IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on tullut hyviä pointteja ruokailusta. Alkoholista, en ole mikään kännääjä, mut viiniä on ihana juoda lasi tai pari kerran tai kaksi viikossa, joten se jää kyllä nyt ehkä mulle hankalimmaksi koska olemme vähän hifistelijöitä. Mutta mielellään sen myönnytyksen tekee tietenkin. Kauhee maksamakkara himo iski kun luin teidän tekstejä:D salmiakista en tykkää niin ei tuota ongelmaa, mutta katkaravut on niin hyviä mut en uskalla niitä. Jotenkin luulis et kun testi plussaa sit näyttää joskus, niin varmaan nyt itselläkin hälytyskellot soi tiettyjen ruoka-aineiden kohdalla, ja kuten joku sanoi, määrä ratkaisee.
Olen kyllä tässä parina päivänä tilkan punkkua maistanut kiinnittymisen tueksi enpä usko et on haittaa jos hyötyäkään. Sillon kun oli hoito päällä niin en ottanut yhtään mitään alkoholia, nyt pas kierrossa kun ihan ekoina päivinä join 2 lasia viiniä niin huomasin myös et zumenonin kanssa vähän etoo, joten jäipä sekin.

Pisama, olipa kurjat uutiset ultrassa mutta uskomattoman hienoa omistautumista lääkäriltä! Toivon sydämestäni että lääkkeen lisäys riittää ja pääsette punktioon ja lopulta istutukseen!

Heitsu, soititko sä lääkäriin?

Uskaltaako tätä kirjottaa? Jännä kivistävän kutitteleva tunne vallannut nyt illan tullen alavatsan. Eikä ole hävinnytkään. En voi mitään, hyvä fiilis pysynyt ja toiveet nousee koko ajan! Katotaan kuinka korkeelle ehdin nousta kun jos tippuu alas kolinalla. Mutta en usko pessimisti ei pety -asenteeseen joten näillä mennään:D

Ilpuri Mullahan aluksi kutitti alavatsaa joka ei tuntunut raapimalla helpottavan :D tais olla ekoja oireita joita ei vielä osannut yhdistää mitenkään!

Moi. Pitkästä aikaa kirjaudun tänne. Joku ehkä muistaa meidän epäonnisen IVF-taipaleen, jossa 1.IVFstä päästiin siirtämään vain yksi alkio (joka ei tarttunut) ja 2.IVFstä ei kahdeksasta munasolusta huolimatta saatu yhtään alkiota.
Meidän 3.IVF muuttui lääkärien suosituksesta ICSIksi ja hoito alkoi toukokuun puolivälissä. Saatiin 4 munasolua, joista 2 kehittyi normaalisti. Molemmat siirrettiin 1.6. Ihan hirveä epäily päällä, mutta pääsinpäs 15.6. tekemään plussatestin! Maanantaina on hcg-verikoe, ja ainakin nyt tuntuu, että oireet vahvistuu päivä päivältä. Jospa tämä hoitopolku päättyisikin hyvin, olin jo valmis luovuttamaan.

Onnea kaikille hoitojen eri vaiheissa oleville <3

Onnea DB, mahtavaa! :)

Kiitos testivinkeistä, täytyy tilailla niitä kasa tässä jahka kerkiää :D

Mites piinakaverit, onko mitään tuntemuksia? Mua on nyt eilisestä aina välillä jomottanu alapäähän. Vissiin ei kohtu tms, vaan tosta niinku nivusesta alapäähän päin :D Vaikee kuvailla. Tulee semmosina pistoksina jomotusta. Liekkö lääkkeistä johtuvaa tai sit joku tekee sinne pesää :D Fiilikset menee aivan laidasta laitaan, välillä oon varma että onnistuu ja välillä oon varma ettei tästä nyt todellakaan mitään tuu että tyhmä minä kun niin kuvittelen :D

Mörkö, eilen oli se ala vatsa mulla sellanen kutkuttavan kivistävä illalla pitkään ja tänään ei, mutta muutaman kerran tänään on ollut hetkellistä menkkamaista jomoa selässä. Ja olo on aika ärtynyt tällä hetkellä mut se varmaan johtuu kun on ihan törkee nälkä :D muita "oireita" ei ole:) tänään siis pp2. Fiilis on siirrosta asti ollut et tää onnistuu, en jotenkin suostu uskomaan muuta.

Muoks. Nyt se kivistävä tulle palasi. Kuinkahan paljon mä itse näitä kehittelen :D

Muokattu viimeksi:
Mua vaivaa varhaisdementtia.... Olisiko silloin siirtoiltana tuntunut jotain nippasuja ja seuraavanakin päivänä. Nyt on ollut myös jomotuksen tunnetta alapäässä, lähinnä emättimen pohjassa... Koko ajan pelkään menkkojen alkavan, kun saman tyyppistä jomotusta, mutta todennäköisesti tämäkin Lutinuksen peruja. Pp5 (?) tänään (jos ma siirettiin) menossa.

Ja juu, Lutinus todellakin valuttaa ärsyttävästi. Koko alapää näyttää välillä siltä, kun sitä kautta olis vedetty jotain valkoista jauhetta. Päivät menettelee mutt, kun yöllä en tykkää pikkareita pitää niin on tosi ärsyttävää.

Tuskin teen testejä ennen virallista testipäivää, kun ollaan ens viikko pohjoisessa metsän keskellä... Ellei sitten loppuviikosta iski hinku, kun päivä jolloin menkkojen pitäis "normisti" alkaa lähenee ja hilppasen kylille testin ostamaan.

Takaisin