IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan siirtymässä IVF-hoitojen pariin tämän vuoden aikana.

Ehkäisyn jättämisestä tulee pian kolme vuotta. Tähän kolmeen vuoteen on mahtunut luomuraskaus, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, tätä seurasi plussaton vuosi. Hoitoihin päästiin viime keväänä ja kolmesta inssistä jäi käteen kohdunulkoinen raskaus, nega ja kemiallinen raskaus.

Ensi viikolla olisi suunnittelukäynti Kysissä. Onko jotain vinkkejä mitä minun kannattaisi kysyä hoitavalta taholta? Täällä olen oppinut jotain hoitopolusta ja termeistä😅 Mutta jokaisen hoidot ovat varmasti tapauskohtaisia.

Tuohon miten kestää muiden raskausuutiset/vauvat niin en meinaa jaksaa. Itsellä on taustalla oman vanhemman kuolema, jonka jälkeisestä surusta olen päätynyt keskelle lapsettomuushoitoja. Voimavarat ovat siksi vähissä ja olen alkanut vetäytymään sosiaalisista suhteista. "Viimeinen niitti" oli kun miehen sisarukset ilmoittavat yllättäen että heille on tulossa jälkikasvua. Nämä vauvat syntyivät lopulta samana päivänä. Olen lähipiirissä ainut, jonka raskaudet eivät ole onnistuneet ja katsonut surullisena sivusta kun kaikilla muilla homma menee maaliin saakka kerrasta. Häpeän sitä että en pysty olemaan mukana toisten onnessa. Koen että en kuulu oikein mihinkään ryhmään. Noh, tulipahan avattua tuntemuksia tänne🥲
Olen pahoillani kaikista menetyksistä, todella raskasta! 💔 Hyvä, että avaudut! Kovin tuttuja nuo tuntemukset siitä, ettei kuulu mihinkään ja nuo häpeän tunteet ja kaikki muu. Toivottavasti helpottaa edes hieman häpeän tuskaa, että nuo samat ajatukset ja tunteet ovat varmasti tuttuja useimmille, jotka kamppailevat tahattoman lapsettomuuden kanssa. Se on niin perseestä, ettei riitä sanoja kuvaamaan! Vaikka me lopulta olemme todella onnekkaita, niin minä aloin sen reilun neljän vuoden aikana, joka meillä kesti saada esikoisen raskaus hoidoilla alulle, nähdä kaikki asiat pelkästään muiden raskauksien ja lasten kautta ja koin jatkuvasti pelkkää ulkopuolisuutta kaikkien muiden kamalien tunteiden ja ajatusten lisäksi. On hyvin tuttua myös tuo halu eristäytyä. 😔 Vaikka korona oli kamalaa aikaa, niin minulle se oli helpotus, kun sai vihdoin ”luvalla” eristäytyä koko maailmasta. Paljon voimia IVF-hoitoihin ja toivon sydämestäni, että ne tuovat myös teille (ja tietenkin myös kaikille muille tällä polulla oleville) pienen nyytin syliin. ❤️

Moikka!

Täällä uusi kirjoittelija ilmoittuu, ensimmäinen pitkän kaavan hoito käynnissä, sumuttelut aloitettu reilu viikko sitten ja tänään alkoi tyhjennysvuoto. Perjantaina on eka ultra ja sitten alkaa oletettavasti pistokset.

Huomasin muutaman sivun keskustelua lukeneena, että täällä on muitakin alkiodiagnostiikan läpikäyneitä, ne hoidot siis myös täällä käynnissä. Mielellään kuulisin, miten kauan teillä on kestänyt, että punktiosta on päästy alkioista testauksen jälkeen päästy siirtoon?

Tämä on ensimmäinen ivf-hoitoni ikinä, luomuraskauksia on takana ja tulisin helposti raskaaksi, mutta valitettavasti myöhemmin on paljastunut geenivirhe, johon yksi lapsistani on menehtynyt ja myös geneettinen keskeytys on matkalle tullut😭 Kova toive olisi vielä yksi geenivirheetön pieni saada, joten alkiodiagnostiikan kautta kohti sitä unelmaa toivottavasti mennään💗
Varmaan sellainen realistinen veikkaus voisi olla, että maalis-huhtikuussa voisi olla alkionsiirto teillä, mikäli teille riittää yksi ivf-kierto. Huomioiden siis menkkakierrot, ja diagnostiikan vastausten odottelut.

Meille piti aikanaan tehdä kaksi ivf-hoitoa, kun ekasta ei saatu tarpeeksi alkioita jotta testituloksesta olisi oltu riittävän varmoja. Tärppäsi ekasta PASista kuitenkin, eli sekin on ihan mahdollista.

@pääskyläinen mulla tuli negan jälkeen itselleni poikkeuksellista tiputtelua muutama päivä. Sen jälkeen kyllä alkoi vuoto normaalisti. Tuolla PAS-ketjun puolella oon kyllä törmännyt siihen, että joillakin mennyt pitkäänkin ennen vuodon kunnollista alkamista. Oothan tehnyt vielä uusiksi testin, varmuuden vuoksi?
Kiitos vastauksesta❣️ Kunnon vuoto alkoi lopulta eilen, reilu 8 vrk viimeisen Lugesteron-Terolut satsin jälkeen. Tein joo aiemmin varmistustestejä, mut olivat niin selvää negaa, etten raskauteen uskonut. Nyt painin tässä, että pidänkö silti välikierron vai yritänkö päästä jo tässä kierrossa PAS:n, koska klinikka ehtiikin palata joulutauoltaan ennen tämän kierron h-hetkiä 🤔

Yleiseen keskusteluun: Kyllä, raskausuutiset on alkaneet täälläkin kirpaista mitä pidemmälle tätä meidän polkua käy. Huomaa, että jopa ärsyttää toista tai kolmattaan odottamaan alkavat, ikäänkuin he ahnehtis meidänkin vauvaonnen 😂 Esikoisraskauksista kuuleminen ei ole sen helpompaa. Lisäksi kohtaan vastasyntyneitä töissä ja vaikkei niissä tilanteissa ole mitään murtumisen vaaraa ni nyt huomaa, että kurjalta nekin on alkaneet tuntumaan. Edelleen kuitenkin toiveikkaana, että joskus on vielä meidän vuoro ilmoittaa uutisia ja teidän kaikkien muidenkin! 💖✨

Mä just näin unta, missä mä olin kylässä raskaana olevan sukulaisen luona (tää siis pitää paikkaansa), mutta en kestänyt niitä raskausjuttuja siinä unessa, niin vietin sen vierailun ajan hänen keittiössä itkien ja leipoen isot kasat erilaisia leivonnaisia. 😬 Eli juu, näköjään käsittelen tätä samaa alitajunnassa, on vaikeaa kohdata raskaana olevia ja noh, myös lapsiperheitä. Mua kanssa ärsyttää noi moniperheelliset, kun itselle riittäisi ees se yksi ja sit toiset saa useita. Kateuttahan se on. Mun pitäis huomenna soitella polille, niin pääsisi taas helmikuussa pistelemään. Mulle on koko tän ajan tehty toi hoito lyhyellä kaavalla, mietin kysyisinkö nyt sitä pitkällä kaavalla, kun on viimeinen kerta julkisella ja nää aiemmat hoidot olleet täysin tuloksettomia..

Takaisin