IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinka aikaisin olette menneet varhaisultraan? Virallinen IVF-hoitojen ultrahan on vasta 7+n, mutta itsellä ei pää meinaa kestää sinne saakka ja sitten toisaalta en nyt haluaisi turhaan mennä, kun ei se ihan ilmaista ole…

Moni onkin vielä pistelyvaiheessa. Mulle ei ikinä oo siinä tullut hirmuisesti oireita, pahinta on ollut aina jännittää paljonko munasoluja kypsyy. @Haaveissa lähinnä siis turvotusta ja lähellä punktiota ja sen jälkeen epämukava oli. Tosin mulla folleja on aina tyhjennetty aika maltillisesti (8-13)

@Betta mulla on ollu fyremadel myös käytössä ja komppaan Milpa2018 siinä. Se on vähän ikävämpi kuin muut, mutta siitäkin selviää.

Pääsikö @ritukookoo siirtoon?

Ja @Milpa2018 ihan ensimmäisessä viestissä kyselit onnistumistarinoita 3 päiväisillä alkioilla, niin meidän esikoinen on saanut alkunsa kolmipäiväisestä alkioista.

Heippa,

Hyppään tänne(kin) uutena mukaan kun nyt tuntuu että vertaistuki olisi enemmän kuin tarpeen. Vaikka nyt onkin ehkä hassu aika hypätä mukaan, kun on jo piinapäivöt meneillään.

Ollaan onnekkaita kun saatiin meidän esikoinen toisen ivf:n tuoresiirrosta alle kaksi vuotta sitten, jolloin selvisi että kovat hoidot on oikeastaan ainoa tie raskautumiseen. Nyt toista yrittäessä tehty 3 kierrosta lisää, 3 tuoresiirtoa ja 3 PASsia. Kuudennen siirron piinapäivät vielä meneillään ja ovitrelle pistetty 8 päivää sitten vauhdittamaan ovista. Nyt pp3, ovitrelle näkyi vielä eilen testissä ihan reilusti. Varmaan huomenna taas testailen ja katson näkyykö edelleen

Usko ei millään riitä, että tästä tärppäisi kun aiemmista saatu saldoksi vain yksi kemiallinen. Joka sekin näkyi testeissä vain muutaman päivän ajan ja varsinaisena testipäivänä oli jo nega.

Oliko kukaan muu vielä piinailuvaiheessa?
Tervetuloa joukkoon.😊

Täällä myös piinailija. Meillä taisi olla @LunarShade kanssa sama keräys -ja siirtopäivä eli täällä ens keskiviikkona testaillaan myös.🙏

Mulla on ollut tosi ristiriitaiset fiilikset eikä ole oikein tiennyt mitä tänne kirjoittaa. Pitäisi olla optimistinen ja kiitollinen että saatiin 3 päiväinen alkio siirrettyä, mutta meidän toinen ainokainen alkio ei päätynyt pakkaseen asti joten tällä kierroksella tämä on meidän ainut mahdollisuus, enkä tiedä mitä jatkossa tehdään jos tämä ei onnistu. Toki tämä on meidän ensimmäinen hoitokierros muutenkin, joten kyllähän sen on tiennyt alusta asti että ei ensimmäisellä kerralla vielä tärppää.

Pidän kaikille peukkuja että hoidot menisivät hyvin! 🥰

Heippa,

Hyppään tänne(kin) uutena mukaan kun nyt tuntuu että vertaistuki olisi enemmän kuin tarpeen. Vaikka nyt onkin ehkä hassu aika hypätä mukaan, kun on jo piinapäivöt meneillään.

Ollaan onnekkaita kun saatiin meidän esikoinen toisen ivf:n tuoresiirrosta alle kaksi vuotta sitten, jolloin selvisi että kovat hoidot on oikeastaan ainoa tie raskautumiseen. Nyt toista yrittäessä tehty 3 kierrosta lisää, 3 tuoresiirtoa ja 3 PASsia. Kuudennen siirron piinapäivät vielä meneillään ja ovitrelle pistetty 8 päivää sitten vauhdittamaan ovista. Nyt pp3, ovitrelle näkyi vielä eilen testissä ihan reilusti. Varmaan huomenna taas testailen ja katson näkyykö edelleen

Usko ei millään riitä, että tästä tärppäisi kun aiemmista saatu saldoksi vain yksi kemiallinen. Joka sekin näkyi testeissä vain muutaman päivän ajan ja varsinaisena testipäivänä oli jo nega.

Oliko kukaan muu vielä piinailuvaiheessa?
Täällä piinailua! Tuoresiirto oli viime pe 👀 Toinen ivf-kierros käynnistyi. En ole ikinä nähnyt positiivista raskaustestiä 😢 Olotilassa ei turvotusta ihmeempää.

Kiitos kaikille tsempeistä, Fyremadel saatu ihon alle 💪🏼 Mies oli vieressä ja itse sain joidenkin minuuttien hengittelyn ja "en mä pysty" - hokemisen jälkeen tuikattua neulan sisään. Kädet tosin hikosi jännityksestä niin paljon, että mies joutui painamaan mäntää 😅
Pistäminen ei sattunutkaan niin kuin odotin vaan tuntui vaan vähän ällöttävältä/oudolta, kun neula paksuudestaan johtuen ikään kuin "napsahti" ihon läpi. Pahin oli kirvely piikin jälkeen, mutta ei sekään kauaa kestänyt. Huomenna varmasti sujuu jo itseltä hyvin, kun tiedän mitä odottaa. Näin sitä vaan neulakammoinenkin ylittää itseään 😌

Mutta kyllähän tässä koko touhussa eniten jännittää tulokset. Saadaanko munasoluja, kuinka monta, hedelmöittyykö, kehittyykö, kiinnittyykö jne. Eikä varmasti lopu jännitys mahdolliseen positiiviseen testiin.

Edit. Pakko vielä lisätä, kun joku taisi mainita nukkuneensa paremmin hormonien piikittelyn aikaan, niin mulla sama! Oon kärsinyt jo vuosia huonosta nukkumisesta ja nyt Menopurin kanssa nukun paljon syvempää unta enkä heräilen pyörimään niin paljoa! Nautin 😊

Tervetuloa joukkoon.😊

Täällä myös piinailija. Meillä taisi olla @LunarShade kanssa sama keräys -ja siirtopäivä eli täällä ens keskiviikkona testaillaan myös.🙏

Mulla on ollut tosi ristiriitaiset fiilikset eikä ole oikein tiennyt mitä tänne kirjoittaa. Pitäisi olla optimistinen ja kiitollinen että saatiin 3 päiväinen alkio siirrettyä, mutta meidän toinen ainokainen alkio ei päätynyt pakkaseen asti joten tällä kierroksella tämä on meidän ainut mahdollisuus, enkä tiedä mitä jatkossa tehdään jos tämä ei onnistu. Toki tämä on meidän ensimmäinen hoitokierros muutenkin, joten kyllähän sen on tiennyt alusta asti että ei ensimmäisellä kerralla vielä tärppää.

Pidän kaikille peukkuja että hoidot menisivät hyvin! 🥰

Tsemppiä piinailuun, myös @LunarShade 😊 mulla myös testipäivä torstaina eli päivän perässä tullaan, mutta aika samoilla.
Mä en ikinä kyllä myöskään malta odottaa sitä testipäivää vaan testailen jo aiemmin. Kotonakin multa jo kysyttiin että koska voisi testailla 🙈

Onpa harmi kuulla ettei pakkaseen mennyt mitään. Se tuntuu aina musertavalta, vaikka kuinka pitäisi myös ajatella positiivisesti kun on päästy siirtoon. Eikä siinä todellakaan auta mitkään yksikin voi riittää ajatuksetkaan. Täällä tosissaan myös usko vähän koetuksella (vaikka aina sitä tietysti toivoo, ja niin kuin jo sanoin miettii että miksi se tämäkään tarraisi kun ei muutkaan ole. Mutta yritän pysyä positiivisena ja olla ylitulkitsematta tuntemuksia (as IF siinä muka onnistuisin taaskaan🙈, mutta aina voi yrittää).

Onko teillä aikomuksena odottaa testipäivää?

Kiitos kaikille tsempeistä, Fyremadel saatu ihon alle 💪🏼 Mies oli vieressä ja itse sain joidenkin minuuttien hengittelyn ja "en mä pysty" - hokemisen jälkeen tuikattua neulan sisään. Kädet tosin hikosi jännityksestä niin paljon, että mies joutui painamaan mäntää 😅
Pistäminen ei sattunutkaan niin kuin odotin vaan tuntui vaan vähän ällöttävältä/oudolta, kun neula paksuudestaan johtuen ikään kuin "napsahti" ihon läpi. Pahin oli kirvely piikin jälkeen, mutta ei sekään kauaa kestänyt. Huomenna varmasti sujuu jo itseltä hyvin, kun tiedän mitä odottaa. Näin sitä vaan neulakammoinenkin ylittää itseään 😌

Mutta kyllähän tässä koko touhussa eniten jännittää tulokset. Saadaanko munasoluja, kuinka monta, hedelmöittyykö, kehittyykö, kiinnittyykö jne. Eikä varmasti lopu jännitys mahdolliseen positiiviseen testiin.

Edit. Pakko vielä lisätä, kun joku taisi mainita nukkuneensa paremmin hormonien piikittelyn aikaan, niin mulla sama! Oon kärsinyt jo vuosia huonosta nukkumisesta ja nyt Menopurin kanssa nukun paljon syvempää
Tosi hyvä! Ja huomenna varmasti menee vieläkin paremmin 😊 se on jännä miten tuo piikittäminenkin alkaa tuntua tavallaan "normaalilta".

Ja kyllä tämä yhtä jännittämistä on. Samoin tasapainoilua kiitollisuuden ja pettymyksen, optimismin ja pessimismin välillä. Mihin määriin on tyytyväinen, mitä uskaltaa toivoa yms.🙏

Tsemppiä piinailuun, myös @LunarShade 😊 mulla myös testipäivä torstaina eli päivän perässä tullaan, mutta aika samoilla.
Mä en ikinä kyllä myöskään malta odottaa sitä testipäivää vaan testailen jo aiemmin. Kotonakin multa jo kysyttiin että koska voisi testailla 🙈

Onpa harmi kuulla ettei pakkaseen mennyt mitään. Se tuntuu aina musertavalta, vaikka kuinka pitäisi myös ajatella positiivisesti kun on päästy siirtoon. Eikä siinä todellakaan auta mitkään yksikin voi riittää ajatuksetkaan. Täällä tosissaan myös usko vähän koetuksella (vaikka aina sitä tietysti toivoo, ja niin kuin jo sanoin miettii että miksi se tämäkään tarraisi kun ei muutkaan ole. Mutta yritän pysyä positiivisena ja olla ylitulkitsematta tuntemuksia (as IF siinä muka onnistuisin taaskaan🙈, mutta aina voi yrittää).

Onko teillä aikomuksena odottaa testipäivää?
No samoilla päivillä melkein sit mennään ☺️ Mun pitikin itseasiassa täällä kysyä et koska uskaltaisi testata niin ettei irrotuspiikki tms enää vaikuta tulokseen? Haen huomenna apteekista cyclogestiä ja mietin pitäisikö samalla ostaa pari testiä, oon kans super malttamaton 🙈

Ja juu, koitetaan pysyä positiivisena ja vältellä ylitulkintoja. Yrittänyttä ei laiteta 😅

Onpa kiva kuulla, että täällä on monta samassa vaiheessa niin stimuloinnin kun piinailunkin osalta😊 on kyllä ristiriitaista, kun ei uskalla toivoa liikoja, ettei pety, mutta toisaalta tässä vaiheessa (ennen testiä) kaikki on vielä mahdollista, niin olisi kiva olla innostunut vielä kun voi. Ainakin tilastollisesti jollain tästä porukasta pitäisi tärpätä, joten toivotaan, että näin myös tapahtuu❤️

Tsemppiä myös sinne @Pumpulipilvi! Luulen, etten malta odottaa ihan keskiviikkoon asti testin tekemisessä. Paitsi jos on selvästi menkat tulossa, niin sitten ei taida jaksaa pettyä moneen kertaan😅 mulla on pari päivää ollut nyt jotenkin todella energinen ja hyvä fiilis, vähän kuin oviksen aikaan. Ja tissit on aivan h*lvetin kipeät ja turvoksissa😵 myös tuolta hyvistä yöunista on mentykin sitten toiseen ääripäähän ja todella sekaviin uniin. On nää hormonit kyllä ihme kamaa😅

No samoilla päivillä melkein sit mennään ☺️ Mun pitikin itseasiassa täällä kysyä et koska uskaltaisi testata niin ettei irrotuspiikki tms enää vaikuta tulokseen? Haen huomenna apteekista cyclogestiä ja mietin pitäisikö samalla ostaa pari testiä, oon kans super malttamaton 🙈

Ja juu, koitetaan pysyä positiivisena ja vältellä ylitulkintoja. Yrittänyttä ei laiteta 😅
Ovitrellen pakkausselosteessa ainakin mainittiin, että näkyy noin 10 päivän ajan raskaustestissä☺️

Oliko piinailijoilla muuten käytössä gonapeptyliä kiinnittymisen tukena?

Ovitrellen pakkausselosteessa ainakin mainittiin, että näkyy noin 10 päivän ajan raskaustestissä☺️

Oliko piinailijoilla muuten käytössä gonapeptyliä kiinnittymisen tukena?
Mä oon testaillu yleensä 6 päivää 5 päiväsen siirron jälkeen / 3 päiväsen jälkeen testasin 8 päivää siirrosta. Ovitrellestä on siis silloin ollu yleensä noin 12 päivää. Nyt testasin taas tänään ja vielä haalea viiva näkyi ovitrellesta 9 päivää pistämisen jälkeen.

Ainakin kuulostaa siltä että jotain muutoksia siellä hormonitoiminnassa on tapahtunut! Rintojen arkuus ainakin voi olla osalla seurausta hcg noususta, samoin kuin univaikeudet (tai progesteronin).

Mä en meinaa saada aamuyöllä unta jos herään, tosin cyclot tekee mulla sen aina, hampaiden pesu on laittanut yökkäilemään ja on tehnyt mieli juoda ihan tavallista vettä, vaikka normaalisti en oikein siitä välitä vaan juon kaiken kuplilla. Aivan siis ylianalysointi käynnissä täällä 🙈😂Toisaalta päällä on myös ollut pieni flunssa, joka vähentää uskoa onnistumiseen entisestään vaikka lääkärin mukaan ei haittaa, ja vatsassa ei oikeastaan oo mitään tuntemuksia, vaikkei vielä pitäisikään” mutta sekin tuntuu nyt huonolta merkiltä 🙈 ja toisaalta tiedostan että kaikki voi johtua myös tukilääkkeistö.

Gonapeptyl on täällä ollut käytössä kaikissa siirroissa. Miten muilla?

Minkäpäiväinen alkio teillä @Pumpulipilvi nyt muuten siirrettiin? No vitsi, kai sitä voisi ihan huvin ja urheilun vuoksi itekin testata jo viikonloppuna!🍿

Meille siirrettiin 3-päiväinen alkio ja siirrosta tulee huomenna vasta viikko, joten todennäköisesti täysin cyclojen aiheuttamia oireita nämä. Mutta jos tästä vielä rinnat kipeytyy, pitää hakea jotain kylmiä kaalinlehtiä rintsikoihin rauhoittamaan😵

Tunnistan hyvin tuon ylianalysoinnin🙈 eikös jotkut poppamiehet ole sitä mieltä, että pieni flunssa voi olla jopa hyvästä, kun kropalla ei ole vastustuskykyä taistella alkiota vastaan?

Meille ei sitä kiinnityspiikkiä määrätty ja tuntuu, että tosi monella se on ollut käytössä🤔 Jostain syystä Tilkassa on eri linja kuin muualla.

Tämä siirretty alkio oli nyt kuusipäiväinen, mutta siirrettiin tosiaan 5 päivää oviksesta kun oli saavuttanut tuon vaiheen siis päivän myöhässä.

Äh, toivottavasti eivät enää lisää kipeydy! Ja selviät ilman kaalinlehtiä. Mulla on yleensä stimulaatiovaiheessa ne hormonit saaneet rinnat kipeytymään, mutta sitten taas tukilääkkeet (tai mikään mukaan) ei oo sitä saanut aikaan. Mä sun tilanteessa uskaltaisin testata jo viikonloppuna, mutta oonkin hätähousu ja tiedän ettei ovitrelle mulla enää siinä vaiheessa näy. Eli kannattaa miettiä mikä on itselle paras tapa toimia

Toi on jännä kyllä kun tuntuu lukemani perusteella tilkassa olevan aika yleistä, ettei gonapeptyliä määrätä. Me ollaan hoidoissa jonojen takia yksityisellä, ja siellä sen määräämisen tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.

Ja jep! Näinhän sitä taidetaan sanoa, toivotaan tietty, että pitäisi myös paikkansa. Jotenkin sitä koittaa valmistella itseänsä jo siihen pettymykseen, vaikka tietää ettei mikään valmistautuminen oikeasti sitä pehmennä.

Kuinka aikaisin olette menneet varhaisultraan? Virallinen IVF-hoitojen ultrahan on vasta 7+n, mutta itsellä ei pää meinaa kestää sinne saakka ja sitten toisaalta en nyt haluaisi turhaan mennä, kun ei se ihan ilmaista ole…
Meille aikataulutettiin ensimmäisessä raskaudessa ultra 7+ jotain ja sinne ihme kyllä pystyin sinnitellä, misscarriage odds reassurer (löytyy Googlella) oli kyklä päivittäin käytössä ennen tuota. Sen jälkeen käytiinkin sitten ultrissa oikein urakalla 2. varhaisultra, NIPT testiin liittynyt ultra ja lopulta NT ultra luonnollisesti. Sitten pystyikin kotona kuunnella dopplerilla aina kerran viikossa joka vähän helpotti. En osaa sanoa miten nyt pärjäisin tuonne 7+ viikolle jos(/kun toivottavasti) jossain kohtaa raskaudun.

Meille aikataulutettiin ensimmäisessä raskaudessa ultra 7+ jotain ja sinne ihme kyllä pystyin sinnitellä, misscarriage odds reassurer (löytyy Googlella) oli kyklä päivittäin käytössä ennen tuota. Sen jälkeen käytiinkin sitten ultrissa oikein urakalla 2. varhaisultra, NIPT testiin liittynyt ultra ja lopulta NT ultra luonnollisesti. Sitten pystyikin kotona kuunnella dopplerilla aina kerran viikossa joka vähän helpotti. En osaa sanoa miten nyt pärjäisin tuonne 7+ viikolle jos(/kun toivottavasti) jossain kohtaa raskaudun.
Itse en kyllä meinaa pärjätä. Ensimmäisessä raskaudessa en huolehtinut kun jotenkin silloin vielä kuvittelin että raskautuminen riitti ja vaikeudet oli takana, mutta nyt tietää liikaa ja varsinkin kun edellinen meni kesken…
Olen varannut oman varhaisultran 6+1 ensi viikolle nyt ja mietin onko liian aikaisin. Viimeksi kävin 6+5 ja silloin näkyi että kesken on mennyt / menossa mikä sitten vahvistui 7+3 virallisessa.
Jotenkin nyt olo ettei tämäkään kestä.

Mielenkiintoista, että vaihtelee noin hoitokerroittain🤔 onko nyt käytössä samat lääkkeet ja annostukset kuin ekalla kierroksella?

Ekaan kolmeen päivään ei ollut mitään, neljäntenä päivänä alkoi turvotus ja sellainen tunne, että alavatsalla on täytetty vesi-ilmapallo (käytössä Gonal-F 150). Nukuin myös todella hyviä ja pitkiä yöunia. Jarrupiikki (Ganirelix) aiheutti paikallisesti kutinaa, kirvelyä ja punoitusta, lisäksi tuli nivelkipuja, rinnat turposi ja koko vatsan alue oli välillä aikas kipeä. Mielialamuutoksia ei ollut, mistä minä (ja mies) olimme kiitollisia. Söin keväällä inssiä varten letroja ja muutuin ihan ärripurriksi niiden seurauksena 😅
Eri lääkket, viimeksi oli gonal F 375 annostuksellä ja jarruna ganirelix, irrotukseen ovitrelle ja gonapeptyl.
Nyt pergoveris 150 ekat päivät,sit nosto 350. Samat lääkkeet muutoin.
Ja juu,on kyllä erikoinen miten voikin vaihdella eri kierroissa.
Nyt alkaa olla tosi tukala olo,ja ei oikeen tee mieli kyykistellä tai kumarrella syvään.
Tänään vikat piikit tällä erää ja pe on punktio!

Ootteko muut ite pistäny kaikki lääkkeet? Täällä ollaan niin piikki kammosia että mies hoitanut meillä pistelyt kokonaan ja lisäks viel emla geeli ollut käytössä. Ei tunnu pistokset yhtään niin pahalta 😊
Nyt ootellaan perjantain punktioo jännityksel ja sen tuloksia.
Tsemppii kaikille piinailijoille ja pistelijöille 🩷

Takaisin