IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tays:ssa ei ole jonoja niin se on minusta mahtavaa! Saas nähdä miten nyt käy tilanteelle kun TAYS alkaa tarjoamaan hoitoja toista lasta yrittäville vaik se 3 hoitoa ois tullut jo ekaa tehdessä täyteen.
Pakko tulla uteleen mistä tuommoinen tieto? En oo kuullutkaan. Tiedätkö milloin alkavat?
Meillä loppui syksyllä hoidot Taysissa. 2 ivf-hoitoa joista lapsi 8/18 ja nyt viime syksynä kolmas hoito tuloksettomana. Tosin mulla ikä vastassa, siksi yksityinen ainoa vaihtoehto jatkaa hoitoja. Mutta noin niinkuin teoriassa kiinnostaa tuo uudistus, kun tuo tasavertaisuutta verrattuna esim pääkaupunkiseudun hoitoja tarvitseviin.
Meillä ihan positiiviset kokemukset Taysista. Tietty vähän liukuhihnameininkiä mutta asiallista ja ystävällistä kohtelua saatiin ja kaikki meni niin hyvin kuin vain voi meidän kohdalla mennä. Meillä syy mun munasolujen laadussa.

Pakko tulla uteleen mistä tuommoinen tieto? En oo kuullutkaan. Tiedätkö milloin alkavat?
Meillä loppui syksyllä hoidot Taysissa. 2 ivf-hoitoa joista lapsi 8/18 ja nyt viime syksynä kolmas hoito tuloksettomana. Tosin mulla ikä vastassa, siksi yksityinen ainoa vaihtoehto jatkaa hoitoja. Mutta noin niinkuin teoriassa kiinnostaa tuo uudistus, kun tuo tasavertaisuutta verrattuna esim pääkaupunkiseudun hoitoja tarvitseviin.
Meillä ihan positiiviset kokemukset Taysista. Tietty vähän liukuhihnameininkiä mutta asiallista ja ystävällistä kohtelua saatiin ja kaikki meni niin hyvin kuin vain voi meidän kohdalla mennä. Meillä syy mun munasolujen laadussa.

Mulle kerrottiin tää kun olin ultrassa siellä. Meillä siis kans enää yks hoito jäljellä, mut nyt saadaankin enemmän jos ei pas:seista tai vikasta hoidosta tärppää. Enemmän kertoja saa 2. lapseen mikäli on hyvät mahdollisuudet raskautua. Teillä ei varmaan valitettavasti oo tästä hyötyä jos ikä on vastassa :(

Mites muilla menee jotka oli viime viikolla siirrossa?

Mulla ollut eilisestä asti jatkuvasti menkkakipuja, joten luulen, että ei onnistunut.. Tekee mieli vaan itkiä koko ajan, en tiä johtuisko seki osittain nuista teroluteista.....

Jos mulla on ollut PAS 10.1, jolloin siirretty 5 päiväinen alkio, onko hedelmöittymispäivä 6.1?

Mietin myös et oonko jo kysynyt tätä täällä. Jos oon niin pahoittelut. :D

Meille ei tietysti ole puhuttu useammasta hoidosta mitään kun en ole lapsia ja ikä pyörähti 40:een syksyllä. Mutta hyvä juttuhan se on jos sellaiset joille hoitojen avulla on selkeästi apua mahdollista antaa, sitä saavat.

J90, joskus menkkakivut onkin aivan muuta. Oletko testannut vielä? Mikäs päivä sulla olikaan se virallinen testipäivä?

Mulla vaihtelee fiilikset. Välillä tekis mieli vaan mennä kotiin ja sikiöasentoon peiton alle itkemään. Välillä katse on horisontissa ja siinä että ei tämä vielä ollut tässä. Ihmisen mieli on kyllä eriskummallinen.

Niin voihan se olla.. voi kunpa oiski, juuri nimittäin selvisi että me ei saatu yhtään alkiota pakkaseen. Tämä on ihan sanonko mistä.. kyllä tekee pahaa olla töissä.

Viikon päästä vasta testipäivä ni en oo vielä tohtinut testailla. Ehkä viikonloppuna vois testata jos ei vuoto ala.. vai pitääkö nuo terot nyt vuodon täysin pois siihen asti kun lopetan niiden syömisen?

3erry: oliko sulla siirto viime viikolla?

Joo, viime viikon tiistaina oli siirto. Viimeinen 6 päiväinen blasto siirrettiin ja testipäivä on siten huomenna. Testasin tosiaan jo maanantaina ja eilen kun blastot usein näkyy aiemmin. Tyhjää on.

Terot ei mulla ainakaan ole pitänyt vuotoa pois. Kuten ei pelkät lugetkaan. Nyt on estrogeeni matkassa ja tuntuu että tuskin alkaa ennen lääkkeiden lopettamista.

Jos tämä on J90 teidän ensimmäinen hoitokierroksenne (en muista nyt yhtään mitä oletkaan kirjoittanut, pahoittelut) niin älä vielä muutenkaan heitä kirvestä kaivoon. Täältä vanhoja tarinoita lukiessa voi todentaa, että kierrokset eroaa toisistaan kuin yö ja päivä. Yhtenä tulee täysi katastrofi vastaan ja seuraavalla kerralla tulos voi olla jotain aivan muuta.

Muokattu viimeksi:
Pidän peukkuja sulle!! <3

Ja joo on meidän ensimmäinen IVF.. onhan tässä vielä aikaa, mutta kun eihän sitä jaksais ennää ootella. Mutta onhan tässä vielä toivoa kun ei näy vuotoa!

Mites muilla menee jotka oli viime viikolla siirrossa?

Mulla ollut eilisestä asti jatkuvasti menkkakipuja, joten luulen, että ei onnistunut.. Tekee mieli vaan itkiä koko ajan, en tiä johtuisko seki osittain nuista teroluteista.....

Menkkoja odotellessa.. pp8 tänään, välillä menkkajomotusta. Tänään tuttua päänsärkyä jota tavallisesti ennen kuukautisia. Terolut piti edellisessä vuodon pois ja nähtävästi nytkin. Eka kerralla vuoto alkoi aikasin terolutin läpi. Testipäivä ois maananaina.

Nyt oli kantaan ilmestynyt lääkärin tekstikin. Oli kirjoittanut että mahdollisuus kolmanteen icsiin eli neljäs hoito saataisiin. Lääkkeeksi suositteli Pergoveristä, onko kellään kokemusta?

Moikka kaikille!
Synarelapurkki temppuili tänään. Tuli tyhjää kaksi kertaa. Sitten tein muutaman kerran lavuaariin ja sen jälkeen tuli. Tosin vähän katkonaisesti. Kun en ollut varma tuleeko sieltä riittävä määrä niin pistin kaksi kumpaankin sieraimeen.. pitää aamulla soittaa apteekkiin. Fiaskopullo. Pitäisi kestää maanantaihin muka eli alle 50 annosta käytetty. Onneksi uusi kaapissa ja juuri laskin että voisi kestää loppuun asti tätä hoitokiertoa. Jos toimii oikein.
Ensi viikolla nollaultra. Ilmeisesti myös pistosopetusta? Mietittiin olisiko miehen hyvä päästä mukaan?

Pidän peukkuja sulle!! :Heartred

Ja joo on meidän ensimmäinen IVF.. onhan tässä vielä aikaa, mutta kun eihän sitä jaksais ennää ootella. Mutta onhan tässä vielä toivoa kun ei näy vuotoa!

Älä tosiaan ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. Voihan olla että kivut oisin jotain muuta.. :happy7 Meillä ei saatu yhtään alkiota pakkaseen kahdella ekalla icsillä ja sit kolmannella 4, joista eka pas onnistui. Mutta toki se on ihan tosi kurjaa jos joutuu aloittaa homman alusta :Heartred

Täällä menossa pp6 vasta.. Ei matele aika, ei..
Hitto ei edes pitäs googlailla mitään oireita kun nuo pirun lugetkin aiheuttaa kaikenlaista. Mut silti sitä pohtii näitä tuntemuksia ja pieniä nippailujakin. On mul muutaman kerran ällöttänyt roskis ja likainen tiskikone mutta ei kai mitään oikeita oireita voi edes vielä olla? Tosin menkkaolojakin on välillä. Muistelisin että kun 2 kertaa oon näistä raskaaksi tullut niin silloin mulla tuntui se kohdun suu erilaiselta. Se nipukka vai mikä olikaan. Lugeja laittaessa kun tunnusteli. Pitää sitä nyt sit varmaan alkaa ihmetellä :smiley-angelic006

Öitä,

Mun piti huomenna (tänään) aloittaa sumuttelut. Nyt tulikin ihan hup hei joku vuoto, menkkamaista mitä ei ole koskaan ollu samanlaista että tulis välivuoro..

Mitäs hän nyt? Muilla ollu samanmoista? Mun piti siis aloittaa sumut 13 päivä edellisten menkkojen jälkeen eli nyt aamulla.

Tietysti soitan aamulla gynelle ja kysyn mutta katson löytyykö kohtalokavereita?

Upunup: mä olin yksin sillä kertaa kun näytettiin miten pistetään. Eipä siinä nyt hirveästi ole ihmeteltävää. En olis omasta miehestä saanu pistäjää, varmaan olis pyörtynyt jos olis pitäny piikittää mua :D ihan ite jouduin hommat hoitamaan mutta eihän se kyllä miltään tunnu, kunhan sen ekan uskaltaa pistää. :)

Täällä menossa pp6 vasta.. Ei matele aika, ei..
Hitto ei edes pitäs googlailla mitään oireita kun nuo pirun lugetkin aiheuttaa kaikenlaista. Mut silti sitä pohtii näitä tuntemuksia ja pieniä nippailujakin. On mul muutaman kerran ällöttänyt roskis ja likainen tiskikone mutta ei kai mitään oikeita oireita voi edes vielä olla? Tosin menkkaolojakin on välillä. Muistelisin että kun 2 kertaa oon näistä raskaaksi tullut niin silloin mulla tuntui se kohdun suu erilaiselta. Se nipukka vai mikä olikaan. Lugeja laittaessa kun tunnusteli. Pitää sitä nyt sit varmaan alkaa ihmetellä :smiley-angelic006

Joo aika kyllä matelee.. mullaki menkkamaiset kivut ja vihlonnat tulee ja menee, saas nähdä....

Ekaan pas ilmottauduttu. :rolleyes: Nyt vaan toivoa, että ovis tulis ja ajotus ois kohallaan. Kierrot venynyt vaan venymistään marraskuun ivf:n jälkeen.. Kyllä tämä on yhtä oottamisen ottamista, että pääsee taas seuraavaa vaihetta oottamaan. :confused2

Moikka kaikille!
Synarelapurkki temppuili tänään. Tuli tyhjää kaksi kertaa. Sitten tein muutaman kerran lavuaariin ja sen jälkeen tuli. Tosin vähän katkonaisesti. Kun en ollut varma tuleeko sieltä riittävä määrä niin pistin kaksi kumpaankin sieraimeen.. pitää aamulla soittaa apteekkiin. Fiaskopullo. Pitäisi kestää maanantaihin muka eli alle 50 annosta käytetty. Onneksi uusi kaapissa ja juuri laskin että voisi kestää loppuun asti tätä hoitokiertoa. Jos toimii oikein.
Ensi viikolla nollaultra. Ilmeisesti myös pistosopetusta? Mietittiin olisiko miehen hyvä päästä mukaan?

Me katottiin miehenkaa youtubesta ohjeet ja mies sitte pisti aina piikit ku enhän minä tohtinu :D gonalissa oli kyllä tosi hyvät ohjeet ihan siinä paketin mukanaki. Ja mulla oli orgalutran ni se oli valmis piikki muutaku tuikkas vaan!

Ninnu2020, voisiko olla ovulaation liittyvää vuotoa? Jos kp on 13 niin sopisiko se sinun kiertoosi?

Edit: ei kun ei olekaan kp13 vaan 13:sta päivä menkkojen jälkeen. Nevermind. Mitä sanoivat klinikalta?

Muokattu viimeksi:
Takaisin