IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Saittepas tosi hienosti hedelmöittyneitä @MiuMarja !

Mä eilen iloitsin hyvästä munasolumäärästä (10) ja huomisesta tuoresiirrosta, mutta tänään tuli tieto että yhdeksän oli kypsää ja vain kaksi on hedelmöittynyt, niin on kieltämättä aika surkea olo :side_tear: Me ollaan kans Tilkassa. Tehtiin ICSI, koska meidän diagnoosi on male factor. Miten teillä @MiuMarja oli tuolla ekalla kierroksella, että saitteko yhtään hedelmöittymään silloin? Tosi kiva että pääsitte jo heti pian uuteen kierrokseen. Mulla on jotenkin aika vähän luottoa näihin meidän kahteen selvinneeseen, että näinköhän ne jatkaa ja huomenna tuoresiirtoon pääsee, että varmaan uusi kierros taas edessä.. Ja samaa oon pohtinut, että jos huomisen tuoressiirron jälkeen toinenkin yhä sattuisi porskuttamaan, niin olisiko se sitten maanantai kun siitä kuulisi :Face Without Mouth: Punktio oli eilen.
Voi ei, ymmärrän.. tää kun koko ajan tuntuu että joutuu odottelemaan jotain tuloksia ja sitten hetken kun kerkee iloita jotain, nii tuleekin takapakkia. Moneko kerta teillä oli nyt kun tehtiin?

Ekalla kerralla tosiaan tuli kanssa hyvä määrä munasoluja olisko 16 ja niistä 14 kypsiä ja spermaa oli ihan ok, tosi siinä huomattiin että siittiöt liikkui oudosti.. tässä kierrossa tosiaan lääkäri soitti heti seuraavana pvänä mulle kertoi että näistä 14 kypsästä vain 3 yrittänyt jotain hedelmöitystä, mutta ovat poikkeavia.. eli 0PN..? Sori en tiedä menikö termi oikein kun aika uusia juttuja ja ite vaan googlettanut näitä.. eli sillon mulle joka pvä tuli omakantaan merkintä nii sit 3 pvän kohdalla tosiaan tuli sit tieto että nää kaikki kolme lakkasi sitten "kasvamasta"

Paljon tsemppiä sulle siirtoon! Toivotaan tulis hyviä tuloksia! 🫶

@kastepisara kyl ajattelin vielä perjantaina tehdä. Ehkä voi juhannusherkkuna vetää parit salmiakit tai muut kielletyt herkut sitten huolettomana jos yhä nega😅

Ihanaa @Kanelikierre kun tullutkin posi lopulta, eihän sitä tosiaan ikinä tiedä mihin vielä kääntyy. Ja tsemppiä, miten sitä voikin tälläsissä tilanteissa osua se arpa mikä sattuu niin harvoin 😣 Onneks siellä on vielä toivoa ja pidetään sormet ristissä että tärppäisi!

@*Ninni* tuttu tunne kun jostain ehtii hetken iloita niin seuraavassa käänteessä tuleekin sitten märkä rätti naamalle. Meilläkin oli tosi hyvä saalis ja ehdin olemaan jotenkin tosi luottavaisin mielin, mutta nyt alkanut kääntyä ajatukset siihen että jäiköhän tästä kierroksesta siirrettävää sittenkään. Meillä siis 5 meni PGT-A:n ja tällä iällä tosta määrästä yleensä ehkä 0-2 on siirtokelpoisia. Ei pitäis etukäteen murehtia, helpommin sanottu kun tehty. Ei se määrä vaan laatu! Oon viettänny tuhottoman määrän aikaa noita lukuja tutkiessa ja jollain on riittännyt 1 hedelmöittyneeksi selvinny raskautumiseeen ja jollain tullut joku kymmenen ja mikään ei ole tärpänny. Raastavaa vaan kun omia lukuja ei voi verrata mihinkään ja ennustella, kun lopputulema voi olla aina ihan mitä vaan ja asiat muuttua suuntaan jos toiseen😅

Mä nyt vaan omanapailen🫣 Palailen kirjoittelemaan paremmin, kun vaan jaksan, mutta säännöllisesti käyn juttuja lueskelemassa miten teillä muilla sujuu ❤️ Viikonloppuna tosiaan testasin ja hailurainen viiva tuli. Eilen aamulla taasen tuli vuotoa pyyhittäessä ja alkoi menkkamaiset kivut. Tänään virallinen testipäivä ja negatiivinen tulos. Soittelin sairaalaan asiasta. Yksi 7 päiväinen blastokysti saatu pakkaseen🤔 jotenkin kaikki venynyt ja kehittynyt pitkällä viiveellä. Eli siirtoon päästään ilmeisesti elokuun puolella.
Hieman on mieli murskana.. Mutta ei auta ku etiäpäin 🙏

Vastailen kanssa nyt nopeasti, kun olen reissussa. Pakko oli tehdä jotain, kun olen lomalla ja tässä kotona odotellessa kaatui seinät päälle 😅 Luin viestit läpi ja olen tosi iloinen kaikista hyvistä uutisista! Samoin paljon tsemppiä myös niihin ei niin mukaviin uutisiin ❤️

@kastepisara En ole vielä testannut, mutta huomenna meinasin testata ensimmäisen kerran. Lämmöt ovat olleet niin alhaalla, että en usko mitään tapahtuneen, vaikka ei kai sekään aina mitään merkitse. Maha on kipeä ja turvonnut ollut noista lääkkeistä jo pitkään eli vaikea miettiä, onko siihen liittyviä oireita. Mieliala on heitellyt tosi paljon, mikä ei ole itselle tyypillistä. Veikkaan, että tuo Cyclogest ei oikein sovi. 🙈 Tuloksen lisäksi stressaan juhannusta. Meille tulee ulkomailta ystäväperhe vieraaksi mökille. Siinä sitten yrittää olla hyvä emäntä kiukuttelevana hormonihirviönä ja samalla saa lasketella valkoisia valheita siitä, miksi ei osallistu juhlintaan samalla tapaa kuin normaalisti.

Voi ei, ymmärrän.. tää kun koko ajan tuntuu että joutuu odottelemaan jotain tuloksia ja sitten hetken kun kerkee iloita jotain, nii tuleekin takapakkia. Moneko kerta teillä oli nyt kun tehtiin?

Ekalla kerralla tosiaan tuli kanssa hyvä määrä munasoluja olisko 16 ja niistä 14 kypsiä ja spermaa oli ihan ok, tosi siinä huomattiin että siittiöt liikkui oudosti.. tässä kierrossa tosiaan lääkäri soitti heti seuraavana pvänä mulle kertoi että näistä 14 kypsästä vain 3 yrittänyt jotain hedelmöitystä, mutta ovat poikkeavia.. eli 0PN..? Sori en tiedä menikö termi oikein kun aika uusia juttuja ja ite vaan googlettanut näitä.. eli sillon mulle joka pvä tuli omakantaan merkintä nii sit 3 pvän kohdalla tosiaan tuli sit tieto että nää kaikki kolme lakkasi sitten "kasvamasta"

Paljon tsemppiä sulle siirtoon! Toivotaan tulis hyviä tuloksia! 🫶
Aivan! Onpas hyvä, että ne viime kerralla sitten soittivat, kun tiputus oli noin suuri. Tää oli vasta meidän eka IVF-kierros. Ehkä sillä olin vähän turhankin optimistinen, että tän täytyy nyt olla meille ratkaisu joka heti on avuksi..

Kiva kuulla @*Ninni* , että punktio meni hyvin. Iso pudotus ollut, varmasti harmittaa tuo. Toivottavasti pääsette tuoresiirtoon.

Täällä tänään 8 pistopäivä ja mahaa turvottaa, muuten ollut vointi oikein hyvä. Jännittää huominen ultra😬

Aivan! Onpas hyvä, että ne viime kerralla sitten soittivat, kun tiputus oli noin suuri. Tää oli vasta meidän eka IVF-kierros. Ehkä sillä olin vähän turhankin optimistinen, että tän täytyy nyt olla meille ratkaisu joka heti on avuksi..
Ymmärrän hyvin, kans ite olin jotenkin ihan varma et se eka IVF vaa tehdään ja siitä se raskaus sitten alkaakin..aikamoinen pettymys ja pelko hiipi, et voiko olla että ei tuu onnistuu ikinä.. pakko vaa yrittää pitää mieli jotenkin kirkkaana ja ajatella et kyl se vielä tärppää!

Takaisin