IVF/ICSI kokemuksia

Mites Mette ja Zinnia, oliko punktio tänään ja miten meni? Mulla huomenna! Jäiks. Vähän jomottelee alavatsaa välillä, mutta muuten ei oo kyllä ollu mitään oireita

Joo, tänään oli. Jännitti ihan hirveästi. Muutamassa kohdassa tuntui ikävältä, varsinkin aluksi, kun laitettiin puudutetta, mutta kipulääkettä sai tarvittaessa kanyylin kautta. Jälkeenpäin sain vielä vähän kipulääkettä tablettina sekä yhden mukaan. Kotihoidoksi vettä, lepoa ja särkylääkettä. Kotiin tullessa oli hirveä nälkä ja sitten iskikin väsymys. Otin juuri parin tunnin nokoset. Pientä jomotusta alavatsalla ja tärinäherkkyyttä, mutta ei kipua.

Tsemppiä huomiseen!
 
Mites Mette ja Zinnia, oliko punktio tänään ja miten meni? Mulla huomenna! Jäiks. Vähän jomottelee alavatsaa välillä, mutta muuten ei oo kyllä ollu mitään oireita

Heii.. Juu oli tänään. Hyvin meni. Oli oikein mukava lääkäri, hyvä puudutus ettei tuntunu juuri mitään vaikka 4 kertaa joutui pistämään että kaikki follikkelit saatiin tyhjennettyä kun olivat osa hankalassa paikassa. 11 munasolua saatiin. Nyt iltapäivä mennyt makoillessa, tosi inhottava olo vatsassa. Ihan kuin olisi ilmaa täynnä. Aiemmin ei tällaista ole tullut. Keskiviikkona tuoresiirto jos on siirrettävää. Meillä diagnoosi muuttunut hedelmöityshäiriöksi. Munasoluja saatu aina tosi hyvin mutta eivät hedelmöity odotetusti.
 
Moikka! Täällä taitaa olla aika aktiivista keskustelua, joten olisi mukava tulla mukaan. :)

Olen 38v nainen. Synaleran aloitin eilen. Ensi kuun alussa ultra ja puolen välin jälkeen punktio, jos kaikki hyvin menee. ICSIllä mennään meillä. Tämä kaikki on minulle tosi uutta. Olen jo äiti, mutta tähän uusioperheeseen olisi ihana saada vielä vauvantuoksua. :)
 
Tervetuloa mukaan! Minä tässä juur oottelen kun vartin päästä punktio. Jännää. Onneks sain hyvän lääkityksen:woot:
 
Tsemppiä punktioon!

Tuntuuko muista, että ensimmäinen suihkaus Synarelaa on hieman vajaa? Johtuukohan siitä että olen puistellut nätisti ennen käyttöä. Ilmeisesti ei tarvisi?
 
Punktio ohi. Kävihän se välillä melko kipeää, mutta ei mitään semmosta kipua etteikö sitä kestäis! Munasoluja saatiin 7kpl, mutta meinasivat että se on ihan hyvä määrä. Ylihuomenna ois näillä näkymin siirto, jos on siirrettävää.
 
Upunup, kai suihkutit sen muutaman suihkauksen ensin ilmaan että sieltä tuli kerran kunnolla? Se lukee siellä pakkausselosteen ohjeessakin. Multa meni se kuitenkin kans ihan ohitte ku en ennen minkäänlaista nenäsumutetta ole käyttänyt. Mut ei paniikkia jos se eka suihkaus nyt meni vähä metsään. Kannattaa nyt kuitenkin ennen seuraavaa aktivoida se puteli.
 
Päivää,

Liityn joukkoon jos sopii.
Meillä alkaa 31.1 sumuttelut. Eka kertalainen näissä hommissa
Ennestään löytyy 4 "luomua". Nyt takana uusioperheessä 2 vuotta kokeilua ja siirryttiin suoraan ivf hoitoihin. 38v ikäinen ja selittämätön infertiliteetti tuli meille diagnoosiksi.
 
Tänään oli lääkäri ja kohta kp2 alkaa pistokset gonal-F ja myöhemmin jarruna fyremadel. Hyvin kuulemma oli molemmilla puolilla pieniä muniksien alkuja.
Onko mitään sivuhaittoja tullut näistä lääkkeistä kenellekään? Minulle ihan uusia. Aiemmin ollut puregon ja siitä en muista että olisi tullut mitään ihmeellistä.
Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin! Kiva itsekin päästä taas tositoimiin odottelun sijaan vaikka jännittääkin aika lailla. :happy:
 
Fyremadelista minulle tuli pistospaikkaan punoitusta ja kutinaa, tuo kyllä aina hävisi parissa tunnissa kokonaan.
 
Mulla oli gonal-f ja siitä ei ainakaan tullut mitään.

Huomenna aamulla alkionsiirto, apuaaaa kuin jännittää, en tiedä miten selviän sen 2viikkoa testiin!
 
Tänään on ehkä yksi elämäni onnellisimmista päivistä. Pp 12 menossa ja tein jo testin kun mulla on muutama tollanen liuskatesti. Elämäni ensimmäiset ekat kaks viivaa. En kyllä voi uskoa tätä. Mutta näillä näkymin eka pas tuotti tulosta. Oon sanaton :love7
 
Tänään on ehkä yksi elämäni onnellisimmista päivistä. Pp 12 menossa ja tein jo testin kun mulla on muutama tollanen liuskatesti. Elämäni ensimmäiset ekat kaks viivaa. En kyllä voi uskoa tätä. Mutta näillä näkymin eka pas tuotti tulosta. Oon sanaton :love7
Onnea!
 
Takaisin
Top