IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
MuuMuu, kyse on lähikeskussairaalan lääkäristä. On hän mukava, mutta nostatti kapinamielialan epikriisillään, josta oli rivien välistä luettavissa moitteet sitä toista lääkäriä kohtaan.

Beisla, on tuota Pergoverista ollut joitakin vuosia jo, mutta harvemmin sitä määrätään. Meillä sitä oli myös viime stimulaatiossa, mutta pienemmällä annoksella ja gonal-f meni koko ajan rinnalla. Nyt gonal-f tosiaan alun jälkeen vaihdetaan siihen kokonaan. On saanut uuden annoskynämuodon. Ei tarvi enää sekoitella kuiva-aineita liuokseen. Monesti sitä käytetään iäkkäämmillä naisilla, kun se kuulemma parantaa munasolujen laatua.

Kiki, työnantaja ei voi irtisanoa työntekijää raskauden tai äitiysvapaan vuoksi. Tässä työsopimuslaista pätkä:
Raskaana tai perhevapaalla olevan työntekijän irtisanominen
Työnantaja ei saa irtisanoa työsopimusta työntekijän raskauden johdosta eikä sillä perusteella, että työntekijä käyttää oikeuttaan 4 luvussa säädettyyn perhevapaaseen. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä selvitys raskaudestaan.

Jos työnantaja irtisanoo raskaana olevan tai muuta kuin 4 luvun 7 a §:ssä säädettyä perhevapaata käyttävän työntekijän työsopimuksen, katsotaan irtisanomisen johtuneen työntekijän raskaudesta tai perhevapaan käyttämisestä, jollei työnantaja voi osoittaa sen johtuneen muusta seikasta. (4.3.2011/197)

Työnantaja saa irtisanoa äitiys-, erityisäitiys-, isyys-, vanhempain- tai hoitovapaalla olevan työntekijän työsopimuksen 3 §:ssä säädetyillä perusteilla vain, jos työnantajan toiminta päättyy kokonaan.

Hei tämä on kysytty täällä varmaan sata kertaa mutta en muista; kuinka pian ootte plussanneet 5päiväsen siirron jälkeen? Hyvinpä kestän tätä piinailua, eilen vasta tehty siirto:rolleyes:

Hei tämä on kysytty täällä varmaan sata kertaa mutta en muista; kuinka pian ootte plussanneet 5päiväsen siirron jälkeen? Hyvinpä kestän tätä piinailua, eilen vasta tehty siirto:rolleyes:

Mulla alkanu näkyyn ovisliuskoissa tummumista pp5 alkaen, tai no viimeks en malttanu aivan sinnekään asti vaan testasin jo pp4 illalla ja näky sillonkin. Kannattaa huomioida että jos on ollu gonapeptyl käytössä niin se voi kuitenkin näkyä näissä myös 2-3 päivää. Mulla näkyy noissa aina jonkinlainen hailuviiva eli sävyä on verrattava niihin tavallisiin hailuihin negaviivoihin.
Raskaustesteissä plussaa alkanu näkyä testiajalla pp7 ja tätä ennen ns. "roskishaamua" pari päivää. Molempina testeinä käytetty Pregcheckiä joka jo pitkään ollu itellä se luottomerkki.

Mulla näkyi tässä raskaudessa vasta pp 9 tai 10. Pp 7 oli vihlovaa kipua mahassa ja tuli vertakin, että epäilen et oli myöhäinen kiinnittyminen. Ja oli tosiaan 5-päiväinen blasto. :)

Kiitos Kaskas ja kookos vastauksista! Ei kyllä tosiaan kannattas liian aikasin testailla ni ei tuu mahollisesti turhaan pahaa mieltä. Jos kuitenkin ennen juhannusta jo uskaltaisi testata:)virallinen testipäivä vasta 25.6

Mulle siirrettiin 3-päiväinen, ja plussasin haalean haamun dpo11 eli pp8. Näin ollen olisin varmaan voinut 5-päiväisestä plussata jo pp6 :)

Oon ollut jo kolmatta päivää ihan kauhean kipeä kivuista.Lääke turvotus stimuloinnista ei ole vieläkään kadonnut enemmän vain turvotusta tullut.Kramppaa vatsaa, oksettava olo,rintoja aristaa, vatsa löysällä ja ruoka halu kadonnut.Kaiken päälle tämä epätieto hoidon jatkuvuudesta milloin päästään hoitoon uudestaan.Oon pariin kertaan meinannut soittaa hoitopaikkaan että kauhean kipeä mutta kuitenkin jättänyt soitot tekemättä.Miten pitkään teillä on jatkunut stimulointi turvotus?

Oon ollut jo kolmatta päivää ihan kauhean kipeä kivuista.Lääke turvotus stimuloinnista ei ole vieläkään kadonnut enemmän vain turvotusta tullut.Kramppaa vatsaa, oksettava olo,rintoja aristaa, vatsa löysällä ja ruoka halu kadonnut.Kaiken päälle tämä epätieto hoidon jatkuvuudesta milloin päästään hoitoon uudestaan.Oon pariin kertaan meinannut soittaa hoitopaikkaan että kauhean kipeä mutta kuitenkin jättänyt soitot tekemättä.Miten pitkään teillä on jatkunut stimulointi turvotus?

Mulla ei kestäny ku ehkä max viikon punktion jälkeen. Sinuna soittaisin sinne hoitopaikkaan.

Mä testasin muistaakseni pp6 ensimmäisen haamujen haamun jota mies ei tietenkään nähny :D Pp8 se puusilmäkin jo näki :D

Muoks. Ja siis 5-päivänen siirrettiin... vai 6...? :confused:

Hitsit kun tulee niin paljon tekstiä tänne, ettei ehdi kaikille kommentoida :D

Beisla: Hyvä saalis teillä ja ihanaa, että noin monta hedelmöittynyttäkin! Tsemppiä siirtoon!

MuuMuu: Ihanaa, että kaikki on kuitenkin suht hyvin, vaikka vuoteleekin :Heartred

Ilpurille tsemppiä huomiseen siirtoon, pääset sitten piinailemaan mun ja EmmaA:n kanssa! :hello2 Olikos meitä muita?

Meillä tosiaan oli tänään siirto ja nyt tuolla uumenissa köllii 5päiväinen blasto :Heartred Oli selvinnyt sulatuksesta todella hyvin! Siirrossa oli taas monta mutkaa matkassa... Sattu niin perkeleesti... kuin kivuliaimmat menkat kertaa sata... ei meinannu lääkäri saada tehtyä reittiä kohtuun :confused005 Sano, että tuo endo varmaan työntänyt kohtua jotenkin tosi taakse. No lopulta monien eri vehkeiden ja vääntelyiden ja nipistelyiden jälkeen reitti oli selvä ja pikkuinen pääsi sinne - pääasia kuitenkin! Testipvä kahen viikon päästä eli 27.6. mutta katotaan malttaako sinne... jos Vaimoa on kuunteleminen niin pakko malttaa :rolleyes:

Huomenna pistän Gonapeptylin, jolle lääkäri muuten taas kerran naureskeli?? Antoi sen kyllä mukaan, mutta selkeesti joku sisäpiirin juttu tuolla klinikalla toi lääke on kun naureskelivat hoitajan kanssa sille. Miksiköhän? Ei taida olla kovaa luottoa edelleenkään lääkärillä tuohon? :meh: No, enivei, aion sen pistää... Onko teillä antaa mielipidettä asiaan kun pitäis nyt illan aikana päättää, että pistänkö sen huomenna ennen aamuvuoroa (ennen aamuviittä) vai vasta aamuvuoron jälkeen (puol neljä iltapäivällä)? Ohjeeksi tuli siis, että huomenna ja kellonajalla ei väliä... mutta onko sillä? Eli kumpi olis parempi? :D

Mörkö: Huii, jänniä aikoja edessä! Tsempit piinailuun! :) Meillä on gonapeptyl ollut molemmissa + kerroissa. Ekalla kerralla liityin testiryhmään, joka pisti gonapeptylin, ja plussa tuli (joka meni kesken). Ite kysyin nyt tässä PASissa ajankohtaa pistämiselle, sanottiin, pistä illalla. Muistaakseni.. Kauheaa, kun ei muista muutaman viikon takaisia asioita. :O mutta kellonajalla ei käsittääkseni sinänsä ole väliä. Itse pistäisin silloin iltapäivällä. :)

Mörkö tsemppiä piinailuun! :)

Emmaa taisin saada ensimmäisen plussan/haamun pp6 :)

Me oltiin tänään nt-ultrassa, kaikki oli hyvin :) kovasti pieni vauvan alku siellä liikkui :)
Kyllä on uskomatonta.

Kovasti tsemppiä kaikille, ja kumpa tulisi lisää plussia tänne vielä tässä kesätaukojen kynnyksellä :) <3

Heitsu mulla kyllä jatkui turvotus varmaan vielä kuukauden ekan punktion jälkeen, mutta kipuja ei kyllä noin pitkään ollut. Kipuja oli n. kahden viikon ajan.

Mörkö jaksamista piinailuun, toivotaan kovasti tahmaisia tassuja alkiolle:smiley-angelic001 mäkin laitoin tuon Gonapeptylin, sain sen kun pyysin, ei varmaan ois muuten sitä laittanu. Täällä oli ollu puhetta ni osasin kysyä siitä. kaikki maholliset avut vaan käyttöön:grin

Ninuok onnea ihanista uutisista:)

Heitsu toivottavasti menis oireet jo ohi!

Heitsu mulla kyllä jatkui turvotus varmaan vielä kuukauden ekan punktion jälkeen, mutta kipuja ei kyllä noin pitkään ollut. Kipuja oli n. kahden viikon ajan.
Kiitos sulle myös vastauksesta.Kivut tällä hetkllä aaltoilevasti tulee jospa tämä pian turvotus laskisi.

Mörkö Mulle taas lääkäri suositteli aamua ennemminkin Gonapeptylin pistämis ajankohdaksi. Tsemppiä piinapäiviin!

Täällä oltu tänään tosi hajamielisiä, liikaa asioita vissiin ollut päässä mietittävänä.. En nimittäin MUISTANUT olenko vai enkö ottanut illan Zumenonia... En sitten yhtään. Noh, minä sen nyt sitten otin ja nyt murehdin olikohan paha juttu jos otinki tupla-annoksen... Harmittaa! Jotenki en uskaltanut olla ottamattakaan..... Tosi stressaavaa välillä muistaa noi lääkkeet.

Takaisin