IVF/ICSI kokemuksia

DB: Meillä kun oli lääkkeelliseen kiertoon siirto, niin täytyy käyttää rv 11 asti Lugesteronia ja estradotia, jonka jälkeen lopettaa asteittain.
 
Ohje oli, että viralliseen testipäivään asti ja on tulos mikä vaan niin silloin loppuu. Käytössä siis Lutinus meillä.
 
Okei, eli kun mulle tehtiin tuoresiirto niin silloin se saakin nyt loppua? Lääkkeellisessä PAS- kierrossa jatkuu pidempään.
 
DB: Lääkkeellisessä kierrossa ei tule ovulaatiota, eli keltarauhashormonia ei erity. Eli raskaus ei jatku ilman tukilääkettä (lugesteron/lutinus). Luonnollisessa kierrossa nuo ovat ns. tukilääkkeet, mutta keho tuottaa itsestään hormonia. Tuore-/pakastealkionsiirrolla ei ole eroa. Ainoastaan lääkkeellinen-/luomukierto tuovat eron lääkitykseen ja sen kestoon. :)
 
DB: Lääkkeellisessä kierrossa ei tule ovulaatiota, eli keltarauhashormonia ei erity. Eli raskaus ei jatku ilman tukilääkettä (lugesteron/lutinus). Luonnollisessa kierrossa nuo ovat ns. tukilääkkeet, mutta keho tuottaa itsestään hormonia. Tuore-/pakastealkionsiirrolla ei ole eroa. Ainoastaan lääkkeellinen-/luomukierto tuovat eron lääkitykseen ja sen kestoon. :)
Kyllä kyllä, mutta olen niin urpo että pitää varmistaa vielä varmistamisen jälkeenkin. Eli eikös icsi- kierto ole luonnollinen kun silloin ovuloi? Eihän lääkkeellinen kierto voi olla kuin pas:n yhteydessä?
 
Itse en ovuloi lainkaan ilman lääkkeitä.. Icsi ja ivf eivät eroa muuta kuin hedelmöittämistekniikaltaan. Itse en ennen punktiota ovuloinut, niinkuin en ovuloi muutoinkaan. Eli icsi-kierto voi olla lääkkeellinen tai luomu, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Jos jollakulla on parempaa tietoa, oikaiskaa ihmeessä. :)
 
DB, totta, jos on munasolupunktio, silloin on oma keltarauhanen seurauksena.
En tiedä, miten MuuMuulla meni, mutta yleisesti punktion jälkeen ei tule ”12 viikon kuuria”.
 
DB, totta, jos on munasolupunktio, silloin on oma keltarauhanen seurauksena.
En tiedä, miten MuuMuulla meni, mutta yleisesti punktion jälkeen ei tule ”12 viikon kuuria”.
No tuota just tarkoitin, eli se keltarauhanen kehittyy sinne, vaikka ovulaatio tapahtuu lääkkeiden (ovitrellen) avulla?
 
Soittelin eilen Naikkarille kysyäkseen tästä turvotuksesta ja vatsaoireilusta.Hoitaja soitteli takaisin ja kertoi että kahdet kuukautiset voipi tulla niin sitten vasta joillakin voi laskea turvotus.Normaaleissa rajoissa mennään siis :) Puhuimme syksyn hoidoista ja hän kertoi että yritetään elokuussa päästä tekemään ivf ja lääkäri tietoihin kirjoittanut että tarvittaessa saa käyttää primoluteja käynnistämään kuukautiset. Kierto ollut vähän mitä sattuu siksi hätävaralle kaapissa primolutit.Hoitaja sanoi että jos mitenkään olisi mahdollista niin en ottaisi elokuun kuukautisiin primoluteja ihan sen takia kun se osittain voi vaikuttaa hoitoon ja sekin omanaan on hormooni ja kierron aikana muutenkin jo käytetään lääkkeitä mitkä ovat hormooneja.
 
Tervetuloa ja tsemppiä hoitoihin Cranberry! :)

Beisla, mahtavaa että siirto meni hyvin ja pakkaseenkin saitte monta :) Jos saa kysyä, niin millaisilla fiiliksillä ite oot nyt kun yritättekin raskauttaa Vaimoa? Eroaako henkisellä puolella paljonkin niistä hoidoista kun itse raskauduit? :)

Ja siis mulla on tosiaan ollut menkat viimeks joskus huhtikuun alussa, kiitos Procrenin, joten en ihan tiiä milloin niiden kuuluis nyt seuraavaks tulla :D MUTTA! Vaimo suostui, että voidaan testata huomenna :hello2 Perustelin, että vaikka olis nega niin se voi hyvin vielä muuttua eli lupaan olla masentumatta :D Ostin paria eri testiä, saas nähä..

Lutinuksesta taas kysymys.. Kun mua taas epäilyttää sen kanssa.. Joo se ylipäänsä, että meneekö sitä perille asti, mutta olisin kysyny, että millasilla aikatauluilla te ootte sitä ottanu? Mä otan n. 9, n. 16-17 ja n. 21-22. Eli yöks tulee pidempi väli. Onko sillä merkitystä? Voiko vaikutus lakata välissä?
 
Mörkö, mä laitoin Lutinukset suurinpiirtein samoihin aikoihin. Joskus venyi jostain päästä tai piti laittaa aiemmin ja muutamana päivänä unohdinkin päivällä otettavan Lutinuksen. Ja pahoinvoinnin aikaan oksensin Progynovat pariin otteeseen. Lääkärin mukaan parista unohduksesta yms ollut mitään haittaa kunhan yleensä tuli otettua ne. :)
 
DB, mulla oli ohje luonnolliseen kiertoon tehtyyn PASiin, että virallisena testipäivänä plussan tullessa lopetus asteittain, negan tullessa olis saanu lopettaa siihen. Näin siis TAYSissa...

Mörkö, mäkin laitoin Lutinukset suurinpiirtein noihin aikoihin +-2h ja ainakin mun kohdalla kävi hyvin :)
 
Takaisin
Top