IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastavirrassa, meillä on ainakin käynyt, että menee yksin alkionsiirtoon. Mitään papereita ei täytelty, miehen rooli olisi lähinnä siis henkisenä tukena.
Mannaharille myös tsempit siirtoon!!
Pahoittelut huonoista uutisista, kenelle niitä tullut. Keskenmenot ja toteutumattomat siirrot on toteutumattomia unelmia. Toivotaan parempaa onnea jatkossa!!!

Lääkäri soitti ja sanoi että niistä 3 munasolusta 2 oli raakoja ja se ainokainen ei hedelmöittynyt :( siemennesteessä oli paljon rakenteeltaan poikkeavia siittiöitä ja vain pari normaalia,jotka nekin suhasivat vain paikallaan... suositteli sitä mikroteseä,jos sieltä löytyisi laadultaan parempia siittiöitä. totes kans että olis pitänyt olla isommat annokset puregonissa ja pidemmät kasvattelut.. hohhoijjaaaa:sad010 no viisaampana seuraavaan kierrokseen,jos sellasta koskaan tulee.

Onko muita kellä toi tuleva pääsiäinen aiheuttaa ongelmia hoitojen suhteen?
Mulla alko eilen gonal ja tänään soittelin klinikalle ni sanottiin heti että punktio saattais osua pyhille. Perjantaina ultraan ja täytyy pitää sormet ja varpaat ristissä että vois jo torstaina tehdä punktion, tiistaina voi olla jo liian myöhästä.

Selina lasketaanko teillä sitten tätä hoitoa niihin julkisen tarjoamiin kolmeen, kun siirtoon ei kerran päästy? Onneksi nyt ongelmakohdat on tiedostettu ja niihin voidaan vaikuttaa.

Vauvaton toivottavasti pääsiäinen ei tuu tielle tai lääkäri sais annostuksilla/jarrulla edes vähän kikkailtua punktion ajankohtaa.

Kiitos kaikille pahoittelusta ja sympatiasta! Pahin fyysisesti on nyt takana ja se oli aivan hirveää. Todella... Tänään aamulla kipu oli edelleen melko kovaa. En pystynyt oikein edes istumaan. Lähdin käymään naistentautien polille, josta sain lisää cytoteciä, koska kohdussa oli hyytymää. Olo on nyt parempi, mutta edelleen heikko. Tämä kaikki on ollut pahinta ja kamalinta, mitä olen kokenut, ja mä olen kokenut todella paljon paskaa elämässäni. Liikaa. Elämä on tähän asti kohdellut mua aivan liian rumasti ja kylmästi. Katkeruus elämää kohtaan nousee taas vahvana pintaan. Paljoa en ole elämältä pyytänyt. Paljoa en vaadi onneeni. Mutta siltikin saan tielleni vain kipua ja tuskaa, vuodesta toiseen. Vähemmästäkin ihminen menettää uskon elämään!

Janel. Ei ole reilua. Ei todellakaan. Toivon että sulla on siinä ihmisiä, joiden olkapäille voit nojata. Voin vain kuvitella, miten pahalta susta tuntuu. Nyt ei tarvitse miettiä miten tästä selvitään vaan että nyt olet vain ja olet läheistesi seurassa. Mä olen niin pahoillani. Jotenkin sä kuitenkin tästäkin selviät. Sä olet vahva, mut just nyt ei tarvii olla. Aika hoitaa.:Heartred

Blanca: mies on ollut todella korvaamaton! :Heartred Hän silitti ja piti kiinni, kun kipu oli pahimmillaan. Hän huolehti, että sain juotavaa, lääkettä ja jotakin mitä vain pystyin syömään. Hän on tehnyt mukisematta kaikki kotityöt ja käynyt kaupassa. Tänään, kun aamupäivällä soitin hänelle, etten voi hyvin, tuli hän samantien töistä kotiin ja vei minut sairaalaan. En olisi ikinä selvinnyt tästä ilman häntä. :Heartred Hänen vuoksi jaksan uskoa vielä rakkauteen. Minun rakas, kultainen mies! :Heartbigred

Vauvaton, en tiedä vielä tuleeko meillä pääsiäinen vaikuttamaan, mutta lääkäri sillon helmikuussa yritti jo laskea kuinka hoidot tulee aloittaa jne...

Voimia Janel ♡ Onneksi saitte hyytymän nyt pois. Itselläni sitä ei aikoinaan kontrolloitu ja se "syntyi" toista kuukautta myöhemmin. Olin ihan shokissa silloin että mitä nyt?!

Nennu: ei mullekaan mitään muuta kontrollia annettu kuin virtsanäytteen kiikuttaminen 5-6 viikon päästä tk:hon. Tuli sellainen olo, että jäi täysin yksin koko karmeuden kaa. Lääkkeet annettiin kouraan ja "koita pärjätä". :sad001

Janel :Heartred Jos siltä tuntuu niin tervetuloa keskutelemaan ja purkamaan tuntoja tuonne Enkeleiden vanhemmat -ryhmään. Siellä on liittymisohjeet salaiselle puolelle, sain itse korvaamatonta tukea viime syksynä sieltä kun meidän pienen sydän oli pysähtynyt. Kuulostaa hurjalta tuo lääkkeet kouraan ja menoksi, meillä piti tehdä tyhjennys osastolla mutta tapahtuikin jo kotona kun se valmistava lääke toimikin niin hyvin. Ihanaa että mies on siulla siellä tukena:Heartred

Janel valtavasti voimia teille jaksaa eteenpäin tuon kokemuksen jälkeen <3 Elämä on välillä niin epäreilua! Onneksi teillä on kuitenkin miehesi kanssa toisenne, selviätte kyllä tästäkin ihan varmasti vaikka ei voi edes kuvitella miten hirvittävältä juuri nyt tuntuu.

Täällä on tapahtunut muutama niin kauhea juttu, ei niitä toivoisi kenellekään, eikä voi mitenkään tietää miten hirveältä ne tuntuvat kun ei ole omaa kokemusta. Toivon teille jokaiselle vastoinkäymisiä, isoja tai pieniä, kokeneille paljon voimia ja läheisiä vierelle silloin kun omat voimat ei riitä. Ei niiden tarvitsekaan aina riittää. Toivottavasti elämä voittaa ja jaksatte katsoa huomista kohti! <3

Iloisempiin puheisiin, vaikka tuntuu tosi typerältä puhua omista jutuista kun toisille tapahtuu niin kamalia. Mutta se kai tässä ryhmässä yksi hyvä puoli toisaalta onkin, että myös niitä hyviä asioita tapahtuu kaiken kamalan sivussa. Eli siis..

Vastavirrassa: Mä toivottavasti pääsen sun kanssa piinailemaan, meillä pitäisi olla siirto perjantaina, jos vain alkio selviää sulatuksesta. Onko sulla/kellään muulla kokemusta Gonapeptylistä kiinnittymisen tukena? :) Mulle on määrätty Gonapeptyliä dp6 yks pistos.. Kukas muu piinailee samoihin aikoihin?

Kosmos mä sain kans reseptin Gonapeptyliin, pistän sen ylihuomenna. :) Lisäks mulla on luget ja zumenon, molemmat 3xpv. Pistin tuota Gonapeptyliä ennen punktiota, mutta muuten ei ole kokemusta kun nyt vasta meidän ensimmäinen siirto.

Takaisin