IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kosmos mä täällä piinailen jo. Nyt on pp 4 ja pistin myös tänään gonapeptylin. Mä olen käyttänyt sitä jokaisen siirron yhteydessä mutta ei ole tulosta tullut.

Viime yönä heräsin jäätävään mahakipuun mikä kesti max 1min. Kipu oli tosi outoa enkä tiedä voisiko olla kiinnittymistä vai mitä. Viimeksi kävi ihan samanlailla, ja samaanaikaan siirtoa. Silloin ei ainakaan raskaus ollut edes yrittänyt alkaa.

vastavirrassa: en tiedä lasketaanko tätä kertaa,kun kerta epäonnistu. kaiken järjen mukaan ei lasketa. Lääkäri määräsi lisää verikokeita miehelle ja sen jälkeen saadaan lähete siihen mikroteseen..

Onko muita kellä toi tuleva pääsiäinen aiheuttaa ongelmia hoitojen suhteen?

Sillä tavalla vaikuttaa, et Suprecurin suihkutteluaika on mulla kolme viikkoa, normaalin kahden sijaan. Oulussa aloitusultrat on keskiviikkoisin ja pääsääntöisesti alkionsiirrot ma-ke akselilla (toki jokaisen oman vasteen mukaan!), niin jos huomenna olis aloitusultra, niin siirto saattais osua pääsiäismaanantaille.

Mut kuten hoitaja sanoi, mieluummin nyt pidempi suihkutteluaika entä niin, et ekassa ultrassa huomataan liian vähäinen vaste ja siinä vaiheessa suihkutteluaika pitenisi!

Heippa kaikille taas pitkästä aikaa, taustalla olen seuraillut kun oli välikierto menossa ja lugeista tullut migreeni jatkui sitten sen kuusi viikkoa niin on ollut oma jaksaminen tässä aika koetuksella. :sorry: Mutta hengessä olen ollut mukana, paljon täällä taas on tapahtunut.

Orchideelle tervetuloa, toivottavasti ei tarvitse täällä kauan roikkua!

Kanelille ja Janelille suuret pahoittelut ja voimia, on niin epäreilua.. :Heartred

Nennulle voimia myös vauvabuumin keskellä, joskus se toisten onni voi sattua niin paljon vaikka ei olekaan millään lailla itseltä pois! Kyllä oli meilläkin niin märkä rätti vasten kasvoja tuossa ennen joulua kun pikkuveli ilmoitti kihlattunsa kanssa raskaudesta. Silloin sattui ehkä koviten koko tämän prosessin aikana, osui jotenkin niin lähelle. Kyllä siinä tuli muutaman kerran mieleen, että nii-in, niin olisi meilläkin se yli parivuotias lapsi tuossa nyt tepsuttelemassa jos olisi yhtä hyvä ja nopea tuuri käynyt kuin heillä. Kyllä sitä sitten sai omantunnon tuskia taas noistakin hetkellisistä repsahduksista, mutta kai sitä joskus saa ja täytyykin olla niitä synkkiäkin hetkiä.

Selinalle myös pahoittelut! Niin ainakin meille sanottiin, että vain siirtoon päätyneet hoidot lasketaan. Tsemppiä tulevaan toimenpiteeseen!

Aida-leena kyseli vauva-aiheisista ostoksista.. Itse ostin silloin joskus kolmisen vuotta sitten pienen pupun vauvalle ja enkelin lastenhuoneeseen kun aloimme yrittämään, ja tuollahan pupu edelleen istuu hyllyn reunalla ja enkeli on kaapissa odottelemassa.. Sitten kun tajusi että tämä hanke voi ottaa enemmänkin aikaa, ei jotenkin enää halunnut/uskaltanut ostaa mitään. Mutta pussilakanasettihän on hyvä lahja niin kuin totesitkin, siltä varalta jos oikein huonosti kävisi, mutta pidetään peukkuja että tarvitsette omaan käyttöön, teillähän oli oikein hieno saaliskin! :grin

Jaahas, mitäs vielä.. Blancalla taisi olla ainakin punktio tulossa, tsempit siihen!

Vauvaton ja liljatar toivotaan että pyhät ei sotke punktiota.

Mannaharille ja Kosmokselle onnea siirtoon!

Vastavirrassa taidetaan aika samoissa mennä, meillä oli myös varhaisen blastokystin siirto tänään. :joyful:

Pisamalle tsemppiä piinailuun, perässä tullaan!

Tipulle ja Juntturalle hurjasti onnea toteutuneiden toiveiden kanssa!

Lopuksi vielä uskomattoman suuret ja sydämelliset kiitokset Nuuskamuikulle :Heartred vinkistä tuosta lugejen korvaamisesta, kysyin tänään asiasta siirron tehneeltä lääkäriltä, ja hän kirjoitti minulle pistettäväksi Pregnyliä pienellä annoksella seuraavan 1,5 viikon ajaksi. Olin jo ihan luovuttanut asian suhteen ja valmistautunut taas makaamaan sekavana sängyn pohjalla seuraavat pari kuukautta kun omassa hoitopaikassa ei tosiaan ollut mitään käsitystä vaihtoehdosta, joten olin aivan hämmästynyt kun hän kertoi Pregnylistä. Ei haittaa pistelyt yhtään jos vain saa oman elämänsä takaisin. Kiitos aivan mahdottomasti, nyt on ehkä jotain uskoa raskauden mahdollisuuteenkin jos koko kroppa ei olisi aivan stressissä ja sekaisin! :p

Toivotaan että tästä se plussa-aalto nyt lähtee kun niin monella tapahtuu! :happy:

Ja sitten pikainen paniikki-kysymys tähän perään, eli miten siis teillä sanottu tuon Gonapeptylin pistämisestä? Mulla lukee reseptissä että pistetään dp 6, ja oli se varhainen blastokysti, eli eikö se ole 5 päivän ikänen eli huomenna pitäis pistää vai? Kyllähän se tänään kerrottiin mutta kun oli vielä pientä migreeniä niin meni vähän ohi, ja kun soitin omalle hoitopaikkakunnalle tänään, niin siellä sanottiin että se on varmaan sulatettu eilen, että pistä tänään, mutta papereissa luki että sulatettu tänään niinkuin kaiken järjen mukaan onkin, eli pitäisi varmaan kuitenkin pistää vasta huomenna? Apua!?

Voimia Janel ja Kaneli! ❤

Kaikille jaksamista ja onnea hoitoihin ja piinailuun! Toivottavasti plussia alkaa ilmestyä taas tähän ketjuun!

Täällä edelleen piinaillaan. Aina aiemmin menkat ovat alkaneet viimeistään neljä päivää ennen testausta, mutta nyt niistä ei ole vielä merkkiäkään, vaikka testiin on aikaa 2.5 päivää. Sen sijaan kohdun tietämillä on ollut muutaman päivän jomotusta, jonka olen aiemmin tuntenut vain raskaana ollessani. Haluan tietää, nyt ja heti ja saman tien, mutta aion kiltisti odottaa perjantaiaamua. Miehellä on ihan lehmän hermot, se sanoo vain, että oon suggeroinut itseni tuntemaan raskausoireita. Se otti sen vuoden takaisen keskenmenon niin rankasti, että ei uskalla toivoa mitään. Itsellä alkaa toivo jo voittaa. Jospa tällä kertaa...

Mimosa mua käskettiin pistään ylihuomenna aamulla. Sano onneks ihan päivämäärän ja kirjotti sen reseptiinkin, ettei tulis just tollasta tilannetta. Enpä kyllä mäkään tiedä onko tänään vai eilen otettu sulaan. Toisaalta ehkä eilen, koska lääkäri sano että on tänään jatkanut jakautumista..

Mie kävin tänään ostamassa magnesiumia kun eilen klinikalla hoitaja kehoitti kokeilemaan mun migreeniin. Lisäks ostin raskaana oleville tarkoitettua monivitskua ja maitohappobakteereja...höperö mikä höperö :D

Mimosa uskoisin että pistät sen huomenna. Ainakin silloin kun mulle siirrettiin blasto gonapeptyl oli seuraavana päivänä.

No niin olis täytyny näköjään mullekin rautalangasta vääntää kun meni tosiaan ohi.. Mutta jos sulla ollut samanikäinen alkio ja sua kehotettu pistään ylihuomenna aamulla, niin ei kai se voi mullakaan pahasti vikaan mennä jos otan sen huomenna mukaan töihin ja yritän sieltä päin soittaa polille, niin jos oon myöhäs ni voin tuikata sen sitte heti.. Näin mä sen ajattelin, kun muillakin täällä tuntunut olevan myöhemmin tuo pistos. Kauhee ku on vaikeeta kun pää ei toimi!

Ja siis joo, oikeastaan mulla se särky ei edes ole se pahin ongelma, vaan mulla on siis toispuolihalvauksinen migreeni, jossa (ainakaan mulla) ei tosiaan se särky ole kauheen paha, vaan ne auraoireet. Oikealle puolelle tulee eri asteisia halvausoireita riippuen kohtauksen voimakkuudesta, en pysty puhumaan ja vaikea ymmärtää puhetta (ja ylipäänsä mitään), katse yleensä kohdistuu johonkin tiettyyn kohtaan, tasapaino menee niin että kaadun oikealle jne kaikkee kivaa. Ja saan sen siis keltarauhashormonivalmisteista, muuten ollut suht rauhallinen jo monta vuotta. Joten on tosiaan ollut mukava kuus viikkoa ton luge-kuurin jälkeen. Viikon jouduin oleen saikulla yhteen menoon ja sen jälkeen noin kerran viikkoon tullut yks sairaslomapäivä, ja noin hyvin menee siis vain sillon kun en tee mitään muuta kuin käyn töissä ja nukun. Ei voi edes koiran kans käydä kävelyllä kun heti ärtyy niin että lyö kohtauksen samantien päälle. Huh, tulipas kauhee valitus! No mutta on oikeesti ollut vähän rankkaa kyllä. No, nyt kokeillaan tuolla Pregnylillä. :grin

Toivotaan Mannahari että tepsii sulla paremmin kun mulla, oon nyt noita mammavitskuja vetänyt yli vuoden eikä ole kyllä mitään vaikutusta ollut, kyllä sielläkin tuo magnesium on, mutta eipä mulle toisaalta ole löytynyt sopivaa estolääkettäkään paitsi yksi mistä paino laski niin paljon että jouduttiin lopettaan ja sitä nyt ei misään nimessä saisi raskausaikana syödä muutenkaan. Joten elämä on ja näillä mennään.

Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin!

Ensimmäinen osio oli siis tarkoitettu lähinnä sulle vastavirrassa. :wink

Kiitos Pisama myös nopeasta vastauksesta, näin tosiaan taidan tehdä, meni syteen tai saveen. :rolleyes:

Janel ja Kaneli, niin surullista :sad010Ei ole reilua peliä tämä. Selinallakin tosi huono tuuri. Kovasti voimia teille!

Tsemppiä ja plussatuulia piinailijoille, teitä onkin nyt tosi monta!

Mä bongasin tänään ihan luomuoviksen, mitä ihmettä?! No hyödynnetty on, vaikka tuskinpa tämä ihan näin helpolla hoituu. Mutta mistäs sen ikinä tietää... :schocked028

Mimosa huh, kuulostaa kyllä enemmän kun vähän rankalta! Onneks sait nyt toisen lääkityksen, toivottavasti se tuo tuloksen ja helpottaa oloa muutenkin! Mitenkäs nyt sitten r-testit kun pregnyliä pistät?

Tonttumuori koskaan ei tiedä, toivottavasti kävisi hyvin!

Oho, kerrankin osaa arvostaa ettei itselle ole tullut lääkkeistä mitään kauheita oireita kun lukee teidän migreenijuttuja. Tsemppiä itse kullekin.
Kukas täällä piinailee mun kanssa? Mulla on nyt pp9. Välillä juiluu alavatsaa ja rintoja aristaa. Välillä rintojen aristus on poissa ja tuntuu siltä että vuoto alkais. Toi rintojen aristus on sellainen joka mulle on tullut aina inssienkin jälkeen, mutta se on sitten loppunut just ennen menkkojen alkua. Aamulla koin ihan tolkuttoman epätoivon puuskan, tuli tunne että ei tää nyt kyllä tainnut onnistua. Luget aiheuttaa lähinnä tolkutonta hikoilua. Meinasin kyllä lauantaina testata vaikka testipäiväksi on merkitty maanantai.

Blanca onnea hienosta saaliista!

Täällä alkoi menkat viimeinkin. Synarela on aiheuttanut pientä äkäisyyttä, yöhikoilua ja kamalaa pahoinvointia. Maanantaina olis ultra sitten. Pelkään että mitään ei ole tapahtunut. Tai että lääke ei siis toimi. Muuten olo on ihan hyvä. Kevät piristää. Ja aloitan uudessa työssä huomenna! Jee!

Plussatuulia puuuh!!

DB, tsemppiä lauantaille, minä hätähousuna aloitin testailun silloin jo pp7, tosin plussaa se silloin näytti ja hienosti vahvistui. :)

Blanca, hieno saalis, nyt peukut pystyyn että mahd.moni hedelmöittyis! <3

Nennu, toivotaan, että ultrassa tulee hyviä uutisia ja onnea uuteen työhön. :)

Tsemppiä kaikille hoitojen erivaiheisiin! <3

On: Enää 10 viikkoa kun meidän ivf-pikkuinen syntyy... menispä aika nopeasti... <3

Muurahainen ja pikkuinen 29+3

Takaisin