IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tarvinnut onneksi kauaa jännitellä, 9 kypsää munasolua, joista 8 hedelmöittyi 🥳 nyt sitten jännitellään, moniko näistä kestää viikonlopun pakastukseen... Tuntuu ihan absurdilta jo tämäkin😍 takana on melkein 6 vuotta ilman minkäänlaista värähdystäkään testissä.
Huippua! 🥰 ihana kuulla, nauti tästä hetkestä koska näistä onnistumisen tunteista ei liiakseen saa hedelmöityshoidoissa nauttia! 🙏
Meillä oli 2 normaalisti hedelmöittynyttä 11:sta munasolusta. Haluaisin tietää mikä meni pieleen niin monen munasolun kohdalla, vai eikö hyvälaatuisia siittiöitä ollut sitten tarpeeksi - toisaalta eikai sillä ole tässä kohtaa väliä. Koitan pysyä optimistisena ja muistaa että yksikin hyvä alkio riittää ja unohtaa kaikki todennäköisyyslaskelmat. Torstaina sitten toinen näistä siirretään.

Meillä toivon mukaan ensi viikolla PAS. Aloitin Letrot viime viikolla ja tämän viikon perjantaina ultra. Tämä on tätä kahden viikon sprintissä eläminen.
Miten olette töissä onnistuneet yhdistämään lääkärinkäynnit? Oletteko avanneet teidän tilannetta esim. esihenkilölle tai työkavereille?
Teen töitä kotoa etänä niin voi helposti aikatauluttaa lääkärikäynnit.

Ei tarvinnut onneksi kauaa jännitellä, 9 kypsää munasolua, joista 8 hedelmöittyi 🥳 nyt sitten jännitellään, moniko näistä kestää viikonlopun pakastukseen... Tuntuu ihan absurdilta jo tämäkin😍 takana on melkein 6 vuotta ilman minkäänlaista värähdystäkään testissä.
Hienoa! Ihana kuulla! <3

Huippua! 🥰 ihana kuulla, nauti tästä hetkestä koska näistä onnistumisen tunteista ei liiakseen saa hedelmöityshoidoissa nauttia! 🙏
Meillä oli 2 normaalisti hedelmöittynyttä 11:sta munasolusta. Haluaisin tietää mikä meni pieleen niin monen munasolun kohdalla, vai eikö hyvälaatuisia siittiöitä ollut sitten tarpeeksi - toisaalta eikai sillä ole tässä kohtaa väliä. Koitan pysyä optimistisena ja muistaa että yksikin hyvä alkio riittää ja unohtaa kaikki todennäköisyyslaskelmat. Torstaina sitten toinen näistä siirretään.
Niinpä, kyllä tässä sen verran pettymyksiä on tullut, että kiva vaihteeksi iloitakin jostain💙

Toivottavasti osaavat huomenna valottaa, mikä voisi olla syynä. Mutta sehän on juuri näin, ei onnistumiseen tarvitse kuin yhden alkion :) tsemppiä huomiseen tuoresiirtoon ja piinailuun🤞

Meillä toivon mukaan ensi viikolla PAS. Aloitin Letrot viime viikolla ja tämän viikon perjantaina ultra. Tämä on tätä kahden viikon sprintissä eläminen.
Miten olette töissä onnistuneet yhdistämään lääkärinkäynnit? Oletteko avanneet teidän tilannetta esim. esihenkilölle tai työkavereille?
Niinpä, tuntuu, että elää jossain IVF-kuplassa😅 esihenkilöille kertominen helpotti paljon, he ovat niin hyviä tyyppejä, että käskivät ottaa tähän niin paljon aikaa kun tarvis. Teen myös etätöitä nyt paljon, niin on helpompi sumplia menoja. Onneksi ei ole tarvinnut olla paljoa töistä poissa.

Toivottavasti pääsette ensi viikolla PASsiin! 🤞 Tuntuu, että monella on tärpännyt nimenomaan PAS-alkiolla. Minkälaisia tukilääkkeitä teille on muuten määrätty siirron jälkeiseen aikaan/kiinnittymiseen? Täällä Cyclogest siirrosta raskaustestiin asti.

Itsellä onneksi työ, jossa lääkärikäynti voi olla kalenterissa ns palaveri muiden joukossa.

Ensimmäisten hoitojen kohdalla kerroin lähimmille työkavereille ja esihenkilölle, koska olin niin rikki että olisivat muuten ihmetelleet, mutta viimeisimmän kierroksen kohdalla enää mies ja pari lähintä ystävää tietää, sillä en ole halunnut kertoa enää ”kuulumisia” niille jotka tilannetta eivät ymmärrä.

Onneksi tosiaan oma tilanne mahdollistaa tämän eikä tarvitse kummemmin salailla tai keksi menoja 😆

Heippa! Vaikea valita, mihin näistä kaikista ketjuista kirjoittelisi, mutta täällä ainakin vaikuttaisi olevan aktiivinen piinailijajoukko!

Meikällä menossa elämäni toinen ivf-kierros, ekassa neljäs ja samalla vika alkionsiirto toi esikoisen! Aiempi oli lyhyellä kaavalla reilu kaksi vuotta sitten ja nyt on pitkä kaava käytössä. AMH on välissä laskenut (0,5 nyt), lisähaasteena esim. endoa. Nyt on viikko pistetelty isoa annosta (375) Menopuria Synarelan kaverina ja perjantaina olisi ultra. Jännittää kyllä kovin, että kasvaako siellä mitään. Odotukset eivät ole liian korkeat, kun lääkäri taisi kirjata niitä antraalifolleja 2+2, ei kai niitä voi mistään lisääkään tulla? Tänään alkoi tulla kuitenkin jo vähän tuntemuksia vatsassa.

Olen hoidossa Tilkassa, onko jollain sinne jotain vinkkejä? Kannattaako esim. yrittää vaatia jotain tukilääkkeitä tai kiinnittymispiikkejä tms? Tai onko vaatimuksista mitään iloa... Onnistuneessa siirrossa mulla oli käytössä isot keltarauhastuet eli 3 x luget ja 4 x terolut, nyt näkyi hoitokaavioon merkattuna vain cyklot (näitä en ole ennen käyttänyt).

@LunarShade Tosi hyvä kannustus ja rohkaisu esihenkilöltäsi 🤗 pitäsi itsekin rohkaistua ja kertoa, mikä tilanne 😅 Miten siellä menee punktion jälkeen? :)

Kiitos - toivotaan parasta! Mulla toimii letrot tosi hyvin niin toivotaan, että ei tule yllätyksiä 🤞 Meillä oli Lugesteron IUI-hoidoissa, tuoresiirrossa määrättiin Cyclogest testipäivää asti ja Gonapeptyl alkion ollessa 6 vuorokauden ikäinen. Huomenna selviää mennäänkö samalla linjalla.

@Sanella86 Toi on hyvä, että kerroit, niin olivat sitten ymmärtäväisiä.

Tuoresiirrosta kerroimme meidän vanhemmille ja lähimmille ystäville, kun oltiin niin innoissaan :D PASista nyt sovittiin, että pidetään asia vain meidän kesken :D

Ehkä mäkin siirryn tähän ketjuun, kun nyt ivf hoidot vasta alkavat. Tänään pitäisi aloittaa Menopur pistokset maksimiannoksella. Jotenkin epätodellista, että nyt sitä mennään! Pelottaa ettei hoito tehoa ollenkaan, mutta pitää yrittää pitää nyt pää kylmänä eikä pelätä etukäteen 😶‍🌫️

Moikka! Liityn myös tänne ketjuun, meillä odotellaan ensimmäisen ivf hoidon alkamista, lupa ilmoittautua hoitoon joulukuussa ja juuri sain luvan yrittää ilmoittatua jo marraskuun puollella, kun kuukautisten pitäisi alkaa ihan siinä marras/joulukuun vaihteessa. Toivotaan, ettei siinä kohtaa ole niin paljon jonoa, että meidän hoito siirtyisi tuon ja joulutauon vuoksi vasta tammikuun lopulle... Meillä tausta sellainen, että vuonna -21 rv 10 kesken mennyt raskaus (raskauduin 8kk yrittämisen jälkeen) ja tuon jälkeen ei ole mitään merkkejä raskaudesta ollut.. ehkä tuurilla muutama kemiallinen näiden vuosien aikana, mutta ei selkeää plussaa yhteenkään testiin.. inseminaatioita on tehty 2 ja nyt pidetty yli vuosi taukoa hoidoista kunnes kesätauon jälkeen päästiin ivf jonoon. Mua jännittää ihan hirveästi nuo pistämiset, niiden tuomat sivuvaikutukset ja sitten se punktio, sitä jännitän jo nyt niin paljon että pelkkä ajatuskin alkaa melkein pyörryttämään :D miten te muut olette kokeneet nuo pistämiset ja punktiot, onko ollut kovin kivuliasta?

Tsemppiä kaikille hoitoihin!

Täällä on voitu punktion jälkeen hyvin, kiitos @Milpa2018 ! Vatsan juilinta rauhoittui parin päivän jälkeen onneksi. Tiistaina oli vielä sellainen fiilis, ettei tee yhtään mieli mennä tuoresiirtoon. Tänään ei ollut enää mitään ja nyt tuoresiirto takana! Meille siirrettiin kolmepäiväinen alkio. Muut pyritään viljelemään 5-6 päiväisiksi, joten viikonloppuun saa jännätä pakastuksen tilannetta. Toistaiseksi kaikki vielä kyydissä mukana...

Kysyin tänään muuten samalla @Kaihonkukka tuota Gonapeptyliä kiinnittymisen tueksi Tilkasta. Olisivat reseptin kirjoittaneet, jos olisin välttämättä halunnut, mutta olivat sitä mieltä, ettei hyödystä ole juurikaan näyttöä, joten tässä vaiheessa, kun ei ole todettu vielä ongelmia kiinnittymisessä, piikki olisi turhaa rahanmenoa ja pistämisen vaivaa. Jännä, että on näin erilaisia toimintatapoja eri paikoissa🤔 Elikkäs täällä mennään toistaiseksi pelkällä Cyclogestillä. Pirun sotkevaa tavaraa muuten, pakko laittaa pikkuhousunsuoja kaveriksi. Jos on jotain poppaskonsteja tarjolla tähän sotkuun, otan mielelläni vastaan 😅

Tsemppiä ja onnea matkaan hoitojen kanssa @Betta ja @vauvakuume2025! Muakin jännitti pistäminen ja punktio, mutta eivät olleet ollenkaan niin pahoja, mitä olin kuvitellut :) pistämisessä pahin oli ensimmäinen piikki, tuntui absurdilta tökätä se neula omaan vatsaan. Muut menikin helpommin, kun huomasin, että eihän tämä tunnukaan juuri miltään, korkeintaan aivan pienesti nipisti välillä. Se piikki kannattaa laittaa mahdollisimman nopeasti, eikä jäädä fiilistelemään neulan kokoa tai kynnys pistää kasvaa. En tiedä, oliko psykologista vaikutusta, mutta mitä tukevampi pihtiote vatsamakkarasta oli, sitä vähemmän myös pistäminen tuntui miltään. Ja kannattaa ainakin alkuun varata myös tuoli ja juotavaa lähelle, jos jännitys purkautuu verenpaineen laskuna tms :)

Punktiossakin lopulta pahinta oli jännittäminen etukäteen. Itse toimenpide oli nopea ja siinä sai kipulääkettä suoraan suoneen aina kun vähän rypisti kulmia. Itselläni se ei sattunut tai tuntunut juuri lainkaan. Menkkamaista jomotusta oli puudutuksen aikana ja parin hankalassa paikassa olevan munasolun kohdalla, mutta ei mitään sellaista kipua, mitä ei normaalistikin kuukausittain menkkojen aikana kokisi ja pieniinkin tuntemuksiin sai heti lisää kipulääkettä, joka vei nekin tuntemukset mennessään. Mutta nämä on tietysti yksilöllisiä kokemuksia :)

Mulla siis myös ensimmäinen hoitokierros meneillään, maanantaina oli punktio ja nyt piinaillaan sitten pari viikkoa, tuottiko tämänpäiväinen siirto tulosta. 🌈

Ehkä mäkin siirryn tähän ketjuun, kun nyt ivf hoidot vasta alkavat. Tänään pitäisi aloittaa Menopur pistokset maksimiannoksella. Jotenkin epätodellista, että nyt sitä mennään! Pelottaa ettei hoito tehoa ollenkaan, mutta pitää yrittää pitää nyt pää kylmänä eikä pelätä etukäteen 😶‍🌫️
Mikä annostus sulla on? Mulla just nyt 375 yksikköä ja jossain kirjauksessa luki että on maksimiannos. Mietin että kynästä kuitenkin lähtis yli 400 yksikköä😁

Mulla huomenna ultra, jossa saan kuulla, onko mitään kerättävää ja milloin keräys olisi. Oletan että heti alkuviikosta. Eilen alkoi juilia vähän mahassa ja tänään kipeytyi vasen nivunen, jonka muistan ekasta ivf:sitäkin. En tiedä, mihin liittyy, koska vasemmalla ei silloin ollut yhtään follia.

Ja kiitti @LunarShade kun kysyit! Eli ainakin periaatteessa mahdollista saada. Enemmän kiinnostaa vanhempi keltarauhastuki, kysyn siitäkin. Mulla itseasiassa viel reseptiä voimassa vajaan kahden vuoden takaisista tukilääkkeistä, niillä pääsee halutessaan alkuun...

@Betta Tervetuloa! Ja hei, päivä kerrallaan! Olette päässyt tähän asti. Kaikki tunteet ovat tervetulleita. Se on epätodellinen fiilis - nyt ootte askel lähempänä, että saatte teidän pienokaisen 🥺 💛 Tsemppiä!!

Mikä annostus sulla on? Mulla just nyt 375 yksikköä ja jossain kirjauksessa luki että on maksimiannos. Mietin että kynästä kuitenkin lähtis yli 400 yksikköä😁

Mulla huomenna ultra, jossa saan kuulla, onko mitään kerättävää ja milloin keräys olisi. Oletan että heti alkuviikosta. Eilen alkoi juilia vähän mahassa ja tänään kipeytyi vasen nivunen, jonka muistan ekasta ivf:sitäkin. En tiedä, mihin liittyy, koska vasemmalla ei silloin ollut yhtään follia.

Mun annos on 400 🙂 Eli 3 kpl 1200iu kynää kuluu 9 päivässä 🫠
Lääkäri sanoi, että lähdetään maksimiannoksella, kun munasarjareservi näytti heikentyneen (lähtötilanne 3+8 ja amh 0,71). Toivottavasti tulee vastetta tolla annoksella!
Tsemppiä sulle @Kaihonkukka ultraan, toivottavasti hyviä uutisia tulossa! Mun ultra on ensi viikon perjantaina.

Pistäminen sujuu ok ja onkin tutta jo insseistä. Jarrupiikki näytti tuplasti isommalta, se vähä hirvittää, mutta onneksi ei vielä sitä tarvi (ja onneksi on kertynyt vähän stressivatsaa mihin upottaa piikki) 😅

Ultrassa käyty ja aika plääh fiilis, vaikka ei mitään totaalihuonoa vaan ihan ok. Sama lääkäri kertoi viimeksikin vähän huonoja uutisia, joten hänen jotenkin nyt kulminoituu, että on "pahanilmanlintu". Tiedän, että huonolla AMH:lla ei kannata toivoa liikoja, joten löytynyt munarakkulamäärä 3-4 oli oletettavakin. Yllätys oli että olivat kuulemma kasvaneet aika hitaasti, joten maanantaille otettiin uusi ultra-aika, jonka perusteella sitten punktio on ke tai pe. Eli jo 9 päivää mennyt Menopuria ja matka vaan jatkuu. Synarelaa mennyt jo yli kuukausi.

Ei ole todennäköisyydet tässä meidän puolella, kun faktoja miettii... Onneksi ei myöskään lähes mitään kunnon sivuoireita, joten sen kun katsotaan, mitä tulemaan pitää ja yritetään pitää pääkoppa kasassa. Myös kohtuun oli ilmestynyt nestettä ja jos se on siellä vielä punktiossakin niin ei voi tehdä tuoresiirtoa. Kumpa tästä pääsisi edes yhteen siirtoon niin ei olisi mennyt kierros ja sen vaivat hukkaan. On tää varsinkin aikataulullisesti aikamoista säätöä, maanantainakin luvassa töihin tunniksi meno ja sitten suhailu takaisin Helsinkiin ja ultraan ja sit taas tukka putkella takaisin töihin. Nyt just oon virkavapaalla, vaikka melkein olisin ehtinyt suhata takaisin töihin tunniksi. Oon siis ope ja työajat eivät jousta...

Ultrassa käyty tänään ja pettynyt fiilis.. Tämän kierron PAS joudutaan perua, kun kohdusta löytyi kirkastuma, mitä ajatteli että on joko polyyppi tai verihyytymä ja lääkäri myös epäili, että olen jo ovuloinut kun munasarjoissa näkyi 20mm follikkeeli (?) hän ei itse ollut varma oliko folliikkeli vai ei :Upside Down Face: Hän ei halunnut tehdä PASia turhaan, jos siellä on hyytymää tai polyyppia. Tein ovistestin ja näytti negaa. Odotin kovasti ensimmäistä PASia mutta tiedän, että IVF-hoidoissa tulee pettymyksiä ja tämä oli yksi niistä.

Takaisin