IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kysymystä. Joo edelleen tiputtelee, ruskeassa ollaan sentään pysytty vielä. Torstaina alkoi niin päiviä alkaa olla jo aika paljon.

Eilen tein taas testin ja nega oli edelleen, ei ollut kyllä herkkä testi. Dpo olis kai nyt 13? Oliko se niin että alkion ikä + päiviä siirrosta?

Paljon on (haaleita) plussia täällä! Tsemppiä kaikille🫶

Joo periaatteessa noin. Ite aattelen yksinkertaisemmin että punktiopäivä on dpo0.

Millä testeillä oot muuten testaillut?

Muokattu viimeksi:
Laitoin tyksiin viestiä ja kun juttelin miehen kanssa, niin hän totesi, että jos labrat auttaa tai rauhoittaa mieltä, niin tehdään ne. Varasin siis ajan synlabiin huomiselle aamulle hCG- ja progesteronimittaukseen. Sit ainakin tietää missä proget menee ja jos menkat ei ala välissä, niin voin käydä ensi viikon alussa uudelleen hCG-mittauksessa ja nähdä onko arvot nousseet normaalisti.
Äsken vessassa käydessä huomasin pientä rusehtavaa vuotoa, mutta toivottavasti on vaan kiinnittymisestä... Mitään kipuja ei ainakaan ole.

Tuli muuten mieleen, että auringonvalo buustaa hedelmällisyyttä! Kaksosten määrän tiedetään kasvaneen historiallisesti kesäisin ja yleisesti ottaen esimerkiksi nostaa miesten testosteroni tasoja. Eli kannattaa päivittäin käydä vähän oleilemassa auringossa! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Onpa täällä ihanan paljon plussia!😍❤️ Onnea kaikille! Jos yhtään alkaa ahdistaa niin mua auttoi koko raskauden läpi ajatus, että enhän vaihtaisi tätä tilannetta missään nimessä siihen että en olisi raskaana. Eli vaikka huoletti ja epäilytti niin mietin että tämän epävarman tilanteen valitsisin aina kuin että en olisi raskaana. Vaikea selittää😁

Meillä on tänään biologin kanssa puhelu alkiodiagnostiikasta, ei kyl jännitä yhtään tai ole odotuksia. Jotenkin sellainen yleisepätoivo, että miten voitais koskaan (enää) saada lapsi, kun niin harva läpäisee varsinkin näin vanhalla alkiodiagnostiikan ja niistäkään kaikki eivät suinkaan kehity lapsiksi saakka. Että viimeksi saatiin yksi ainoa alkio, että nyhjäisepä siitä sitten... 🙈😞 Jos jollain vinkkejä biologin kanssa keskusteluun niin saa kertoa, tosin enää 1,5h puheluun.

Aivan ihana ajattelutapa, jonka kanssa voi olla täysin samaa mieltä ❤️ Kiitos kun jaoit, otan tuon käyttöön. Tässä on jo nyt ehtinyt kehittää vaikka mitä huolia ja menetyksenpelkoa.

Miten @Betta siellä menee? Onko mitään oireita ilmaantunut?

Ja @Kisumamma90 vieläkö siellä tulee tiputtelua? Mulla on nyt tullut kolmena päivänä putkeen. Toivon että on kiinnittymiseen liittyvää kun on tullut dpo10-12 välillä.

Ihan hyvin kai menee. Mitään oireita ei ole.. Keltarauhaslääkitys aiheutti jo negakierroissakin mm. rintojen arkuutta ja sitä on nytkin. Vuoto on pysynyt poissa ja luotankin pysyvän tuplalääkityksellä. Ainoa raskauden puolesta puhuva on testi. Tein eilen toisen ja oli se aavistuksen vahvistunut.
Hirveesti pyörii epäilys ja pelot päässä, mutta samalla on jotenkin jännän tyyni olo. Teen huomenna uuden testin ja pe virallisena päivänä tosiaan viikkonäytöllisen ja ilmoitan tuloksen klinikalle 🙂 Pitkäperjantaihin tuntuu olevan niin hirveän pitkä aika! 😅

1000048500.jpg

Harmi, että on vielä ollut tiputtelua 🫤 Toivotaan, että lakkaisi ja olisi johtunut vain kiinnittymisestä ❤️ Ajattelitko testailla vielä ennen virallista päivää?

Ihan hyvin kai menee. Mitään oireita ei ole.. Keltarauhaslääkitys aiheutti jo negakierroissakin mm. rintojen arkuutta ja sitä on nytkin. Vuoto on pysynyt poissa ja luotankin pysyvän tuplalääkityksellä. Ainoa raskauden puolesta puhuva on testi. Tein eilen toisen ja oli se aavistuksen vahvistunut.
Hirveesti pyörii epäilys ja pelot päässä, mutta samalla on jotenkin jännän tyyni olo. Teen huomenna uuden testin ja pe virallisena päivänä tosiaan viikkonäytöllisen ja ilmoitan tuloksen klinikalle 🙂 Pitkäperjantaihin tuntuu olevan niin hirveän pitkä aika! 😅

View attachment 143161

Harmi, että on vielä ollut tiputtelua 🫤 Toivotaan, että lakkaisi ja olisi johtunut vain kiinnittymisestä ❤️ Ajattelitko testailla vielä ennen virallista päivää?

Tiputtelu ei huoleta (vielä ainakaan) koska ei ole jatkuvaa, ei ole voimistunut, ja on määrältään hyvin pientä. Sinänsä luotan että tämä on kiinnittymisvuotoa. Ja ajattelin kyllä jatkaa testailuja ennen testipäivää (lauantaita), nyt kun kerrankin saa katsella jotain muuta kuin pelkkää yhtä viivaa 😄

Hauska miten erilaisia ihmiset on oireilun kanssa 🤭 Mulla on ihan erikoinen olo ollut pari päivää, ja jo nyt on alkanut olla huonovointisuutta 🫣 Tänään ihan erityisesti, mutta eilenkin oli kuvotushetkiä. Lisäksi posket punoittaa vähän koko ajan, ja menkkamaisia tuntemuksia on kohdussa. Uskomatonta miten näin aikaisin voi oireilla. En tiedä voisiko se vaikuttaa että mulla on muutenkin paljon erityisherkälle ominaisia piirteitä.

Ihana miten paljon täällä on plussia!
Olen harvakseltaan lukenut keskustelua.
Huomasin, että itselläni herkästi muuttuu aika pakonomaiseksi palstan luku ja varsinkin googlettelu hoitojen keskellä, ja tuntui että oli tarpeen pitää pieni tauko.
Niin tärkeä ja arvokas kuin palsta ja vertaisten kokemukset on, niin omalla kohdallani huomaan tarvitsevani edes joitakin rajoja (ei yömyöhällä lueskelua, tai tunnin välein päivitysten tarkistamista 😅)
Nyt toiveikkaana odottelen ensimmäistä PASia torstaina. Ja todella onnellisena ajoituksen suhteen, tiukille meni pääsiäisen kanssa.
Plussauutiset täällä antavat taas uutta uskoa prosessiin. ❤️

Tiputtelu ei huoleta (vielä ainakaan) koska ei ole jatkuvaa, ei ole voimistunut, ja on määrältään hyvin pientä. Sinänsä luotan että tämä on kiinnittymisvuotoa. Ja ajattelin kyllä jatkaa testailuja ennen testipäivää (lauantaita), nyt kun kerrankin saa katsella jotain muuta kuin pelkkää yhtä viivaa 😄

Hauska miten erilaisia ihmiset on oireilun kanssa 🤭 Mulla on ihan erikoinen olo ollut pari päivää, ja jo nyt on alkanut olla huonovointisuutta 🫣 Tänään ihan erityisesti, mutta eilenkin oli kuvotushetkiä. Lisäksi posket punoittaa vähän koko ajan, ja menkkamaisia tuntemuksia on kohdussa. Uskomatonta miten näin aikaisin voi oireilla. En tiedä voisiko se vaikuttaa että mulla on muutenkin paljon erityisherkälle ominaisia piirteitä.
Oh, mulla oli mennyt se viesti ohi missä mainitsit plussan! Onnea ja tarrasukkia ❤️😍

ON:
Tänään tässä illalla tuntui terävä vihlaisu keskellä alavatsaa! Ihan säpsähdin kivusta toihuistani. Jospa tyyppi alkaa tehdä jo tilaa itselleen? 😅 Ei ainakaan tuntunut keskenmenokivulta (semmoisen koin ennen esikoista ja se kipu oli kyllä ihan omaa luokkaansa).
Sit selkä on tullut nyt kipeäksi hyvin pienestä jo monena päivänä, mikä on vähän outoa.. Liekö semmoinen voi alkuraskauteen edes liittyä? 🤨 Ehkä sattumaa ja selkä vaan muistuttelee jumppaamisen tarpeesta 😅 Olisi tavallaan kiva kokea selkeitä oireita, toisaalta mukavaa jos pääsisi helpolla 😇
Apua, tässä mä puhun niinku olisin oikeesti raskaana! Tuntuu absurdilta vaikka miksipä en testeihin uskoisi kun ne niin väittää 🙈

Muokattu viimeksi:
Nyt pitää kyllä antaa Tilkalle propsit - ilmoitin heille eilen raskaustestin tuloksen, mutta laitoin viestiä perään epäilyksistäni haalean viivan ja aiempien negatiivisten testien suhteen, niin laittoivat heti lähetteen verikokeeseen. Epäilykset vahvistui, hcg vain vähän alle 40 eli ei ole normaali raskaus, tod näk kemiallinen. Odottelen nyt heidän vastaustaan jatkosta, mutta oletan että tästä sitten vaan odotellaan että luvut laskee nollaan ja vuoto alkaa.

Voi tietysti olla sattumaa / alkioperäistä, mutta molemmissa meidän alkionsiirroissa tuntuu olleen häikkää kiinnittymisessä, mikä näkyy alhaisina hcg arvoina. Ollaan selittämättömiä, niin tuntuu että tässä nyt voisi olla mahdollinen syy vaikeuksiin. Onko jollain kokemuksia siitä että olisi tullut useita varhaisia keskenmenoja tai biokemiallista peräkkäin ja sitten löytynyt jokin kiinnittymistä haittaava tekijä myöhemmin? Esim ERA:ssa myöhäinen implantaatioikkuna, tai endometriittiä yms?

Mä nyt vaan omanapailen, kun en pysty keskittymään mihinkään muuhun. Tämän päivän testissä ei näkynyt juuri mitään ja hyvin pientä rusehtavaa tulee pyyhittäessä. Saman tien tuli todella epätoivoinen fiilis ja tuntuu että heitin pyyhkeen kehään välittömästi, vaikka tiedän, että viimeksikin ekat testit oli tosi haaleita ja olin joinain päivinä ihan varma, että viiva on vaalentunut. Menin silti labraan ja otettiin hCG ja progesteroni. Tuloksissa kuulemma kestää muutama päivä...

Sain myöhemmin aamupäivällä viestin kannasta, että cyclogest resepti uusittu ja kävin omapolulta katsomassa, niin olivat tosiaan tyksistä uusineet reseptin ja varanneet samalla myös ultran toukokuulle. Ihana yllätys, että ottivat tilanteen heti haltuun, eikä tarvitse lähteä erikseen yksityiselle ruinaamaan progesteronia. Keskeytynyt keskenmeno alla varmasti vaikuttaa asiaan, sillä normaalistihan julkisella ei tehdä ultraa, jos plussa tulee luomusti.

Jos viimeksi olin ihan onnessani plussasta ja luottavaisin mielin, niin tällä kertaa olen rehellisesti ihan paskan jäykkänä pelosta.

Seuraavaksi sisältövaroitus, älä lue jos olet herkkä! ->
Sit satuin vielä näkemään ihan kauhean videon instassa, missä kerrottiin isän r*sk*nneen ja tappaneen 8 päiväisen vastasyntyneen tyttärensä, koska äiti oli hakemassa vaippoja, eikä vauva lopettanut itkemistä. Itkin miehelle, että miten epäreilu ja julma maailma, kun niin moni tekee kaikkensa saadakseen lapsia ja sitten jotkut hullut , jotka ei todellakaan sitä ansaitse, lisääntyy ongelmitta ja aiheuttaa sanoinkuvaamattomia julmuuksia lapsilleen. Mun psyyke tänään ei olis tarvinnut sitä, itken asiaa vieläkin. :loudlycrying:

No nyt on cyclogest käytössä ja nyt arvon, että odotanko uuden raskaustestin kanssa huomiseen vai oonko malttamaton ja testaan uudelleen jo tänään... Hulluks tässä tulee!

Ihana miten paljon täällä on plussia!
Olen harvakseltaan lukenut keskustelua.
Huomasin, että itselläni herkästi muuttuu aika pakonomaiseksi palstan luku ja varsinkin googlettelu hoitojen keskellä, ja tuntui että oli tarpeen pitää pieni tauko.
Niin tärkeä ja arvokas kuin palsta ja vertaisten kokemukset on, niin omalla kohdallani huomaan tarvitsevani edes joitakin rajoja (ei yömyöhällä lueskelua, tai tunnin välein päivitysten tarkistamista 😅)
Nyt toiveikkaana odottelen ensimmäistä PASia torstaina. Ja todella onnellisena ajoituksen suhteen, tiukille meni pääsiäisen kanssa.
Plussauutiset täällä antavat taas uutta uskoa prosessiin. ❤️
Samat fiilikset täällä, hyvä ottaa välillä breikkiä tästä kaikesta 😁 Ihanasti tosiaan plussia täällä 🥰

Itselläni piti ekan hoitokierron jälkeen varmistaa ikenissä ollutta tulehdusta ennen kuin lähdetään PASia tekemään, suussa kaikki ok joten tarkoittaa vihreää valoa alkionsiirrolle joka olisi mun ensimmäinen laatuaan. Punktion jälkeiset menkat kerenneet olla ja nyt odottelen seuraavia alkavaksi jotta vihdoin alkionsiirtoon pääsisi, mutta kuten arvasinkin niin menkat on nyt normaalista myöhässä. Rassaavaa odottelua 😅 Onko muilla minkälaisia viiveitä ollut menkkojen alkamisessa hoitojen jälkeen?

Ihania plussia monta! 🥰 onnea kaikille!

@Merenneito Mulla oli punktion jälkeinen kierto vaan muutaman päivän pidempi: 31 päiväinen kierto, kun yleensä 26-29.

Mä pääsin ilmoittautumaan viimeisen alkion siirtoon eilen ja sinne se johonkin vappuun/viikonlopulle olis osumassa se siirto, joten oon enemmän ahdistunut kuin innoissani. Mut tässä siirrossa on vaihteeks ultra, joten ehkä ne keksis jotain ajoitusjippoja, saapa nähdä.

@Merenneito mulla oli punktiota seurannut kierto muistaakseni melkein kaksi viikkoa normaalia pidempi🙈 Ja sitten sitä seuraava, johon alkionsiirto sitten tehtiin, ovulaatio tulikin normaalikiertoa aiemmin, jo kp12 normaalin kp16-17 sijaan. Mutta ilmeisesti ei ollut haittaa kierron heittelyllä, koska raskaus alkoi ja toistaiseksi kaikki mennyt hyvin, ensi viikolla vasta tosin varhaisultra.

Paljon onnea kaikille plussanneille 😍

Omanapailua: Mun maaliskuun eka pas ei siis tuottanut tulosta. Viime viikon tiistaina oli nyt ensimmäinen ultra, ja suurena yllätyksenä ovulaatiotesti näyttikin jo tiistai aamuna plussaa. Ultralla sit varmistettiin että niin se tosiaan on. Eli en ehtinyt/tarvinnut edes irroituspiikkiä.

Tämän viikon maanantaina oli 6pv blaston (joka kuulemma oli jo kuoriutumassa) siirto. Kaikki meni hyvin ja jäi tosi hyvä fiilis koko tilanteesta. Eilen tuli hieman rusehtavaa vuotoa. Tänään ollut erikoinen, kuvottava olo. Tuskin vielä edes on mahdollista, että olisi mitään oireita, mutta kehittelen niitä kovaa vauhtia 😂 Yritän malttaa testauksen kanssa pääsiäisen yli. 🤞

Hei pitkästä aikaa. Meillä on huomenna 3pv alkionsiirto. Mietin mitenhän onnistumisen käy kun en ole teroja ym nyt käyttänyt? Jouduin lapsen kanssa sairaalaan niin enhän tietenkään ottanut mitään mukaan🫣

No voi että, kerranki kun kuukautisia odottelee niin iso mahollisuus että ovatkin sitten reilummin myöhässä, näin vähä arvelinkin 🤯😅

@Lillanna ihana kuulla että siirto onnistui, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti💖

@Hertta7 tsemppiä huomiseen siirtoon, toivotaan positiivista lopputulosta 💕

Hei pitkästä aikaa. Meillä on huomenna 3pv alkionsiirto. Mietin mitenhän onnistumisen käy kun en ole teroja ym nyt käyttänyt? Jouduin lapsen kanssa sairaalaan niin enhän tietenkään ottanut mitään mukaan🫣

soittaisin heti huomenna klinikalle ja kysyisin voiko siirtoa tehdä. Terojenhan on tarkoitus valmistella kohdun limakalvoa vastaanottavaiseksi 🤔 ootko ehtinyt ottaa yhtään terolutia vielä? tai milloin sun olisi pitänyt ne aloittaa?

Tänään ois aamulla pitänyt alottaa😶 yhtään en kerennyt ottaa
Mä unohdin aloittaa cyclogestin oikeana päivänä ja aloitin siis vasta PASsia edellisenä päivänä. Ei haitannut ja näyttää siltä että raskaana tässä ollaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mulle siellä sanottiin että vaikka aloittais samanakin päivänä milloin on PAS niin vielä ehtii sekin toimia. Mutta laita omapolulta viestiä hoitavaa tahoon, saat varmistuksen.

Kirjoita tähän...
Takaisin