IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille pitkästä aikaa.
Täällä piinaviikot alkiodiagnostiikan suhteen on nyt ohitse ja kahdesta pallerosta toinen oli hyvä yksilö eli me päästään ekaa kertaa ikinä siirtoon asti 😍 (Olettaen,että pallero selviää sulatuksesta ym.)
On aika outo fiilis ja ei kai ole vielä sisäistänyt koko asiaa...
Letrot tulee nyt alkuun mulle ja sit ultraa pitää varailla; katsotaan miten tässä kierrossa paikat kehittyy ja sitten seuraavasta kierrosta olisi mahdollisesti siirto.
Minkälaisia kokemuksia teillä on Letroista?
Onko jollain muulla tästä seuraavasta vaiheesta kokemusta ja haluaisi kertoa että miten meni?

Mulla oli 2x400mg Lugesteron ekassa tuoresiirrossa ja veikkaan että samalla mennään ekassa PASissa. Oli kyllä limakalvot kovilla, mieluummin ottaisin jollain muulla systeemillä. Ootko yksityisellä? Pohdin etten oo kuullut että julkisella tsekattais progesteron arvoja ja säädettäis noin tarkkaan.
Olen ja en 😅 Julkisen kautta maksusitoumuksella yksityisellä. Nyt ekaa kertaa tarkistettiin progesteroni, varmaan kun jo muutama tulokseton hoito takana.
Täällä piinaviikot alkiodiagnostiikan suhteen on nyt ohitse ja kahdesta pallerosta toinen oli hyvä yksilö eli me päästään ekaa kertaa ikinä siirtoon asti 😍 (Olettaen,että pallero selviää sulatuksesta ym.)
Letrot tulee nyt alkuun mulle ja sit ultraa pitää varailla; katsotaan miten tässä kierrossa paikat kehittyy ja sitten seuraavasta kierrosta olisi mahdollisesti siirto.
Onko jollain muulla tästä seuraavasta vaiheesta kokemusta ja haluaisi kertoa että miten meni?
Onnea hyvän palleroisen löytymisestä! 😍 Itsellä ihan hyviä kokemuksia Letroista. Ovuloin luomustikin (tai ainakin ovis+ löytyy), mut Letroja käytetty varmistamaan (1 tbl kp:nä 3, 5 ja 7). Ehkä ihan ekoissa Letrokierroissa aiheutti pientä päänsärkyä, mutta sekin nyt jäänyt. Kokemusta löytyy tän yhden PAS:n verran: Letrot alkukierrosta, ultra kp 11 jossa katsottiin limakalvo ja että johtofollikkeli löytyy, oviksen tikutusta kp 11-13 (kp 13 +) -> ovis+ oli päivä 0, alkio otettiin sulamaan päivänä 2 ja siirrettiin päivänä 3. Miulla siis alkiot pakastettu 2-päiväisenä ja sulatuksen jälkeen kehittyi 3-päiväiseksi. Piinat täällä vielä päällä, loppuviikosta testipäivä. Oloissa mikään ei viittaa tärppiin, mutta yritän pitää lippua korkealla ✌️🥲

Siirryn tuolta vanhasta keskustelusta nyt ainakin osittain tänne. Meillä alkamassa ensimmäinen ivf-kierros pitkällä kaavalla. Ensin Synarelan sumuttelua kaksi viikkoa ja sitten Gonal-F-pistokset. Osa lääkityksestä menee onneksi joulun ja pyhien ajalle, jolloin töissä rauhallisempaa. Tiedän, että lääkkeiden vaikutukset ja reaktiot ovat yksilöllisiä, mutta kuulisin mielelläni kuinka paljon Synarela ja Gonal-F ovat vaikuttaneet teidän jaksamiseen. Oletteko pystyneet käymään töissä normaalisti molempien aikana? Onko vain muutama viimeinen pistospäivä ollut vaikea? Itselläni on tammikuussa normaalin päivätyön lisäksi parina viikonloppuna tapahtumia, joihin olen lupautunut töihin ja hiukan mietityttää kuormitus. Toisaalta ajattelen, että hyvä saada muuta ajateltavaa ja tekemistä, niin ei kaikki huomio ole omassa olossa ja sen tulkinnassa.

Tämän päivän suunnittelukäynnillä lääkäri ihmetteli kun amh-arvoni ja ultranäkymä eivät vastaa tosiaan. Amh on vain 1,27, mutta follikkeja näkyi 22. Tuo on suurempi määrä kuin kahdella edellisellä kerralla ja mietin voisiko syynä olla syömäni lisäravinteet (lähinnä Q10). Follikkeleiden sisällöstä ja laadusta ei tietenkään ole tietoa, mutta kiva edes tuollainen myönteinen asia, että määrä aiempaa isompi.

Siirryn tuolta vanhasta keskustelusta nyt ainakin osittain tänne. Meillä alkamassa ensimmäinen ivf-kierros pitkällä kaavalla. Ensin Synarelan sumuttelua kaksi viikkoa ja sitten Gonal-F-pistokset. Osa lääkityksestä menee onneksi joulun ja pyhien ajalle, jolloin töissä rauhallisempaa. Tiedän, että lääkkeiden vaikutukset ja reaktiot ovat yksilöllisiä, mutta kuulisin mielelläni kuinka paljon Synarela ja Gonal-F ovat vaikuttaneet teidän jaksamiseen. Oletteko pystyneet käymään töissä normaalisti molempien aikana? Onko vain muutama viimeinen pistospäivä ollut vaikea? Itselläni on tammikuussa normaalin päivätyön lisäksi parina viikonloppuna tapahtumia, joihin olen lupautunut töihin ja hiukan mietityttää kuormitus. Toisaalta ajattelen, että hyvä saada muuta ajateltavaa ja tekemistä, niin ei kaikki huomio ole omassa olossa ja sen tulkinnassa.

Tämän päivän suunnittelukäynnillä lääkäri ihmetteli kun amh-arvoni ja ultranäkymä eivät vastaa tosiaan. Amh on vain 1,27, mutta follikkeja näkyi 22. Tuo on suurempi määrä kuin kahdella edellisellä kerralla ja mietin voisiko syynä olla syömäni lisäravinteet (lähinnä Q10). Follikkeleiden sisällöstä ja laadusta ei tietenkään ole tietoa, mutta kiva edes tuollainen myönteinen asia, että määrä aiempaa isompi.
Mä olen käynyt läpi parit inssit ja kaksi ivf, Jokinen lyhyt ja toinen pitkä ja Gonal tuttu ensin mainituista ja Synarelaa veidn pitkässä kaavassa peräti kuusi viikkoa. Kuulun niihin onnekkaisiin, että en ole saanut juurikaan sivuvaikutuksia lapsettomuus lääkkeitä, esim. Synarelasta en mielestäni saanut mitään sivuvaikutuksia, enkä oikein muista muistakaan saaneeni. Toisenlaisia tarinoita myös löytyy, joten vaikea etukäteen sanoa, mihin porukkaan kuulut, mutta tämä nyt ainakin yhtenä esimerkkinä että ei välttämättä tule mitään, eikä mikään lääke välttämättä vaikuta työkykyyn. Henkinen puoli sit erikseen toki vielä voimia viemässä.

Gonal-F ollut itselläni käytössä maksimiannoksella, ja väsymys on ainoa sivuvaikutus jonka muistan. Töissä kävin ihan normaalisti, mutta muuten meni pötköttelyksi. Tsemppiä!

👍👍 meillä taisi keräys olla samana päivänä mutta ei kuitenkaan samassa paikassa kun teillä taisi olla yksityinen.

Takaisin