IVF/ICSI kokemuksia

Pahoittelut Kosmos :Heartred

Onnittelut plussan saaneille :hello2

Meillä tosiaan oli alkion siirto keskiviikkona. Ei sieltä hyviä uutisia tullut. Maanantaina puktoitiin 11 munasolua, joista 9 oli kypsiä. Vain 1 alkio. 4 oli hedelmöittynyt mutta eivät olleet jatkaneet jakautumista. Ongelma meillä siis selkeästi hedelmöittymisessä. Siittiöissä oletettavasti vika vaikka lääkäri sanoi ettei voi tietää kun munasolutkin vanhenevat ja laatu heikkenee. Mies yrittänyt lasta edellisen puolisonkin kanssa ilman tulosta ja nyt tällä exällä on lapsi uuden miehen kanssa..joten..

Siirretty alkiokaan ei tainnut ihan priimaa olla, tekstiä ei vielä näy kannassa vaikka aiemmin näkynyt samana päivänä. Viivästynyt varmaan sen että olisi edes vähän toivoa:smiley-ashamed008
Lääkäri oli sitä mieltä, että jos halutaan vievät tilanteemme lääkärimeetinkiin ja pohtivat olisiko neljäs hoito perusteltu ja mitä olisi vielä tehtävissä. En tiedä onko jaksamista enää neljänteen.
 
Ketkäs kaikki olikaan nyt tällä kuluneella viikolla punktiossa? Miten kävi?
Meillehän ei nyt tuoresiirtoa tehty, mutta pakkaseen on saatu muutama 2-3 päivän ikäinen top-alkio sekä yksi 4 tai 5 päivän blastokysti.
 
Mulla oli tiistaina punktio ja siirto tehtiin torstaina. Kahta jäljelle jäänyttä alkiota jäätiin seuraamaan ja kantaan laittavat jos selvisivät pakkaseen. Nyt vietetään piinapäiviä. Pitääkö tässä oikiasti kaks viikkoa oottaa testiin vai voiskohan testailla jo vähä aiemmin? Terolutia menee nyt 8 tunnin välein. Onkohan siitä oikeasti apua?
 
Mulla oli tiistaina punktio ja siirto tehtiin torstaina. Kahta jäljelle jäänyttä alkiota jäätiin seuraamaan ja kantaan laittavat jos selvisivät pakkaseen. Nyt vietetään piinapäiviä. Pitääkö tässä oikiasti kaks viikkoa oottaa testiin vai voiskohan testailla jo vähä aiemmin? Terolutia menee nyt 8 tunnin välein. Onkohan siitä oikeasti apua?

Mä muistaakseni testasin plussat jo vähän aiemmin.. Että en tiedä kykenenkö nytkään niin kauaa odottaa jos ei menkkoja ala kuulua o_O
 
Mulla oli tiistaina punktio ja siirto tehtiin torstaina. Kahta jäljelle jäänyttä alkiota jäätiin seuraamaan ja kantaan laittavat jos selvisivät pakkaseen. Nyt vietetään piinapäiviä. Pitääkö tässä oikiasti kaks viikkoa oottaa testiin vai voiskohan testailla jo vähä aiemmin? Terolutia menee nyt 8 tunnin välein. Onkohan siitä oikeasti apua?

Varmaan tyyliin kaikki testailee jo aiemmin :D Mut virallisena päivänä vasta ilmoitusta eteenpäin hoitavalle taholle.
 
Mette82 kovasti jaksamista. Eikö miehen siittiöistä sitten ole löytynyt mitään vikaa kuitenkaan kun vaan oletettu että vika on siinä?
Kai teillä on kokeiltu ICSI:tä?
 
Mette82 kovasti jaksamista. Eikö miehen siittiöistä sitten ole löytynyt mitään vikaa kuitenkaan kun vaan oletettu että vika on siinä?
Kai teillä on kokeiltu ICSI:tä?

Joo ICSI tehty x 2 kun ekassa IVF:ssä 16 munasolusta hedelmöittyi vain yksi. Siemennestenäytteessä siittiöitä oli normaalisti ja liikkuvat hyvin. Lienee laatu sitten huono. Tarkemmin ei ole tutkittu.
 
Mette82 meille lääkäri määräsi miehelle ennen punktiota sellasta kuin Sermatrop alfa. Aika uusi valmiste, mutta ainoa, mistä on tutkitusti ollut tehoa. On siis valmiste, joka parantaa siittiöiden laatua. Ya apteekeista saa.
Meillä nyt mies syönyt sitä 2kk. Pistokset alkaa kuhan menkat alkaa mutta eipä ole alkaneet vielä... Vaikka olen ovuloinut. Kp 30.
 
Löytyykö muuten muita täältä jotka on Oulusa (OYS) hoidoissa? Yllätyin punktiopäivänä kun siellä oli useampiakin meidän kans samasa huoneessa ja kysyin hoitajalta paljoko näitä teillä tehdään, niin kuulemma 400-500 vuodessa! Mää en osannu yhtää oottaa että nui palijo..
 
Mette82 meille lääkäri määräsi miehelle ennen punktiota sellasta kuin Sermatrop alfa. Aika uusi valmiste, mutta ainoa, mistä on tutkitusti ollut tehoa. On siis valmiste, joka parantaa siittiöiden laatua. Ya apteekeista saa.
Meillä nyt mies syönyt sitä 2kk. Pistokset alkaa kuhan menkat alkaa mutta eipä ole alkaneet vielä... Vaikka olen ovuloinut. Kp 30.
Meillä määrättiin miehelle kans tota samaa valmistetta, vaikkei olekaan todettu et siittiöissä olisi mitään vialla. Mies syönyt sitä nyt reilun kuukauden ja punktio meillä on helmikuun puolessa välissä, joten toivotaan et siihen mennessä on ollut vaikutusta.
 
Löytyykö muuten muita täältä jotka on Oulusa (OYS) hoidoissa? Yllätyin punktiopäivänä kun siellä oli useampiakin meidän kans samasa huoneessa ja kysyin hoitajalta paljoko näitä teillä tehdään, niin kuulemma 400-500 vuodessa! Mää en osannu yhtää oottaa että nui palijo..
Oulussa kyllä, mutta Felicitaksella, ja sielläkin oli maanantaina mun kanssa pari yhtäaikaa lepohuoneessa odottelemassa vuoroaan ja lepäilemässä toimenpiteen jälkeen.
 
Löytyykö muuten muita täältä jotka on Oulusa (OYS) hoidoissa? Yllätyin punktiopäivänä kun siellä oli useampiakin meidän kans samasa huoneessa ja kysyin hoitajalta paljoko näitä teillä tehdään, niin kuulemma 400-500 vuodessa! Mää en osannu yhtää oottaa että nui palijo..

Me ollaan OYS:ssa. Jonoista päätellen hoitoja tehdään paljon. Eka IVFään päästiin 2 kk jonolla kun tää viimeisin oli jo 4 kk jono.
 
Me ollaan OYS:ssa. Jonoista päätellen hoitoja tehdään paljon. Eka IVFään päästiin 2 kk jonolla kun tää viimeisin oli jo 4 kk jono.

Joo, paljon siellä tehdään. Olikohan siinä lepohuoneessa, missä mä olin niin kolme vai neljä paikkaa... Ja me jonotettiin ekaan IVF:n 4kk, tokaan 6kk v.2017.. Ja jonotukset tulee pitenemään, kun lahjasoluhoidot tulevat nykyisten lisäksi... :sad001
 
Apua pitääkö nihin aina jonottaa! Mää aattelin, että siihen ekaan vaan jonotetaan ja sit pääsee jatkosa suoraan...
 
Takaisin
Top