IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hitsi mikä plussamyrsky täällä riehuu, melkein alkaa pelottaa että ei pääse mukaan. :)

Ihanat onnittelut plussanneille! ♡♡♡

Heitsu, hyvä et on normaalia turvotusta ja sait vähän esiohjeita syksyä varten

Kyfille tervetuloa, pitkältä ja rankalta kuulostaa teidän taival! Ihanat onnittelut!

Mörkö, Kyllä siellä väriä näkyy! Onnea!

Tiukuliisa, voi miten ihana meininki sun miehellä! :)

Täällä ihan oikeesti alkaa pelko pusertaa, vaikka oireita on vaikka ja kuinka. Mutta varmaan ne itse päässäni kehitän. Pelottaa et taas oon se joka jää onnesta paitsi, vaikka turhaan tällästä vatvon kun en vielä mistään mitään tiedä. :)

Kiitos! Onhan se sitä ollut, mutta ehkä nyt loppu [emoji173]️ toki on täällä paljon pidempiäkin hoito jaksoja muilla ja silti kaikki ovat vielä niin täysillä mukana! Välillä saa ihmetellä, että kuinka paljon sitä ihminen jaksaa vastoinkäymisiä.

Cranberry, tervetuloa! Pitkä tie teilläkin takana, toivottavasti uudet hoitokeinot toisivat paremman tuloksen.

DB, meidän oma lääkäri sanoi aiemmin että vaimo voisi käyttää tukilääkettä jonkin aikaa plussan jälkeenkin (en nyt muista kuinka kauan). Vaimolla siis luomuna vain yhdeksän päivän luteaalivaihe. Mutta hän jäi lomalle ja siirrossa ollut lääkäri sanoi että tukilääke loppuu mahdolliseen plussaan. Hän sanoi että kehon tuottama raskaushormoni on niin paljon vahvempaa kuin mikään tukilääke. Saa nähdä mitä tehdään jos tulee se tilanne eteen... jännittää kyllä, vaikka kai pitäisi uskoa lääkäriä. Meillä oli siis tuoresiirto.

Mörkö, varovaiset onnittelut! :) Munkin mielestä viivanpaikka on se, kun on vain harmaa kohta mihin viivan pitäisi ilmestyä. Sulla on viivassa väriäkin. Ja mahdoton sanoa kuinka vahva viivan "pitäisi" olla minäkin päivänä, siihen vaikuttaa niin moni asia. Testin laatu, pissan vahvuus, oma hcg:n luontainen lähtötaso, tuplaantumisnopeus (2-3 päivää)... Löysin tällaisen mun kirjanmerkeistä: https://whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator.php
Meidän projektista, kyllä mulla on rennompi fiilis piinapäivinä kuin silloin kun mua yritettiin raskaaksi. Tuntuu että tunteet ei heitä niin pahasti vuoristorataa toivon ja epätoivon suhteen. Osa minusta on haikeana kun melko varmasti en saa enää kokea raskautta. (Jos vain vaimon raskautuminen onnistuu.) Olihan se ihanaa aikaa, mutta toisaalta olin jo etukäteen varautunut siihen että se on ainoa kertani ja otan siitä kaiken irti. Sen kokemuksen sain ja siitä olen kiitollinen.
Lutinuksesta (tai Lugesteronista), siitä on suurin osa vain massaa eikä lääkeainetta, sen kuuluukin tulla ulos. Kyllä se lääke imeytyy.

Kyfi, onnea plussasta! :) Kyllä nuo melko samanlaisilta näyttävät. Ei niitä tosiaan kannata vertailla keskenään, viivaan vaikuttaa niin moni asia, kuten pissan vahvuus juuri sillä hetkellä. Hcg tuplaantuu parissa - kolmessa päivässä, niin kahden peräkkäisen päivän välillä ei pitäisikään olla suurta eroa.

Ilpuri, tsemppiä vielä piinapäiviin! Milloin aioitkaan testata? Mikä pp ja kuinka moni päiväinen alkio sulle siirrettiin?

Me lähdetään huomenna mökille, ja vaimo meinasi että ei oteta testejä mukaan. Pisin luteaalivaihe mihin on päästy lääkkeiden kanssa on 12 päivää, sen mukaan menkkojen pitäisi alkaa viimeistään sunnuntaina. Eli jos niitä ei näy siihen mennessä, maanantaina on jännät paikat! Tosin nyt on eri tukilääke kuin aiemmilla kerroilla, se voi toki vaikuttaa.

Beisla, En muista kommenteinko mitään, piti ainakin et kiitti viinin tuoksutus vinkistä:D ja tsempit teidän blaston matkalle :) toivottavasti lääkkeet auttaa ja pääsette plussaan.

Mulla on virallinen testipäivä ens viikon torstai mut mulla alkaa 5 pv vapaa perjantaina, jolloin meinaa testin tehdä. Meillä siirrettiin siis 6D blasto.
Mua ärsyttää kun eilen oli miehen kans pikku asiasta riita, joka sai hillittömät mittasuhteet, vieläkin paha mieli. Varmaan nää hormonit sotkee päätä, ärsyttää. :( ollaan vähän liian äkkipikaisia ja jääräpäisiä kummatkin.
Mut joo oireita, nivusia vihloo, kohdun tietämillä on aika ajoin nipistävä tunne, ja on se "tunne". Joskaan en luota siihen. Ja nyt viimeisimpänä, luget oli mitä oli tänään päivällä valunnu, oli värjäytyny melko tummaksi. Ja äsken kun kävin pissillä ja pyyhin, niin jäi sellasta tumman ruskeaa paperiin. Tuntuu tosi oudolta. Oon ennenkin kehittänyt itselleni kaikki mahdolliset oireet mistä oon ikinä lukenu, mutta en kai tätä viimeistä oo voinu kehittää? Mut joo huomenna vien töitä niin en uskalla testata kun työkaverit tietää tästä enkä pysty olee naama perus lukemilla jos plussaan.
Joten 2 yötä vielä. Tänään siis pp 5

Muokattu viimeksi:
Ilpuri, ai jännää! :) Joillakin tulee menkat keltarauhaslääkkeen läpi, Zumenonista ei aavistustakaan.

Ajattelin pitää sometaukoa mökkeillessä juhannuksen yli, mutta saa nähdä maltanko pysyä poissa. Pitää ehkä tulla vilkuilemaan testejä. :biggrin

Joo mulla on tullut viimeks pelkän Lutinuksen läpi mut sillon oli öö..pp12, mut sillon siirrettiin 3 päiväinen. Öö.. No en minä tiiä. Katotaan nyt mitä perjantai tuo vai alkaako menkat sit huomenna lääkkeiden läpi

Muokattu viimeksi:
Ilpuri hirmusti onnea piinailuun, toivottavasti saatte juhannusyllätyksen:)

Beisla kovasti tsemppiä ja toivottavasti pääsette maanantaina tekemään plussa testin!

Mörkö mä tein nyt noita ClearBluen early detection testejä(tilasin raskauskeijusta), mukavasti se viiva tossa tummui

Äsken tein (pp9) CB:n digi testin ja ruutuun tuli ”raskaana 1-2”! Mieskin vihdoin uskoon, sano eilen(selvästä viivasta) ettei koskaan oo nähny kunnon viivaa niin ei tiedä miltä sen pitäis näyttää niin tuohon sentään usko:grin Apua. Täällä on kaks ihan pöllämystynyttä ihmistä, nytkö tää vihdoin onnistui, huhhuh, ei vaan tajua:wideyed:

Onnea kaikille plussanneille! Parasta onnea matkaan :)
Ilpurille tsempit, mä oon ymmärtänyt, että lugesteronin kanssa helposti tuhruttaa ruskeaa, koska kuivattaa limakalvoja ja pienikin pisara värjää sitä valuvaa mönjää.
Täällä on tulossa limakalvoultra, ja sekavin fiiliksin mennään. Olen aloitellut ananaksen kanssa jo, ja katsotaan, mitä tästä kaikesta tulee. Usko ei ole kova. Olen tyytyväinen, että moni on nyt tullut raskaaksi tästä ketjusta ja täällä on plussannut monia, joilla ei ole yhtään lasta, että mitäpä valittamista tässä minulla oikeastaan on.
Katjusha kp 12

Ilpuri! Mulla tuli tuoresiirrossa lutinuksen läpi jo viikkoa ennen virallista testipäivää. Ja siinä edellisessä PAS:ssa tuli pp8 tiputellen lugesteronin läpi. Tällä kertaa kun tein positiivisen testin, niin ei ole tullut mitään vuotoja missään kohtaa. Ihmiset reagoi kuitenkin erilailla kaikkiin näihin hoitoihin. En tietenkään halua maalata piruja seinille!

Onnea kaikille plussanneille <3

Toivottavasti Ilpurikin saat tehdä plussatestin!

Katjusha, kyllä sekundäärisesta lapsettomuudestakin saa tuntea surua. Toivottavasti ultrassa on kaikki niin kuin pitää :)

Kyfi, Joo kun siis mähän yritän nähdä aina kaiken positiivisesti ja ajattelin tota kiinnittymisvuotona ja en edes ajatellut et ois mitään huonoa. :D mut saa kattoa, tänään ei oo tullu mitään. Voipi olla että taas raapaisin itseäni. Aamuyöllä tunsin sellaisen kouraisevan tunteen alaselässä mikä yleensä käynnistää menkat mulla, mutta ei mitään ole tullut.

Tsempit Katjushalle vikan siirron odotukseen, toivon sydämestäni et kaikki menis loppuun asti!

Ilpuri: Mua jännittää hirveesti sun huominen testi :D Voi kumpa! Tsemppiä :Heartred

Beisla: Kiva kun vastasit vaikka aika henkilökohtaisia kyselin :) Oon kans paljon miettiny miten Vaimo saattaa henkisesti kokea nää hoidot, vaikka paljon ja avoimesti siis puhutaankin. Oon vaan ite halunnut lasta jo yli 10vuotta niin en tiiä kykenisinkö henkisesti Vaimon raskauttamiseen. Ainakaan jos en sii itse oo ollut raskaana ennen. Oon kyllä sitäkin miettiny, että jos tässä nyt vaan rämmitään ja rämmitään mun kohdalla, että koska olis järkevää vaihtaa.. No, ei onneks ihan tän pvän juttuja, mutta on nää välillä aika vaikeita pohdittavia..

Mulla alkoi tänään menkkaoireet, sattuu jalkoihin ja alaselkään ja on vähän paha olo.. Saas nähä oliko tää tässä vai mikä on. Mulla tulee kyllä siis menkkakivut myös silloin kun kohdussa tapahtuu jotain (esim siirrot).. Että aika näyttänee.. Jos ei menkat ala niin huomenna tehdään taas testiä. Lutinuksen läpi tosin ei oo koskaan aiemmin alkanu menkat..

Burana on kielletty, mutta voiko panadolia ottaa huoletta kun särkee?

Siirroossa käyty ja siellö se tyyppi nyt hengailee.
Ananasta ostettu ja myös magnesiumia estämään kohdun kramppailua. Vehniskapseleita jatketaan myös. Ja olin kuin olinkin tässä muutamassa päivässä limiksen saanu paksummaksi tuplamäärällä vehnistä. Se oli nyt 8mm ja harvoin paksummaksi sitä saankaan.

Nyt sit alko piinailu. Ma gonapeptyl vielä.

Voin niin Katjusha kuvitella ton fiiliksen. Asia on niin kauan kuulunut teidän elämään, ja kun on aika päästää irti niin kyllähän siitä tyhjä olo joksikin aikaa jää. Toivotaan että lopputulos kuitenkin olisi sisarus teidän prinsessalle.

Ilpuriii miten maltat oottaa huomiseen. Mä en kestä. :grin

Takaisin