IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mörkö Mulle taas lääkäri suositteli aamua ennemminkin Gonapeptylin pistämis ajankohdaksi. Tsemppiä piinapäiviin!

Täällä oltu tänään tosi hajamielisiä, liikaa asioita vissiin ollut päässä mietittävänä.. En nimittäin MUISTANUT olenko vai enkö ottanut illan Zumenonia... En sitten yhtään. Noh, minä sen nyt sitten otin ja nyt murehdin olikohan paha juttu jos otinki tupla-annoksen... Harmittaa! Jotenki en uskaltanut olla ottamattakaan..... Tosi stressaavaa välillä muistaa noi lääkkeet.

Mä tein niin, että hoitokarttaan (paperille) merkkasin joka ilta kynällä + kun lääke pistetty. Samalla näki kuinka punktio läheni aina yms :)

Perhonen123 Kiitti vinkistä! Pakko varmaan tehdä lista, koska toi kännykän hälyttäminen ei toimi, mä saatan silti unohtaa sen jos oon just semmoses paikkaa vaikka töissä, että en heti pääse sitä ottamaan! Pitää tehdä varmaan joku pieni vihko jonnekkin!

EmmaA Mulla näkyi pp6 jo haamu raskaustestissä ja aika hyvä viiva ovistestissä, mulla siirrettiin 3 päivänen, että aattelis, että sullaki näkyis jo sillon ehkä jotain! :)

Beisla Hyvin siellä hedelmöittynyt! Nyt vain tsemppiä siirtoon ja paljon tekemistä piinapäiville, että päivät kuluisivat. Mulla ultra 26.6, tää on kyllä yhtä odottelua joka päivä! :D mä varmaan hengähdän vasta joskus 13 viikon jälkeen jos pääsen sinne asti..

Bluebe Mulla pahoinvointi ajoittuu iltapäivään ja se on vain sellaista voimakasta pahanolon tunnetta, mutta oksennus ei ole vieläkään tullut. Myös ruokailujen jälkeen lentää yleensä mukavasti ripulit :D ja sinne vessaan on päästävä HETI jos ei halua niitä housuun. Myös vessahätä vaivaa etenkin öisin, kun keho pääsee lepoasentoon.

Mörkö, kiitos paljon! Nyt just istun junassa ja alkaa kyllä on se vatsassa perhosia!
Onpa ikävää et sun siirto oli noin kivulias! Ja törkeää että on naureskeltu noin! Siitähän on positiivisia tuloksia vaikka kuinka paljon! Vaikka se oliskin "lume" niin eikö luulis et tulevan äidin psyykkeen kannalta vois pitää suun soukemmalla, uskon ihan todella vahvasti et sillä on tosi iso merkitys jos itse uskoo tähän kaikkeen! Tulipa paha mieli tosta!
Mun oma hoitava lääkäri (erittäin kokenut näissä hoitojutuissa) on koko ajan puhunut sen puolesta ja muistutti viel nyt viime ultrassa, mulle käskettiin gonapeptyl laittaa nyt huomenna aamupäivällä, mut meen töihin 9.30 joten laitan ennen sitä. Edellisessä siirrossa oli kans et siirrosta seuraavana aamuna/aamupäivällä.

Ninuok,Ihania ultra kuulumisia :)

Heitsu, ilman muuta pitää soittaa jos on turvotus ollut noin pitkään, mulla se hävis muistaakseni viikossa, kipuja ei ollut oikeastaan yhtään.

Tsempit piinailijoille, nyt täällä tullaan kovaa vauhtia jengiin :)

Mörkö: tsemppiä piinailuun, toivotaan että tärppää. Mullekkin lääkäri on sanonut että ei oo väliä mihin aikaa sen gonapeptylin pistää, pistin sen aamuvuoron jälkeen.
Ninuok: onnea vielä, ihanat uutiset nt-ultrasta.
Heitsu: tsemppiä, soita klinikalle jos mietityttää.

EmmaA mulla tuli haalea viiva testiin vasta joskus pp13 tai 14, haamu olis varmaan tullu pp11-12 tienoilla mutta silloin en testannut. Ja 5pv varhainen blasto siirrettiin.

Ilpuri onnea siirtoon! Sitten porukalla piinaillaan:)

Ei sais kyllä lääkärit noin naureskella! Ite on kyllä huomannu miten tärkeetä näissä hoidoissa on hoitavan henkilökunnan asenne. Pienikin negatiivisuus voi tehä pitkään pahanmielen eikä siitä nyt ainakaan oo hoitoon mitään apua. Sitten kun taas yks noista lääkäreistä on aina optimistinen niin itekin jaksaa paljon paremmin ja usko on paljon korkeemmalla.

Tsempit Ilpurille siirtoon!

Ninuok: kiva kuulla hyviä uutisia!

Eli nyt piinailemassa on Ilpuri, EmmaA ja Mörkö. Vai oliko joku muu? Millos Beislan vaimolla on siirto?

Mörkö, kiitos paljon! Nyt just istun junassa ja alkaa kyllä on se vatsassa perhosia!
Onpa ikävää et sun siirto oli noin kivulias! Ja törkeää että on naureskeltu noin! Siitähän on positiivisia tuloksia vaikka kuinka paljon! Vaikka se oliskin "lume" niin eikö luulis et tulevan äidin psyykkeen kannalta vois pitää suun soukemmalla, uskon ihan todella vahvasti et sillä on tosi iso merkitys jos itse uskoo tähän kaikkeen! Tulipa paha mieli tosta!
Mun oma hoitava lääkäri (erittäin kokenut näissä hoitojutuissa) on koko ajan puhunut sen puolesta ja muistutti viel nyt viime ultrassa, mulle käskettiin gonapeptyl laittaa nyt huomenna aamupäivällä, mut meen töihin 9.30 joten laitan ennen sitä. Edellisessä siirrossa oli kans et siirrosta seuraavana aamuna/aamupäivällä.

Ninuok,Ihania ultra kuulumisia :)

Heitsu, ilman muuta pitää soittaa jos on turvotus ollut noin pitkään, mulla se hävis muistaakseni viikossa, kipuja ei ollut oikeastaan yhtään.

Tsempit piinailijoille, nyt täällä tullaan kovaa vauhtia jengiin :)
Taidanpa soitella sitten meidän hoitopaikkaan.Ei näy laskua turvotuksessa vielä ja kuitenkin 3vk ollut.

Kiitos kaikille! :)

Mut hei erehdyin nyt lukemaan Gonapeptylin selostetta ja mm. yleisenä haittavaikutuksena keskenmeno?? Ja muutenkin vaikuttaa oudolta toi seloste.. Mut lääkäri sano ettei haittaakaan oo (eikä hyötyä..) niin kai ton nyt uskaltaa pistää.. Muutki pistäny.. Oi miks mun piti lukea toi :D Tietääkö joku mihin ton toiminto perustuu?

Mörkö mä menin itekin lukemaan sen ja oli ihan outo, oli pakko itekin netistä vielä lukea että oliko se varmasti se mitä käytetty siirron jälkeen ettei mulla ollu väärää lääkettä:grin

Mörkö Mä luulen että toi km riski saattaa perustua siihen että jos gonapeptyl edesauttaa kiinnittymään myös viallisen alkion. Joka ei muuten kiinnittyisi. Tai sitten pitkään käytettynä raskauden aikana. Kun sitä myös käytetään muinakin käyttöaiheina. Tämä ei siis faktaa vaan mun oletelma.. mut joka tapauksessa ei lääkäri sitä määräisi jos siitä haittaa olisi. Mulle aina se myös määrätty. :)

Oon lukenu/kuullu että Gonapeptyl, samoin kun Synarela jota käytetty samaan tarkotukseen, aktivois jotain kohdun reseptoreja vastaanottaan alkion.. mutta koska nää on molemmat hormooneja pidemmässä käytössä lamaavia aineita niin ei tietenkään saa käyttää raskauden alettua. Synarelan ohjeessa tais olla ettei saa edes suihkia raskaanaolevan lähettyvillä.

Muokattu viimeksi:
Mä oon samaa mieltä Blancan kanssa tosta gonapeptylistä, ei määrättäis jos haittaa olis.

Nyt tää taas alkaa... miten te ootte syöneet siirron jälkeen? Ootteko heti laittaneet kieltolistalle kaikki raskausaikanakin kielletyn? Mietin vaan kun äsken kävin lounaalla ja ruuassa oli gorgonzolaa, oli kyllä käynyt uunissa mutta tulipa mieleen :D luulis et uunin kautta kun menee niin kaikki kuolee. Niin pitkä aika kun viimeks pääsin panikoimaan niin oon ihan unohtanut mistä kaikesta voi vetää pulttia :D

Huh, no kai sen sitten uskaltaa pistää, tuskin ne tosiaan vaarallisia määräis, vaikka ainahan lääkkeissä kai riskinsä voi olla.

Ilpuri ihanaa, mä mietin eilen juuri samaa ja meinasin täältäkin kysyä :D Et mitä uskaltaa syödä jne. Mut sit aina koitan miettiä, että kyllähän sitä normaalitkin ihmiset syö ties mitä ennen plussaa :D Ja sit taas toisaalta, en oo normaali :D :D Kun ei haluis pilata mitään, mutta toisaalta oikeen mitään ei voi tehdäkään. Vaikeeta, mutta siis samojen ajatusten äärellä :) Ekan siirron aikoihin ostin kofeiinitonta kahvia jne, mutta nyt meinaan kyllä juoda ihan tavallista.. ehkä määrää vähennän :) Polta en tietenkään ja en meinaa juoda alkoholiakaan, vaikka nyt la on omat synttäribileetkin jopa :) Ei tuntuis hyvältä juoda. Ehkä vähän katon joitain ruokiakin, mutta mustaan listaan meinaan perehtyä vasta sitten kun jos se plussa tulee :)

Mulla täällä kanssa piinaviikot menossa. Maanantaina tehtiin siirto.
Vointi on vaihteleva, ihmetyttää, kun vähän väliä on etova olo. Ei kai nyt vielä???? (Edellisessä raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan).
Tai sitt on Lutinuksen sivuvaikutuksia. Mieli on jotenkin maassa, itkettää koko ajan. Voi olla, että hermoilen tämän vuoksi ja siihen päälle, että juhannuksen jälkeen aloitan ihan ekaa kertaa oikeasti sairaanhoitajan työt, vaikkakin sijaisena, niin se vastuu hirvittää. Varsinkin, kun nyt oon ollut tutustumassa hommiin.
Kaikkee sitä kerralla.

Tiukuliisa: Tsemppiä piinailuun. :) Luin jostain että vko 4 eteenpäin voi olla pahoinvointia. Johtuiskohan lutinuksista? Toivottavasti ei! ;)

Tässä kierrossa oon ollu kokonaan juomatta kahvia, vaihdoin sen aamuiseen appelsiinimehulasilliseen. Muuten en ennen plussaa tarkkaillut syömisiä. Alkoholia toki vältin ja vältän, enkä tupakoi. :)

Minäkin ihmetellyt noita ruokajuttuja paljon:D kahvin kanssa tuskailen, jotenkin siitä tulee huono-omatunto mutta en vain osaa luopua aamukahvista. Nyt siirrossa ihan lääkärinkin mielipidettä kysyin niin kuulemma kolme kuppia päivässä ois se maksimi(niin kuin normi ”raskaana olevien mustalla listalla”) mutta siis saa juoda. Tähän luotan:)

Tiukuliisalle kanssa tsemppiä piinailuun! Mä niin haluisin jotain oireita, mutta ei mitään, ei nipistyksen nipistystä oon tuntunu:meh:

Takaisin