IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Anisiina mun virallinen testipäivä on 18.4.
Tein tänään ekan testin, nyt on pp5 (dpo10) ja testiin tuli haalea viiva! 😵

1000048381.jpg

En voi uskoa.. Yhteensä 7v. esikoisen jälkeen tehnyt raskaustestejä näkemättä kahta viivaa ja siinä se nyt on.. 🥹 Haalea, mutta kuitenkin. Ainakin jotain siis yrittää edes tapahtua! Sekin on jo enemmän kuin ennen.
Nyt se piina vasta alkaakin 😬
Selässä ja vatsassa lievää menkkajomotusta..

@Betta vautsi! Toivottavasti pysyy kyydissä loppuun asti 🩷

Meillä taitaa olla sama pp menossa? Eikös sulla ollut maanantaina siirto?

Sanokaa etten heitä vielä kirvestä kaivoon, eilen alkoi niukka tuhruvuoto ja tänään ainakin näyttää jatkuvan. Testiä en oo lähtenyt tekemään mutta tämän innoittamana voisin tehdä testin salaa mieheltä 😅 Mulla olis virallinen testipäivänä vasta 21.4.

@Betta vautsi! Toivottavasti pysyy kyydissä loppuun asti 🩷

Meillä taitaa olla sama pp menossa? Eikös sulla ollut maanantaina siirto?

Sanokaa etten heitä vielä kirvestä kaivoon, eilen alkoi niukka tuhruvuoto ja tänään ainakin näyttää jatkuvan. Testiä en oo lähtenyt tekemään mutta tämän innoittamana voisin tehdä testin salaa mieheltä 😅 Mulla olis virallinen testipäivänä vasta 21.4.

Joo, oli maanantaina. Mulla siirrettiin 6 päiväinen alkio, minkä ikäinen sulla? Ilmeisesti tuoresiirto? 🙂
Toivotaan, että tuhruvuoto viittaisi vain kiinnittymiseen 🤞🏻

Joo, oli maanantaina. Mulla siirrettiin 6 päiväinen alkio, minkä ikäinen sulla? Ilmeisesti tuoresiirto? 🙂
Toivotaan, että tuhruvuoto viittaisi vain kiinnittymiseen 🤞🏻
Joo maanantaina mulla oli kanssa siirto. Tuoresiirto ja 5 päiväinen. Meinaa kyllä usko loppua heti kättelyssä vaikka tiedän että kaikenlaisia vuotoja voi olla.

Edellisessä kemiallisessa tuhru alkoi muistaakseni vasta testipäivänä ja voimistui lopulta kunnon vuodoksi noin viikon päästä.

Joo maanantaina mulla oli kanssa siirto. Tuoresiirto ja 5 päiväinen. Meinaa kyllä usko loppua heti kättelyssä vaikka tiedän että kaikenlaisia vuotoja voi olla.

Edellisessä kemiallisessa tuhru alkoi muistaakseni vasta testipäivänä ja voimistui lopulta kunnon vuodoksi noin viikon päästä.

Onko sulla millainen luteaalituki? Saisiko sitä nostettua jos meinaa vuodella ennen aikojaan?
Mulla on alusta asti nyt pakastesiirroissa ollut tuplalääkitys, koska tuoresiirrossa alkoi vuoto ennen aikojaan.

Onko sulla millainen luteaalituki? Saisiko sitä nostettua jos meinaa vuodella ennen aikojaan?
Mulla on alusta asti nyt pakastesiirroissa ollut tuplalääkitys, koska tuoresiirrossa alkoi vuoto ennen aikojaan.
Perus cyclogest ollut käytössä. Sen kanssa ei aina tiputtele, ainakaan negakierroissa? Noh saas nähdä miten tässä käy ja mitä lääkäri tuumaa jatkoista.

Testasin sitten herkällä testillä ja negaa se näytti. Mutta eipä tuosta siirrosta ole viikkoakaan🤷 Pakko yrittää miettiä jotain muuta tuhruista huolimatta.

View attachment 143048

En voi uskoa.. Yhteensä 7v. esikoisen jälkeen tehnyt raskaustestejä näkemättä kahta viivaa ja siinä se nyt on.. 🥹 Haalea, mutta kuitenkin. Ainakin jotain siis yrittää edes tapahtua! Sekin on jo enemmän kuin ennen.

Onpas todella selkeä plussa jo noin varhaisilla päivillä 😮😍 Onnea! Toivotaan vahvistumista viivalle 😊 Uskaltaisikohan sitä itsekin testata huomenna. En tiedä. Ehkä. Huomenna pp6/dpo10.

Moikka, mulla on menossa nyt ensimäinen ivf-hoitokerta ja pistelyt menopurilla alkoivat perjantaina. Ens viikolla pitäis mennä ultraan tsekkaamaan tilanne. Vähän jännittää onko siellä mitään elämää. Toinen mietinnän aihe on kun meillä on alkiodiagnostiikka tässä myös mukana, että montako näytettä sinne kannattaa lähettää? Päätämmekö me itse sen vai tuleeko hoitavalta taholta joku suositus? Paljonko teiltä on sinne lähetetty? Ollaan yksityisellä hoidossa niin kaikki on omasta pussista.

Moikka, mulla on menossa nyt ensimäinen ivf-hoitokerta ja pistelyt menopurilla alkoivat perjantaina. Ens viikolla pitäis mennä ultraan tsekkaamaan tilanne. Vähän jännittää onko siellä mitään elämää. Toinen mietinnän aihe on kun meillä on alkiodiagnostiikka tässä myös mukana, että montako näytettä sinne kannattaa lähettää? Päätämmekö me itse sen vai tuleeko hoitavalta taholta joku suositus? Paljonko teiltä on sinne lähetetty? Ollaan yksityisellä hoidossa niin kaikki on omasta pussista.

Me oltiin yksityisellä myös hoidossa ja tutkittavaksi lähetettiin kaikki 9. Missään vaiheessa ei edes puhuttu että lähetettäisiin vain osa. Toki oletan että nuo kaikki 9 kasvoivat hyvin blastosyyteiksi ja vaikuttivat laadukkailta. Meillä vain kaksi alkiota "läpäisi" geenitestin eli hyvä että tutkittiin kaikki eikä sattumalta juuri hyvät jääneet tutkimatta. Itse laittaisin kaikki hyvin kasvaneet alkiot tutkittavaksi niin ei jäisi murehtimaan että entä jos se tutkimaton alkio olisikin ollut se hyvä?

Me oltiin yksityisellä myös hoidossa ja tutkittavaksi lähetettiin kaikki 9. Missään vaiheessa ei edes puhuttu että lähetettäisiin vain osa. Toki oletan että nuo kaikki 9 kasvoivat hyvin blastosyyteiksi ja vaikuttivat laadukkailta. Meillä vain kaksi alkiota "läpäisi" geenitestin eli hyvä että tutkittiin kaikki eikä sattumalta juuri hyvät jääneet tutkimatta. Itse laittaisin kaikki hyvin kasvaneet alkiot tutkittavaksi niin ei jäisi murehtimaan että entä jos se tutkimaton alkio olisikin ollut se hyvä?
No tätä mekin täällä punnittiin ja varmaan siihen päädytään. Toki katsotaan nyt saanko mitään kehitettymään siellä. Mutta ei olis sit jossittelun varaa.

Tänään virallinen testipäivä, digitesti ilmoitti Raskaana 1-2 :smiling face with heart-eyes:

Mites muilla onko virallisena testipäivänä ollut digitestissä 1-2 vai 2-3? Mun logiikalla nyt ollaan vähän siinä rajoilla että kumpi se on ja mulla kun aamupissa ei vissiin ole se paras testausaika niin en ole yllättynyt tuosta tuloksesta, mutta ainahan se vähän mietityttää että onko kaikki hyvin kun viivatestitkin on niin hitaasti vahvistuneet. On kyllä vahvistumista ollut joka päivä mutta jotenkin hitaammin kun aattelin:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tähän päivään joka tapauksessa jätän testailun ja jään odottamaan varhaisultraa.

View attachment 143048

On kyllä todella selkeä plussa! Onnea hurjasti!:smiling face with heart-eyes::folded:

Tänään virallinen testipäivä, digitesti ilmoitti Raskaana 1-2 :smiling face with heart-eyes:

Mites muilla onko virallisena testipäivänä ollut digitestissä 1-2 vai 2-3? Mun logiikalla nyt ollaan vähän siinä rajoilla että kumpi se on ja mulla kun aamupissa ei vissiin ole se paras testausaika niin en ole yllättynyt tuosta tuloksesta, mutta ainahan se vähän mietityttää että onko kaikki hyvin kun viivatestitkin on niin hitaasti vahvistuneet. On kyllä vahvistumista ollut joka päivä mutta jotenkin hitaammin kun aattelin:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tähän päivään joka tapauksessa jätän testailun ja jään odottamaan varhaisultraa.

On kyllä todella selkeä plussa! Onnea hurjasti!:smiling face with heart-eyes::folded:
Onnea! 😍 Mä aion kanssa tehdä virallisena päivänä digitestin 🙂

Testailin viime viikolla sekä dpo10 että dpo14 (eli 5 ja 9 päivää siirron jälkeen), ja molemmat testit oli negatiivisia - ei mielestäni edes haamuja vaan ihan puhtaanvalkoista.

Tänään oli sitten virallinen testipäivä dpo 19, eli tasan 2 viikkoa siirrosta. Reaktioni siihen, että nyt sitten viiva näkyy on että voi prkl ja ei taas. Ensimmäisessä kesken menneessä raskaudessa oli matalat hcg-arvot, joten oma toivo erittäin vähissä että tästä olis elävää vauvaa tulossa, vaikka jotain siellä on tapahtunut. Tässä siirtokierrossa ei olla luomusti yritetty ollenkaan (tää cyclogestin kanssa säätäminen ei oikein itseä oo innostanut), eli ei voi myöskään olla mikään sen sortin ihme.

Kai mä nyt sit ilmoitan positiivisen tuloksen ja jään odottamaan. Pahimmat skenaariot kohdunulkoisesta tai sitten että joudun taas tyhjennykseen kummittelee takaraivossa.

Liitteet

• IMG_3611.jpeg
    IMG_3611.jpeg
    288.7 KB · Katsottu: 22
Huh! Olin reissussa ja täällä tapahtunut vaikka mitä! Onnea plussanneille🥰

Vähän ahdistuneena ja innostuneena kohti ensimmäistä PAS. Lääkäri siis vahvasti kannusti lääkkeelliseen kiertoon, vaikka mitään ongelmaa ei ole. Zumenon alkaa huomenna kp2😬 olikos kellään kokemuksia, mitä konkreettisia olotiloja?

Mä tein eilen ja tänään testit luomukierrosta ja eilen DPO 12 testi oli negatiivinen. Tänään testissä on kuitenkin niin hailura viiva, ettei siitä edes kuvaa meinaa saada! :loudlycrying: Nyt en tiedä mitä tekisin, pelko että menee taas kesken ja pitäisikö yrittää jotenkin tukea, vai mennä ensin proge- ja hcg-testeihin vai mitä tehdä. Viime kierrossa, jossa kkm ekasta PASista, tuli eka hailura testiin DPO12 ja osasin arvata että jos luomusti olis mitään saumaa, niin siinä kestäis vähän pidempään kun alkiot kehittyi viljelyssäkin hitaasti. Oon käyttänyt 100mg lugesteronia iltaisin, joita kaapista vielä löytyi ja nyt pohdin, että pitäiskö laittaa tyksiin viestiä että onko heidän kautta mahdollista saada tukihoito ekaan ultraan asti tai sit otan yhteyttä yksityiseen. Pelko siitä että jää kemialliseksi tai menee kesken on todella suuri ja jollain tavalla haluaisin seurata että kehittyykö esim hcg arvot normaalisti.
Mitä sä tekisit tälläisessä tilanteessa?

Tiedän että ollaan molemmat miehen kanssa yritetty koko ajan elää mahdollisimman terveellisesti, käytetty lisäravinteita ja molempien paino on vuoden takaisesta tippunut useamman kilon, mutta samalla pohdin että onko IVF hoito ja keskenmeno jotenkin auttanut tässä, että nyt tuli ensimmäinen luomuplussa testiin sitten esikoisen raskauden! En oikeasti osannut odottaa että mitään voisi tapahtua, vaikka kuin olen toivonut ja haaveillut!

Mä tein eilen ja tänään testit luomukierrosta ja eilen DPO 12 testi oli negatiivinen. Tänään testissä on kuitenkin niin hailura viiva, ettei siitä edes kuvaa meinaa saada! :loudlycrying: Nyt en tiedä mitä tekisin, pelko että menee taas kesken ja pitäisikö yrittää jotenkin tukea, vai mennä ensin proge- ja hcg-testeihin vai mitä tehdä. Viime kierrossa, jossa kkm ekasta PASista, tuli eka hailura testiin DPO12 ja osasin arvata että jos luomusti olis mitään saumaa, niin siinä kestäis vähän pidempään kun alkiot kehittyi viljelyssäkin hitaasti. Oon käyttänyt 100mg lugesteronia iltaisin, joita kaapista vielä löytyi ja nyt pohdin, että pitäiskö laittaa tyksiin viestiä että onko heidän kautta mahdollista saada tukihoito ekaan ultraan asti tai sit otan yhteyttä yksityiseen. Pelko siitä että jää kemialliseksi tai menee kesken on todella suuri ja jollain tavalla haluaisin seurata että kehittyykö esim hcg arvot normaalisti.
Mitä sä tekisit tälläisessä tilanteessa?

Tiedän että ollaan molemmat miehen kanssa yritetty koko ajan elää mahdollisimman terveellisesti, käytetty lisäravinteita ja molempien paino on vuoden takaisesta tippunut useamman kilon, mutta samalla pohdin että onko IVF hoito ja keskenmeno jotenkin auttanut tässä, että nyt tuli ensimmäinen luomuplussa testiin sitten esikoisen raskauden! En oikeasti osannut odottaa että mitään voisi tapahtua, vaikka kuin olen toivonut ja haaveillut!

Mä ehkä kysyisin lisätukea, kun asia huolettaa. Jos ei nyt ota lisätukea ja sattuisi menemään kesken, niin jäisi liikaa jossiteltavaa. Näin mä ajattelen ❤️ Mutta aika ihanaa että siellä on tulossa luomuplussa ❤️❤️

Mäkin testasin haalean plussan 😍 vielä muutama päivä viralliseen testipäivään.

Muokattu viimeksi:
Miten @Betta siellä menee? Onko mitään oireita ilmaantunut?

Ja @Kisumamma90 vieläkö siellä tulee tiputtelua? Mulla on nyt tullut kolmena päivänä putkeen. Toivon että on kiinnittymiseen liittyvää kun on tullut dpo10-12 välillä.
Kiitos kysymystä. Joo edelleen tiputtelee, ruskeassa ollaan sentään pysytty vielä. Torstaina alkoi niin päiviä alkaa olla jo aika paljon.

Eilen tein taas testin ja nega oli edelleen, ei ollut kyllä herkkä testi. Dpo olis kai nyt 13? Oliko se niin että alkion ikä + päiviä siirrosta?

Paljon on (haaleita) plussia täällä! Tsemppiä kaikille🫶

Onpa täällä ihanan paljon plussia!😍❤️ Onnea kaikille! Jos yhtään alkaa ahdistaa niin mua auttoi koko raskauden läpi ajatus, että enhän vaihtaisi tätä tilannetta missään nimessä siihen että en olisi raskaana. Eli vaikka huoletti ja epäilytti niin mietin että tämän epävarman tilanteen valitsisin aina kuin että en olisi raskaana. Vaikea selittää😁

Meillä on tänään biologin kanssa puhelu alkiodiagnostiikasta, ei kyl jännitä yhtään tai ole odotuksia. Jotenkin sellainen yleisepätoivo, että miten voitais koskaan (enää) saada lapsi, kun niin harva läpäisee varsinkin näin vanhalla alkiodiagnostiikan ja niistäkään kaikki eivät suinkaan kehity lapsiksi saakka. Että viimeksi saatiin yksi ainoa alkio, että nyhjäisepä siitä sitten... 🙈😞 Jos jollain vinkkejä biologin kanssa keskusteluun niin saa kertoa, tosin enää 1,5h puheluun.

Kirjoita tähän...
Takaisin