IVF/ICSI kokemuksia

bluebe aika jännä et pakastettu kolmepäiväisiä, en oo kuullut et alle 5 päiväisiäkin pakastettaisiin. Testasin lauantaina illalla ovisplussan ja pääsin perjantaina 10.1 sit siirtoon, jossa siirrettiin 5 päivänen. Su jos olis ollut vasta plussa, en olis päässyt koska olis mennyt lauantaille.
Harmillisen useasti se ovis tuppaa aina olemaan just niin et siirto osuis viikonlopulle. Toivon sulle parempaa onnea!

Meilläki kaikki pakastettu 2päiväisinä ja tuoresiirto tehtiin 2 päiväsellä.
 
bluebe aika jännä et pakastettu kolmepäiväisiä, en oo kuullut et alle 5 päiväisiäkin pakastettaisiin. Testasin lauantaina illalla ovisplussan ja pääsin perjantaina 10.1 sit siirtoon, jossa siirrettiin 5 päivänen. Su jos olis ollut vasta plussa, en olis päässyt koska olis mennyt lauantaille.
Harmillisen useasti se ovis tuppaa aina olemaan just niin et siirto osuis viikonlopulle. Toivon sulle parempaa onnea!

Jep. Meillä on ne ajoitukset aina pielessä... Ensi kuussa saadaan irroitukseen näillä näkymin Ovitrelle. Jännää, että siirtopäivä lasketaan eri paikoissa eri tavalla. Meillä on pakkasessa odottamassa kaksi 5 päivästä alkiota. Ne kuulemma siirretään aina 5 päivänä ovisplussasta (hus). Eli mulla ei ole saanut osua ovulaatio maanantaille tai tiistaille, jolloin menisi viikonloppuun.
 
Tosi monesti ainakin ennen käytettiin noita 2-3 päiväisiä alkioita koska tekniikka oli sen verran huonompaa ettei niistä olisi saatu kasvatettua blastoja. Mut nykyään suositaan blastoja (jos pystytään) koska niissä karsiutuu itsestään huonoja pois. Mut jos näyttää et kaikki alkiot kuukahtaa labrassa ennen blastovaihetta, on järkevämpää jättää alkio nuoremmaksi jos se näyttää hyvältä. Kohdussa voi kuitenkin pystyä silti kasvamaan. Meidän kolmepäiväiset oli kuulemma vähän rajalla etteivät olisi jo seuraavassa vaiheessa kun olivat jotenkin kompaktoituneet satasoluisiksi.
 
Eka IVF-ultra oli mulla tännään, ens ti punktio... Jännittävää. 9 oli tällä hetkellä kasvamassa ja gonalia jatkettiin vielä lauantaille. Voiko niitä siis vielä tulla enemmänki? Mikähän on hyvä määrä? :pompus:
 
Eka IVF-ultra oli mulla tännään, ens ti punktio... Jännittävää. 9 oli tällä hetkellä kasvamassa ja gonalia jatkettiin vielä lauantaille. Voiko niitä siis vielä tulla enemmänki? Mikähän on hyvä määrä? :pompus:

Samoissa mennään. Mulla punktio tod. näk. maanantaina. Huomenna vielä ultra jolloin varmistuu. Tiistain ultrassa vaihtelevan kokoisia folleja n. 10. Isoin jo 17 mm, pienimmät n.10. Ikäisekseen kuulemma hyvä tilanne. Edellisellä kerralla saatiin 11 munasolua joista 8 kypsää, eka kerralla 16.
 
Samoissa mennään. Mulla punktio tod. näk. maanantaina. Huomenna vielä ultra jolloin varmistuu. Tiistain ultrassa vaihtelevan kokoisia folleja n. 10. Isoin jo 17 mm, pienimmät n.10. Ikäisekseen kuulemma hyvä tilanne. Edellisellä kerralla saatiin 11 munasolua joista 8 kypsää, eka kerralla 16.


Oijoi!! Tsemppiä:happy: Mitä lääkkeitä sulla on?
 
Hei samoissa mennään! Mulla oli ultrat tällä viikolla ma ja ke (eli eilen ja kolme päivää sitten) ja päätettiin punktio ensi maanantaille. Mulla tosin ongelmana, että folleja on liikaakin, vissiin kolmisenkymmentä. Lääkeannosta on pienennetty kokoajan, mutta yli meinaa tulla.
 
Ekan pistosviikon lopussa oli vähän huono olo ja päänsärkyä, saattoi olla pari päivää aiemmin olleen migreenin jälkimaininkejakin, ja kun se meni ohi, päivän turvotti ja ajattelinkin, että tämmöstäkö se on nyt sitten punktioon asti, mutta se turvotuskin hävisi ja olo on nyt ollut toisella viikolla oikeinkin mainio. Mulla siis oli kp2 eteenpäin menopur, jonka annosta on pienennetty matkalla, kp7 eteenpäin fyremadel jarruna ja nämä loppuu tänään/huomenna, minkä jälkeen vielä gonapeptyl 35 h ennen ma-aamun punktiota. Pikkuisen raskas olo on alavatsassa, mutta liekö ihme, kun molemmin puolin toistakymmentä pallukkaa kasvaa, mutta muuten ihan normaali olo.

Mites muut? Minkälaisia oloja on ollut kuluneilla parilla viikolla? Jännittääkö teitä punktio?
 
Eka IVF-ultra oli mulla tännään, ens ti punktio... Jännittävää. 9 oli tällä hetkellä kasvamassa ja gonalia jatkettiin vielä lauantaille. Voiko niitä siis vielä tulla enemmänki? Mikähän on hyvä määrä? :pompus:
Voi. Minulla näkyi ensimmäisessä ultrassa 9, toisessa ultrassa 19, ja punktiossa follikkeleita tyhjennettiin 26. Tuo minun määräni oli jo vähän liikaa, siitä tuli hyperin oireita, ei onneksi kuitenkaan sietämättömästi. Usein isoilla määrillä nnasolut ovat epätasalaatuisempia kuin pienemmillä -- minulla hedelmöittyi vain 9 munasolua, vaikka kerättiin paljon enemmän.
 
Mua vähän jännittää kyllä kun ei tiedä minkälainen se punktio on. Diapamin hoitaja kyllä ruksas eilen, että se annetaan sitte punktiopäivänä, jospa se rauhottas.. (paniikkihäiriö taustalla)

Ja eilen alko jomotus vasemmalla puolen alavatsaa, aika samalainen ku ovulaatio aikaan on. Ja päätä kans särkenyt muutaman päivän, mut ei muuta oo ollu.
 
Punktio sattui mulla paljon vähemmän kuin aukiolotutkimus. Pyydät vaan koko coctailin niitä lääkkeitä mitä tarjotaan. Se on nopeesti ohi.
 
Joo niin täytyy tehdä :D mulla kans sattu aukiolotutkimus ihan järkyttävästi, hyvä ettei itku tullu. Olin monta päivää sen jälkeen kipeä.
 
Voi. Minulla näkyi ensimmäisessä ultrassa 9, toisessa ultrassa 19, ja punktiossa follikkeleita tyhjennettiin 26. Tuo minun määräni oli jo vähän liikaa, siitä tuli hyperin oireita, ei onneksi kuitenkaan sietämättömästi. Usein isoilla määrillä nnasolut ovat epätasalaatuisempia kuin pienemmillä -- minulla hedelmöittyi vain 9 munasolua, vaikka kerättiin paljon enemmän.

Haluatko kertoa enemmän noista hyperin oireista, koska mullakin on se liki 30 follia ja hyperin riski on suuri. Tuliko oireet vasta punktion jälkeen?
 
Pari päivää ennen punktiota alkoi olla tukala ja turvonnut olo, eikä tehnyt mieli hirveästi liikkua, koska maha oli vähän arka. Punktiopäivänä punktion jälkeen olo oli loistava ja vielä seuraavanakin aamuna (joten menin töihin), mutta iltapäivällä mahakivut ja turvotus olivat taas palanneet, ja makoilin ensin töissä sohvalla tunnin ja sitten lähdin kotiin potemaan. Saikkua sain 3 päivää, ja sen 3. päivän olin suoraan kotona, sen verran mahakipuja ja turvotusta oli. Pari viikkoa kesti, ennen kuin olo oli taas normaali. Hirveän tarkkaan en enää muista, koska tuosta on jo yli vuosi. Minullakin tuo oli vain lievä, eli pelkkä lepo ja nesteiden juominen riitti.
 
Mulla oli kans lievä hyperi silloin melkein 2v sitten, vaikka folleja oli vaan 13. Vatsa turposi ja oli tosi kipeä pari päivää punktiosta ja tukala olo kesti pari viikkoa. Mut levolla selvittiin. Vielä ultrassa rv 7 näkyi, että munasarjat olivat vielä isot, oisko 8cm. Mut siitä ne kai pikkuhiljaa normalisoitui.
 
Pp9 ja tänään tuntui puolen minsan ajan aika kovaakin menkkamaista kipua kun nousin ylös sohvalta. Ei silti mitään vuotoja, vielä. Olen jotenkin niin varma epäonnistumisesta että en jaksa edes toivoa plussaa.
Tuoresiirrossa sellanen tuhruvuoto taisi alkaa jo pp6, muistaakseni. Että siihen nähden suorastaan edistyksellistä.
 
Mites Mette ja Zinnia, oliko punktio tänään ja miten meni? Mulla huomenna! Jäiks. Vähän jomottelee alavatsaa välillä, mutta muuten ei oo kyllä ollu mitään oireita
 
Takaisin
Top