IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultrassa käyty tänään ja pettynyt fiilis.. Tämän kierron PAS joudutaan perua, kun kohdusta löytyi kirkastuma, mitä ajatteli että on joko polyyppi tai verihyytymä ja lääkäri myös epäili, että olen jo ovuloinut kun munasarjoissa näkyi 20mm follikkeeli (?) hän ei itse ollut varma oliko folliikkeli vai ei :Upside Down Face: Hän ei halunnut tehdä PASia turhaan, jos siellä on hyytymää tai polyyppia. Tein ovistestin ja näytti negaa. Odotin kovasti ensimmäistä PASia mutta tiedän, että IVF-hoidoissa tulee pettymyksiä ja tämä oli yksi niistä.
Mulle kävi samoin syyskuussa, et yhtäkkiä löytyikin polyyppi kohdusta ja ei päästy siirtoon, kun halusivat, että polyyppi poistetaan. Viime kuussa poistettiin polyyppi, ja siihen ei tehty siirtoa, kun raskaus on epätodennäköinen. Mä onnistuin kuitenkin ihmeen kaupalla saamaan siitä kierrosta elämäni ekan plussan.

Eli, jos siellä on polyyppi niin oon ehdottomasti sitä mieltä, että se on hyvä poistaa!
Tsemppiä ❤️

Heippa kaikille.
Ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen.
Ikää kohta 40v ja ei aiempia raskauksia takana. Puolisolla ei myöskään lapsia.
Yritystä luomusti n.4v ja alkuvuodesta lähdettiin yksityiselle hoitoon.
Lääkkeenä Menopur 375annostuksella.
1 ivf/icsi tehtiin ja siitä ei tuloksia. Munasoluja punktioitiin tässä 17, joista 12 kypsää. Näistä vain 4 hedelmöittyi. Kaikki lakkasivat 3-4 päivän ikäisinä kehittymisen. Oli aika shokki,kun alku vaikutti lupaavalle ;(
Nyt toinen hoitokierto menossa ja tällä hetkellä jännätään tokaan ultraan menoa. Eka ultra vaikutti lupaavalle.
Kiva on lukea teidän kokemuksia ja saa tukea, että ei ole tämän kanssa yksin <3

Heippa kaikille.
Ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen.
Ikää kohta 40v ja ei aiempia raskauksia takana. Puolisolla ei myöskään lapsia.
Yritystä luomusti n.4v ja alkuvuodesta lähdettiin yksityiselle hoitoon.
Lääkkeenä Menopur 375annostuksella.
1 ivf/icsi tehtiin ja siitä ei tuloksia. Munasoluja punktioitiin tässä 17, joista 12 kypsää. Näistä vain 4 hedelmöittyi. Kaikki lakkasivat 3-4 päivän ikäisinä kehittymisen. Oli aika shokki,kun alku vaikutti lupaavalle ;(
Nyt toinen hoitokierto menossa ja tällä hetkellä jännätään tokaan ultraan menoa. Eka ultra vaikutti lupaavalle.
Kiva on lukea teidän kokemuksia ja saa tukea, että ei ole tämän kanssa yksin <3
Ai niin,ja tähän tokaan vaihdettiin lääke Elonva+Pergoveris.

Mäkin liityn keskusteluun. Aloitettiin ensimmäinen hoitokerta viime viikonloppuna. Tätä ennen kokeiltiin kolme inssiä, negoja kaikki. Eilen kävin ekassa ultrassa ja 18 follia siellä yhteensä näkyi ja kai ihan hyvän kokoisia. Maanantaina uudestaan tilannetta tarkistamaan ja ens viikolla sit punktio. Jännittää mutta samalla oon innoissani siitä että jotain tapahtuu. Samalla kyllä ultrassa havaittiin että jo olemassa olleen pienen munasarjakystan seuraan oli kasvanu toinen selkeesti isompi möhkäle ja se nyt vähän harmittaa 😔

Sama teksti nyt kahteen ryhmään, kun en osaa päättää, mihin kirjoittaisin🤪

Tänään oli taas ultra ja onnekseni follit olivat kasvaneet perjantaista! Montaa ei toki ollut. Toisella puolella kolme riittävän isoa ja toisella yksi, mutta tuo yksi voi olla hankala punktoida. Lisäksi kolme pientä, jotka eivät varmaankaan ehdi kypsyä mukaan.

Synarelaa tulee sumuteltua kuusi (!) viikkoa ja Menopur-kyniä mennyt neljä! Ikä ei tule yksin🤣 Kohdussa oli nestettä, mikä estää tuoresiirron. Kystasta ei enää mainittu mitään.

Puhuttiin pakastealkionsiirrosta ja lääkäri ehdotteli, miten olisi siirto niin että oma hormonitoiminta eka lamataan (Synarelan tyyliin mutta piikillä) ja sitten tehdään vasta siirto. Tätä perusteli kai endolla. Tietääkö joku tällaisesta PAS-siirrosta mitään? Viimeksi onnistunut siirto oli Letrot + Menopur + Ovitrelle. Harmittaa toki että joulutauko varmaan estää siirrot seuraavina kuukausina, mikä kokonaisuudessa pieni murhe.

Nyt sitten vaan peukut pystyssä, että kaikkien tulevien jännitysvaiheiden jäljiltä päästäisiin siirtoon tai peräti siirtoihin. (toki hei yksi riittäisi hyvin, jos siitä tulisi vauva🤪). Punktio ei toistaiseksi kauheasti jännitä.

Sama teksti nyt kahteen ryhmään, kun en osaa päättää, mihin kirjoittaisin🤪

Tänään oli taas ultra ja onnekseni follit olivat kasvaneet perjantaista! Montaa ei toki ollut. Toisella puolella kolme riittävän isoa ja toisella yksi, mutta tuo yksi voi olla hankala punktoida. Lisäksi kolme pientä, jotka eivät varmaankaan ehdi kypsyä mukaan.

Synarelaa tulee sumuteltua kuusi (!) viikkoa ja Menopur-kyniä mennyt neljä! Ikä ei tule yksin🤣 Kohdussa oli nestettä, mikä estää tuoresiirron. Kystasta ei enää mainittu mitään.

Puhuttiin pakastealkionsiirrosta ja lääkäri ehdotteli, miten olisi siirto niin että oma hormonitoiminta eka lamataan (Synarelan tyyliin mutta piikillä) ja sitten tehdään vasta siirto. Tätä perusteli kai endolla. Tietääkö joku tällaisesta PAS-siirrosta mitään? Viimeksi onnistunut siirto oli Letrot + Menopur + Ovitrelle. Harmittaa toki että joulutauko varmaan estää siirrot seuraavina kuukausina, mikä kokonaisuudessa pieni murhe.

Nyt sitten vaan peukut pystyssä, että kaikkien tulevien jännitysvaiheiden jäljiltä päästäisiin siirtoon tai peräti siirtoihin. (toki hei yksi riittäisi hyvin, jos siitä tulisi vauva🤪). Punktio ei toistaiseksi kauheasti jännitä.
Mulla tuttava kertoi, että hänen lähipiirissä oli tehty nimenomaan niin, että hormonitoiminta ajettiin ensin kokonaan alas, syynä juuri endo. Ainakin heille se tuotti tulosta ja tärppi kävi heti ensimmäisestä. Se tehtiin yksityisellä puolella.

Mulla tuttava kertoi, että hänen lähipiirissä oli tehty nimenomaan niin, että hormonitoiminta ajettiin ensin kokonaan alas, syynä juuri endo. Ainakin heille se tuotti tulosta ja tärppi kävi heti ensimmäisestä. Se tehtiin yksityisellä puolella.
Kiinnostavaa! Kiitos kun kerroit! Me ollaan nyt julkisella, kiva että sielläkin noista ehdottivat. Kiinnostaisi tietää, kauanko "alasajo" kestää. Mietin ylipäätään et millaiset monsteri ekat mahtaa tulla hoitokierron päätteeksi, kun edelliset olleet joskus tammikuussa 23.🤪

Äh, onpa peestä, että teillä jää PAS välistä nyt @Milpa2018 😢 kuulitteko mitään jatkoista, vai seuraillaanko tilannetta ja uusi yritys seuraavassa kierrossa?

Tsemppiä kovasti hoitokiertoon @Haaveissa ja @MTTK!💙 Toivottavasti menee punktio hyvin @MTTK, eikä kehity hyperiä🤞Täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä, että pääsette siirtoon @Kaihonkukka ja tsemppiä punktioon🤞

Meille siirrettiin (tuoresiirtona) viime torstaina 3-päiväinen alkio ja siinä vaiheessa oli vielä loput 7 alkiota hyvin matkassa viljelyssä. Sunnuntaihin mennessä porukasta oli karsiutunut 60% ja pakkaseen päätyi lopulta 3 blastoa, joiden laadusta ei ole mitään tietoa. Olisin toivonut isompaa satsia pakkaseen, mutta on tämäkin hyvä saalis.

Piinailut siis menossa tällä hetkellä. Viime yönä oli ihan järkyttävää vihlontaa ja kramppailua nivusissa sekä semmoista ihmeellistä pulputuksen tunnetta kohdun paikkeilla. Näillä main alkion pitäisi kiinnittyä, mutta toisaalta Cyclogestkin aiheuttaa jos jonkinnäköisiä oireita. Turvottaa, alavatsaa jomottaa, paleltaa, ummettaa, hiukset rasvoittuu ja rinnat on aivan järkyttävän turvonneet ja arat😅 ei ole odotukset kovin korkealla kun on vasta ensimmäinen siirto, 3-päiväinen alkio ja yli puolet meidän alkioista ei kestänyt blastovaiheeseen. Mutta aina on toivoa, viikon päästä keskiviikkona sitten testiä 🤞

@Kaihonkukka en tiedä, miten pitkä prosessi se on ollut. Tosiaan, kiva kuulla että teillä julkisella puolella myös tuo huomioitu vaihtoehtona. Itsestä tuntuu, että olen alkanut hoitajille ja lääkäreille vain hokemaan että ”muistakaa mulla on se endo” 😃 Julkisella siis itsekin, ja olo on kuin liukuhihnalla.

Kiitti tsempeistä @LunarShade 🩷
Täällä oli ultra vol2, ja kerrottiin että oikein hyvä tilanne, molemmin puolin n. 10kpl kasvaa punktioitavia ja pienempiä myös. Perjantaina sitten punktio edessä.
Edellinen punktio meni niin järkyttävän kivuaalisti,maksimi lääkityksestä huolimatta että nyt mennään sit kevyt anestesialla. Melkonen jännitys päällä,ja vasta perjantaina punktio.
Jännätään tässä kohtaa nyt sitten,et paljonko saadaan kerättyä kypsiä. Sitten ens viikolla jännätään miten käy ICSI kanssa. Meille tulossa myös alkiodiagnostiikka,joten jos tämä osuus menee putkeen,niin pitkä aika vielä että päästäisiin mahdolliseen ekaan siirtoon. Tuoresiirtoa ei siis tehdä.
Ollaan hoidoissa yksityisellä...ja voi että on kyllä hirmuisen kallista...
Tsempit kaikille; ja toivon että jokaiselle se onni suotaisiin syliin asti 🩷

Onko muuten teillä muilla ollut tässä kypsyttely vaiheessa minkälaisia oireita?
Viime hoitokierrossa en huomannu mielialamuutoksia,tässä kierrossa kyllä sitäkin enemmän.
Viime kierrossa olin tosi turvoksissa ja liikkuminenkin tuntui vaikeelta, tässä kierrossa taas ollut ainakin toistaiseksi aika "normaali" olo mahassa muutoin,mutta vihlauksia tuntunut nyt parin päivän ajan.
Ja ummetus molemmilla hoitokierroilla vaivannut.

@Kaihonkukka en tiedä, miten pitkä prosessi se on ollut. Tosiaan, kiva kuulla että teillä julkisella puolella myös tuo huomioitu vaihtoehtona. Itsestä tuntuu, että olen alkanut hoitajille ja lääkäreille vain hokemaan että ”muistakaa mulla on se endo” 😃 Julkisella siis itsekin, ja olo on kuin liukuhihnalla.
Eipä tunnu kyllä yksityiselläkään kovin yksilöivää hoitoa saavan. Hoitajat tosi mukavia,mutta lääkärit tympeitä ja liukuhihna meininkiä tuntuu olevan 😁

Tsemppiä punktioon @Haaveissa! Huh, mikä kokemus sulla ollut viimeksi siitä... Onneksi saat nyt kevyt anestesian, niin ei tarvitse samaa kärsiä läpi uudelleen 😕 onpahan melkoisen jännittäviä päiviä edessä teillä, toivottavasti tulee pelkästään iloisia uutisia🙂🤞

Viime hoitokierrossa en huomannu mielialamuutoksia,tässä kierrossa kyllä sitäkin enemmän.
Viime kierrossa olin tosi turvoksissa ja liikkuminenkin tuntui vaikeelta, tässä kierrossa taas ollut ainakin toistaiseksi aika "normaali" olo mahassa muutoin,mutta vihlauksia tuntunut nyt parin päivän ajan.
Mielenkiintoista, että vaihtelee noin hoitokerroittain🤔 onko nyt käytössä samat lääkkeet ja annostukset kuin ekalla kierroksella?

Ekaan kolmeen päivään ei ollut mitään, neljäntenä päivänä alkoi turvotus ja sellainen tunne, että alavatsalla on täytetty vesi-ilmapallo (käytössä Gonal-F 150). Nukuin myös todella hyviä ja pitkiä yöunia. Jarrupiikki (Ganirelix) aiheutti paikallisesti kutinaa, kirvelyä ja punoitusta, lisäksi tuli nivelkipuja, rinnat turposi ja koko vatsan alue oli välillä aikas kipeä. Mielialamuutoksia ei ollut, mistä minä (ja mies) olimme kiitollisia. Söin keväällä inssiä varten letroja ja muutuin ihan ärripurriksi niiden seurauksena 😅

Mulla on nyt 5. pistelypäivä menossa ja vatsa tuntuu turvonneelta, tosiaan kuin täytetty vesi-ilmapallo, kuten @LunarShade totesi 😅 Salilla tuntui hieman epämukavalta tehdä vatsoja ja jopa ylävatsalla ajoittain ahtauden tunnetta. Lisäksi vatsa ollut hieman löysällä ja päätä särki ensimmäiset päivät kovasti - se tuntuu nyt vähän hellittäneen.
Aloin jo miettiä, että onko mulla sittenkin liian korkea lääkeannos (400), mut ehkä nää ihan normaaleita vielä. Molemmissa munasarjoissa ns. ovistuntemuksia (mulla yleensä siis ovis kipuilee jo ennen irtoamista), joten ehkäpä siellä jotain kasvaa 🤞🏻Jännittää perjantain ultra jo.

Huomenna alkaa jarrupiikin pistäminen.. Se hirvittää mua, kun on niin paljon isompi 😭 Miten te ootte selvinneet siitä?

@LunarShade Lääkäri sanoi, että katsotaan seuraavassa kierrossa mutta se ei jotenkin kuulostanut niin vakuuttavalta 😅 Piti tehdä vähän salapoliisityötä ja katsoa edelliset lääkärin muistiinpanot ja tuosta polyypista on ollut aiemminkin mainintaa. Meillä on lähes jokaisella lääkärin vastaanotolla ollut uusi lääkäri, joten en usko, että he lukevat muistiinpanoja kunnolla.. Niin pyysin soittoaikaa lääkäriltä, jos voitaisiin suunnitella tuota seuraavaa.

3 blastoa on todella hyvä saalis! Toivotaan, että 3-päiväinen tärppää! 🤞Tsemppiä sinne!

Heippa,

Hyppään tänne(kin) uutena mukaan kun nyt tuntuu että vertaistuki olisi enemmän kuin tarpeen. Vaikka nyt onkin ehkä hassu aika hypätä mukaan, kun on jo piinapäivöt meneillään.

Ollaan onnekkaita kun saatiin meidän esikoinen toisen ivf:n tuoresiirrosta alle kaksi vuotta sitten, jolloin selvisi että kovat hoidot on oikeastaan ainoa tie raskautumiseen. Nyt toista yrittäessä tehty 3 kierrosta lisää, 3 tuoresiirtoa ja 3 PASsia. Kuudennen siirron piinapäivät vielä meneillään ja ovitrelle pistetty 8 päivää sitten vauhdittamaan ovista. Nyt pp3, ovitrelle näkyi vielä eilen testissä ihan reilusti. Varmaan huomenna taas testailen ja katson näkyykö edelleen

Usko ei millään riitä, että tästä tärppäisi kun aiemmista saatu saldoksi vain yksi kemiallinen. Joka sekin näkyi testeissä vain muutaman päivän ajan ja varsinaisena testipäivänä oli jo nega.

Oliko kukaan muu vielä piinailuvaiheessa?

Oho! Jännä miten erilailla keho reagoi kierroissa.
Mulla oli aika normaaliolo kypsyttelyvaiheessa. Punktion jälkeen olin pari viikkoa todella turvonnut.

@Betta Jarrupiikki (Fyremadel) kirpasi ensimmäisillä kerroilla mutta siihen tottui, kun viimeiset ei enää kirpassu 😄 Se neula siinä on vähän paksumpi. Minua helpotti, kun itse pistin ja mies siinä vieressä.
Tsemppiä sinne!! You can do it! 💪

Toivottavasti jatkot selviää pian @Milpa2018! 🤞 Meillä myös lääkäri on vaihtunut joka kerta ja tuntuu, että kaikkien kanssa aloitetaan puhtaalta pöydältä ja käydään samat asiat läpi😅 hyvä kun polyyppi huomattiin nyt, jos sillä on vaikutusta hoitojen onnistumiseen.

Tsemppiä @Betta!! Siinä ei oo mitään, mitä et olis jo tehnyt tässä viimeisten päivien aikana:) mulla helpotti tukeva puristusote "makkarasta" ja nopee tökkäys sisään ja muutaman sekunnin päästä yhtä nopea veto ulos. Mies laski meillä sekunnit, olisin varmaan itse laskenut liian nopeasti😅

Täällä toinen piinailija @Pumpulipilvi 👋 viikon päästä virallinen testipäivä. Milloin teillä on?

Takaisin