IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastavirrassa meillä oli punktio perjantaina ja siirto maanantaina eli lasketaanko se alkio sitten kahden päivän ikäiseksi? Mulla on molemmissa aemmissa raskauksissa tullut tissit ekana kipeeksi ja nyt ne on vaan sellaiset vähän arat, mutta ihan pehmeet. Testasin apteekin herkällä testillä joten uskoisin että se näykyisi jos olisin raskaana. Tietysti aion jatkaa lugeja vielä tiistaihin kunnes saan tiedon veritestin tuloksesta, mutta kyllä tää tais olla tässä. Vielä järkyttävä päänsärky päällä ja oon kyllä niin huonolla tuulella että eiköhän ne menkat sieltä ole puskemassa päälle.

Blanca, hienoa että olet saanut hyviä uutisia =)
Vauvattomalle tsemppiä munien kasvatteluun!

DB kyllä se voi kolmenkin päivän ikäinen olla jo, mutta ainakin kahden tosiaan. Sullakin tollasia juttuja vielä, mistä tietäisi olevansa raskaana..kyllä sitä jollain tavalla itsekin tuossa tilanteessa toivoisi, että elämä välillä yllättäisi..

Vauvaton hyvältä näyttää siellä! En tiedä missä ootte hoidoissa, mutta ei meillä ainakaan alkioista ilmoiteltu mitään väliaikatietoja. Sitten vasta sain tiedon, kun olivat kaikki pakastaneet tai itse asiassa punktiosta ehti kulua melkein vko muistaakseni vaikka molemmat on pakastettu kolme päiväisinä.

Vastavirrassa, minä malttamaton testasin silloin jo pp7 ja silloin sain tälläisen:
https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2016/10/06/piinapaiva-7/
Tein sitten vielä päivällä silloin pc:llä ja se oli vahvempi viiva ja illalla cb digissä luki raskaana 1-2vko. :)

Punktio mulla silloin oli maanantaina ja torstaina oli siirto. :)

Nyt paljon plussapuhuria tänne ryhmään! :) <3

Muurahainen ja pikkuinen 29+5

Täällä tuli aamulla testattua nega... Nyt vaan odottelen menkkoja ja sitten kuukauden päästä lääkkeellistä pas:ia - jos se ainokainen selviää pakastuksesta.

Tsemppiä kaikille muille!

Muurahainen joskus oonkin tota sun blogia lueskellu, mutta tarviikin lueskella näin omienkin piinapäivien äärellä enemmän. :) Ihana kun jaksat käydä täällä tsemppaamassa ja vinkkailemassa apuja!

Vivian pahoittelut negasta! :(

Pp3 aika pieninä ja varmasti lääkkeistä johtuvina on pysyny mun oireet vielä, mutta tänään on ollu menkkakipuilua! :o Tätä en oikein saa laitettua lugejen piikkiin, jos viiltelis tai jotenkin muuten jomottelis..mutta menkkakipu.. Nyt äkkiä ruuanlaittoon, ettei ehdi haaveileen liikaa. :D

DB, toivon kovasti että muuttuisi vielä plussaksi mutta jos niin ei käy, niin tsemppiä <3

Vivian's story: Voi ei :( PASia kohti vaan...

Kävin eilen alkionsiirrossa, enkä oo kyllä keltään aiemmin kuullut, että voisi olla hankala toimenpide. Mun kohdunkaula on jotenkin hiukan vino ja kapea, niin lopulta sitä vedettiin kahdella pihdillä ja käytettiin jotain reitinavaajaa ennen kuin saatiin alkio kohtuun. Sattui enemmän kuin punktio ja kesti 25 min :O Lääkäri ja hoitajat oli kyllä ihania onneksi! Jos joudun uudestaan alkionsiirtoon, niin osaan pyytää särkylääkkeen ennen toimenpidettä, sen verran oli ikävää puuhaa.. No mutta, tärkein saatiin tehtyä eli d2 alkio matkassa :) Pakastimeen jäi vielä 8, kun olivat sulattaneet vain tämän ainokaisen. Testaan 21. pvä (jos maltan odottaa niin pitkään).

Kosmos, mun ensimmäinen alkionsiirto oli juuri tuollainen. Olin pidätellyt useamman tunnin ja silti reitti oli vaikea. Seuraavalla kerralla pidättelin koko yön ja aamun, siirto oli klo 11. Sillä kertaa se meni helposti! Olin valmistautunut vaikka mihin, mutta se kaikki olikin ohi muutamassa minuutissa. Ilmeisesti mun rakon tarvii aina olla räjähtämis pisteessä siirtoon mennessä.

Mulla oli myös ongelmia siirrossa vaikka se kuitenkin meni lopulta hyvin. Mulla on aikoinaan esikoisen synnytyksessä vaurioitunut niin lääkäri sai tehdä tosissaan töitä oikean paikan löytämiseksi.
Täällä ollaan flunssan kourissa, alavatta on tosi arka, hirvittää yskiä ja aivastaa. Tännään on pp3. Eilen haisi kissanruoka pahalle ja rinnat oli arat mutta koitan olla höperehtimättä :D mukavaa lauantaita kaikille !

Aamulla alkoi jännittää ja mä en normaalisti ole jännittäjätyyppiä. Keskiviikkona tulossa 1.hoitovasteultra et onko paikat sammuneet. Luulis kolmen viikon suihkuttelun jälkeen olevan.

Sivuoireina Suprecurista tokalla suihkutteluviikolla alkanut pääkipu, joka tällä hetkellä tuntuu kaukaisena jomotuksena. Jotain viiltelyä ajoittain alamahalla ja 9 päivää jatkunut tiputteluvuoto. Eli noin neljä päivää pidempään vuotanut kuin normimenkoissa. Aika helpolla olen oireiden suhteen päässyt tähän mennessä!

Mitäs teille muille kuuluu? :)

Tsemppiä mannahari odotteluun!toivottavasti oireet lupaa hyvää! :happy: Mä tuun Huomenna mukaan piinailemaan. Toivottavasti saataisiin blastokystejä myös pakkaseen.
Oon käynyt nyt samalla akupunktiossa. Voin kyllä suositella koska ainakin aineenvaihdunta toimii ja on todella rentouttavaa. Lisäksi nukun tosi hyvin.
Eilen tämä kiinalaismamma antoi mulle sellaisia mustia pillereitä jotka ovat nimeltään wuji baifeng wan. Sanoi että auttaa kohdun verenkiertoon ja kiinnittymiseen. No. Tiedä häntä. Googlasin ko. Luontaistuotteen (ihme asioita ne kylläkin sisältää!) ja ihan hyviä asioita se sanoo tekevänsä mutta mainitsen huomenna niistä kyllä lääkärilleni että sopiiko käyttää. Ootteko te miten käyttänyt luontaistuotteita tai yrttejä samalla kuin ivf hoidot menossa?

Kyllä vähän jännittää huominen.:happy8 Toivottavasti olisi ainakin 3-4 blastoa selvinnyt. Mutta edes se 1.

Tsemppiä Bianca huomiselle !
Mie oon ostanu luontaistuotekaupan maitohappobakteereja ja raskausajalle tarkotettua monivitskua ja magnesiumjauhetta ( tyhjensin siis koko kaupan ) ja ne oli hoitavan lääkärin mielestä ok. Lisäks mulla on apteekista d vitskut.
Ps. Mie oon oksentanu tännään muttei silti oo oksutauti olo. Varmaan sekoan ennen ko se testauspäivä tullee

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja muissakin vaiheissa olijoille!

Meillä on huomenna vihdoin se kauan odotettu ar-ultra ja jännittää ihan kamalasti. Kolme viikkoa on vaan odottanut tätä mutta nyt tuntuu tavallaan etten halua tietää jos siellä vaikka ei olekaan ketään. Ihan hölmöä hommaa, koko ajan jännittää ja hirvittää joku asia :)

Äääh, tunnen oloni tyhmäksi kun en muista mitä mulle on klinikalla puhuttu :D Mutta siis milloin ootte käyneet verikokeessa tsekkaamassa hCG arvon? Mä en yhtään muista että kuinka monta päivää siirrosta siihen piti mennä :'D

Kosmos mulla oli testipäivä pp13 mutta käsittääkseni tuossa on vähän vaihtelua hoitopaikasta riippuen.

Täällä ar-ultra takana ja siellä se meidän minin sydän sykki ihan oikeassa paikassa <3 Oli kyllä koko tämän hoitorumban jännittävin käynti, hyvä ettei taju lähtenyt :)

Onnea Giselle! :)

Mannahari tää todellakin on yhtä piinaa, mutta ekat 3-4 pv oli mulla pahimmat, nyt on vähän helpompi..

Blanca tsempit siirtoon!

Tsempit kontrolliultriin myös, toivottavasti näyttää hyvältä!

Kosmos meillä ei edes oo verikoetta, julkisella kun ollaan niin vaan testipäivä. Varmaan sitten vaan verikoetta jos on jotain epäselvää.

Pp6 on tänään ja eilen tein testin kun sellasen jemmasta yllättäen löysin. Ideana oli nähdä, näkyykö Pregnylin tupla-annos vielä. 9,5vrk oli pistoksesta eikä One stepin testiin tullut minkään näköstä viivaa. Tosin en tiedä kuinka hyviä ovat. Negan myötä ymmärsin ettei tässä välttämättä käy hyvin vieläkään, enkä varsinkaan voi siihen ihan hirveästi enää vaikuttaa. Rentoutti siis elämään eikä kyttäämään jokaista asiaa minkä teen/syön tai jopa ajattelen. :) Oireita ei oo ollut juuri mitään muuta kuin väsymys, mutta sekin voi johtua lääkkeistäkin.

Kyytiläinen matkassa! Hyvä blasto kuulemma. 2 blastoa pakkaseen ja kahta vielä jatkoviljellään huomiseen ja sit jos kaikki hyvin niin nekin pakkaseen! Ihanaa! Nyt edes jäi jotain säästöön jos tämä eka ei ota vielä kiinni. Nyt ajattelin juoda punaviintä lasillisen joka ilta. Ja ottaa rennosti. :happy:
Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin! Tunteiden vuoristorataa tämä onkin mutta nyt annan itselleni luvan iloita tästä vaiheesta että nyt kaikki hyvin. :smiley-angelic003

Vastavirrassa pp6 on kyllä tosi aikasin.... pitäskö se plussaa edes näyttää tossa vaiheessa? Tsemppiä! Toivotaan että se kääntyy sitten kun aika on.

Takaisin