IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ymmärrän täysin nuo tummat pilvet ❤️ ja samoin sen kun haluaa ja tahtoo tietysti pitää siitä toivosta kiinni. Toivottavasti menkat pysyisivät vielä poissa! Teillä on varmaan myös ainakin virallisena ohjeena jatkaa tukilääkkeitä vaikka vuoto alkaisikin?
ja Voimia vielä tähän päivään - ristiäiset, muiden raskaudet ja monet monet asiat voi tuntua niin raskailta, kun toivoisi niin kovin pääsevänsä kokemaan saman. Vaikka samalla onkin iloinen toisten puolesta.
Miten voit? (Mun ajatuksena on siis että luet näitä ehkä sitten illemmalla juhlien jälkeen.)

@Haaveissa paljon tsemppiä punktiosta toipumiseen. Teillä on tullut sieltä hieno saalis munasoluja ja hedelmöittyneitä alkioita! Tuo nestemäärä kuulostaa tutulta, ja muistaakseni mulle on silloin ekojen ounktioiden yhteydessä suositeltu about samanlaista määrää :) pidän täällä myös sormet ristissä, että mahdollisimman moni jaksaa blastoksi! On vissiin niin että teille ei ole ajateltu tuoresiirtoa tähän perään, vaan kaikki menee pakkaseen?
Kiitti 😊
Joo,ei oo tuoresiirtoa kun meillä tarkotus tehdä alkiodiagnostiikka. Eli jos kaikki nyt menisi hyvin,niin ilmeiseshi aikaisintaan tammikuussa voisi olla siirto.

Onko teillä muilla ollut punktion jälkeen lämpöilyä? Sen tiedänkin et jos nousee 38,niin pitää soittaa lääkäriin. Mulla nousi nyt iltapäivästä pieni lämpö, 37,2. Normaalisti mun lämpö on 36,6.

Kiitos tsempeistä kaikille ❤️❤️
@Pumpulipilvi ja kiitos kysymästä ❤️ hyvin voin kyllä, menikin ihan mukavasti ja huomasin että joku tunneblokki meni päälle ristiäisissä, eikä oma tilanne käynyt oikeastaan juuri mielessäkään. Hyvä niin. Ja hurjalta näytti seurata vanhempien menoja kun juoksivat siellä pikkuvieraiden perässä pää kolmantena jalkana 😂🤭

Nyt vuotoa ei ole tullut enää yhtään. Koitan keksiä nyt vaan kaikkea muuta tekemistä keskiviikkoon asti, jotta saisi ajatuksia muualle 🥹

@Haaveissa hienoa että punktio meni paremmin ja vitsi mikä määrä hedelmöittyneitä! 🤩 mä en yhtään muista että juomisesta olis sanottu mitään. Tosin oli varmaan aika tiloissa koko kokemuksen jälkeen 😅

@LunarShade oireet heittelee, toivottavasti saat muuta ajateltavaa ettei ylianalysointi ota valtaa (helppoa kuin mikä) ja onneks keskiviikkoon on enää suht lyhyt aika ❤️

Onnea plussista ja hyvistä munismääristä! 🥳

Täällä uä takana ja vähän kehnoja uutisia. Vain 4 munasolua kasvanut vaikka lähtötilanteessa afc oli 11. Ei lääkäri tuota määrää kommentoinut kuitenkaan. Tiistaina sitten punktio.
Pitää yrittää muistaa, että yksikin voi riittää..
Melko napakasti jo nipistelee vatsaa vähäisestä munismäärästä huolimatta. Käveleminen, pienet tärähdykset ja kiertoliikkeet tuntuu ikävältä, lähinnä vasemmalla, jossa enemmistö kasvamassa.
Punktio jännittää. Ainakin on toivottavasti nopeasti ohi, kun ei ole niin paljon tyhjennettävää 😅

@Kaihonkukka harmi kuulla että ultrassa ei tullut parhaita mahdollisia uutisia. Neljä folliakin on ihan ok määrä, ainahan siellä voi olla jotain pieniä vielä , joista lääkäri ei maininnut, mutta jotka ehtisivät vielä mukaan. Ja vaikka se kliseiseltä kuulostaa niin ensimmäinen kierros on opettelua. Mulla esim saatiin tokalla kierroksella vähän enemmän munasoluja kun vaihdettiin Flare stimulaatioon.

Tsemppiä punktioon jo tässä vaiheessa. En mä sitä mukavaksi kuvaisi, mutta lääkkeet on itsellä ainakin aina toimineet hyvin ja niitä saa aina lisää jos pyytää ❤️

@ritukookoo ihana kuulla että voit hyvin ja juhlat meni hyvin, ja ajatukset pysyi muualla. Nyt vaan paljon mukavaa tekemistä ennen keskiviikkoa 😊

@Kaihonkukka harmi kuulla että ultrassa ei tullut parhaita mahdollisia uutisia. Neljä folliakin on ihan ok määrä, ainahan siellä voi olla jotain pieniä vielä , joista lääkäri ei maininnut, mutta jotka ehtisivät vielä mukaan. Ja vaikka se kliseiseltä kuulostaa niin ensimmäinen kierros on opettelua. Mulla esim saatiin tokalla kierroksella vähän enemmän munasoluja kun vaihdettiin Flare stimulaatioon.

Tsemppiä punktioon jo tässä vaiheessa. En mä sitä mukavaksi kuvaisi, mutta lääkkeet on itsellä ainakin aina toimineet hyvin ja niitä saa aina lisää jos pyytää ❤️

@ritukookoo ihana kuulla että voit hyvin ja juhlat meni hyvin, ja ajatukset pysyi muualla. Nyt vaan paljon mukavaa tekemistä ennen keskiviikkoa 😊
Ja tägäsin tähän ihan väärin näköjään kun @Betta koskien oli tuo alku🙈 taisit kuitenkin saada kiinni että sulle kirjoitin.

Täällä pp10 ja taas tuntuu vähän menkkakipumaisia tuntemuksia. Oikeastaan alkoivat samalla hetkellä, kun miehelleni totesin että turvotus/rintojen kipu/muut fyysiset tuntemukset on olleet lähes tipotiessään 😅 henkisiä tuntemuksia onkin ollut sitten koko rahan edestä. Oon itkenyt useana päivänä useita kertoja (mm.S-marketin pupumainos on ehdoton no go) ja tuntuu että jos en itke, oon kiukkuinen tai kolmantena vaihtoehtona mikään ei tunnu miltään. Kivat vaihtoehdot 🫠 henkinen valmistautuminen keskiviikkoon ja negatulokseen jatkuu. Tietäisipä vain jo edes sen, mitä sitten tapahtuu jos testi on nega.

Mites muilla on sujunut? 🩷

Täällä tänään havaittu myös pientä vuotoa 🥺 ja sellainen olo koko ajan, että kohta alkaa menkat. Viikon päästä pe olisi R-testi.
Onneksi sillä lailla ”vahva” olo, että ei ainakaan vielä ole seinät kaatuneet päälle.
Voi ei, toivottavasti ei olisi menkoista johtuvaa 🙏 se on tosi turhauttavaa että samat oireet voi kertoa raskaudesta _ja_ raskaudettomuudesta.. hyvä kuitenkin että henkisesti olo on ookoo.🙏

Oliko niin että alkio kiinnittyy pari päivää alkionsiirron jälkeen? Vai voiko siinä mennä useampikin päivä?

@MTTK voi ei 😄🩷 tää melkein joulunaika on hankala kun on kauheasti kaikkia liikkiksiä mainoksia.🥹 nää tunteenpurkaukset kotona on ookoo mut vitsi kun työpäivät tuppaa olemaan aika hankalat, saispa sinne jonkin off-asetuksen päälle.

Ah siis tuo, että oireet voi johtua raskaudesta, tukilääkkeistä tai tai osaksi olla ihan vaan oman mielen tuotetta on kyllä niin epäreilua. Ihan ku tässä ei muuten olisi tarpeeksi vuoristorataa tässä kaikessa.

Ja jos siirtoa ennen on punktio tai muuten vaikka osin lääkkeellinen kierto niin osa oireista voi varmasti tulla sieltäkin, ja sitten niiden poisjääminen tai jatkuminen ei sekään kerro mitään siitä onko raskautunut vai ei 🙈

@MTTK @ritukookoo Tuli ihan sellainen olo että pitäisi nähdä tuo pupumainos, nyyhkisin täällä kuitenkin myös kun oon muutenkin niin herkkis

@Birdcherry85 toivotaan että olisi jostain muusta ja menkat pysyisi poissa. Ihanaa tietysti että itsestä tuntuu kuitenkin siltä että jaksaa

@ritukookoo kiinnittyminen alkaa mun ymmärtäökseni yleensä kuudentena päivänä (mm siksi gonapeptyl ohjeistetaan yleensä pistämään 6. päivän aamuna. Eli riippuu vähän alkion iästä. Vaihteluväli tässäkin on tietty suurta ja taitaa olla jotain 6-12 päivänä ainakin joidenkin lähteiden mukaan. Alkiot voi kehittyä niin eri vauhtia!

Täällä tänään siis pp9. Menkkajuilintoja tuntuu kun pysähtyy tunnustelemaan ja kuvittelen ajoittaista hieman etovaa oloa. Aamulla lähti ihan lapasesta ja tein kolme eri testiä 🙈😂 digi näytti ihan oikein 1-2, mutta en tiedä oliko viivat tummuneet juurikaan. Toisaalta rakko meinasi räjähtää jo neljältä yöllä, kun join taas illalla niin paljon, että sekin varmasti vaikuttaa. Ens yönä aion käydä vessassa jos siltä tuntuu😂 ja yritän ehkä olla testaamatta. On jotenki tosi vaikeeta rentoutua ja ajatella muuta, tavallaan torstaihin tuntuu olevan ikuisuus.

Muokattu viimeksi:
@Haaveissa helpottiko lämpöily? Tulehduksen vaarasta (ja siihen liittyvästä kuumeilusta) varoiteltiin punktion jälkeen ainakin :/ mutta nyt on kyllä niin paljon kaikkea flunssakin liikkeellä. Ja tuntuu, että ne taudit iskee päälle aina, kun stressi vähän laukeaa (yleensä lomalla...).

@Betta paljon tsemppiä huomiseen punktioon❤️ Ei se määrä vaan laatu, neljä on jo ihan hyvä määrä etenkin jos kaikissa on kypsä munasolu :)

Mites sujuu muilla piinailijoilla? Pakko arvostaa tuota 3 testiä @Pumpulipilvi 🤣 Kiva kun päivittelette tänne fiiliksiä❤️ Meillä on ollut ihan horroria töissä, enkä oo jaksanut oikein kirjoitella. Kaiken kukkuraksi eilen alkoi pahoinvointi ja aikaa on palanut erilaisten sirkustemppujen tekemiseen olon helpottamiseksi. Olo on kuin laivalla kovassa aallokossa tai suhteellisen pahassa krapulassa.🤢

Miten @Haaveissa voi?

Miten @Betta punktio meni?

@ritukookoo @LunarShade tsemppiä huomiseen testipäivään. Tehdäänkö tilkassa kotitesti (onko siihen ohjeita mikä) vai voiko olla myös verikoe? Julkisen hoitopolku ei oo kyllä mulle yhtään tuttu.

@LunarShade pahoinvointi kuulostaa ikävältä, mutta kyllä mulle tulee niistä ajatus, että siellä hormonipitoisuudet nousee.

Täällä viivat haaleni tänään aamulla, vaikka kyllä ne eilen oli vahvemmat kuin aiemmin, ollaan niitä täällä pitkään tuijotettu, oma usko on nyt loppu ja toivoakaan on vaikea kaivaa mistään. Kemiallinen varmasti siis tämäkin 💔 mun pitäisi torstaina mennä verikokeeseen, mutta just nyt sekin tuntuu niin turhalta. V*tuttaa aivan sikana ja mietin vaan, että miksi tässä kävi taas näin.

@Pumpulipilvi voi ei, olen todella pahoillani💔 varmistustesti kannattaa kyllä tehdä vielä, onhan noissa testeissäkin eroja ja virtsan vahvuudessa. Todella isoja tunteita joudutte siellä jo läpikäymään lämmin halaus teille sinne😞❤️

Ja kiitos tsempistä, pahoinvointi hävisi tänään ja tilalle on tullut aivan järkyttävät menkkakivut. Vuotoa ei vielä näkyvissä, katsellaan... Hmm, en tiedä onko joka paikassa sama, mutta ainakin meidän tapauksessa tehdään vain kotitesti ja ilmoitetaan sen tulos.

@Pumpulipilvi ❤️❤️ tää on toivon ja toivottomuuden ristiaallokkoa kyllä kokoajan, voimia sinne kaikkien tunteiden läpikäymiseen 🥺 mut kuten tuossa @LunarShade sanoikin niin varmistustesti on kuitenkin varmasti hyvä tehdä 🙏 ja meillä on kans vaan kotitesti jonka tulos ilmoitetaan.

Mulla on ollut tosi pientä tiputteluvuotoa jokunen päivä, tänään iltapäivällä tein taas clearbluen testin ja tulos oli ei raskaana, oli joku herkkä jonka pitäisi tunnistaa 6 pv ennen menkkoja jne. Ei oo siispä huomiselle enää toivonrippeitä kyllä täälläkään. Kyseltiin jo miehen työmatkojen takia mahdollista jatkosuunnitelmaa, niin meillä saattaa seuraava hoitokierros alkaa vasta helmikuussa. Miehellä on vielä siittiöitä pakkasessa 1 olki mutta mulla varmaan taas 9 vk hormoniralli edessä. Ei jotenkaan jaksa tuntua tämä tällä hetkellä edes miltään.

Ääh tylsiä kuulumisia täällä tähän aamuun, tsemppiä kaikille!❤️ Lapsettomuus on kyllä niin pirun raastavaa.

Meille oli ilmestynyt nyt Omapolkuun tieto soluista, yksi blasto oli päässyt pakkaseen saakka. Se olikin aika odotettava tulos, kun hedelmöittyneitä munasoluja oli kaksi. Ihan kiva siis että pääsee yhteen siirtoon, ettei ihan harakoille mennyt viikkojen hoidot. Toki sitten jos ja kun siirto ei tuoda tulosta niin menihän se silti vähän harakoille, mutta ymmärtänette eron😁 Pisaraakaan ei ole tullut punktion jälkeen vuotoa, joten tässä sitä seuraavaksi ihmetellään, että eikö pitäisi jo alkaa...

Mietin tässä myös, että nyt kun alkioita on vain yksi niin pitäisikö hakea vähän yksityiseltäkin mielipidettä passiin? Esim. suosivatko samaa kuin viimeksi eli letrot ja Menopur ja Ovitrelle ja kiinnityspiikki ja kasa tuki lääkkeitä vai ennemmin julkisen väläyttämää ehdotusta siitä että ensin ajaisi oman hormonitoiminnan alas🤔 Veikkaan että jälkimmäinen kestäisi pidempään ja ekan version voisi ehtiä ennen joulua (jos ja jos ja jos).

Muokattu viimeksi:
@Haaveissa helpottiko lämpöily? Tulehduksen vaarasta (ja siihen liittyvästä kuumeilusta) varoiteltiin punktion jälkeen ainakin :/ mutta nyt on kyllä niin paljon kaikkea flunssakin liikkeellä. Ja tuntuu, että ne taudit iskee päälle aina, kun stressi vähän laukeaa (yleensä lomalla...).

@Betta paljon tsemppiä huomiseen punktioon❤️ Ei se määrä vaan laatu, neljä on jo ihan hyvä määrä etenkin jos kaikissa on kypsä munasolu :)

Mites sujuu muilla piinailijoilla? Pakko arvostaa tuota 3 testiä @Pumpulipilvi 🤣 Kiva kun päivittelette tänne fiiliksiä❤️ Meillä on ollut ihan horroria töissä, enkä oo jaksanut oikein kirjoitella. Kaiken kukkuraksi eilen alkoi pahoinvointi ja aikaa on palanut erilaisten sirkustemppujen tekemiseen olon helpottamiseksi. Olo on kuin laivalla kovassa aallokossa tai suhteellisen pahassa krapulassa.🤢
@LunarShade
Joo,lämpöily onneksi helpotti. Ohje olikin et jos nousee 38 ni sit pitää soittaa ja lähtee näytille.

Nyt vointi muutoinkin parempi, vaikka ei kyllä vieläkään tee mieli kyykätä syvään tai tehdä äkkinäisiä liikkeitä.

Tsemppiä sinne pahoinvoinnin keskelle ❤️

Miten @Haaveissa voi?

Miten @Betta punktio meni?

@ritukookoo @LunarShade tsemppiä huomiseen testipäivään. Tehdäänkö tilkassa kotitesti (onko siihen ohjeita mikä) vai voiko olla myös verikoe? Julkisen hoitopolku ei oo kyllä mulle yhtään tuttu.

@LunarShade pahoinvointi kuulostaa ikävältä, mutta kyllä mulle tulee niistä ajatus, että siellä hormonipitoisuudet nousee.

Täällä viivat haaleni tänään aamulla, vaikka kyllä ne eilen oli vahvemmat kuin aiemmin, ollaan niitä täällä pitkään tuijotettu, oma usko on nyt loppu ja toivoakaan on vaikea kaivaa mistään. Kemiallinen varmasti siis tämäkin 💔 mun pitäisi torstaina mennä verikokeeseen, mutta just nyt sekin tuntuu niin turhalta. V*tuttaa aivan sikana ja mietin vaan, että miksi tässä kävi taas näin.
Paremmin täällä voidaan. Nyt vaan jännitellään että miten pallurat jaksaa kasvaa. Perjantaina pitäs saada tietää viimeistään.

Hirveästi tsemppiä ja oon niiiin pahoillani sun puolesta ❤️

Takaisin