IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Täällä on sellainen salainen osio kuin "lapsettomuuden jälkeen". Siellä jotkut hoidoista plussanneet keskustelevat, samaten sieltä löytyy ketjuja seuraavaa lasta yrittäville. Samaten salaisella keskenmenopuolella on oma plussanneiden keskustelunsa, kun keskenmenon jälkeen monella on aikamoisia kauhuraskauksia (eikä edes pelkoraskauksia). Oon ollu varmaan liian pitkään hoidoissa kun kuulun jokaiseen salaiseen keskustelualueeseen foorumilla :rolling:

@punktiopikkarit minulla oli myös tämä toinen punktio kipeämpi, ja piti kanssa painella munasarjoja kesken operaation. Minä itse aidosti veikkaan, että koska sinulla ja minulla oli niin äsken nuo edelliset punktiot, niin ehkä se keho vaan on tosi kovilla, vaikka rakkuloiden puolesta hoidot näin lähekkäin onnistuivatkin. Jos munasarjat ovat turvonneet jonkun omenan tai muun hedelmän kokoon, niin en ole varma palautuvatko ympärillä olevat lihakset ja muut sisukset ihan parissa kuukaudessa kunnolla. Minulla on ollut turvotuksen puolesta elämäni helpoin toipuminen, mutta väsymystä ja munasarjakipuilua on ollut enemmän kuin koskaan. Nyt tosin ihan ok tilanne, eikä ole tarvinnut särkylääkettä moneen päivään, mutta ihan normaali olo ei ole kyllä vieläkään

@Kanelikierre mulla oli viikko sitten punktio ja pientä vuotoa oli punktiopäivänä, ja sitten seuraavana päivänä jotain rusehtavaa tuhrua vaan. Uskoisin, että voit hyvin uida jo perjantaina

Omaa napaa: Lauantaina istuin hoidoista tietämättömän veljeni kanssa autossa kun tieto alkioista tuli. En kuullut kaikkea koska oltiin autossa enkä voinut ääneen kysyäkään, mutta 8 blastokystiä meni pakkaseen. Meillä siis hedelmöittyi 14, joista muistaakseni 2-3 jotenkin kehnommin. Mutta hyvä saldo, ehkä tällä nyt sen toisen lapsen viimeinkin saisi. Minulla alkoi taas nopeasti tyhjennysvuoto, eli kun punktio oli maanantaina, niin vuoto alkoi lauantaina. Pitäisi tulla ihan megapitkä kierto, että päästäisiin PASiin elokuussa (saisi alkaa menkat 25.7. aikaisintaan), ja tähän en ihan kyllä usko kun tämä vuoto alkoi 13.6.. Eipä tämä nyt hirveästi harmita, olen niin levon tarpeessa.

@Kanelikierre minulla ainoa vuoto ekan punktion jälkeen oli kun lounaalla välittömästi sen jälkeen kävin vessassa ja pyyhin ja näin paperissa pienen punaruskean pisteen. Tokasta en senkään vertaa huomannut. Eli on myös mahdollista että ei vuoda lainkaan! Kylpyläreissu kuulostaa ihanalta, toivottavasti vointi sallii:smiling face with heart-eyes:

@punktiopikkarit mulla oli eka punktio vähän kipeämpi kokemus, etenki sen jälkeen olin kipeä (kävely oli ekan viikon ajan lähinnä jalkojen hiissaamista lattiaa pitkin), mutta niin sitä vain kavuttiin hoitajan avulla jalat levälleen tuoliin tuoretta kyytiläistä hakemaan 😅 en silloin osannut edes kyseenalaistaa kannattaako siirtää, eipä HUS myöskään mitään kysellyt (ja tuosta siirrosta tuli yksi plussista). 😊 Mulle on jäänyt mieleen, että hyperin riski ois se isoin pohdinta tuoresiirrossa, mutta muistan, että täälläkin on osa halunnut ensin kropan antaa palautua ja sit vasta tehdä PASin.

@Kanelikierre mulla vuoteli päivän ajan pientä tihkua

@Ehtoo ei todellakaan ole tökeröä, ainakin itsellä läikähtää rinnassa joka kerta kun näkee sun tai jonkun muun ”toiselle puolelle” päässeen kommentoivan, tulee tunne ”oi, ei se ole meitä täysin unohtanut” 💖 😁

huh kääk koitan saada jotain kommenttia aikaseks kaikille, mut oon ihan kuumotuksissa siitä huomisesta - ehkä jotku soittaa vaan että moooi ei tarvi tulla, tai sit on hiljasta, ja HILJASUUDESTA PITÄÄ PÄÄTELLÄ ETTÄ MUN SISÄPUOLELLE OLTAIS LAITTAMASSA IHKAOIKEA IHMISEN ALKIO MITÄÄÄÄ mun pää räjähtää tää on ihan käsittämätöntä

Takaisin