IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eri lääkket, viimeksi oli gonal F 375 annostuksellä ja jarruna ganirelix, irrotukseen ovitrelle ja gonapeptyl.
Nyt pergoveris 150 ekat päivät,sit nosto 350. Samat lääkkeet muutoin.
Ja juu,on kyllä erikoinen miten voikin vaihdella eri kierroissa.
Nyt alkaa olla tosi tukala olo,ja ei oikeen tee mieli kyykistellä tai kumarrella syvään.
Tänään vikat piikit tällä erää ja pe on punktio!
Huh, viimeistä viedään! Tsemppiä lähipäiviin, nyt vaan lepoa ja nesteitä perjantaihin asti❤️ jos kaapista sattuu muuten löytymään kauratyyny, kantsii kokeilla, olisko siitä apua ennen ja jälkeen punktiopäivän. Bongasin tän vinkin jostain keskustelusta ja siitä oli kyllä iso apu, rentoutti alavatsaa ja helpotti juilimista.

Ohhoh @ritukookoo, ollaankohan me nähty, jos sullakin oli punktio Tilkassa viime viikon maanantaina :) kiitos vinkistä @Ellisvm84 pitää kysäistä se myös tuleviin siirtoihin, jollei tästä tärppää. Tuskin siitä haittaakaan on🤔 kysyin sitä nyt alkionsiirtopäivänä, mutta silloin pitivät piikkiä tarpeettomana vaivana ja rahanmenona, kun tutkimukset eivät näytä siitä olevan juuri hyötyä ja nyt on ensimmäinen siirto vasta menossa, eikä olla vielä todettu hankaluuksia kiinnittymisessä. Mutta mieluummin tietysti maksimoi onnistumisen todennäköisyyden, vaikkei suurta osoitettua hyötyä olisikaan.

@Birdcherry85 tsemppiä piinailuun. Minkä ikäinen alkio sulla siirrettiin?

@Haaveissa mulla ei ole piikkikammoa, joten se tietysti helpottaa asiaa. Jossain kohtaa puoliso pisti, mutta koin kuitenkin helpommaksi pistää itse. Joten sillä on menty. Ja tuohon oloon, niin toki eri lääkkeistä voi olla eri oireet&olot tai onko pergoveris kypsyttänyt enemmän munasoluja ja olo tuntuu siksikin tukalammalta? Tsemppiä jo nyt perjantain punktioon!

@Ellisvm84 onpa kiva että pyytäessä tuon sai.

Mä oon nimenomaan ymmärtänyt, että gonapeptyl voi auttaa kiinnittymisessä, mutta tutkimustieto on ehkä epäselvää. Haittaa siitä ei pitäisi olla ainakaan.

Huh, viimeistä viedään! Tsemppiä lähipäiviin, nyt vaan lepoa ja nesteitä perjantaihin asti❤️ jos kaapista sattuu muuten löytymään kauratyyny, kantsii kokeilla, olisko siitä apua ennen ja jälkeen punktiopäivän. Bongasin tän vinkin jostain keskustelusta ja siitä oli kyllä iso apu, rentoutti alavatsaa ja helpotti juilimista.

Ohhoh @ritukookoo, ollaankohan me nähty, jos sullakin oli punktio Tilkassa viime viikon maanantaina :) kiitos vinkistä @Ellisvm84 pitää kysäistä se myös tuleviin siirtoihin, jollei tästä tärppää. Tuskin siitä haittaakaan on🤔 kysyin sitä nyt alkionsiirtopäivänä, mutta silloin pitivät piikkiä tarpeettomana vaivana ja rahanmenona, kun tutkimukset eivät näytä siitä olevan juuri hyötyä ja nyt on ensimmäinen siirto vasta menossa, eikä olla vielä todettu hankaluuksia kiinnittymisessä. Mutta mieluummin tietysti maksimoi onnistumisen todennäköisyyden, vaikkei suurta osoitettua hyötyä olisikaan.
Juurikin ne on tunnelmat,huh! 😁

Ja kiitti vinkistä kauratyynyn suhteen. Sain viime punktion jälkee sellasen mahalle ku mua nesteytettii ym. ja kyllä se auttoi.

@Birdcherry85 tsemppiä piinailuun. Minkä ikäinen alkio sulla siirrettiin?

@Haaveissa mulla ei ole piikkikammoa, joten se tietysti helpottaa asiaa. Jossain kohtaa puoliso pisti, mutta koin kuitenkin helpommaksi pistää itse. Joten sillä on menty. Ja tuohon oloon, niin toki eri lääkkeistä voi olla eri oireet&olot tai onko pergoveris kypsyttänyt enemmän munasoluja ja olo tuntuu siksikin tukalammalta? Tsemppiä jo nyt perjantain punktioon!

@Ellisvm84 onpa kiva että pyytäessä tuon sai.

Mä oon nimenomaan ymmärtänyt, että gonapeptyl voi auttaa kiinnittymisessä, mutta tutkimustieto on ehkä epäselvää. Haittaa siitä ei pitäisi olla ainakaan.
Joo,nyt lääkärin mukaan tulossa vähän isompi määrä kuin viimeksi. Ei tosin sanonut kokonaismäärää,kun laski vain ne jotka ehtii punktioon.
Kiva että sulla pistäminen helpompaa kun ei piikkikammoa 😊
Suuri kiitos tsempeistä 😊

Ja tsemppiä myös sinne 🩷

Täällä kanssa Tilkan asiakas, huomenna olisi punktio! Itse toimenpide ei toistaiseksi suuremmin jännitä (yöllä varmaan sit kun pitöis nukkua...). Olikaan ei ole mitenkään tukala, jotain tuntemuksia vain, mutta rakkuloitakaan ei ole montaa 3-4 sopivan kokoista. Arvon tässä just jaksanko herätä syömään aamupalaa tuntia ennen kuin muuten pitäisi herätä😁

@LunarShade voi olla! Olin aikalailla ekojen joukossa menossa keräykseen mut en muista monesko. Ja torstaina ollaan oltu kans samalla liukuhihnalla 😄

@Kaihonkukka eväitä ei kannata unohtaa ☺️ siitä oli hoitajatkin tarkkoja et jotain pitää syödä punktion jälkeen. Aamupala teki kyllä tiukkaa kun oli sen verran täpinä päällä 🥹 tsemppiä punktioon! ❤️

Jos hoitoja täytyy jatkaa niin pitääkin kysäistä tosta gonapeptylistä. Mä kävin tänään ostamassa testin, mut en tiedä koska uskallan tehdä..

Oli kyllä tosi kiva että Gonapeptylin saa, vaikka Tilkassa ovatkin sitä mieltä että näyttö vähän hataraa. Mulle siirrettiin viime kierrossa 6pv blasto ja pelkkää negaa oli testeissä. Niin ihan vaan jo vaikka plasebo-efektin vuoksi haluan tuon piikin, kun muuten on ihan toivoton olo että miksi tämä seuraavakaan siirto toisi positiivisen tuloksen 🫣😅

Ootteko muut ite pistäny kaikki lääkkeet? Täällä ollaan niin piikki kammosia että mies hoitanut meillä pistelyt kokonaan ja lisäks viel emla geeli ollut käytössä. Ei tunnu pistokset yhtään niin pahalta 😊
Nyt ootellaan perjantain punktioo jännityksel ja sen tuloksia.
Tsemppii kaikille piinailijoille ja pistelijöille 🩷

Insseissä mies pisti 2 ekaa piikkiä ja minä pidin silmiä kiinni, mutta jälkimmäinen tuntui jotenkin inhottavalta ja halusin pystyä itse siihen joten aloin itse pistää.
Olen kyllä varsin neulakammoinen ja melkoisen ylpeä itsestäni tällä hetkellä. Tänään en edes ottanut miestä tueksi menopurin ja fyremadelin pistämiseen vaan selvisin ihan yksin 😁

@Haaveissa Mä pistin myös itse lääkkeet, tuntui vielä pahemmalta ajatus, että joku toinen, joka ei myöskään ole koskaan pistänyt ja on epävarma siitä, pistäisi. Mies osallistui sitten muuten, esim valmistelemalla neuloja ja siivoamalla käytetyt piikit :)

@Kaihonkukka paljon tsemppiä punktioon ja siitä palaitumiseen!❤️ samoin @MTTK, muistelen, että sulla on kans tänään punktio!

@ritukookoo Olin liukuhihnan viimeinen sekä maanantaina että torstaina. Maanantaina meitä oli sen verran monta, että pääsin jännittään yli 3 tuntia, kun odottelin omaa vuoroani😅 yhden toimenpidehuoneeseen menijän kanssa vaihdettiin rohkaisevia katseita, kun odottelin omaan loossiin päässyä. Ehkä se olit sä!

Ajattelin testata joko huomenna tai lauantaina.
En malta odottaa pidempään, vaikka nega sieltä varmaan tuleekin tässä vaiheessa, oli tilanne mikä hyvänsä. Eilen alkoi yllättäen vihlaisut alavatsalla, ihan kuin sukkapuikolla olisi tökitty kohtua. Ehkä tääkin on vielä punktion jälkeisiä kipuja, mutta varovaisen optimistisena olen, kun kaverilla kuulemma oli samanlaista alkuraskaudessa. :)

Kiitos punktiotsempeistä! Jouduttiin odottamaan yli kaksi tuntia, mikä oli vähän boring, mutta menihän se. Itse punktiossa lääkkeet humahtivat ei niin mukavasti päähän, oli pakko pitää silmiä kiinni, kun heilutti niin paljon. Muistin että puudutus olisi tuntunut, mutta se ei tuntunut miltään, neulan työntö tuntui hetken ikävästi. Toinen puoli oli helppo, mutta toinen endon takia hankala ja piti pistää kohdun seinän läpi ja se puoli sitten sattuikin ja sain kolmesti lääkettä. Jälkeenpäin ei sattunut käytännössä yhtään, katsotaan alkaako tulla kipuja. Rakkuloista punktoitiin pienetkin ja munasoluja oli 5, kuten viimeksikin, kypsien määrän saa tietää huomenna ja vissiin vasta viikon päästä alkioiden määrän lääkärin soittaessa. Tuoresiirtoon ei päästä.

Täällä meni kans aamuinen punktio hyvin. Mua jännitti vähemmän kuin aluks ajattelin, hoitohenkiökunta oli niin kilttiä ja rentoa että se autto paljon. Yllättävän kivuliasta oli kuitenkin muutamassakin vaiheessa vaikka lääkettä annettiinkin kolmisen kertaa. Kyllä se silti kirpaisi. Mutta jälkikäteen ollu ihan voittajafiilis ja nyt vaan nesteitä ja lepoa 😊 munasoluja saatiin 13. Ja tuoresiirtoon ei päästä kun hyperin riski nyt iso.

Tsemppiä @MTTK ja @Kaihonkukka punktiosta toipumiseen ja alkuotietojen odotteluun. Se on aina myös osaltansa tosi piinaava vaihe, ainakin mulle itselle. Nyt vaan paljon nesteitä ja lepoa molemmille sinne ❤️

@LunarShade kyllähän toi munkin korvaan ihan positiiviselta kuulostaa :). Täällä en oikein osaa itsekään päättää testaisinko huomenna, ylihuomenna vai yrittäisikö ottaa viikonlopun ajattelematta näitä (no ei tule onnistumaan kuitenkaan).
Täällä oon ollut tuntevina pieniä juilintoja vatsassa ja ehkä hetkittäin tuntunut olo etovalta. Mutta tiedostan vallan hyvin että varsinkin tuo etova oli voi olla ihan täysin oman mielen tuotetta.

Ja ihan jokainen neulakammoinen saa olla kyklä itsestään ylpeä, ja oon mäkin vähän itsestäni kun näitä lääkkeitä ”jatkuvasti pistelen” - vaikkei neulakammoa olekaan. Eli todellakin @Betta kaikki tunnustus sulle ja hieno suoritus eilen noiden kahden piikin kanssa

Hei onpa kiva kuulla, että punktioista on selvitty ja toipuminen on käynnissä! Sen jälkeen saa kyllä todellakin olla voittajafiilis💪 toivottavasti huomenna tulee iloisia uutisia kypsistä ja hedelmöittyneistä munasoluista 🤞🌈

Vitsi, toivotaan @Pumpulipilvi, että nää tuntemukset enteilisi positiivisia uutisia molemmille :) On tää kyllä mainio foorumi, paljon kivempi piinailla yhdessä täällä kuin yksin. Ootteko muuten mistä ostaneet testit? Tilasin viikko sitten Raskauskeijulta läjän, eikä ole vieläkään paketti tullut. 👀

Hmmh mä menin töistä tultuani äsken implusiivisesti tekeen testin, ja negaa näytti. Nyt vaan mietin että hätiköinkö, kun alkionsiirto oli viime torstaina vai pitäisikö sen kuitenkin jo näkyä ja miksi en odottanut edes aamuvirtsaan jnejne. Alavatsassa on kyllä ollut tuntemuksia mutta ainakaan menkoista ei ole tietoakaan - en tosin edes tiedä koska niitä kannattaa odotella kaikkien hormonien jälkeen?

Takaisin