IVF/ICSI kokemuksia

Moikka ninnu!
Mäkin oon liittyny tänne vasta. Lapsia on. Uudessa liitossa ja suoraan IVF touhuihin nyt. Mullakin ikää 38v. Sumut aloittelin maanantaina ja tosiaan eka kerta mullekin. Olipa kiva kun tulit ja löytyi hyvin samassa tilanteessa oleva ihminen. :)

Onnea plussasta!

Synarelat on tuntunu tulevan nyt putilosta tasaisemmin. Viime yönä nukuin omituisen huonosti. En tiedä mistä johtui. Lääkkeestä tai muusta.
 
Täällähän on ollut plussia. Onnea ainakin Kosmos, Seesam ja NewMoon :Heartred

VauVe kyseli onko muita piinailijoita. Liityn joukkoon. Vihdoin on loppukesällä tehdyn ICSI:n ainokainen blasto siirretty kaikkien mutkien jälkeen. Hyväksi alkioksi tohtori kuvasi. Pp1 ja testipäivä olisi 31.1. Odotukset 0, mutta kummasti sitä silti tulee mietittyä ja vahdattua oireita. Nyt jomottaa tuolta kohdun puolelta jotenkin kovasti, joten makoilen lämpöpussin kera. Kai siellä kasvaa taas vain joku polyyppi estrogeenistä riemastuneena.

Tämä oli muuten ensimmäinen lääkkellinen PAS. Omalla tavallaan pidän tästä kun tietää ettei tarvitse miettiä onko hormonitasot OK ja tietysti siirtoon pääsyn varmuus viehätti. Olikos se niin ettei lääkkeellisessä PASissa ala menkat läpi vaan alkavat vasta kun lääkitys lopetetaan negan jälkeen?
 
Tänään on ehkä yksi elämäni onnellisimmista päivistä. Pp 12 menossa ja tein jo testin kun mulla on muutama tollanen liuskatesti. Elämäni ensimmäiset ekat kaks viivaa. En kyllä voi uskoa tätä. Mutta näillä näkymin eka pas tuotti tulosta. Oon sanaton :love7

Paljon onnea! Tuo tunne on kyllä mieletön - itsekin sen kerran olen saanut kokea :Heartred




Oonkohan mä ikinä ennen odottanut menkkoja yhtä paljon kuin nyt! :grin Pääsisi soittamaan ultrakäyntiä ja sitten sinne elämäni ekaan PAS:siin :) Menkkojen pitäisi alkaa ihan näin päivinä, tänään tai huomenna.
 
Eipä mullakaan juuri mitään oireita ole ollut. Ainoa kunnon oire mikä oli ns uusi oli se että valkovuoto on lisääntyny melko massiivisesti tässä nyt ennen tuota plussaamista ja sen takia epäilinkin ja tein testin jo pari päivää ennen virallista päivää.
Niin ja vilu on kyllä ollut etenkin iltaisin peiton alla.
Yksi varma merkki on kans lämmönnousu ja sen pysyminen "korkealla". Normaalistihan se palautuu siinä kun menkat alkaa.

Minä tosiaan sain nyt toivonmukaan siirtyä pois piinakerhosta vähän pidemmäksikin aikaa. Paljon plussaonnea kuitenkin kaikille piinailijoille!
 
Mulla oli gonal-f ja siitä ei ainakaan tullut mitään.

Huomenna aamulla alkionsiirto, apuaaaa kuin jännittää, en tiedä miten selviän sen 2viikkoa testiin!

Kiva, ollaan melkoisen samassa aikataulussa :happy: miten meni siirto?

Muokkailuu....Äh. Sekoilen täällä kun olihan tuo mun aiempi kommentti jo mennyt perille
 
Muokattu viimeksi:
Täällähän on ollut plussia. Onnea ainakin Kosmos, Seesam ja NewMoon :Heartred

VauVe kyseli onko muita piinailijoita. Liityn joukkoon. Vihdoin on loppukesällä tehdyn ICSI:n ainokainen blasto siirretty kaikkien mutkien jälkeen. Hyväksi alkioksi tohtori kuvasi. Pp1 ja testipäivä olisi 31.1. Odotukset 0, mutta kummasti sitä silti tulee mietittyä ja vahdattua oireita. Nyt jomottaa tuolta kohdun puolelta jotenkin kovasti, joten makoilen lämpöpussin kera. Kai siellä kasvaa taas vain joku polyyppi estrogeenistä riemastuneena.

Tämä oli muuten ensimmäinen lääkkellinen PAS. Omalla tavallaan pidän tästä kun tietää ettei tarvitse miettiä onko hormonitasot OK ja tietysti siirtoon pääsyn varmuus viehätti. Olikos se niin ettei lääkkeellisessä PASissa ala menkat läpi vaan alkavat vasta kun lääkitys lopetetaan negan jälkeen?

Voi alkaa menkat läpi. Ainakin mulla niin on pari kertaa käynyt. Niin ainakin muistelisin että vuosina 2007 ja 2008 oli :bored:

Tsemppiä, eihän sitä tiedä jos vaikka tärppääkin!
 
Kysymys: sain nyt ultra-ajan helmikuulle kun ilmoitin tänään positiivisesta testistä. Onko se sama kuin varhaisultra? Kun luin että varhaisultra olisi sellainen omakustanteinen juttu mut nyt jäin miettimään et mikä ultra se tuo tuleva sitten on?

Niin ja pitääkö mun nyt varata samalla joku neuvola-aika valmiiksi? Olen ihan pihalla näistä.
 
Kysymys: sain nyt ultra-ajan helmikuulle kun ilmoitin tänään positiivisesta testistä. Onko se sama kuin varhaisultra? Kun luin että varhaisultra olisi sellainen omakustanteinen juttu mut nyt jäin miettimään et mikä ultra se tuo tuleva sitten on?

Niin ja pitääkö mun nyt varata samalla joku neuvola-aika valmiiksi? Olen ihan pihalla näistä.

Hoitoihin yleensä kuuluu varhaisultra "kaupan päälle". Jos olet julkisella niin polimaksu menee, yksityisen hintapolitiikkaa en tiedä.

Neuvolan varaaminen riippuu kunnasta milloin haluavat että se tehdään, käy katsomassa oman neuvolasi ohjeistuksia :)
 
Okei eli sitten nämä juilimiset voi hyvinkin liittyä menkkoihin. Ajattelin ettei pitäisi siihen liittyvää toimintaa olla joten pidin tosi outona.

Kiitos Toukanäiti kommentista ja tsempeistä

Ihania uutisia NewMoon ❤️
 
Hoitoihin yleensä kuuluu varhaisultra "kaupan päälle". Jos olet julkisella niin polimaksu menee, yksityisen hintapolitiikkaa en tiedä.
Yksityisellä maksetaan ihan normaalihinnaston mukaan. Minä skippasin tuon keskimmäisessä raskaudessa rahanmenon vuoksi, ja viikolla 12 seulontaultrassa havaittiin sikiön kehityksen loppuneen useita viikkoja aikaisemmin. Jos en olisi skipannut, olisi tuo keskeytynyt keskenmeno saatu pois päiväjärjestyksestä ennen kuin edes olisin ehtinyt kenellekään raskaudesta kertoa. Eli suosittelen kyllä varhaisultrassa käymistä.
 
Paljon, paljon onnea kaikille plussanneille! Ihanaa lukea hyviä uutisia ❤️

Meillä joulukuussa tehty tuoresiirto ei tuottanut toivottua tulosta ja viime viikot ovat menneet koko ruljanssista toipuessa. Emme saaneet mitään pakkaseen, joten seuraavaksi vuorossa on lyhyen kaavan IVF. Julkisella pääsemme uudelle "kierrokselle" vasta loppukeväästä, joten olemme menossa tässä välissä yksityiselle. Osaako joku sanoa onko tällä vaikutusta julkisella tehtäviin hoitoihin eli menetämmekö siellä tehtävät IVF-hoitokerrat, jos käymme välissä hoidettavana yksityisellä?
 
Heippa,

Vieläkö tänne mahtuisi mukaan?
Lueskelin ketjun ekat pari sataa sivua tulevia ivf-hoitoja jännäillen ja hyppäsin sitten suoraan tänne nykypäivään :)

Minä viikon perästä 28v, mies pari vuotta vanhempi.
Minulla ennestään lapsia kaksi, esikoinen edellisestä suhteesta pillereiden läpi ja kuopusta teimme nykyisen aviomiehen kanssa yli 4 vuotta.

Miehellä kaikki kunnossa, mulla kierto säännöllinen ja ovis tikutettu lähes joka kierrosta mutta ~2015 mulla todettu toinen johdin tukossa olevaksi, papereissa lukee selittämätön lapsettomuus.
01/2017 käytiin tekemässä jo hoitosuunnitelma ivf-hoitoihin lyhyellä kaavalla mutta plussasimmekin luomusti heti seuraavassa kuussa.

Viime lokakuussa haettiin jälleen lähete tutkimuksiin julkiselle puolelle ja tällä viikolla päästiin käymään ekan kerran lääkärissä.
Ultrassa muuten kaikki kunnossa mutta oikea johdin laajentunut, nesteinen ja löytyi myöskin osittaiset väliseinät hydrosalpinxiin (kellään tästä kokemusta?) sopien.
Kohdunulkoisen leikkauksessa oikea johdin todettu myös kiinnikkeiseksi.
Vasen johdin oletetusti edelleen tukossa.

Ensi kierron alussa pitäisi soittaa ja varata aika jälleen aukiolotutkimukseen varmistamaan johdinten tilanne ja samalla olisi hoitojen suunnittelu edessä.
Erittäin todennäköisesti jälleen ivf-hoitojono tiedossa ja mahdollinen ensimmäinen hoito olisi vasta elo-syyskuussa ellei tässä nyt ihmeen kaupalla luomusti tärppäisi.

Tänään kp 9, vehnänalkioöljyä ja vadelmanlehtiteetä haettu ja nautittu, digi-ovistestit vielä matkalla - toivon niiden kotiutuvan vielä tänään tai joutuu lähtemään vielä testi-ostoksille. :banghead:

04/2010 esikoinen
01/2016 KM 5+
11/2017 kuopus
09/2018 KU 6+
 
Kiva, ollaan melkoisen samassa aikataulussa :happy: miten meni siirto?

Muokkailuu....Äh. Sekoilen täällä kun olihan tuo mun aiempi kommentti jo mennyt perille


Hyvin meni :) meillä ei hedelmöittynyt kuin 3 alkiota, ilmeisesti vika on siinä, että siittiö ei jostain syystä läpäise munasolua, eli jos vielä tuohon rumbaan joudutaan niin sit kokeillaan ICSI:tä. Ja tänään selviää meneekö ne kaksi sitten pakkaseen.
 
NewMoon, huono tilanne. Meillä oli varhaisultra aikaistettuna jo maanantaina tiputteluvuotojen takia. Silloin oli vielä kaikki hyvin, mutta keskiviikkona raskaus meni kesken. Itkettää koko ajan. Tää on nyt toinen keskenmeno puolen vuoden sisällä.. Tiistaina olen menossa ultraan, jossa tarkistetaan onko kohtu tyhjentynyt, epäilen että ei ole, koska vuoto kesti runsaana vain pari tuntia ja loppui sitten kokonaan.. Yhteenkään lääkkelliseen kiertoon en enää ryhdy vaan jatkossa haluas PASit OI:na. Tuntuu että estrogeenitasot on edelleen tosi korkealla, tässä varmaan menee jonkun aikaa ennen kuin kroppa palautuu :sad001 Ja mieli.. Onneksi on tuo esikoinen, siitä saa lohtua.
 
Paljon, paljon onnea kaikille plussanneille! Ihanaa lukea hyviä uutisia ❤️

Meillä joulukuussa tehty tuoresiirto ei tuottanut toivottua tulosta ja viime viikot ovat menneet koko ruljanssista toipuessa. Emme saaneet mitään pakkaseen, joten seuraavaksi vuorossa on lyhyen kaavan IVF. Julkisella pääsemme uudelle "kierrokselle" vasta loppukeväästä, joten olemme menossa tässä välissä yksityiselle. Osaako joku sanoa onko tällä vaikutusta julkisella tehtäviin hoitoihin eli menetämmekö siellä tehtävät IVF-hoitokerrat, jos käymme välissä hoidettavana yksityisellä?

Yksityisellä tehdyt hoidot vähennetään valitettavasti julkisen tarjoamista kolmesta hoitokerrasta. Ainakin husilla..
 
Takaisin
Top