IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Ootteko löytäneet Omapolusta sen kohdan johon päivittyvät tiedot munasolujen määrästä/hedelmöittyneiden määrästä jne? Palikkaohjeet miten sinne pääsee? Tiedot ovat varmuudella sinne päivittyneet, koska ilmoituksien kautta pääsin yhden kerran tiedot katsomaan. En ole löytänyt kyseistä kohtaa enää vaikka olen sivuilta hakemalla hakenut 🤔
 
Ootteko löytäneet Omapolusta sen kohdan johon päivittyvät tiedot munasolujen määrästä/hedelmöittyneiden määrästä jne? Palikkaohjeet miten sinne pääsee? Tiedot ovat varmuudella sinne päivittyneet, koska ilmoituksien kautta pääsin yhden kerran tiedot katsomaan. En ole löytänyt kyseistä kohtaa enää vaikka olen sivuilta hakemalla hakenut 🤔
Husin ivf-polulla heti etusivulla näkyy Minun hoitopolku ja siinä painike Tulokset. Valikossa tuloksia ei tosiaan näy.
 
@Syreen joo tosiaan kuin alina tossa neuvoi, mut siinä pitää huomata skrollata alas asti, näyttää et sivu loppuu ennen sitä.. ekalla kerralla itsekin etsin sitä vaik kuin kauan!
 
Kiitos neuvoista Alina_ ja siska! En kyllä ohjeistuksista huolimatta löytänyt tuloksia, kun koko tulokset-sivua ei näytä olevan ollenkaan :No Evil Monkey:
 
Heippa, olen meinannut jo useasti kirjoittaa tänne ja ilmeisesti minulla on tilikin mutta en saa salasanaa palautettua sähköpostiini vaikka kuinka yritän.

No esittäydyn eli olen 39-vuotias selittämättömästä lapsettomuudesta kärsivä ja varmaan pääsyynä on alhainen amh-arvo ( nyt elokuussa 0,71) ja myös huonot munasolut laadultaan. 2018 marraskuussa amh- arvo oli 1.01 ja 2019 maaliskuussa (lyhyt kaava) ja toukokuussa ( pitkä kaava) tehty 2 ivf hoitoa joista toisesta saatu lapsi syliin 3/20. Hän oli siis ainut hyvänlaatuinen ja ainut alkio muutenkin että kaikki muu oli ns. roskaa.

Nyt on tehty 3.ivf pitkällä kaavalla josta saatiin 6 munasolua, 4 kypsää ja 3 alkiota, siirrettiin 18.11 yksi hyvänlaatuinen alkio josta nega. :sad001 Menkat alkoivat jo viikon päästä siirrosta tuhruamaan läpi, tukilääkkeenä terolut.
2 alkiota jäi silloin jatkoviljelyyn joista tuli eilen tieto että ei mitään taaskaan pakkaseen. :sad001 En tiedä, musertavaa on. 2 hoitoa ois viä julkisella mutta en tiedä, mieli on todella maassa ja tuntuu itsensä kiusaamiselta.

Täällä on kuitenkin myös plussaonnea matkassa ollut palstalaisilla ja haluan sydämestäni onnitella teitä. :Heartred Ja muistuttaa niitä joilla ei nyt tärpännyt että vaikka omatkin ajatukset on todella surulliset niin silti, silti jostain me kaikki hoidoissa käyvät keräämme sen tahdonvoiman ja painamme läpi uuteen kierrokseen! :Heartred ja se kierros voi olla juuri se joka onnistuu!
 
Zero83 voi oon pahoillani 😞 musertavaa on. Mietiskele vähän aikaa rauhassa, vaikka nyt tuntuu epätoivoiselta niin voi olla että mieli vielä muuttuu kun aikaa hetki kuluu. Mihin päädyttekin niin toivon teille onnea ❤️
 
Kiitos! Kuulostaa todella mielenkiintoiselta, ja mulle ajankohtaiselta! 😮 Jos tuohon päädytään niin saiskohan vaihettua suun kautta otettaviin, luget niin sottasia 👀 ja ainakin kerran primolutit toimi kiitettävästi menkkojen siirtoon mulla.

Vinkkinä että Lutinukset soittaa vähempi kuin Luget. Käsittääkseni nämä kaksi samalla tavalla toimivaa, Lutinus-valmisteesta ei saa Kela-korvausta niin kai sen takia lääkärit vähemmän määrää (ei minusta kuitenkaan yltiökallis lääke).

Meillä miehestä johtuva lapsettomuus ja mulla hyvä hormonitoiminta. Silti yksityisellä klinikalla määrättiin Lutinus 3x pvä rv10 saakka.
 
Mun pikkuserkut on kolmoset, 90-luvulla hedelmöityshoidoissa siirrettiin kaksi alkiota, joista toinen jakaantui. Tuloksena identtiset kaksospojat ja tyttö 😍 käsittääkseni Suomessa siirrettiin juurikin 90-luvulla useampi alkio, joista seurauksena näitä monikkoraskauksia niin paljon että julkisella asiasta luovuttiin. Ihana trio he olivat pienenä ja hyvin pärjäsivät vanhemmat, myöhemmin tuli luomuna vielä kaksi lasta lisää.
 
Uskomatonta, mutta totta? Meidän viimeinen alkio nappasi kiinni. Olin ihan valmistautunut, että tammikuussa uusi kierros. Tänään 10dpo eli tosi aikaista, mutta nyt vaan toivotaan, että viiva vahvistuu. Oireet ovat ainakin voimakkaat jo nyt 😅

EE822389-6738-4412-B4DC-F8219FC60FE8.jpeg
 
Pääsin nyt lopulta katsomaan Omapolulta kaikki tähänastiset tulokset kun biologi oli päivittänyt sinne uusimmat tiedot (tulossivua ei edelleenkään ole). Ihan hirveän pettynyt olo tällä hetkellä, kun alustavasti odotettiin tosi hyvää vastetta stimulaatiolle mutta kauhea kato on käynyt
:loudlycrying:
Punktoituja follikkeleja 18kpl, munasoluja 12kpl, kypsiä 6kpl ja normaalisti hedelmöittyneitä 3kpl. Tuoresiirto mahdollisesti maanantaina, jos nyt joku tuosta kolmikosta jaksaa kehittyä sinne saakka. Olin optimistisesti ajatellut, että varmasti saadaan jotain pakkaseenkin mut nyt en uskalla enää sitäkään toivoa…
 
Mun pikkuserkut on kolmoset, 90-luvulla hedelmöityshoidoissa siirrettiin kaksi alkiota, joista toinen jakaantui. Tuloksena identtiset kaksospojat ja tyttö 😍 käsittääkseni Suomessa siirrettiin juurikin 90-luvulla useampi alkio, joista seurauksena näitä monikkoraskauksia niin paljon että julkisella asiasta luovuttiin. Ihana trio he olivat pienenä ja hyvin pärjäsivät vanhemmat, myöhemmin tuli luomuna vielä kaksi lasta lisää.
Mulle siirrettiin yksityisellä 2009-2010 ja vielä 2012 monta kertaa kaksi kolmepäiväistä alkiota. Erikoista oli se, että kolme ekaa alkionsiirtoa olivat yhden alkion siirtoja ja jokaisesta puhdas nega. Seuraavaksi siirrettiin kaksi kerralla, plussa ja kkm. Sitten siirrettiin taas kaksi, plussa ja km. Seuraavaksi siirrettiin taas kaksi, plussa ja esikoinen. Toista lasta yrittäessä siirrettiin kaksi, plussa ja kuopus. Eli kaikista tuplasiirroista tuli tärppi silloin.

Kun nyt sitten 2021 jouduttiin taas samalle klinikalle hoitoon, niin alkiot kasvateltiin blastoiksi asti ja siirrettiin 1kpl kerrallaan. Ekasta plussa, mutta tuli kkm. Tokasta tuli plussa ja kuopus syntyi alkusyksystä.

Vois sanoa, että mulla on melko jäätävä plussausprosentti alkionsiirroissa, mutta nolla luomutärppiä. Ja keskenmenoja yhtä monta kuin elävää lastakin. Kummallisia ovat nämä hedelmällisyyden tai hedelmättömyyden polut 🧐
 
@Syreen toivotaan kovasti että kolmikosta mahdollisimman moni jatkaa kehitystä ❤️ ymmärrän tosi hyvin että pettymys on suuri. Tämä osaa olla niin karua puuhaa.

Mä raportoin omaa tilannetta, plussasin siis kakspäiväsen siirrosta ja tänään menossa dpo17. Dpo13 alkoi pieni ruskea tiputteluvuoto joka on nyt kasvanut jo aika normaaliksi punaiseksi menkkamaiseksi vuodoksi, välillä ollut jopa hyytymiä. Vaikea verrata määrää normaaliin, kun yleensä käytän kuukuppia mutta nyt lugejen takia siteitä. Testiviiva oli tänään kuitenkin taas tummempi, ja sain eiliselle HUSilta huolieni takia hCG verikokeen joka näytti 166. Eivät kuitenkaan laittaneet seurantaverikoetta vaan buukkasivat vaan ultran 7+2 ja onnittelivat. Laitoin nyt perään viestiä että eikö kuitenkin kannattaisi esim ensi maanantaina ottaa kontrolliverikoe kun ei yksi arvo kerro kasvusta mitään ja vuotoa ja hyytymiäkin on. Katsotaan miten vastaavat, vai pitäisikö mennä yksityiselle maanantaina sit.

Negatiivista on vuodot ja hyytymät, positiivista on se että ei oo kipuja ja tänään oli taas tummempi viiva testissä. Mun ymmärtääkseni vielä ei edes mitenkään pystyisi ultrassa näkemään onko alkio oikeassa paikassa kiinni eli johtuuko vuoto ektooppisesta raskaudesta. Ei voi oikeen muuta ku seurata tilannetta
 
@Syreen toivotaan kovasti että kolmikosta mahdollisimman moni jatkaa kehitystä ❤️ ymmärrän tosi hyvin että pettymys on suuri. Tämä osaa olla niin karua puuhaa.

Mä raportoin omaa tilannetta, plussasin siis kakspäiväsen siirrosta ja tänään menossa dpo17. Dpo13 alkoi pieni ruskea tiputteluvuoto joka on nyt kasvanut jo aika normaaliksi punaiseksi menkkamaiseksi vuodoksi, välillä ollut jopa hyytymiä. Vaikea verrata määrää normaaliin, kun yleensä käytän kuukuppia mutta nyt lugejen takia siteitä. Testiviiva oli tänään kuitenkin taas tummempi, ja sain eiliselle HUSilta huolieni takia hCG verikokeen joka näytti 166. Eivät kuitenkaan laittaneet seurantaverikoetta vaan buukkasivat vaan ultran 7+2 ja onnittelivat. Laitoin nyt perään viestiä että eikö kuitenkin kannattaisi esim ensi maanantaina ottaa kontrolliverikoe kun ei yksi arvo kerro kasvusta mitään ja vuotoa ja hyytymiäkin on. Katsotaan miten vastaavat, vai pitäisikö mennä yksityiselle maanantaina sit.

Negatiivista on vuodot ja hyytymät, positiivista on se että ei oo kipuja ja tänään oli taas tummempi viiva testissä. Mun ymmärtääkseni vielä ei edes mitenkään pystyisi ultrassa näkemään onko alkio oikeassa paikassa kiinni eli johtuuko vuoto ektooppisesta raskaudesta. Ei voi oikeen muuta ku seurata tilannetta
Minulla oli vuosi sitten vastaavanlainen tilanne (viikkoja silloin muistaakseni 5+4) ja ainakaan minun tapauksessa HUS ei suostunut antamaan toistomittausta HcG verikokeesta, sanoivat että yksi riittää määrittelemään onko raskaana vai ei, eli heille ei ollut väliä onko raskaus etenevä vai kemiallinen.

Kehottaisin oman mielenrauhan vuoksi käymään yksityisesti verikokeissa ottamassa toistomittauksen mikäli HUS ei siihen suostu.
 
Heippa, olen meinannut jo useasti kirjoittaa tänne ja ilmeisesti minulla on tilikin mutta en saa salasanaa palautettua sähköpostiini vaikka kuinka yritän.

Jos haluat tilin takaisin käyttöön, laita minulle sähköpostia (paivi.jarvinen@vau.fi). Samaa ongelmaa on ollut monilla foorumin alustan päivityksen jälkeen. It-tuki saa ongelman kyllä korjattua.

Voimia tilanteeseesi. ❤️
 
Ei lähtenyt hyvin tämä ensimmäinen kerta hoitoja. Ennen piikittelyiden aloittamista todettiin kysta. Ensin pidennettiin suihkutteluita, ja toivottiin kystan pienemmistä. Ei pienentynyt, joten verikokeisiin. Verikokeet olivat ok, joten sain aloittaa Gonalin. Nyt UÄ:ssä näkyi, että myös kysta kasvaa piikityksen mukana. Kysta 21, joten ensimmäinen reaktio hoitajilta, että taisi olla siinä... Mutta vielä tuli ohjeet jatkaa piikitystä. Uusi UÄ maanantaina... Saapa nähdä mihin sitten asiassa päädytään. Omat ajatukset sekavat, eikä ymmärrä kumpaan suuntaan ajatusten olisi parempi kääntyä... Insemisaatioon vai Punktioon. 😶
 
Tulipa sitten luettua koko 2021 ivf-ketju, sekä tämä ketju! Vaikutti sen verran aktiiviselta, että päätin itse liittyä mukaan, jee!🌸

Täällä eletään lapsettomuushoitojen epätoivoisessa myrskyn silmässä ja vertaistuki on todella tarpeen. Olemme olleet tänä kesänä kolmessa inssissä ja tänä syksynä oli ensimmäinen ivf ja siitä tehty 3 siirtoa ja edessä joulukuussa vielä viimeinen siirto. Koskaan ei ole tullut positiivista raskaustestiä.😭

Syitä tähän lienee 36v ikäni, AMH 0, 9 (liekkö jo laskenut), toinen munanjohdin ilmeisesti tukossa ja nyt on myös endometrioosi epäilynä... Lisäksi löytyy lääkityt kilpirauhasen vajaatoiminta ja anemia sekä siittiöt oli joskus vähän hitaita. Aina kuitenkin lääkkeet toimineet odotetusti ja tilanteet näyttäneet hyvältä ja operaatiot olleet helppoja.

IVF tehtiin lyhyellä kaavalla (Gonal F 250-200 iu) ja vain oikealla kasvoi folleja (vaikka muulloin vasemmallakin ollut johtofolleja yms). Folleja oli koko ajan 8 ja niistä löytyi 5 munasoluja, joista 4 kypsiä. Suureksi ihmeeksi nuo kaikki 4 päätyivät siirtoihin saakka! Tuoresiirto 3-päiväisellä ja blastot olivat lähinnä 7-päiväisiä BC ja CC-tyyppejä, ei vissiin kovin mallioppilaita googlailujen perusteella.

Pakastesiirrot tehty lääkkeillä tuettuihin kiertoihin (Letrot, Ovitrelle, Terot, Luget) ja nyt viimeinen BLC2 siirretään lääkkeelliseen kiertoon.

Mitä seuraavaksi? Nyt ollaan oltu yksityisellä ja tarkoitus mennä julkiselle. Pitkä kaava? Pergoveris? Vyöhyketarpia? Alkiokuorenavaus? BeReady-testi? Alkiodiagnostiikka? Alkioliima? Akupunktio? Elämäntapamuutokset? DHEA, inositoli, ubikinoli jne ihmeaineet? Ananasmehu? Muuttaisiko endometrioosidiagnoosi jotain hoidoissa? (Ultrissa ei näy pesäkkeitä tms).

Ps. Ei kai mun koko nimi tai osoite näy profiilissa? Kaikki tiedot oli pakko laittaa, mutta en huomannut kohtaa, missä sanottaisiin, että eivät näy muille...🤐
 
Tulipa sitten luettua koko 2021 ivf-ketju, sekä tämä ketju! Vaikutti sen verran aktiiviselta, että päätin itse liittyä mukaan, jee!🌸

Täällä eletään lapsettomuushoitojen epätoivoisessa myrskyn silmässä ja vertaistuki on todella tarpeen. Olemme olleet tänä kesänä kolmessa inssissä ja tänä syksynä oli ensimmäinen ivf ja siitä tehty 3 siirtoa ja edessä joulukuussa vielä viimeinen siirto. Koskaan ei ole tullut positiivista raskaustestiä.😭

Syitä tähän lienee 36v ikäni, AMH 0, 9 (liekkö jo laskenut), toinen munanjohdin ilmeisesti tukossa ja nyt on myös endometrioosi epäilynä... Lisäksi löytyy lääkityt kilpirauhasen vajaatoiminta ja anemia sekä siittiöt oli joskus vähän hitaita. Aina kuitenkin lääkkeet toimineet odotetusti ja tilanteet näyttäneet hyvältä ja operaatiot olleet helppoja.

IVF tehtiin lyhyellä kaavalla (Gonal F 250-200 iu) ja vain oikealla kasvoi folleja (vaikka muulloin vasemmallakin ollut johtofolleja yms). Folleja oli koko ajan 8 ja niistä löytyi 5 munasoluja, joista 4 kypsiä. Suureksi ihmeeksi nuo kaikki 4 päätyivät siirtoihin saakka! Tuoresiirto 3-päiväisellä ja blastot olivat lähinnä 7-päiväisiä BC ja CC-tyyppejä, ei vissiin kovin mallioppilaita googlailujen perusteella.

Pakastesiirrot tehty lääkkeillä tuettuihin kiertoihin (Letrot, Ovitrelle, Terot, Luget) ja nyt viimeinen BLC2 siirretään lääkkeelliseen kiertoon.

Mitä seuraavaksi? Nyt ollaan oltu yksityisellä ja tarkoitus mennä julkiselle. Pitkä kaava? Pergoveris? Vyöhyketarpia? Alkiokuorenavaus? BeReady-testi? Alkiodiagnostiikka? Alkioliima? Akupunktio? Elämäntapamuutokset? DHEA, inositoli, ubikinoli jne ihmeaineet? Ananasmehu? Muuttaisiko endometrioosidiagnoosi jotain hoidoissa? (Ultrissa ei näy pesäkkeitä tms).

Ps. Ei kai mun koko nimi tai osoite näy profiilissa? Kaikki tiedot oli pakko laittaa, mutta en huomannut kohtaa, missä sanottaisiin, että eivät näy muille...🤐
Tervetuloa! Vertaistuki on parasta mitä itse olen tällä ankealla matkalla tähän mennessä kokenut, tämä foorumi on ihan paras paikka siihen ❤️ sun profiilissa näkyy kaupunki ja sukupuoli, ei muuta! Tuo että kaikki hedelmöittyneet jatkoi siirtoon asti on kyllä uskomaton juttu ❤️ otan osaa että eivät jääneet mukaan 😔 muutoin en oikein osaa hyviä neuvoja antaa, ehkä joku muu osaisi.
 
Tulipa sitten luettua koko 2021 ivf-ketju, sekä tämä ketju! Vaikutti sen verran aktiiviselta, että päätin itse liittyä mukaan, jee!🌸

Täällä eletään lapsettomuushoitojen epätoivoisessa myrskyn silmässä ja vertaistuki on todella tarpeen. Olemme olleet tänä kesänä kolmessa inssissä ja tänä syksynä oli ensimmäinen ivf ja siitä tehty 3 siirtoa ja edessä joulukuussa vielä viimeinen siirto. Koskaan ei ole tullut positiivista raskaustestiä.😭

Syitä tähän lienee 36v ikäni, AMH 0, 9 (liekkö jo laskenut), toinen munanjohdin ilmeisesti tukossa ja nyt on myös endometrioosi epäilynä... Lisäksi löytyy lääkityt kilpirauhasen vajaatoiminta ja anemia sekä siittiöt oli joskus vähän hitaita. Aina kuitenkin lääkkeet toimineet odotetusti ja tilanteet näyttäneet hyvältä ja operaatiot olleet helppoja.

IVF tehtiin lyhyellä kaavalla (Gonal F 250-200 iu) ja vain oikealla kasvoi folleja (vaikka muulloin vasemmallakin ollut johtofolleja yms). Folleja oli koko ajan 8 ja niistä löytyi 5 munasoluja, joista 4 kypsiä. Suureksi ihmeeksi nuo kaikki 4 päätyivät siirtoihin saakka! Tuoresiirto 3-päiväisellä ja blastot olivat lähinnä 7-päiväisiä BC ja CC-tyyppejä, ei vissiin kovin mallioppilaita googlailujen perusteella.

Pakastesiirrot tehty lääkkeillä tuettuihin kiertoihin (Letrot, Ovitrelle, Terot, Luget) ja nyt viimeinen BLC2 siirretään lääkkeelliseen kiertoon.

Mitä seuraavaksi? Nyt ollaan oltu yksityisellä ja tarkoitus mennä julkiselle. Pitkä kaava? Pergoveris? Vyöhyketarpia? Alkiokuorenavaus? BeReady-testi? Alkiodiagnostiikka? Alkioliima? Akupunktio? Elämäntapamuutokset? DHEA, inositoli, ubikinoli jne ihmeaineet? Ananasmehu? Muuttaisiko endometrioosidiagnoosi jotain hoidoissa? (Ultrissa ei näy pesäkkeitä tms).

Ps. Ei kai mun koko nimi tai osoite näy profiilissa? Kaikki tiedot oli pakko laittaa, mutta en huomannut kohtaa, missä sanottaisiin, että eivät näy muille...🤐
Tervetuloa ❤️ olen myös pahoillani etteivät alkiot ole tarttuneet kiinni, mutta kuulostaa positiiviselta että kaikki kypsät hedelmöittyivät.
Välillä eka kerta on vähän herättelemistä ja lääkityksen testaamista. Me ollaan oltu vaan julkisella ja sieltä omien kokemusten mukaan voin kertoa että hirveen vähän itse saa vaikuttaa siihen, tehdäänkö lyhyt vai pitkä kaava, millä lääkkeillä tehdään tai mihinkään muuhunkaan. Myöskään alkiodiagnostiikkaa eivät julkisella tee, mikäli ei ole tiedossa jotain perinnöllistä sairautta, eivätkä bereadyä/eraa.

Onko yksityisellä keskusteltu mikä heidän jatkosuunnitelma olisi, mikäli viimeinen siirto ei onnistu?
 
Tervetuloa ❤️ olen myös pahoillani etteivät alkiot ole tarttuneet kiinni, mutta kuulostaa positiiviselta että kaikki kypsät hedelmöittyivät.
Välillä eka kerta on vähän herättelemistä ja lääkityksen testaamista. Me ollaan oltu vaan julkisella ja sieltä omien kokemusten mukaan voin kertoa että hirveen vähän itse saa vaikuttaa siihen, tehdäänkö lyhyt vai pitkä kaava, millä lääkkeillä tehdään tai mihinkään muuhunkaan. Myöskään alkiodiagnostiikkaa eivät julkisella tee, mikäli ei ole tiedossa jotain perinnöllistä sairautta, eivätkä bereadyä/eraa.

Onko yksityisellä keskusteltu mikä heidän jatkosuunnitelma olisi, mikäli viimeinen siirto ei onnistu?
Kiitos Nurppu ja Miiisu!

Joo vähän pelottaa, miten sitä osaa enää sopeutua julkiselle, kun tottunut yksityisellä siihen, että ei ole jonoja ja kaiken voi tehdä, jos kaivaa rahulit esiin... Aion kysyä yksityiseltä, miten he seuraavaksi etenisivät, mutta vielä en ole päässyt kysymään. Sielläkin mennään aika vahvasti asia ja vaihe kerrallaan... Toki vaikka olisi julkisella, voi jonkun tutkimuksen tehdä yksityisellä, kuten toi era/beready.
 
Takaisin
Top