ihan mahtavaa, onnea J90!

3erry, kiitos kysymästä, meillä menee ihan hyvin. Vajaa pari kuukautta vielä laskettuun aikaan. Sikiöllä vaan on toinen munuaisallas laajentunut huomattavasti, sitä seurataan ultralla kuukausittain. Todennäköinen syy on ahtauma virtsanjohtimessa, mahdollisesti leikataan jossain vaiheessa mutta ei tarvitse ihan vastasyntyneenä. Pieni mahdollisuus on myös että vika johtuisi kromosomivirheestä. Alkiolle tehtiin kyllä diagnostiikka, mutta se ei poissulje virheen mahdollisuutta. Toistaiseksi kuitenkin kaikki muut mittaukset ovat olleet normaaleja. Vähän jännittää siis jos pienenä pitää leikata, mutta onneksi yhdelläkin munuaisella pärjää.

Hurjasti tsemppiä kaikille ja toivottavasti saatte pian plussia lisää!
 
J90 minusta tuo oli ihan selvä plussa. Onnea ja tsemppiä!

Beisla ihanaa että teillä on tärpännyt! Muistan sut täältä kun esikoista yritettiin hoidoilla. Meillä ei raskausultrassa näkynyt vauvalla munuaisissa häikkää mut napasuonipuutoksen vuoksi munuaiset ultrattiin 1pv ikäisenä. Oli pientä laajentumaa mut rajojen sisällä. Silti tullut 3krt ekan vuoden aikana munuaistulehdus ja todettiin virtsan takaisinvirtaus joka hoidettiin sellaisella kevyellä hoidolla. Meilläkin saattaa silti olla leikkaus vielä jossain vaiheessa edessä ja munuaiskontrolleissa käydään säännöllisesti. Toivottavasti teil menis kaikki hyvin. Mä tällä toisella kierroksella juttelin esikoisen sairaudesta, ja varmaan mahdollista tulevaa raskautta seurattaisiin vielä tarkemmin, koska uusi tulokas voisi olla saman kerran alkioista kuin esikoinen.

Mä kävin tänään ultrassa. 14mm johtofolli näkyi (kp9) ja epäili ovulaatioplussan tulevan kp12 vaikka yleensä mulla kyllä tulee kp14. Alan heti huomenna testata. Meillä on 3- ja 6-päiväisiä alkioita niin eka siirretään 3pv, koska jos kävis niin ettei selviä sulatuksesta niin ehtivät vielä sulattaa vanhemman alkion eikä menis kierto hukkaan. Kyselin täältä miten siirtopäivä lasketaan, ja nappasin nyt TAYSista taulukosta kuvan. Ov+ on päivä 0. Minusta jännä et 3pv ikäinen alkio siirretään 4. päivänä ja 6pv (sama ku 5pv) alkio 5. päivänä. Erittäin todennäköisesti sit ens viikolla siirtoon! Jännittävää :)

Limakalvo oli näin kp9 vain 6mm ja lääkäri sanoi et on vähän huono mut et kerkeää kyl viel paksuuntua ja siirtäisivät 6mm limakalvollakin. Onko teillä tästä kokemuksia? Millähän todennäköisyydellä limakalvo vielä paksuuntuu? Sitä ei vissiin voi itse mitenkään edesauttaa?
 

Liitteet

  • A0016E92-89E8-4302-967A-ABF6A68E7110.jpeg
    A0016E92-89E8-4302-967A-ABF6A68E7110.jpeg
    55.7 KB · Katsottu: 221
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top