IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kirppuliini samaistun noihin ajatuksiin ja fiiliksiin. Koko ajan oon sanonut että teen mitä vaan lapsen eteen ja nyt kun ensi viikolla alkaa piikittelyt oon ihan paniikissa ja mietin et pitäiskö kuitenkin vielä yksi kierto itsekseen yrittää (vaikka oikeasti se ei oo enää ratkaisu kun onhan tässä yritetty ja vaikka kuinka pitkään onnistumatta).
Arvelinkin, etten ole ajatuksineni yksin. On vaikea tietää milloin olisi oikea aika mennä tutkimuksiin, edetä kevyisiin hoitoihin tai raskaampiin hoitoihin. Tunnistan ajatusmallin, että yritetään itse vielä yhden kerran, josko tärppäisi. Nytkin ajatuksena on, että ehkä tässä kuussa olisi tärpännyt, eikä kuukautiset alkaisikaan ja hoito voitaisiin keskeyttää. Toisaalta ajattelen, että miksi olisi onnistunut nytkään, kun mennyt melkein kolme vuotta ilman yhden yhtä plussaa. Jälkikäteen ajatellen olisi ollut parempi edetä kuhunkin vaiheeseen nopeammin, niin nyt oltaisiin jo pidemmällä. En kuitenkaan soimaa itseäni etenemistahdista, koska kukin päätös tehty sen hetken tiedoilla ja jokaisen stepin ottaminen tuntunut isolta ja vaikealta. Nyt lähes huvittaa kuinka isolta asialta Letrozolin ja inseminaatioiden aloitus tuntui, ehkä samaa ajattelee jälkikäteen myös ivf-hoidoista.

Tervetuloa kaikille uusille😊 täällä on nyt käyty hakemassa lääkkeet alkuvuoden kierrosta varten. Zumenon alkaa varmaan tässä parin viikon sisään ja sit siitä pian pistelyt. Eli vähän samaan tyyliin vissiin kuin @Mariamimi teillä

Hei Kirppuliini ja muut! Ensimmäistä kerrata kirjoitan tällä, 🙂
Meillä oli ensimmäinen ivf elokuussa, ja nyt on round two päällä!

Lääkekokemuksia Synarelasta ja GonalF. Ekalla kerralla koin Synarelasta tulleen kuumia aaltoja jonkun verran, limakalvojen kuivumista, väsymystä ja ärtymystä. Nyt viikko takana sumutettua ja mielestäni vaan ärtymystä ilmoilla.., Eli tietenkin pohdin toimiiko. 😅 Nyt lisäravinteena käytössä Omega 3 tyrni, joka auttaa varmaan limakalvojen kanssa. 👌🏻 Gonalista rinnat tuli ihan älyttömän kipeiksi ja se väsymys,..
Tähän hoitoon mulla vaihtuukin Gonal Menopuriin, jos jollain kokemuksia niin luulen mielelläni! 😊
Mulla on ollut Menopur aina käytössä eikä mitään haittavaikutuksia ole tullut, toki ennen punktiota on yleensä vähän epämukava olo.
Menopurilla on ainakin joidenkin tutkimusten mukaan saatujen munasolujen laatu parempaa, joten suhtautuisin siihen ihan positiivisesti. Synarelaa en ole sumutellut kuin hetkellisesti joten siitä ei ole kokemusta (mulle tulee siitä kyllä aina päänsärky)

@Kaihonkukka mulla on pystytty tuollaisessa lääkkeillä tuetussa kierrossa pystytty vähän pelaamaan ovitrellen avulla, eikä oo siirtoja mennyt ohi.
Ovumiahan edelleen mainostaa ainakin somessa, että korvaukset palaavat tammikuussa mutta todellisuudessa ehdotus taitaa olla edelleen valiokunnissa käsittelyssä, ei siis tietoa millon palaavat. Ilmeisesti voisi olla mahdollista että palaa takautuvasti, eli vaikka päätös tulisi esim vasta kesäkuussa niinhän alkuvuoden hoidoista saisi korvaukset.

Alkaa vissiin joulut alkaa olla taputeltu itse kullakin, itselläni onneksi vielä pitkästi lomaa jäljellä! Mutta sitten edessä siintää tokan ivf:n eka ja ainoa alkionsiirto, toivottavasti helmikuun alussa. Minulla siirto olisi tarkoitus tehdä ymmärtääkseni luonnolliseen kiertoon, jota tuetaan lääkkeillä (letrot, ehkä Menopur, Ovitrelle, gonapeptyl ja tietty keltarauhastuki), osaako joku sanoa, kuinka tarkkaa tällaisessa on oman ovulaation ajankohta? Mietin siis jos osuisi päivät niin että siirto olisi viikonloppuna niin pitääkö sitten vaan odottaa seuraavaan kiertoon vai voidaanko Ovitrellellä pelata yhtään? Aiemminkin ollut mulla sama setti, mutta ei tainnut olla viikonlopuista pelkoa.

Yritän suhtautua ainokaiseen siirtoon realistisesti, ajattelen että tuskinpa se riittää, mutta toisaalta voihan yksikin riittää. Jos ei nappaa niin uudelleen sit Tilkan jonoon ja vasta joskus loppukeväästä/kesällä sit seuraava ivf vai onko jollain parempaa tietoa, kauanko kahden ivf:n välissä pitää jonotella? Ja milloin kela-korvaukset ovat siis tulossa takaisin?

Onko muuten kenelläkään suosituksia jostain kiertoa seuraavasta ilmaisesta sovelluksesta? Mulla ollut aiemmin Clue, mutta muuttunut jotenkin tosi paljon ja kaikki tiedot kin hävinneet niin voisin vaihtaa.
Kela-korvausten piti palata 1.1, mutta asia jumittaa tosiaan edelleen valiokunnassa. Viimeisin päivitys asiaan 18.12, kutsuttu asiantuntijoita kuultavaksi perustuslakivaliokuntaan. Hetki siis taitaa edelleen mennä. Dextra oli sivuilleen päivittänyt eduskunnan käsittelevän asiaa keväällä. Kiva jos korvauksiin tulis mahdollisuus takautuvasti! Täältä löytyy tietoa, jos kiinnostaa seurata tilanteen etenemistä:

Mulla on kierron seurannassa käytössä Flo. Tarjoaa ostoja apissa, mutta ilmaisversio on mulle riittänyt hyvin.

@Pumpulipilvi mennäänkin aika samassa tahdissa ja samalla lääkityksellä 🙌 Onko sullakin Zumenon ekaa kertaa käytössä loppukierrossa? Yritin löytää siitä lisätietoa, mutta aika heikosti löytyi mitään.

@Mariamimi mahtavaa kun linkkasit tuon. Meillä on ollut tarkassa seurannassa yksityisellä kun ollaan, ja osin sen takia ei joulukuussa aloitettu uutta kierrosta. Onpa tylsää että dextra on jo hinnastonsakin päivittänyt, toki hintojen nousua on aina odotettavissa (oispa näissäkin samaa sääntelyä kun lääkkeissä, mutta kun ei niin ei)..

Mulla on ollu Zumenon aiemminkin käytössä. Joskus oon myös syönyt kuurin primolutia stimulaation alle. Jarruna sit piikin sijasta synarela itsellä.

@Kaihonkukka mulla on myös Flon ilmaisversio käytössä, ja on toiminu omaan käyttöön ihan riittävästi. Oon sitten muistiinpanoissa laittanu sinne esim ovitrellet & punktiot.

Jännä nähdä mitä yksityiset klinikat tekee jos tuo korvaavuus viivästyy ihan hirveästi. (Hurraa huudot sille jos sen saa takautuvastikin!) Meille hoitaja sanoi että heillä selvästi näkyy hiljentyminen ja se että porukka odottaa sitä korvautuvuutta. Dextrahan tarjosi -40% IVF suunnitteluista joulukuussa.

Mä kävin äsken apteekista varaamassa lääkkeet ja käyn ne sitten tammikuun puolella hakemassa. Apteekkari myös suosittu siihen niin saan lääkekaton täyteen et jos tarvitsee vielä lisää lääkkeitä niin ne tulee sitten edulliseksi. Lasketaanko lääkekatto sen mukaan mitä itse on kuluttanut lääkkeisiin vai niiden ei kela korvaavuus hintojen mukaan?

Alkaa vissiin joulut alkaa olla taputeltu itse kullakin, itselläni onneksi vielä pitkästi lomaa jäljellä! Mutta sitten edessä siintää tokan ivf:n eka ja ainoa alkionsiirto, toivottavasti helmikuun alussa. Minulla siirto olisi tarkoitus tehdä ymmärtääkseni luonnolliseen kiertoon, jota tuetaan lääkkeillä (letrot, ehkä Menopur, Ovitrelle, gonapeptyl ja tietty keltarauhastuki), osaako joku sanoa, kuinka tarkkaa tällaisessa on oman ovulaation ajankohta? Mietin siis jos osuisi päivät niin että siirto olisi viikonloppuna niin pitääkö sitten vaan odottaa seuraavaan kiertoon vai voidaanko Ovitrellellä pelata yhtään? Aiemminkin ollut mulla sama setti, mutta ei tainnut olla viikonlopuista pelkoa.

Yritän suhtautua ainokaiseen siirtoon realistisesti, ajattelen että tuskinpa se riittää, mutta toisaalta voihan yksikin riittää. Jos ei nappaa niin uudelleen sit Tilkan jonoon ja vasta joskus loppukeväästä/kesällä sit seuraava ivf vai onko jollain parempaa tietoa, kauanko kahden ivf:n välissä pitää jonotella? Ja milloin kela-korvaukset ovat siis tulossa takaisin?

Onko muuten kenelläkään suosituksia jostain kiertoa seuraavasta ilmaisesta sovelluksesta? Mulla ollut aiemmin Clue, mutta muuttunut jotenkin tosi paljon ja kaikki tiedot kin hävinneet niin voisin vaihtaa.

Sormet ristissä teille! Me saatiin keräyksestä tasan yksi kypsä munasolu joka onneksi hedelmöittyi ja raskaus alkoi tuoresiirrosta. Nyt jännitetään että päästäänkö maaliin asti vai joudutaanko uudelle hoitokierrokselle. Mut eipä tässä voi oikein muuta kun mennä sillä mitä kulloinkin on vaikka kun näki keräyksen tulokset niin meinasi epätoivo iskeä ja nyt on ihan mahdoton pysyä housuissaan ja luottaa että raskaus etenee.

Lääkkeet ymmärtääkseni melko hyvin auttavat ajoittamaan ovulaation eikä tarvii viikonlopuista hätäillä. Jonoista sanoivat joulukuun alussa että edelleen 3-4 kk mikä ainakin aiemmin piti hyvin paikkansa.

Sormet ristissä teille! Me saatiin keräyksestä tasan yksi kypsä munasolu joka onneksi hedelmöittyi ja raskaus alkoi tuoresiirrosta. Nyt jännitetään että päästäänkö maaliin asti vai joudutaanko uudelle hoitokierrokselle. Mut eipä tässä voi oikein muuta kun mennä sillä mitä kulloinkin on vaikka kun näki keräyksen tulokset niin meinasi epätoivo iskeä ja nyt on ihan mahdoton pysyä housuissaan ja luottaa että raskaus etenee.

Lääkkeet ymmärtääkseni melko hyvin auttavat ajoittamaan ovulaation eikä tarvii viikonlopuista hätäillä. Jonoista sanoivat joulukuun alussa että edelleen 3-4 kk mikä ainakin aiemmin piti hyvin paikkansa.
Uskon että on epätoivo meinannut iskeä..
Itseltä kerättiin 11 munasolua joista 10 kypsiä. 6 hedelmöittyi ja 4 jatkoi kehitystä.. 1kpl laitettiin tuoresiirtona ja 3 meni jatkoviljelyyn. 1 pääsi pakkaseen asti..
Ajattelin eka et wau monta yritystä tarvittaessa mut ne vaan ihan hupeni käsiin 😭

Moikka! Mä hyppään tuolta PAS-ketjusta tännekin höpöttämään. Meillä puolison kanssa yritystä 3,5v, nyt menossa eka ivf-kierros (lyhyt kaava.) Mulla ikää 33, miehellä 39. Lapsettomuuden syynä meikäläisen monet diagnoosit: ovulaatiohäiriö, tukkeutunut munanjohdin sekä endometrioosi. Ikinä en ole positiivista raskaustestiä tehnyt. Ensimmäisestä punktiosta saatiin lopulta neljä alkioita, joista yksi siirrettiin tuoresiirtona (tästä nega), yksi selviytyi blastona pakkaseen. Ensi kierrossa sitten tarkoitus siirrellä. Hoidossa ollaan julkisella puolella ja sen takia tässä projektissa onkin kestänyt näin tolkuttoman pitkään.

Itselle hoidot olleet fyysisesti helppoja, oon niin tottunut endokipuihin, ettei mikään oikein tunnu pahalta. Oli myös helppo hyväksyä hoidot, kun on selkeästi sairaus, joka raskautumisen estää. Mutta se henkinen puoli... Etenkin ystäväpiirin monet raskausuutiset on ihan hirveitä, vaikka tietysti haluaisi olla onnellinen rakkaittensa puolesta. Miten te muut pärjäätte asian kanssa?

Haluan toivotella kaikille jaksamista ja onnea tulevaisuuteen!

Moikka! Mä hyppään tuolta PAS-ketjusta tännekin höpöttämään. Meillä puolison kanssa yritystä 3,5v, nyt menossa eka ivf-kierros (lyhyt kaava.) Mulla ikää 33, miehellä 39. Lapsettomuuden syynä meikäläisen monet diagnoosit: ovulaatiohäiriö, tukkeutunut munanjohdin sekä endometrioosi. Ikinä en ole positiivista raskaustestiä tehnyt. Ensimmäisestä punktiosta saatiin lopulta neljä alkioita, joista yksi siirrettiin tuoresiirtona (tästä nega), yksi selviytyi blastona pakkaseen. Ensi kierrossa sitten tarkoitus siirrellä. Hoidossa ollaan julkisella puolella ja sen takia tässä projektissa onkin kestänyt näin tolkuttoman pitkään.

Itselle hoidot olleet fyysisesti helppoja, oon niin tottunut endokipuihin, ettei mikään oikein tunnu pahalta. Oli myös helppo hyväksyä hoidot, kun on selkeästi sairaus, joka raskautumisen estää. Mutta se henkinen puoli... Etenkin ystäväpiirin monet raskausuutiset on ihan hirveitä, vaikka tietysti haluaisi olla onnellinen rakkaittensa puolesta. Miten te muut pärjäätte asian kanssa?

Tämä julkisen puolen toiminta on kyllä niin pirun hidasta. Tai sen alkuun saaminen lähinnä. Itsekin jonotin yhteensä lähes 2 vuotta ennen kuin päästiin kunnolla hommiin.
Täälä kans endotaustaa 🙋‍♀️

Mun varmaan suurin pelko on tällä hetkellä läheisten raskausuutiset. Hävettää niin paljon tämä tunne ja pelkään etten voi olla iloinen heidän puolestaan.
Mulla on tullut jo vähän sellainen sosiaalisten tilanteiden pelko kun muutenkin tässä ikäluokassa nämä asiat kaikilla mielessä ja paljon ihmisillä niistä tarve puhua. Ihan ymmärrettävästi tietysti. Itselle tulee vaan ahdistus ja paniikki kun joku mainitsee vauvahaaveet 🙃
Varsinkin silloin kun on tilanne päällä niin sanotusti eli esim nyt kun taas PAS:n tuloksena kemiallinen.

Sinne myös paljon tsemppiä seuraavaan yritykseen! ⭐⭐

Muokattu viimeksi:
Jännä nähdä mitä yksityiset klinikat tekee jos tuo korvaavuus viivästyy ihan hirveästi. (Hurraa huudot sille jos sen saa takautuvastikin!) Meille hoitaja sanoi että heillä selvästi näkyy hiljentyminen ja se että porukka odottaa sitä korvautuvuutta. Dextrahan tarjosi -40% IVF suunnitteluista joulukuussa.

Mä kävin äsken apteekista varaamassa lääkkeet ja käyn ne sitten tammikuun puolella hakemassa. Apteekkari myös suosittu siihen niin saan lääkekaton täyteen et jos tarvitsee vielä lisää lääkkeitä niin ne tulee sitten edulliseksi. Lasketaanko lääkekatto sen mukaan mitä itse on kuluttanut lääkkeisiin vai niiden ei kela korvaavuus hintojen mukaan?
Lääkekatto lasketaan sen mukaan, mitä oot käyttänyt lääkkeisiin. Ja vaan Kela-korvattavat lasketaan lääkekattoon, esim. Ovitrelle tai Cyclogest ei kerrytä kattoa ja niistä maksat täyden hinnan katon täyttymisen jälkeenkin. Onneksi noi kalleimmat on korvattavia.

Tiedän tunteen! Onneksi mun kaveripiirissä uutiset alkaa iän puolesta jo harvenemaan. Mutta kyllä esim. joulunaikaan somen täyttyminen jopa tuntemattomienkin raskausuutisista kirpaisi vähän.

@Pumpulipilvi toivottavasti muut yksityiset ei seuraa hintojen kanssa perässä. Ei siis olla Dextralla itse, satuin vaan bongaamaan uutisen heidän sivuillaan. Pahoin pelkään, että nää korvaukset tulee heijastumaan pian muidenkin yksityisten hintoihin jollain tasolla.

Tämä julkisen puolen toiminta on kyllä niin pirun hidasta. Tai sen alkuun saaminen lähinnä. Itsekin jonotin yhteensä lähes 2 vuotta ennen kuin päästiin kunnolla hommiin.
Täälä kans endotaustaa 🙋‍♀️

Mun varmaan suurin pelko on tällä hetkellä läheisten raskausuutiset. Hävettää niin paljon tämä tunne ja pelkään etten voi olla iloinen heidän puolestaan.
Mulla on tullut jo vähän sellainen sosiaalisten tilanteiden pelko kun muutenkin tässä ikäluokassa nämä asiat kaikilla mielessä ja paljon ihmisillä niistä tarve puhua. Ihan ymmärrettävästi tietysti. Itselle tulee vaan ahdistus ja paniikki kun joku mainitsee vauvahaaveet 🙃
Varsinkin silloin kun on tilanne päällä niin sanotusti eli esim nyt kun taas PAS:n tuloksena kemiallinen.

Sinne myös paljon tsemppiä seuraavaan yritykseen! ⭐⭐
Meillä ollut tää projekti käynnissä jo jonkin aikaa ja siskolle ja serkulle puhunut aiheesta paljon koska haluan puhua avoimesti meidän hoidoista jne

Siskoni tuossa marraskuussa kertoi odottavansa. Siitä oli nii sekavat fiilikset toisaalta olen todella onnellinen et musta tulee täti kun en koskaan ajatellut sitä tapahtuvan. Toisaalta oon 'katkera' ja mietin missä meidän vauva on!

Sisko kyllä puhui mulle että mietti pitkään uskaltaako kertoa mulle raskaudesta vaiko ei. Sanoin että mielummin kertoo itse suoraan kun se että kuulisin joltan muulta sukulaiselta.

Seuraa pelkkää omanapailua, koska tänään ollut niin henkisesti pohjamutapäivä ja kaipaisin teiltä kokemuksia aiheesta negaan johtanut alkionsiirto keltarauhastuella ja seuraavan kierron alkaminen. 3-pväinen alkio siirrettiin kp16, testipäivä oli kp27, viimeinen Lugesteron (1000 mg/vrk) ja Terolut otettu kp26. Nyt menossa kp35 mikä on mulle jo megapitkä kierto, mutta kunnon menkkoja ei vain kuulu. Vain ruskeaa "loppuvuotomaista" niukkaa vuotoa ollut parina päivänä. Mitä tämä on? Alkaako kunnon vuoto vielä vai onko nämä menkat? Onko kellään kokemusta vastaavasta? Klinikka on joulutauolla ni ei ole oikein mistä kysyä, mut koitan varmaan soittaa naistenpolille huomenna ottaisko ne jotain kantaa 😞

Täällä ollaan siirtymässä IVF-hoitojen pariin tämän vuoden aikana.

Ehkäisyn jättämisestä tulee pian kolme vuotta. Tähän kolmeen vuoteen on mahtunut luomuraskaus, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, tätä seurasi plussaton vuosi. Hoitoihin päästiin viime keväänä ja kolmesta inssistä jäi käteen kohdunulkoinen raskaus, nega ja kemiallinen raskaus.

Ensi viikolla olisi suunnittelukäynti Kysissä. Onko jotain vinkkejä mitä minun kannattaisi kysyä hoitavalta taholta? Täällä olen oppinut jotain hoitopolusta ja termeistä😅 Mutta jokaisen hoidot ovat varmasti tapauskohtaisia.

Tuohon miten kestää muiden raskausuutiset/vauvat niin en meinaa jaksaa. Itsellä on taustalla oman vanhemman kuolema, jonka jälkeisestä surusta olen päätynyt keskelle lapsettomuushoitoja. Voimavarat ovat siksi vähissä ja olen alkanut vetäytymään sosiaalisista suhteista. "Viimeinen niitti" oli kun miehen sisarukset ilmoittavat yllättäen että heille on tulossa jälkikasvua. Nämä vauvat syntyivät lopulta samana päivänä. Olen lähipiirissä ainut, jonka raskaudet eivät ole onnistuneet ja katsonut surullisena sivusta kun kaikilla muilla homma menee maaliin saakka kerrasta. Häpeän sitä että en pysty olemaan mukana toisten onnessa. Koen että en kuulu oikein mihinkään ryhmään. Noh, tulipahan avattua tuntemuksia tänne🥲

Meillä ollut tää projekti käynnissä jo jonkin aikaa ja siskolle ja serkulle puhunut aiheesta paljon koska haluan puhua avoimesti meidän hoidoista jne

Siskoni tuossa marraskuussa kertoi odottavansa. Siitä oli nii sekavat fiilikset toisaalta olen todella onnellinen et musta tulee täti kun en koskaan ajatellut sitä tapahtuvan. Toisaalta oon 'katkera' ja mietin missä meidän vauva on!

Sisko kyllä puhui mulle että mietti pitkään uskaltaako kertoa mulle raskaudesta vaiko ei. Sanoin että mielummin kertoo itse suoraan kun se että kuulisin joltan muulta sukulaiselta.
Toi on munkin mielestä kivempi että sit vaan suoraan kertoo, ettei se tieto tuu muuta kautta ja äkkiarvaamatta.

@pääskyläinen mulla tuli negan jälkeen itselleni poikkeuksellista tiputtelua muutama päivä. Sen jälkeen kyllä alkoi vuoto normaalisti. Tuolla PAS-ketjun puolella oon kyllä törmännyt siihen, että joillakin mennyt pitkäänkin ennen vuodon kunnollista alkamista. Oothan tehnyt vielä uusiksi testin, varmuuden vuoksi?

Ja muille kollektiivisesti: Tuttuja tuntemuksia teillä kaikilla. Näiden vuosien aikana oon kuullut monet raskausuutiset ja joka kerta niistä tulee paha mieli. Ystävät ja perhe tietää hoidoista ja ollaankin sovittu, että raskausuutiset ilmoitetaan mulle aina etukäteen viestitse. Näin ei tarvitse olla jossain julkisessa tilanteessa ja romahtaa toisen edessä. En halua, että toisen onnellinen hetki kääntyisi minun lohduttelemiseen. Tällä tavalla pystyn käymään pettymyksen tunteet ja huutoitkut ensin itsekseni läpi.

Minäkin olen tutuistani ainoa, jolla näitä ongelmia. Muut tulleet verrattain helposti raskaaksi. Yksi ystävistäni kyllä aloitti hoidot, mutta ensimmäinen Letrozol-kierto toi heille plussan. Se jos mikä tuntui epäreilulta.

@Kisumamma90 tuo ulkopuolisuuden kokemus on itselläkin. Ei kuulu siihen äiti-porukkaan, muttei myöskään siihen vapaaehtoisesti lapsettomien porukkaan. Onneksi on tämä(kin) palsta!

Meille HUS:issa selitettiin suunnittelukäynnillä tosi selkeästi asioita, joten ei juurikaan ollut tarvetta lisäkysymksille. Lisäksi Oma Polun ohjeet ja infot on kattavia. Itse kyselin lähinnä niistä mekanismeista, joilla endo voi raskautta estää. Tsemppiä suunnitteluun ja hoitojen aloitukseen!

Moikka!

Täällä uusi kirjoittelija ilmoittuu, ensimmäinen pitkän kaavan hoito käynnissä, sumuttelut aloitettu reilu viikko sitten ja tänään alkoi tyhjennysvuoto. Perjantaina on eka ultra ja sitten alkaa oletettavasti pistokset.

Huomasin muutaman sivun keskustelua lukeneena, että täällä on muitakin alkiodiagnostiikan läpikäyneitä, ne hoidot siis myös täällä käynnissä. Mielellään kuulisin, miten kauan teillä on kestänyt, että punktiosta on päästy alkioista testauksen jälkeen päästy siirtoon?

Tämä on ensimmäinen ivf-hoitoni ikinä, luomuraskauksia on takana ja tulisin helposti raskaaksi, mutta valitettavasti myöhemmin on paljastunut geenivirhe, johon yksi lapsistani on menehtynyt ja myös geneettinen keskeytys on matkalle tullut😭 Kova toive olisi vielä yksi geenivirheetön pieni saada, joten alkiodiagnostiikan kautta kohti sitä unelmaa toivottavasti mennään💗

Moikka!

Täällä uusi kirjoittelija ilmoittuu, ensimmäinen pitkän kaavan hoito käynnissä, sumuttelut aloitettu reilu viikko sitten ja tänään alkoi tyhjennysvuoto. Perjantaina on eka ultra ja sitten alkaa oletettavasti pistokset.

Huomasin muutaman sivun keskustelua lukeneena, että täällä on muitakin alkiodiagnostiikan läpikäyneitä, ne hoidot siis myös täällä käynnissä. Mielellään kuulisin, miten kauan teillä on kestänyt, että punktiosta on päästy alkioista testauksen jälkeen päästy siirtoon?

Tämä on ensimmäinen ivf-hoitoni ikinä, luomuraskauksia on takana ja tulisin helposti raskaaksi, mutta valitettavasti myöhemmin on paljastunut geenivirhe, johon yksi lapsistani on menehtynyt ja myös geneettinen keskeytys on matkalle tullut😭 Kova toive olisi vielä yksi geenivirheetön pieni saada, joten alkiodiagnostiikan kautta kohti sitä unelmaa toivottavasti mennään💗
Me käytiin yksityisellä hoidot ja yhdet kuukautiset oli välissä punktion jälkeen ennen PASia. Alkiodiagnostiikka tehtiin perinnöllisen sairauden vuoksi + katsottiin kromosomit. Ensimmäinen PAS ei onnistunut, mutta heti seuraavaan kiertoon tehtiin toinen. Tsemppiä hoitoihin!

Me käytiin yksityisellä hoidot ja yhdet kuukautiset oli välissä punktion jälkeen ennen PASia. Alkiodiagnostiikka tehtiin perinnöllisen sairauden vuoksi + katsottiin kromosomit. Ensimmäinen PAS ei onnistunut, mutta heti seuraavaan kiertoon tehtiin toinen. Tsemppiä hoitoihin!
Kiitos vastauksesta! Me ollaan julkisella hoidoissa, tuntuu, että kaikki jonotus ja odotus kestää kovin kauan, mutta eipä voi mitään. Meillä näytteet alkioista lähtee muistaakseni Britteihin tutkittavaksi ja oletan, että siinä jonkin aikaa kestää. Mutta eteenpäin mennään👍🏻

Moikka!

Osanotot ja tsempit, sinullakin kipeä matka takana. Sumuttelet Synarelaa? Kuinka pitkään ehdit sumutella ennen kuin kuukautiset alkoi ja kuinka pitkä sumuttelujakso ennen ensimmäistä ultraa? Itse sumuttelen nyt viidettä päivää ja odottelen kuukautisten alkua. Normaalin kierron mukaan kuukautiset alkaisi torstaina, mutta en yhtään tiedä miten Synarela vaikuttaa asiaan. Sumuttelen sitä nyt tasan kaksi viikkoa ja sitten on ensimmäinen ultra, jossa tsekataan tilanne. Ohjeissa luki, että kuukautiset pitäisi tulla tässä kahden viikon aikana ennen ultraa, mutta jännä nähdä missä kohden ja millaisina.

Osanotot ja tsempit, sinullakin kipeä matka takana. Sumuttelet Synarelaa? Kuinka pitkään ehdit sumutella ennen kuin kuukautiset alkoi ja kuinka pitkä sumuttelujakso ennen ensimmäistä ultraa? Itse sumuttelen nyt viidettä päivää ja odottelen kuukautisten alkua. Normaalin kierron mukaan kuukautiset alkaisi torstaina, mutta en yhtään tiedä miten Synarela vaikuttaa asiaan. Sumuttelen sitä nyt tasan kaksi viikkoa ja sitten on ensimmäinen ultra, jossa tsekataan tilanne. Ohjeissa luki, että kuukautiset pitäisi tulla tässä kahden viikon aikana ennen ultraa, mutta jännä nähdä missä kohden ja millaisina.
Kiitos osanotosta ja tsemppauksesta💗
Joo, Synarelaa suihkaukset molempiin sieraimiin aamuin illoin. Menkat vai tyhjennysvuotoko se virallisesti on, alkoi ihan ajallaan, normikierron mukaisesti ja nyt ainakin vaikuttaa myös vuoto normaalilta. Mulla sumuttelujakso on kans lähes kaksi viikkoa ennen ekaa ultraa, alkoi lauantaina 21.12 ja ultra on pe 3.1. Mulla tehdään hoidot yhteistyönä oman lähisairaalan ja Hus:in (vain Hus:ssa alkiodiagnostiikkahoitoa) kanssa, niin hiukan on säätöä ajanvarausten yms. kanssa, mutta tosi kiva tietysti, ettei tarvi kaikkia ultria yms. Helsinkiin saakka tarvitse ajaa😊

Takaisin