IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Synarela on aiheuttanut pientä äkäisyyttä, yöhikoilua ja kamalaa pahoinvointia. Maanantaina olis ultra sitten. Pelkään että mitään ei ole tapahtunut. Tai että lääke ei siis toimi. Muuten olo on ihan hyvä.

Nennu90, mennäänköhän me sitten punktion ja siirron kanssa suunnilleen samoissa ajoissa, ku mulla on ultra ens keskiviikkona? Sillon alotan piikityksen, joks jatkuu reilun viikon vasteen mukaan. Ja sit sen reilun viikon päästä olis punktio, kaiketi maanantaina 24.4. jos kaikki menee niinku pitää.. :)

Mulla tosin Suprecur käytössä, eli meneeköhän sen kans jotenki eri tavalla aikataulut entä Synarelan kans?

Oireita ei oo oikeestaan ollu muuta, ku epänormaalin kipeä ensimmäinen menkkayö ja jatkuva päänsärky, joka on aaltoilevaa. Välillä jopa poissa, kunnes pahenee taas!

Nyt taas tapahtuu kaikenlaista ja monella! Ihanaa! Tsemiä alkusumuihin, kasvatteluihin, hedelmöityksiin ja siirtoihin sekä tietty sulatuksiin ja piinailuihin! Nyt taas kunnon plussapuhuri tuulemaan! Toivon onnea matkaan ihan jokaiselle!

Voimia vielä kovasti Janelille ja muille pettymyksen kokeneille <3

Tipu82 11+0, ma ultrassa kaikki mallillaan, meijän nelisenttinen oli vilkas yksilö <3 ..nt ultra viikonpäästä to..

Mulla nyt vasta 4 pistosta gonalia takana ja alamaha on ku ilmapallo, perjantaina vasta ultra. Eli näillä näkymin vastetta on ja pääsen punktioon jo ens viikolla.
Ärsyttää vaan kun en pysty oleen mahallani ja se on mulle ollu aina paras asento nukkua, kaveri kyllä sano tänään että kannattaa totutella johonkin toiseen asentoon, voi olla etten tuu nukkuun mahallani pitkään aikaan.

En pääse nyt selaan noita kommentteja kun oon puhelimella, mutta kelle siirrettiin 2 alkioo? Missä käytte hoidoissa? Meille sanottiin että nykyään siirretään vaan 1 kerralla.

Vauvaton: Mäkään en pystyny muistaakseni noihin aikoihin enää nukkuu mahallaan eli uutta asentoa kehiin :) Jossain vaiheessa en sitten enää kävellyt kun kotona huoneiden välejä, ja vikan illan vain makasin. Mutta mulla punktoitiinkin sitten oikeelta 19 ja vasemmalta 16, eli tavaraa oli.

Meille myös siirrettiin viimeksi 2 ja tästä eteenpäin aina kun mahdollista niin 2. Sillon kun siirretään 2 alkioo niin ne tukee ilmeisesti toistensa kiinnittymistä. Mutta siis yleisesti yksi alkio siirretään kerralla. Käydään tayssissa.

Meillekin siirrettiin yhtä kerrallaan mutta en tiiä mikä olisi ollut suunnitelma tämän toisen hoidon kohdalla jos olisi tullut mitään siirrettävää. Haluaisin ite jo että siirretään kaksi..jos siitä on yhtään apua tässä raskaaksi tulemisessa niin bring it on. Noh, täytyy muistaa kysellä seuraavalla suunnittelukäynnillä kaikki mahdollinen ja mahdoton.

Onko kenenkään miehelle määrätty jotain hormonihoitoja jos kyseessä on ollut miehestä johtuva lapsettomuus? Clomifeniä käytetään ainakin 3 kk kuurina mutta ei ihan herkästi taideta määrätä miehelle sellaista. Mietin vaan kun oon lukenut että on saatu ihan huimia parannuksia sperman laatuun käyttämällä Clomeja..siis siittiöiden määrä on tyyliin 10-kertaistunut!!! Että jos sitä sitten kysyisi suunnittelukäynnillä. Normaalilla siittiöiden määrällä voisi kokeilla vaikka pari inssiä tässä välissä. Just nyt ei hirvittävän paljon houkuta vetää sitä hoitorumbaa hetikohta uudelleen kun ei siitä tunnu olevan apua.

Tuosta oon minäkin kuullut, että kahden alkion siirrossa toinen vähintäänkin tukisi toista kiinnittymään, jos ei itse kiinnity. Varmaan ainakin osittain sama vaikutus kun lugeilla, pregnylillä yms loppukiertoa ja kiinnittymistä tukevilla hormoneilla.

Mannahari tsemppiä piinailuihin!

Vauvaton vatsallaan voi tosiaan olla vaikea nukkua, tavallaan tosiaan toivottavasti et voi piiiitkään aikaan nukkua niin.. ;) Toivottavasti löydät kuitenkin jonkin toisen mukavan asennon ja saat nukuttua.

Rive teillä tais miehellä olla vitamiinit yms käytössä jo, millä sais simppoja "parannettua"? Ihan sellasilla ja ruokavaliolla oon kuullut monen saaneen myös hyviä tuloksia aikaan. Mitä oon kuullut niin ei tosiaan kovinkaan herkästi määräillä noita lääkkeitä..

Vivian vieläkö oot malttanu olla testaamatta?

Mites muut piinailijat? Onko kenelläkään tapana testailla siirrosta lähtien päivittäin?

Muokattu viimeksi:
Juu, meillä on ollut käytössä jos jonkinlaista vitamiinia ja lisäainetta + mies ei tupakoi ja nuuskankin käytön lopetti jo pari vuotta sitten. Syödään pääosin terveellisesti eikä alkoholiakaan mene kuin satunnaisesti mutta ei mitään vaikutusta. Hänellä oli testosteronin määrä normaali mutta se vapaan testosteronin osuus oli omien viitearvojen alarajoilla. En tiedä että saisiko tuolla verukkeella puhuttua sitten sen lääkityksen, haittavaikutuksia ei ilmeisesti miehille pahemmin ole varsinkin kun lähdetään liikkeelle 1 tabletti per joka toinen päivä -annoksella. Noh, täytyy keskustella asiasta. Tuntuu kyllä että tässä haluaisi nyt kääntää kaikki kivet ennen kuin sovitaan mistään jatkohommista.

Rive meillä on sama syy. Ja mies kävi andrologilla joka totesi että koska testosteroniarvot normaalit niin lääkityksestä ei ole mitään apua. Onneksi miehellä on kuitenkin sen verran että icsiin riittää hyvin. Ja meilläkin lääkäri sanoi että 1 siirretään aina kerralla, koska ei ole todettu että auttaisi asiaa merkittävästi siirtämällä 2 ja kaksoisraskaus on aina riskiraskaus. Mutta mielipiteitä varmasti on niin monia kun on lääkäreitäkin.

Tänään soittivat että 14 kypsää munasolua ja niistä hedelmöittynyt 10. Jee! Mutta en uskalla nyt toivoa mitään koska viimeksi meillä kävi hurja kato päivinä 2-3. Huomenna taas soittavat mikä tilanne ja onko siirto huomenna vai ma. Oon pohtinut pääni puhki että onko parempi siirtää varhain vai blastokysti. Kuulemma saa itse asiaan myös vaikuttaa. Blastokysti olisi varmempi ja vahvempi, mutta kato saattaa käydä viljelyssä niissäkin jotka vaikka kohdussa selviäisikin. Mutta ei haluaisi turhia siirtojakaan. Ja pakastuskin on aina riski, selviääkö sulatuksesta. Kun kukaan ei näitä tiedä. No. Luotan ammattitaitoon ja teen miten he siellä parhaaksi näkee toimia. Yritä tässä nyt sitten rennosti olla. o_O

Onko muilla kiristänyt vatsalihaksia pasin jäljeen? Ymmärrän että tuoresiirron jälkeen se on mulla ihan normaalia turvotuksesta ym johtuen, mutta nyt en käsitä mistä johtuu. Pientä turvotusta on johtuen vatmaan gonapeptylistä ja lugeista. Ei pysty siis esim. mahalla maatessa kunnolla nousenaan käsien varaan eli venyttää vatsaa kun jo ottaa kiinni ja sattuu.

Blanca toivotaan ettei kovaa katoa käy ja saatte pakkaseenkin jotain.

Luitteko muuten tänään oli kauppalehdessä että mehiläinen ostanut väestöliiton lapsettomuushoitopuolen..

Ohoh, mitäköhän käy hintatasolle Väestöliitossa... Meillähän on tulossa kaksoisalkionsiirto (PAS) vielä jossain kohti. Sellainen on tähän mennessä maksanut noin 1300€ ennakkoultrineen, sulatuksineen jne.

Voipi olla että hinnat pikkasen nousee jossakin vaiheessa. Toivottavasti ei kauheasti. Toi summa on vielä aika kivuton maksaa.

Mä en kyllä DB viimeksi uskaltanut testata kun vasta pp13. Koska kun noita palstoja selailee ni kyllä se nega on voinut vielä tossa pp11 vaiheessa muuttua plussaksi. Hyvä tietenkin varautua ettei putoa liian korkealta mutta älä vielä koko kirvestä kaivoon heitä. :Heartblue

Nyt ne soitti. Kaikki 10 on lähtenyt jakaantumaan! 8 on sellasia jota jatketaan blastokystiksi asti eli ma siirto. Huhuhu! Soittavat taas huomenna onko karsiutunut mutta nyt on hyvä fiilis. :thumleft

Rive niin, että yrittäny ootte ainakin.. Kysele nyt ihmeessä polilta ja käännä kaikki kivet ensin, keräät voimat ja toiveet uuteen hoitoon niiden kautta. Tsemppiä!

Blanca aivan mahtavaa, toivottavasti saatte mahdollisimman monta pakkaseen!

DB pahoittelut negasta! :( Minkä ikäinen alkio teillä olikaan?

Mäkin oon miettiny et kyl varmaan pp10 eli ens pe pitäis jo jotain näkyä, kun 4 pv ikäinen on siirretty.. Toki oon kuullut, että on sen jälkeenkin vasta muuttunut nega plussaksi jos alkio on kehittyny hitaammin esimerkiksi..

Takaisin