IVF/ICSI kokemuksia

Eka Menopur pistos takana. Sushia tekee mieli. Voiko hyvällä omalla tunnolla käydä syömässä? :)

Miksei voisi? Raskaana ollessa ei suositella merilevää, jos jodipitoisuutta ei tiedä eikä raakaa lihaa tai kalaa. Mut jos ei oo raskaana niin siitä vaan syömään! Ja raskaana ollessa mä ainakin söin useinkin sushia, mut otin kasvissusheja, joissa ei ole ollenkaan tai on vain vähän merilevää (kuten nigirit).
 
Kiitti bluebe! Joo... söin viikko sitten päiväys lohta ja siitä tuli illalla aikasen huono olo. Googletin sitten listeriat ja muut ja kun huomasin, että saattaa muhia 5-7viikkoa tartunnasta niin päätin jo jättää kaikki tuollaiset valmisteet pois. Mutta eiköhän kunnon syömäpaikassa valmisteta ruoka hyvin ja tuoreista aineksista. Kävin siis herkuttelemassa. Mikäli joku päivä saan plussan testiin niin mietin sitten uudelleen :)

Menopur pistettiin tänään polilla nollaultrakäynnillä. Huomenna sitten jatkamme itse. Mihin aikaan te olette pistelleet tuota? Ei kuulemma haittaa vaikka tämä eka pistos tuli nyt aamulla ja seuraava olisi vasta seuraavana iltana. Vähän jännittää tuleeko tästä sivuvaikutuksia. Toivon ainakin, että pelkän synaleran mukanaan tuoma herkkäitkuisuus väistyisi. Vaikka aika lieviä ovat sivuvaikutukset toistaiseksi olleet. Eikä näitäkään piikkejä kauaa pistetä.
 
Okei. Minkä hintaista muuten on Turkissa hoidot, ihan mielenkiinnosta kyselen?

Yhteensä yksi IVF-kierros maksoi n. 3000e. Sisältäen myös lääkkeet. Päälle vielä lentoliput. Me emme majoituksesta joutuneet maksamaan kun meillä on oma asunto Istanbulissa. Vielä edullisemmin olisi hoidon saanut, mutta me mietimme laatua ennemmin kuin hintaa.
 
Itse pistelin Menopuria noin iltakuudelta. Se oli sikäli helppo aika, että siinä missä Synarela aiheutti ahdistusta ja unettomuutta, Menopur väsytti niin paljon että hädin tuskin jaksoi töissä käydä. Ei siis ollut alkuillasta menoja...

Kyllä itse mieluummin silti olin väsynyt kuin ahdistunut. Väsymyskin loppui heti kun Menopur loppui. Eilen siis oli Ovitrellen vuoro ja tänään lääkkeetön päivä. Huomenna punktioon.

Kiitti bluebe! Joo... söin viikko sitten päiväys lohta ja siitä tuli illalla aikasen huono olo. Googletin sitten listeriat ja muut ja kun huomasin, että saattaa muhia 5-7viikkoa tartunnasta niin päätin jo jättää kaikki tuollaiset valmisteet pois. Mutta eiköhän kunnon syömäpaikassa valmisteta ruoka hyvin ja tuoreista aineksista. Kävin siis herkuttelemassa. Mikäli joku päivä saan plussan testiin niin mietin sitten uudelleen :)

Menopur pistettiin tänään polilla nollaultrakäynnillä. Huomenna sitten jatkamme itse. Mihin aikaan te olette pistelleet tuota? Ei kuulemma haittaa vaikka tämä eka pistos tuli nyt aamulla ja seuraava olisi vasta seuraavana iltana. Vähän jännittää tuleeko tästä sivuvaikutuksia. Toivon ainakin, että pelkän synaleran mukanaan tuoma herkkäitkuisuus väistyisi. Vaikka aika lieviä ovat sivuvaikutukset toistaiseksi olleet. Eikä näitäkään piikkejä kauaa pistetä.
 
Mä odottelen malttamattomana ovulaatioplussaa. Lääkärin mielestä ultrassa näytti siltä et tänään ois tulossa jo plussa, mutta normaalikierrossa mulla tulis vasta plussa lauantaina. Tänään ei viel näkynyt mut viiva näytti vahvemmalta (teen digitestejä mut niissähän näkyy se viiva silti, ja mielestäni se on aina vahvistunut hymynaaman lähettyvillä), joten tulee varmaan ennen lauantaita. Näin ollen siirto on varmaan maanantaina tai tiistaina.
Kiitti bluebe! Joo... söin viikko sitten päiväys lohta ja siitä tuli illalla aikasen huono olo. Googletin sitten listeriat ja muut ja kun huomasin, että saattaa muhia 5-7viikkoa tartunnasta niin päätin jo jättää kaikki tuollaiset valmisteet pois. Mutta eiköhän kunnon syömäpaikassa valmisteta ruoka hyvin ja tuoreista aineksista. Kävin siis herkuttelemassa. Mikäli joku päivä saan plussan testiin niin mietin sitten uudelleen :)

Menopur pistettiin tänään polilla nollaultrakäynnillä. Huomenna sitten jatkamme itse. Mihin aikaan te olette pistelleet tuota? Ei kuulemma haittaa vaikka tämä eka pistos tuli nyt aamulla ja seuraava olisi vasta seuraavana iltana. Vähän jännittää tuleeko tästä sivuvaikutuksia. Toivon ainakin, että pelkän synaleran mukanaan tuoma herkkäitkuisuus väistyisi. Vaikka aika lieviä ovat sivuvaikutukset toistaiseksi olleet. Eikä näitäkään piikkejä kauaa pistetä.

Joo jos syö laadukkaassa ravintolassa niin pitäisi voida syödä jopa raakaa kalaa, koska niissä paikoissa on huolehdittu kylmäketjuista yms. Mutta ainahan se on parempi pelata varman päälle ja syödä sit kasvissusheja tai vaikka grillatulla lohella ja kiinnittää huomiota merilevän määrään :)
 
Tsemppiä punktioon enkelinsiipi! Täällä myös punktio perjantaina. Ja nyt kysynkin teiltä siskot että kun mun piti ottaa tänään pregnyl kl 21. Se irrotuspiikki joka otetaan 36h ennen punktiota....niin otin sen kl 21.20. :nailbiting: unohduin katsoo telkkaria ja havahduin sitten!
Ajattelin huomenna soittaa hoitopaikkaan mutta tiedättekö te oonko mä nyt sössinyt pahasti...? Joutuuko venyttää 20min punktion alkua. ..
 
^20 minuuttia ei haittaa. Jokatapauksessa toimenpiteen aloituksessa menee hetkinen, joten ei se tasan sillä kellonlyömällä ala, mikä ajanvaraukseen on merkitty.
Mulle myös hoitaja ohjeisti, että piikitys klo x ja viimeistään x.30 mennessä eli sille oli 30 minuutin "aikaikkuna".
 
Voiko käydä niin, että jos folliultrassa toissapäivänä näkyi 14mm johtofolli niin se ei irtoaisikaan eikä testi näyttäisi positiivista ollenkaan? Limojen perusteella sanoisin et ovulaation ois pitänyt olla eilen koska tänään tuntuivat loppuvan seinään (ja ennen raskautta seurasin näitä aika tarkkaan ja mielestäni osasin niiden perusteella päätellä ovulaation). Mut eilen ja tänään näytti negaa. Tuntuu ettei se kyllä huomenna voi näyttää plussaa kun ei oo mitään ovulaation merkkejä. Sit jos plussaa ei tuu niin ei vissiin tuu siirtoakaan...?

Niin ja raskauden jälkeen oon testannut ovulaatiota kahdessa kierrossa ja hymynaaman saanut kyllä ajallaan.
 
Kiitos zinnia! Rauhoitti mieltä.
Soitin aamulla klinikalle ja laittoivat sinne tiedoksi klo ajan millon otin. Sanoi että venyttää sen 15min toimenpiteen alkua. Aika tarkkaa on klo aika ainakin tuolla meidän hoitopaikassa mutta sanoi että ei hätää kun ei tuon enempää ollut myöhässä. Huh. Tulee ihan typerä olo et kalliit ja rankat hoidot menossa ja sitten itse mokailee... :smiley-ashamed008
 
Blanca kuulostaapa tosiaan tarkalta. Oletteko yksityisellä? Meil ainakin julkisella kesti punktiossa varmaan joku tunti ennen kuin päästiin tositoimiin. Mielestäni laitoin irroituspiikin 36h ennen kuin oli se aika jolloin piti saapua punktioon ja siitä tosiaan kesti keräykseen vielä kauan.


Mä soitin polille kun mietin tota ovulaatiohommaa, mutta siellä ei kyllä hoitaja ollut yhtään mua viisaampi. Käski vaan jatkaa testaamista eikä oikein kommentoinut siihen mitään, kun kysyin, että onko se mahdollista ettei ovulaatiota edes tulisi vaikka on nähty johtofolli. Ei tullut tänäänkään plussaa, mut kai tässä pitää silti vielä pari päivää noita testejä tuhlata. Turhauttavaa!
 
Bluebe ollaan yksityisellä. Ehkä sillä just noin päin on sitten väliä. Et ei haittaa vaik on vähän yli 36h mutta haittaa jos on vähemmän kuin 36 pistoksesta. En tiedä. Mut onneks ei tosiaan ollut enempää.
Toivottavasti sulle vielä tulee ovulaatio. Kyllä mä olen ymmärtänyt et sillon tulee aina jos on yksi selkeesti isompi johtofolli. Ehkä se tulee tässä vielä.
 
Moikka kaikille. Löysinpäs onneksi tämän keskustelun, oon niin kauan jo selaillut vuosia vanhoja tekstejä Googlen kautta.

Oon 34v nainen, mies 35v.
Lapsettomuutta meillä ollut 2010 vuodesta lähtien, 8 vuotta ravattiin icsi-hoidoissa sekä siirroissa ennen kuin 2xblastokysti siirrosta 2018 saatiin alkioliiman ja gonapeptylin kanssa plussa, tyttö syntyi saman vuoden lopulla.

Hoitoja meille tehtiin tuona aikana 1 julkisella puolella ja 2 yksityisellä.
Viime keväänä palattiin taas jonoon ja neljäs hoitomme (julkisella puolella) tehtiin viime marraskuussa, punktio oli joulukuun alussa. Siitä saatiinkin 17 kpl 3 päivän ikäisiä alkioita pakkaseen.

Tuoresiirtoon ei päästy eikä passiin viime kuussa klinikan viikonlopun takia.
Tänään aloitin zumenon 2mg 3tbl/vrk ekaa kertaa. Aina ennen on tehty luonnolliseen kiertoon. Jännittää tuleeko millaisia oireita tuosta lääkkeestä.

Jospa päästäisiin nyt vihdoin taas siirtoon asti ja pääsisi jännittämään tuloksia.

Aiemmin tosiaan olin jo luopunut toivosta lapsen saannin suhteen, kunnes saatiin niin pitkän ajan jälkeen blastoilla raskaus alulle ja nyt meillä on ihanaakin ihanampi 1v 3kk tytär.

Tälläkin kertaa alkioita viljellään sulatuksen jälkeen vielä blastoksi.

Meillä on diagnoosina selittämätön lapsettomuus, ehkäisyä ei olla käytetty koskaan.
 
@bluebe Onko sulla käytössä kahden hormonin testi vai se perusdigi? Joskus kai se lh-huippu voi kestää niin lyhyen aikaa, ettei näy kerran päivässä testatessa.
Jos ei halua testata systemaaattisesti tavis-digeillä kahdesti päivässä, voi ottaa illalla pissan purkkiin ja ekaks tehdä liuskatestin suuntaa-antavaksi ja sitten samasta näytteestä digin, jos liuskatestin perusteella siltä näyttää.
 
Anselmiina_
Inseminaatio x 2, 12/2018 ja 2/2019,
1. IVF+ICSI pitkä kaava 4/2019: 13 solua, 9 hedelmöittyi, tuoresiirto 5/2019, 7 alkiota pakkaseen, plussa 5/2019 -> keskeytynyt keskenmeno 7/2019
1. PAS (luonnolliseen kiertoon) 9/2019: nega
2. PAS (luonn. kierto) 10/2019: nega
3. PAS (luonn. kierto) 11/2019: nega
4. PAS (luonn. kierto) 12/2019

Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018. (8 alkiota pakkasessa)
5/2019 PAS lääkkeellinen, nega.
3.6.-19 PAS, lääkkeellinen, plussa - tm/km 25.6.
9/19 PAS, lääkkeellinen, nega.
12/19 PAS, lääkkeellinen, plussa.

Seesam
1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17, nega. PAS 2/2018, nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. IVF/ICSI luovutetulla munasolulla. PAS Siirto 13.12.2019. Muut alkiot ei jaksaneet, joten pakastin tyhjä. // Plussa 23.12.2019

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka
1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2 18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3., nega. 4.PAS 16.4., nega
3. ICSI 5/19, 1 terve alkio, siirto 9.7., plussa

Cranberry, PAS tammi-helmikuussa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf lyhyt kaava 8/19, yksi blastokysti pakkaseen, siirto 10/19 —> nega
3. Ivf 11/19, ei yhtään alkiota
4. Ivf 2020, pgs, jos saadaan tarpeeksi alkioita

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
PAS 06/19?

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -> ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.
5/19 lyhyt kaava, ICSI suunnitteilla. 0/6 kypsää munasolua -> ei alkioita.

Newmoon
2012 lugesteron 6kk
1. ICSI 11/2019 Pitkä kaava, 10 munasolua, 9 kypsää, 8 hedelmöittynyt. 2x 2pvästä alkiota, tuoresiirto 12/19, toinen pakkaseen. Plussa 12/19

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -> plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava, 14 munasolua, 8 hedelmöittyi.
1/19 tuoresiirto kolmepäiväinen, nega
3/19 1.PAS 2 x kolmepäiväinen, nega
4/19 2.PAS 2 x kolmepäiväinen, nega
5/19 3.PAS 2 x neljäpäiväinen, nega
6/19 4.PAS viisipäiväinen blasto, plussa, km 6/19
2.IVF 8/19

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4/19 pitkä kaava, ei munasoluja

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI 5/19 lyhyt kaava, 8kypsää, 7 hedelmöittyi, 1 blasto tuoresiirto, plussa , (6 blastoa pakkasessa)

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto), nega
- 3. PAS 05/19 (lääkkeellinen kierto), nega, pakkanen tyhjä
Suunnitteilla: Inseminaatio 06/19 & 07/19 (yksityinen) ja IVF 09/19 (julkinen)

Mirumaru
Tyttö 9/13
Toisen yritystä 5/14 asti
Letrozol 12/17 yht. 11 kiertoa
Plussa 3/18, kkm
3 x IUI 12/18 - 3/19 kaikki nega
1. IVF 5/19, soluja 5kpl, alkionsiirto 31.5.

Colgate
Tyttö 9/2016
1 IVF 9/2018, lyhyt kaava 3 blastoa
Tuoresiirto 9/18 nega
PAS 10/18 nega
PAS 11/18 kemiallinen
2 IVF / ICSI 2/2019, lyhyt kaava 4 blastoa (IVF 1/ICSI3)
Tuoresiirto 2/2019 nega
PAS 3/2019 plussa, km vko 11
PAS 6/2019 nega
PAS 7/2019 nega
3 IVF suunnittelukäynti 8/2019


Fetus-sintti
1 x IUI luomukiertoon
2 x IUI Pregnyl ja Terolut tuella -> 3. inseminaatiosta km 6+0
2 x IUI Letrozol, Pregnyl ja Terolut
1. IVF 9/2019 lyhyt kaava

MiuMau79
Poika 8/18 toisen IVF-hoidon viimeisestä pas:sta
Uutta yritystä pojan syntymästä lähtien,
IVF-hoitoon 8/19, pitkä kaava

Von Maikki
4 x IUI helmi-kesäkuu.2019 kaikki negoja
1.IVF-> lennosta ICSI 10/2019 tuoresiirto plussa

bluebe
2. IVF/ICSI tuoresiirto -> lapsi 01/2019
PAS suunnitteilla kevät 2020

~ Plussanneet ~
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka
Beisla, 4. ICSI
Von Maikki 1.ICSI
Seesam 4. IVF/ICSI, 1. lahjamunasoluhoito, 1.PAS
NewMoon, 1.ICSI
Kosmos, 1.ICSI, 5. PAS (1.PAS:sta poika 1/18)

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 poika
Kaakao 7.2.18 poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
bluebe 25.1.2019 poika
Heitsu1996 16.3.2019 poika
Jero 8.6.2019 poika
Ronya 15.8.2019 tyttö
Suski75 2.9.2019 tyttö
Taikaa83 3.1.2020 poika
 
Poistin itseni listalta, koska en usko että palaan enää tänne vaikka jatkettaisiin hoitoja jossan vaiheessa. Endometrioosi on tuhonnu mun kropan niin huolella, etten tiedä voiko hoitoja edes jatkaa. Syyskuusta asti hoidettu siis lapsettomuuden sijaan endoa ja kipu on edelleen lähes päivittäistä.

Tsemppiä kaikille tämän raskaan polun eri vaiheisiin :Heartred
 
Nyt voi hieman jo huokaista, huomenna täysimääräisen lääkityksen viimeinen päivä, siitä sitten viikon puolikkaalla annoksella ja viikon päästä, kun 10+0 saa lopettaa luget vihdoin! On tässä jo tammikuun alusta saanut näitä lääkkeitä säätääkin, joten tätä etappia kyllä niin juhlistan jo :)

Tsemppiä kaikille niille, joiden hoidot odottavat koronan vuoksi, I feel you! Meillä kävi kyllä hyvä onni, että lääkäri helmikuussa ehdotti kaikkien alkioiden sulatusta ja pitkää viljelyä, kun vain yksi selvisi ja on nyt masussa kasvamassa. Ja super varovaisuutta alkuraskaudesta nauttiville, pysytään terveinä!
 
Takaisin
Top