IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Rafi hyvä kuulla jos paino on palautunut normaaliksi ja olo vähän helpottaa. Ootko käynyt missään näytillä? Mulla ei ollut kipuja mutta vyötärö kasvoi 14cm ja hyytymistekijät meni koholle joten sain napapiikit. Fyysisesti oon nyt palautunut ja labrat on normaalit mutta kierto on vielä sekaisin.

@Teijukka Joo mun hoidot on OYS:issä. Viime keräyksen teki Sari Pelkonen ja toimenpide oli kivuton:) Edellisellä kerralla oli eräs muu niin sattui ihan sikana. Ihana kun on joku lääkäri joka ymmärtää nämä ja antaa avun:)
Joo se joku toinen lääkäri teki tämän viimeisimmän punktion mullekin ja oli kyllä huomattavasti tuskaisempi kuin Sarin tekemä! :loudlycrying:Hän ei mm. odottanut ollenkaan puudutteen vaikutusta....Sari odottaa aina!

Ite oon syönyt Puhdistamon NAC -kapseleita, oon tykännyt:smiling-eyes::thumbs-up:

Mulla on ollut sekä lyhyt että pitkä kaava, ja itse valitsisin pitkän! Synarelasta ei tullut muita oireita kuin levoton uni. Pitkässä kaavassa ei myöskään tarvinnut jarrupiikkejä, kun Synarela hoiti sen homman, eli vähemmän pistelyä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Hyperin oireet oli mulla aika samat molemmissa, pitkässä kaavassa toivuin ehkä aavistuksen nopeammin, mutta se todennäköisesti johtuu tiputuksesta minkä sain polilla punktion jälkeen. Lopputulos oli pitkässä parempi, lyhyessä kaavassa 1 siirtokelpoinen alkio, pitkässä 3. Tähän tosin vaikutti varmaan myös vitamiinit ja elintavat. Ja se tuuri!

Täällä kanssa kovasti pohdituttaa keltarauhastuen riittävyys, joka on ohjeistettu lopettamaan testipäivänä. Täytyy vain yrittää luottaa lääkärin tietotaitoon. Aion kyllä kysyä tuosta mahdollisissa seuraavissa kierroksissa. Se vaikuttaa ainakin omaan mielenrauhaan jos ei muuta vaikutusta ole 🙈

Maanantaina siirrettiin 4 päiväinen varhainen blasto kyytiin 🥹 Tänään on dpo6/pp2. Milloinkohan sitä voisi alkaa testailla jos ei halua odottaa testipäivään?! Miten te muut olette testailleet?

Me mennäänkin melkein samoissa, mulla oli myös maanantaina siirto (PAS). Tänään pp2 (dpo7). Mä ajattelin aloittaa testailtu ehkä jo dpo10 eli viikonloppuna 🤓
Milloin sulla on testipäivä?

Mulla on julkiselta ohje jatkaa keltarauhastukea varhausultraan asti jos raskaaksi tulisin, johtuen adenomyoosin aiheuttamasta todennäköisestä progesteroniresistenssistä. Normaalisti lääkitys lopetettaisiin testipäivänä.

Me mennäänkin melkein samoissa, mulla oli myös maanantaina siirto (PAS). Tänään pp2 (dpo7). Mä ajattelin aloittaa testailtu ehkä jo dpo10 eli viikonloppuna 🤓
Milloin sulla on testipäivä?

Mulla on julkiselta ohje jatkaa keltarauhastukea varhausultraan asti jos raskaaksi tulisin, johtuen adenomyoosin aiheuttamasta todennäköisestä progesteroniresistenssistä. Normaalisti lääkitys lopetettaisiin testipäivänä.

Tsemppiä siis piinailukaverille 🌟🌟🌟 Voi kunpa saataisiin toivottu lopputulos.

Näin mäkin vähän suunnittelin, että jos viikonloppuna testaisi. Jos vain sunnuntaihin jaksaisi odottaa, silloin olis dpo10/pp6. Ainakaan ovitrellen ei pitäisi enää silloin näkyä testissä. Virallinen testipäivä on 19.4. Milloin sulla?

Tein just tosi tosi tosi haalean vaalean positiivisen testin! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Tänään DPO10 / PP6, ja tämä tuli tunnin (!!) pidätyksellä, teen vielä uuden tänään ja koitan tsempata siihen vähän kauemmin:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Käytössä Preg Check testi ja on niin haamu etten yritä kuvata edes. Nyt vain toivon että pysyy matkassa, muistissa vielä mm. edellinen kemiallinen viiva joka katosi samana päivänä kun tulikin. Mutta nyt oon hetken onnellinen, kävi miten kävi!:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Tein just tosi tosi tosi haalean vaalean positiivisen testin! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Tänään DPO10 / PP6, ja tämä tuli tunnin (!!) pidätyksellä, teen vielä uuden tänään ja koitan tsempata siihen vähän kauemmin:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Käytössä Preg Check testi ja on niin haamu etten yritä kuvata edes. Nyt vain toivon että pysyy matkassa, muistissa vielä mm. edellinen kemiallinen viiva joka katosi samana päivänä kun tulikin. Mutta nyt oon hetken onnellinen, kävi miten kävi!:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Voi että, toivotaan vahvistumista ❤️ Saako kysyä millainen hoitohistoria teillä on? 😊

Mä oon käyttänyt Nutri Worksin NACia, super riittoisaa, edullista ja ei haise miltään. Voi sekoittaa veteen, mehuun tai vaikka teen joukkoon. Oon siis käyttänyt jauheena, mut löytyy myös kapselina. Ainakin koodilla sauski10 saa normaalihintaisista tuotteista -10%. On käytössä heiltä myös monta muuta tuotetta, koska tuotesarja on tosi laadukas ja laaja!

Saman sarjan ubikinoni käytössä myös! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulle ei tullut pitkästä kaavasta juuri mitään oireita, tosin nyt myöhemmin koko prosessin jälkeen (pitkä kaava IVF, tuoresiirto, PAS, kkm, lääkkeelinen tyhjennys, manuaalinen tyhjennys, antibiootteja montaa sorttia) on ollut enemmän endo-oireilua ja välillä oon ollut ihan loppu kipuihin. En usko että lyhyt kaava olis ollut yhtään helpompi sen suhteen, mut tietysti kokemusta tai tietoa ei ole.

Tarrasukkia plussanneille ja tsemppiä piinailijoille! :Heavy Black Heart: Toivon niin paljon, että jokaisella tärppää!

Omanapailuna täällä mennään 8pv ovulaatiosta ja tänään tuli aamulämpöön dippi ja muuten lämmöt ollut kivasti aiempaa korkeammalla. Voi toki johtua myös pienestä flunssan poikasesta joka yritti iskeä, mut sain sen nitistettyä NACin, sinkin ja aurinkoterapian avulla pois ennen kuin edes kunnolla iski! PASin jälkeen tuli myös 6pv ovulaation jälkeen dippi ja sit lähti takas nousuun. En uskalla olla kovin toiveikas luomuplussan suhteen, tuntuu että alkiot kehittyy nykyään niin paljon hitaammin kuin mitä pitäisi. Laatikosta löytyi vielä vanha Lugesteron 100mg levy, josta riittää yksi mahdollisiin kuukautisiin/testipäivään asti. Vähän jopa pohdin, että pitäisikö käydä testaamassa progesteroni arvot, niin tietäis missä mennään lähes luomuna.

Onko joku käynyt testaamassa itse progesteroni arvoja?

Voi että, toivotaan vahvistumista ❤️ Saako kysyä millainen hoitohistoria teillä on? 😊
Joo toki, oon tänne aiemmin kirjoittanut pitkästi toisesta kierroksesta ja tonne edelliseen ketjuun ekasta kierroksesta. Mutta lyhyesti; meillä on luomusti alkunsa saanut poika, 5v. Mulla edellisessä parisuhteessa yritystä takana jo pari vuotta, jonka takia poika olikin todellinen yllätys sitten uuden kumppanin kanssa kolmen kuukauden yrittämisen jälkeen. Mut tutkittiin jo silloin aikoinaan exän kanssa ja mitään syytä ei löytynyt.
Nyt sisarusta toivottu nelisen vuotta ja alkuun kokeiltiin ensin letrot 6kk ilman tulosta. Siitä iän takia suoraan ivf-jonoon. Eka kierros viime syksynä lyhyellä kaavalla Gonal-F + Ganirelix + Ovitrelle. Tuloksena 7 munasolua, 2 hedelmöittyi, mutta vain yksi jatkoi kehitystä ja siirrettiin kolmipäiväisenä tuoresiirtona. Ei plussaa. Aika lannistuneissa fiiliksissä jäätiin odottamaan seuraavaa kierrosta joka yllättäen alkoi jo 30.12. tällä kertaa Synarelan sumuttamisella, eli pitkällä kaavalla. Sitten Gonal-F ja Ovitrelle. Tähän toiseen kierrokseen söin myös vitamiineja ihan eri tavalla ja jätin alkoholin pois täysin. Tiedä sitten mikä eniten vaikutti, munasoluja saatiin vain neljä mikä oli pettymys, mutta ne olikin sitten hurjasti parempia laadullisesti ja kolme niistä hedelmöittyi ja jatkoi pakkaseen asti. Nyt oli siis ensimmäinen PAS ja hyvältähän tämä vaikuttaa toistaiseksi:smiling face with heart-eyes:.
Mulla molemmilla kerroilla hyperin oireita, ekalla tehtiin tuoresiirto pienellä riskillä, koska matkustin Rovaniemeltä asti junalla Ouluun alkionsiirtoon ja olin jo koivet levällään pöydällä kun lääkäri alkoi miettiä voidaanko tehdä kun on niin turvonneet munasarjat, mutta päätti sitten tosiaan ottaa riskin. Tokalla kerralla päätettiin jo punktiossa että pakastetaan kaikki, mulla oli vatsaontelossa nestettä. Ja olisin muutenkin halunnut toipua ensin kunnolla punktiosta.

Tein toisen PC testin nyt iltasella pidemmällä pidätyksellä ja viiva on hitusen vahvistunut:Two-hearts::folded: Aika monta testiä tässä vielä joutuu tekemään ennen kun uskoo mutta ehkä tältä päivältä riittää:tears: Voi kun muutekin saisi nyt niitä plussia!!:red-heart:

Paljon onnea @Teijukka! Toivottavasti viivat jatkaa vahvistumista!

Omanapaa: Meillä olisi pitänyt olla tänään soittoaika alkiodiagnostiikan tuloksista mutta iltapäivällä tuli tekstiviesti että aika siirrettiin viikolla eteenpäin, koska tulokset eivät ole vielä tulleet :( kuukautiset alko ärsyttävästi eilen pari viikkoa aikasemmin kuin yleensä, mikä nyt sit tarkottaa, että varmaan menee toukokuun loppupuolelle ennen kuin päästään aikaisintaan pasiin. Kierto on selvästikin ihan sekasin vielä hoidoista, kun ennen piikittelyä oli 36-37 päivää ja nyt 22. Onko muilla kestänyt kauan että kierto palaa normaaliksi? Nyt toivon tietty että tämäkin kierto jäisi lyhyeksi, että pääsisi pian etenemään 🙈

Tehdäänkö siirtoja muuten peräkkäisiin kiertoihin, vai pitäisikö välissä pitää välikierto, jos ensimmäisellä ei nappaa? Yhtäkkiä kesätauko tuntuukin tulevan vauhdilla vastaan…

Onnea @teijukka! Toivotaan kovasti, että pysyy kyydissä 😌

Täällä oli puhetta tukilääkityksestä ja mulla (julkisella) aina lopetettu raskaustestiin, mutta nyt aijotaan jatkaa pidempään, sillä biokemiallisia raskauksia ollut mulla tilastollisesti niin paljon 😕

Pitkää ja lyhyttä kaavaa kanssa mietittiin. Niinkuin joku jo mainitsikin, lääkäri sanoi meillekkin, että osalle ei ole niin väliä, että kumpaa käyttää, mutta toisille saattaa olla toinen selkeästi parempi. Mun kohdalla päädyttiin tällä kertaa lyhyeen ja jännittää kyllä hirveesti, et ajoittuuko kaikki hyvin, kun pääsiäinen tulossa. Aloitettiin hoito siis heti.

Huometa. Näin yöllä kaikenlaisia unia ja olin ihan varma että viivat olis tänään jo selkeät! Mutta valitettavasti viiva on ehkä vähän haalistunut. Toki pissakin vaikutti aika laimealta ainakin värin puolesta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: täytyy jälleen tehdä uusia testejä sopivammassa hetkessä. Onko kenelläkään tämmöstä tilannetta ollut, niin että raskaus kuitenkin olisi alkanut kunnolla?
Vaikka tämä nyt jäisi kemialliseksi niin oon tyytyväinen että aloitin aikaisin testailun! Oon vaan semmonen ihminen joka haluaa tietää kaiken.

Tehdäänkö siirtoja muuten peräkkäisiin kiertoihin, vai pitäisikö välissä pitää välikierto, jos ensimmäisellä ei nappaa? Yhtäkkiä kesätauko tuntuukin tulevan vauhdilla vastaan…
Mun mielestä ei tartte pitää välikiertoa, mutta korjatkaa toki jo olen väärässä?

Munkaan mielestä ei tarvitse pitää (eikä itsellä ole pidettykään).

Ja onpa harmillista etteivät tulokset olleet tulleet ja odottelua tuli nyt viikko lisää.

Omanapailua.. Huomenna viimeinen primolut ja sit kuukautiset saa alkaa, kun alkavat. Ensin alkaa taas synarela ja sit tuttuun tapaan pistelyt, pääsiäisen jälkeen jossain kohtaa sitten eka folliultra. Yhtäkkiä alkaa stressaamaan ettei Vappu sotke kaikkea 🙈 viimeksi mulla taisi olla punktio kp17 vai vasta 18 😳

@teijukka muistelisin, että jollain ihan hiljattain oli niin, että viivat haalistui ja sitten kuitenkin testipäivänä oli ihan selkeät viivat ja raskaus alkanut! Mä testasin pp5 ja pp6 ja sitten pidin taukoa useamman päivän, koska olisin tullut hulluksi viivojen vahvistumisen tiirailun kanssa. Ja viralliseen testipäivään lopetin, nyt vaan täytyy luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, kahden viikon päästä on varhaisultra ja jos kaikki siinä kunnossa niin myöhemmin edessä vielä istukkabiopsia tai lapsivesipunktio, että odotettavaa sekä jännitettävää edelleen riittää🙈

@teijukka muistelisin, että jollain ihan hiljattain oli niin, että viivat haalistui ja sitten kuitenkin testipäivänä oli ihan selkeät viivat ja raskaus alkanut! Mä testasin pp5 ja pp6 ja sitten pidin taukoa useamman päivän, koska olisin tullut hulluksi viivojen vahvistumisen tiirailun kanssa. Ja viralliseen testipäivään lopetin, nyt vaan täytyy luottaa siihen, että kaikki menee hyvin, kahden viikon päästä on varhaisultra ja jos kaikki siinä kunnossa niin myöhemmin edessä vielä istukkabiopsia tai lapsivesipunktio, että odotettavaa sekä jännitettävää edelleen riittää🙈
Okei kiitos! Ja tein tänään vielä toisen testin nyt illemmalla niin se olikin sitten jo vähän vahvempi kuin eilen! :smiling face with heart-eyes: Jotenki musta tuntuu että mulla tuo aamutestaaminen ei välttämättä toimi, muistaakseni esikoisestakin oli vahvempaa viivaa iltapäivällä vasta, olin vaan taas unohtanu tämänki.

Voitko avata vähän että miksi teille tehdään istukkabiobsia ja punktio, varmaan luin jo jostain aiemmin mutta en nyt muista?

Okei kiitos! Ja tein tänään vielä toisen testin nyt illemmalla niin se olikin sitten jo vähän vahvempi kuin eilen! :smiling face with heart-eyes: Jotenki musta tuntuu että mulla tuo aamutestaaminen ei välttämättä toimi, muistaakseni esikoisestakin oli vahvempaa viivaa iltapäivällä vasta, olin vaan taas unohtanu tämänki.

Voitko avata vähän että miksi teille tehdään istukkabiobsia ja punktio, varmaan luin jo jostain aiemmin mutta en nyt muista?
Joillakin tosiaan iltaisin näyttää viiva vahvemmalta! Lupaavaa siis😍
Ollaan ivf-hoidoissa periytyvän geenivirheen vuoksi, johon lapseni on menehtynyt alle kouluikäisenä😔.
Alkio on testattu ennen siirtoa kromosomien osalta ja tuon geenivirheen suhteen, mutta 100% varmuutta eivät pysty lupaamaan, joten varmistuksen vuoksi on tehtävä istukkabiopsia tai lapsivesipunktio (ei siis olisi pakollinen, mutta ehdottomasti sen haluamme tämän meidän taustan vuoksi tehdä). Toivottavasti istukkabiopsia onnistuisi, sen pystyy tekemään 12+ viikoilla, kun lapsivesipunktiota pitää odottaa monta viikkoa pidemmälle.

Moikka!
Ollaan oltu Taysissa lapsettomuushoidoissa vuoden verran. Tänään päästiin ensimmäistä kertaa tuorealkion siirtoon. Lääkäri sanoi alkion olevan hyvä. Omakannassa lukee ”Siirretty: 1 ET, D4, C75/75. Osaako joku sanoa, mitä tuo ”C75/75” mahdollisesti tarkoittaa?😊

Joillakin tosiaan iltaisin näyttää viiva vahvemmalta! Lupaavaa siis😍
Ollaan ivf-hoidoissa periytyvän geenivirheen vuoksi, johon lapseni on menehtynyt alle kouluikäisenä😔.
Alkio on testattu ennen siirtoa kromosomien osalta ja tuon geenivirheen suhteen, mutta 100% varmuutta eivät pysty lupaamaan, joten varmistuksen vuoksi on tehtävä istukkabiopsia tai lapsivesipunktio (ei siis olisi pakollinen, mutta ehdottomasti sen haluamme tämän meidän taustan vuoksi tehdä). Toivottavasti istukkabiopsia onnistuisi, sen pystyy tekemään 12+ viikoilla, kun lapsivesipunktiota pitää odottaa monta viikkoa pidemmälle.
Aivan kamalaa, oon tosi pahoillani teidän menetyksestä! :loudlycrying: En voi edes kuvitella.

Toivottavasti kaikki menee nyt hienosti ja geenivirhettä ei löydy:red-heart:

@Lillanna Voi miten järkyttävä tapahtuma teillä ollut😭❤️ Pistää perspektiiviin näitä omia murheita...

@Snowwie Meillä ainakin yksityisellä tehtiin siirtoja putkeen joka kiertoon. Sitä en tiedä, tehdäänkö julkisella.

Itse sain tiedon, että kela-korvaukset tulevat toukokuun käynneistä Dextralla, joten uskalsin aloittaa eilen aika extempore sit kuitenkin Synarelat😱 Vapun juhlinnat ja etenkin yhdet häät tässä nyt kärsivät, mutta ei auta, kiva kun ratkaisu tehty, eikä tarvitse kokoajan soutaa ja huopaa.

Takaisin