IVF/ICSI-HOIDOT 2022

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CherryRed
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Cha-cha olen pahoillani 😞 onneksi tosiaan on vielĂ€ pakkasessa!

@Nannelma ihanaa onnea plussasta! ❀

PÀivitÀn vielÀ mun tarinaa jos jollekin siitÀ on hyötyÀ:

Eli 5 pÀivÀinen blasto siirrettiin 7.11. ja 21.11 oli virallinen testipÀivÀ, jolloin viiva oli selkeÀ mutta ei kuitenkaan kovin tumma, eikÀ siinÀ mitÀÀn eihÀn kaikilla ei tule tosi tummia, mutta olin myös huomannut ettei viivat tummu joka pÀivÀ tai edes joka toinen. (Aloitin testailun pp9)

Mitattiin hcg 22.11. rv4+6 ja se oli vain 88, mitattiin uudestaan 28.11. rv 5+5 jolloin se oli noussut 637 mutta edelleen matala. Nyt 30.11 rv6+0 oli 647 eli kasvu on lĂ€hes pysĂ€htynyt -> keskenmenoa odotellessa. 😬 tĂ€ytyy sanoa ettĂ€ nĂ€mĂ€ ns virallisten piinapĂ€ivien jĂ€lkeenkin jatkuneet piinapĂ€ivĂ€t ovat olleet henkisesti ÀÀrimmĂ€isen raskaita.
Otan osaa! 💔

Voi Cha-Cha, oon pahoillani! ♄

MĂ€ en oikein tiedĂ€ mitĂ€ mun testistĂ€ ajatella.. en tajunnut ostaa digitestiĂ€, kun jotenkin on ollut aivan varma epĂ€onnistumisen fiilis menkkajomojen ja pÀÀnsĂ€ryn kanssa. Mutta nyt tein siis apteekin testin ja nĂ€ytti tĂ€ltÀ  onko toi ihan vaan joku viivanpaikka vai jotain muuta? 😳
SelvÀ positiivinen. Onnea!!!

Ei ollut onnea meillÀ :loudlycrying: Digitesti ei jÀtÀ edes arvailujen varaan, kun tulos kerrotaan selvin sanoin. Ohjeessa on jatkaa terolutit perjantaihin saakka koska periaatteessa voisihan joku 7. Ihme tapahtua. Hieman vaikeaa jatkaa kyllÀ niitÀ tÀmÀn jÀlkeen:loudlycrying:
Noh, kaksi jÀljellÀ, alkuvuodesta nokka kohti uutta yritystÀ.
Oon tosi pahoillani ❀

Kommentoin tÀÀltÀ taustalta, ettÀ HUS:n kanta on se, ettÀ progesteronilla ei ole merkitystÀ raskauden jatkumisen kannalta. Minullekin sanoivat ettÀ lopeta vaan luget dpo 14. HUS:lla sain vain keskenmenoja, mutta Dextralla sitten jatkettiin luget rv20 asti ja seurailtiin progesteronitasoja verikokein. Dextran lÀÀkÀri (meillÀ on CherryRedin kanssa sama :D) on hyvin asiaan perehtynyt ja hÀntÀ ihan suututtaa HUS:n toiminta siinÀ, miten vÀittÀvÀt ettei progesteronilla olisi merkitystÀ. On tutkimuksia joissa tosiaan on todettu, ettÀ joillain lisÀprogesteronia tarvitaan jotta raskauskin voisi jatkua. Ilman mittauksia sitÀ ei voi tietÀÀ.

Harmittaa kyllÀ tuo HUS:n ja ilmeisesti muidenkin sairaanhoitopiirien kanta asiaan. Kun joillain se raskauden jatkuminen voi ihan hyvin olla siitÀ kiinni.

Niin ja suun kautta otettavista Primolutia ei saa kĂ€yttÀÀ raskauden aikana, mutta Terolutia saa. 🙂
Onko sinulla tullut vuotoja keskenmenoja ennen vai miten alhainen progesteroni on havaittu? Mietin vain tÀtÀ, ettÀ kun itsellÀ ei ole tullut kuin kerran kemiallisessa tiputtelua ja kmt havaittu aina varhaisultrassa. Progesteronia ei ole mitattu ikinÀ ja olen aina lopettanut tukilÀÀkkeen ohjeen mukaan eli jo ennen testipÀivÀÀ. EhkÀ olisi kuitenkin tullut tiputtelua ja km alkanut itsestÀÀn jos vikaa olisi keltarauhasessa?

Kiitos! Kuulostaa todella mielenkiintoiselta, ja mulle ajankohtaiselta! 😼 Jos tuohon pÀÀdytÀÀn niin saiskohan vaihettua suun kautta otettaviin, luget niin sottasia 👀 ja ainakin kerran primolutit toimi kiitettĂ€vĂ€sti menkkojen siirtoon mulla.
Primolut ja terolut sisÀltÀÀ synteettistÀ keltarauhashormonia kun taas lugesteron ja cyclogest luonnollista keltarauhashormonia.
Joillain ei synteettiset toimi, oon ymmÀrtÀnyt ettÀ esim jos on MTHFR-geenimuunnos ei esim foolihappo toimi niin kuin pitÀÀ, vaan pitÀisi syödÀ folaattia.

Oliko sulla tÀnÀÀn virallinen testipÀivÀ?
Joo tĂ€nÀÀn oli testipĂ€ivĂ€. Hoitaja kyllĂ€ sanoi, ettĂ€ kannattaisi vielĂ€ tĂ€stĂ€kin pĂ€ivĂ€stĂ€ pari pĂ€ivÀÀ odottaa mutta anteeksi vain, kuka pystyy. 18. pĂ€ivĂ€ siirrettiin 2 pĂ€ivĂ€inen alkio, eli tĂ€nÀÀn lienee dpo 14. En tiedĂ€ testaisinko enÀÀ huomenna aamulla vai ei, jotain halpistestejĂ€ tuolta löytyy. Teroluteja olen vielĂ€ tĂ€nÀÀn syönyt vaikka se onkin ihan yhtĂ€ tuskaa kun aiheuttaa huonoa vointia, niin ei paljoa nappailisi tĂ€hĂ€n mielipahan pÀÀlle ne enÀÀ edes ”varmuuden vuoksi”.

LÀmpimÀt onnittelut plussasta Nannelma! :smiling face with heart-eyes:

Onko sinulla tullut vuotoja keskenmenoja ennen vai miten alhainen progesteroni on havaittu? Mietin vain tÀtÀ, ettÀ kun itsellÀ ei ole tullut kuin kerran kemiallisessa tiputtelua ja kmt havaittu aina varhaisultrassa. Progesteronia ei ole mitattu ikinÀ ja olen aina lopettanut tukilÀÀkkeen ohjeen mukaan eli jo ennen testipÀivÀÀ. EhkÀ olisi kuitenkin tullut tiputtelua ja km alkanut itsestÀÀn jos vikaa olisi keltarauhasessa?
On ollut vuotoja, mutta mun progesteronia ei noissa km-kierroissa mitattu ollenkaan, kun olin HUS:lla. HUS:n mielestÀ sille ei ole mitÀÀn tarvetta. PÀÀdyttiin vaan tekemÀÀn yksi OI-hoito Dextraan kun oltiin IVF-jonossa, josta tÀmÀ plussa sai alkunsa ja siellÀ tuli esiin nÀmÀ erot siinÀ miten asiaan suhtaudutaan julkisella vs. yksityisellÀ (tai ainakin Dextrassa). En osaa tuohon sanoa, ettÀ johtuisiko sun tapauksessa km:t progesteronista vai ei... Yleinen oirehan on tiputteluvuoto, mutta jos progesteronia ei ole koskaan mitattu niin en kyllÀ uskalla arvella ettÀ olisiko siinÀ syy, vai jossain muualla.

Sain just puhelun ettĂ€ 5 hedelmoittyi! đŸ„ł Kunhan jaksaisivat torstaihin asti jakautua...
Oon miettinyt tuota 3pvn versus 5pvn alkion siirtoa; ekalla kerralla ne siirsi (kysymÀttÀ) 5 alkiota, jotka oli 3-pÀivÀisiÀ. Tokalla kerralla pyysin ettÀ siirretÀÀn jos selviÀvÀt blastoiksi (2kpl). Nyt he suosittelevat 3pvn alkioiden siirtoa taas...
No, miten kÀvi?

Isot tsemmapukset ja sympatiat kaikille tÀhÀn ketjuun ja onnittelut Nannelmalle plussasta!

TÀÀllĂ€ alkaa tapahtua, meinaan pienesta aikataulusekoilusta huolimatta meillĂ€ olis sitten PAS siirtopĂ€ivĂ€ tiedossa, joka olis nyt lauantaina (hus:lla toisinaan la tekevĂ€t PAS siirtoja) 🎉🎉 Tuntuu hirveen nopealta toiminnalta..

TÀnÀÀn tosiaan o+ testissÀ ja siis ihmettelin ettÀ oonko ymmÀrtÀnyt ihan vÀÀrin, ettÀ eikö se siirto yleensÀ ole ovispÀivÀstÀ + alkion ikÀ? Nyt siirretÀÀn siis 2 pÀivÀinen jo la, vaikka huomenna vasta testin perusteella ovis? Toki siis voin olla vaan vÀÀrÀssÀ ymmÀrryksessÀ tÀstÀ asiasta ja ehkÀ siihen vaikuttaa se, ettÀ mimmosia ne 2 pÀivÀiset on.. koitin myös googlailla himotestaajana tietenkin, ettÀ millon aikaisintaan uskaltais sit siirron jÀlkeen testata, vaikka saatankin tÀllÀ kertaa ihan oikeest odottaa virallista testipÀivÀÀ :Smirking Face:

Heippa!
KesÀllÀ, ennen kun aloitin 75mg pÀivittÀisen annoksen, arvo oli 3,64. HeinÀkuussa aloin ottamaan pÀivittÀin 50mg aamulla + 25mg iltapÀivÀllÀ. Eli nyt tulee 5kk tÀyteen.

HyvÀ kuulla ettÀ ne arvot nousee ripeÀsti, harkitsen vÀhentÀmistÀ kans :thumbs-up:
Oletin ettÀ niistÀ olisi hyotyÀ munasolujen mÀÀrÀÀ/laatua ajatellen - onko sulla vertailukohtaa aiempaan punktioon?

6 pv siirtoon sulla siis- onnea matkaan!
No solujen mÀÀrÀÀn ei tullut juurikaan muutosta, viimeksi kerĂ€ttiin kuusi ja sitĂ€ ennen viisi 🙈 hedelmöittyminen oli parempaa mutta laadusta en tiedĂ€, kaksi negaa tosiaan jo siirroista tullut. Mutta eipĂ€ siitĂ€ DHEA:sta mitÀÀn haittaakaan ollut 😀

Isot tsemmapukset ja sympatiat kaikille tÀhÀn ketjuun ja onnittelut Nannelmalle plussasta!

TÀÀllĂ€ alkaa tapahtua, meinaan pienesta aikataulusekoilusta huolimatta meillĂ€ olis sitten PAS siirtopĂ€ivĂ€ tiedossa, joka olis nyt lauantaina (hus:lla toisinaan la tekevĂ€t PAS siirtoja) 🎉🎉 Tuntuu hirveen nopealta toiminnalta..

TÀnÀÀn tosiaan o+ testissÀ ja siis ihmettelin ettÀ oonko ymmÀrtÀnyt ihan vÀÀrin, ettÀ eikö se siirto yleensÀ ole ovispÀivÀstÀ + alkion ikÀ? Nyt siirretÀÀn siis 2 pÀivÀinen jo la, vaikka huomenna vasta testin perusteella ovis? Toki siis voin olla vaan vÀÀrÀssÀ ymmÀrryksessÀ tÀstÀ asiasta ja ehkÀ siihen vaikuttaa se, ettÀ mimmosia ne 2 pÀivÀiset on.. koitin myös googlailla himotestaajana tietenkin, ettÀ millon aikaisintaan uskaltais sit siirron jÀlkeen testata, vaikka saatankin tÀllÀ kertaa ihan oikeest odottaa virallista testipÀivÀÀ :Smirking Face:
Mun mielestÀ HUS laskee o+-pÀivÀn ovulaatiopÀivÀksi, vaikka itsekin miellÀn, ettÀ ovis on vasta seuraavana pÀivÀnÀ. Mutta tuolla kuvaamallasi aikataululla on myös oma siirto aikoinaan mennyt.

No, miten kÀvi?

Hyvin, ehkÀ, kiitos!
Aamulla ensin rituaalit (ananasta,parapÀhkinoitÀ,akupunktio) ja siirtoa ennen meille nÀytettiin ettÀ 3 oli hienoa alkiota, 1 hieman fragmentoitunut ja yhtÀ vielÀ seurataan. Kompromissina siirrettiin kolme alkiota... Ne nÀteimmÀt. Ei siis ehkÀ mene taaskaan pakkaseen mitÀÀn. Buu.

Ennen siirtoa vaadin ettÀ otetaan progetesti, koska otin 2 progepistosta edellisinÀ pÀivinÀ ohjeen mukaan, ja jo sitÀ ennen oli arvot 20ng/ml. Nyt ne oli pompanneet 71ng/ml... ja nyt huolettaa miten liian korkeat progearvot vaikuttaa implantaatioon. Google kertoo moninaisia tuloksia, ja lÀÀkÀrit ei vastanneet kun kysyttiin.
Joten luteaalivaiheen tueksi annettiin HcG injektiot, kun niitÀ pyysin Cyclogestin sijaan.

Onko kellÀÀn nÀkemystÀ, kokemusta korkeiden progearvojen vaikutuksesta implantaatioon? Ja kuinka HcG luteaalituki toimi niiden proge-palleroiden sijaan?

@Heybaby MitkÀ olot ?

Hyvin, ehkÀ, kiitos!
Aamulla ensin rituaalit (ananasta,parapÀhkinoitÀ,akupunktio) ja siirtoa ennen meille nÀytettiin ettÀ 3 oli hienoa alkiota, 1 hieman fragmentoitunut ja yhtÀ vielÀ seurataan. Kompromissina siirrettiin kolme alkiota... Ne nÀteimmÀt. Ei siis ehkÀ mene taaskaan pakkaseen mitÀÀn. Buu.

Ennen siirtoa vaadin ettÀ otetaan progetesti, koska otin 2 progepistosta edellisinÀ pÀivinÀ ohjeen mukaan, ja jo sitÀ ennen oli arvot 20ng/ml. Nyt ne oli pompanneet 71ng/ml... ja nyt huolettaa miten liian korkeat progearvot vaikuttaa implantaatioon. Google kertoo moninaisia tuloksia, ja lÀÀkÀrit ei vastanneet kun kysyttiin.
Joten luteaalivaiheen tueksi annettiin HcG injektiot, kun niitÀ pyysin Cyclogestin sijaan.

Onko kellÀÀn nÀkemystÀ, kokemusta korkeiden progearvojen vaikutuksesta implantaatioon? Ja kuinka HcG luteaalituki toimi niiden proge-palleroiden sijaan?

@Heybaby MitkÀ olot ?

Oho. Kolme siirrettiin? Ootko yksityisellĂ€ hoidossa? Sormet ja varpaat ristiin, ettĂ€ tarttuu kiinni ❀ EihĂ€n sitĂ€ tiedĂ€ jos ne kaksi sieltĂ€ vielĂ€ jatkais pakkaseen asti đŸ™đŸ»

Mulla on sellanen olo, et ois tĂ€rpĂ€nny. Jotenki vaan tuntuu siltĂ€ ja oireitakin on kaikenlaisia. TĂ€nÀÀn ollu vĂ€hĂ€ huonoa oloa. En oo myöskÀÀn malttanu olla testaamatta ku esikoisesta sain jo hailuran plussan nĂ€illĂ€ pĂ€ivillĂ€ (9dpo). MielestĂ€ni tĂ€nÀÀn tehdyssĂ€ liuskatestissĂ€ nĂ€kyy jotain đŸ€”

Muokattu viimeksi:
Oho. Kolme siirrettiin? Ootko yksityisellĂ€ hoidossa? Sormet ja varpaat ristiin, ettĂ€ tarttuu kiinni ❀ EihĂ€n sitĂ€ tiedĂ€ jos ne kaksi sieltĂ€ vielĂ€ jatkais pakkaseen asti đŸ™đŸ»

Mulla on sellanen olo, et ois tĂ€rpĂ€nny. Jotenki vaan tuntuu siltĂ€ ja oireitakin on kaikenlaisia. TĂ€nÀÀn ollu vĂ€hĂ€ huonoa oloa. En oo myöskÀÀn malttanu olla testaamatta ku esikoisesta sain jo hailuran plussan nĂ€illĂ€ pĂ€ivillĂ€ (9do). MielestĂ€ni tĂ€nÀÀn tehdyssĂ€ liuskatestissĂ€ nĂ€kyy jotain đŸ€”
Oijoijoi, kuulostaa todella hyvÀltÀ! :Ok Hand Sign:

TÀÀllÀ oli tÀnÀÀn viimenen ultra ennen ens keskiviikon punktiota. Kahdeksan palluraa nÀkyi, mikÀ on ilmeisesti ihan hyvin yhdellÀ munasarjalla. Toinen on aika lailla pois pelistÀ kookkaan endometriooman vuoksi. Nyt vaan sit oottelen KYSiltÀ soittoo, kun pitÀisi sellainenkin tÀnÀÀn vielÀ tulla, ettÀ kertovat sen tarkan punktioajan, mutta mitenköhÀn myöhÀÀn enÀÀ soittelevat, kun kello kuitenkin jo aika paljon.

Oijoijoi, kuulostaa todella hyvÀltÀ! :Ok Hand Sign:

TÀÀllÀ oli tÀnÀÀn viimenen ultra ennen ens keskiviikon punktiota. Kahdeksan palluraa nÀkyi, mikÀ on ilmeisesti ihan hyvin yhdellÀ munasarjalla. Toinen on aika lailla pois pelistÀ kookkaan endometriooman vuoksi. Nyt vaan sit oottelen KYSiltÀ soittoo, kun pitÀisi sellainenkin tÀnÀÀn vielÀ tulla, ettÀ kertovat sen tarkan punktioajan, mutta mitenköhÀn myöhÀÀn enÀÀ soittelevat, kun kello kuitenkin jo aika paljon.
Kahdeksan kuulostaa oikeen hyvĂ€ltĂ€ đŸ‘đŸ»

Mulla on sellanen olo, et ois tĂ€rpĂ€nny. Jotenki vaan tuntuu siltĂ€ ja oireitakin on kaikenlaisia. TĂ€nÀÀn ollu vĂ€hĂ€ huonoa oloa. En oo myöskÀÀn malttanu olla testaamatta ku esikoisesta sain jo hailuran plussan nĂ€illĂ€ pĂ€ivillĂ€ (9dpo). MielestĂ€ni tĂ€nÀÀn tehdyssĂ€ liuskatestissĂ€ nĂ€kyy jotain đŸ€”
Mahtavaa!!! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Ihana kuulla!

Oon joo yksityisellÀ, ja ne ehdotti ettÀ kaikki 4 pistettÀis muhimaan. Embryologi sanoi ettÀ iÀn takia ne tekee jÀrkiÀÀn monen alkion siirtoja. Mutta niiden seinillÀ on myos useita kuvia kolmosista, ettÀ... niin.
Se on vaan niin absurdin tuntuista neuvotella hoitotoimenpiteistÀ se nolo sairaalakaapu pÀÀllÀ.

Mahtavaa!!! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Ihana kuulla!

Oon joo yksityisellÀ, ja ne ehdotti ettÀ kaikki 4 pistettÀis muhimaan. Embryologi sanoi ettÀ iÀn takia ne tekee jÀrkiÀÀn monen alkion siirtoja. Mutta niiden seinillÀ on myos useita kuvia kolmosista, ettÀ... niin.
Se on vaan niin absurdin tuntuista neuvotella hoitotoimenpiteistÀ se nolo sairaalakaapu pÀÀllÀ.

No sieltĂ€ sitten kolmoset pĂ€rĂ€htÀÀ kerralla đŸ˜đŸ‘¶đŸŒđŸ‘¶đŸŒđŸ‘¶đŸŒ

TÀssÀ voi tietty kÀydÀ niinkin, ettÀ kuvittelen kaiken, mutta sanokaapa te mitÀ mieltÀ kuvasta? Tossa testit on siis 8dpo ja 9dpo illalla molemmat otettu ja kuvassa jo kuivuneet, vaikka nÀin jo kyl mielestÀni viivaa 5min jÀlkeen.

A0224897-81C0-490A-8046-E5F5BA79BA04.jpeg

No sieltĂ€ sitten kolmoset pĂ€rĂ€htÀÀ kerralla đŸ˜đŸ‘¶đŸŒđŸ‘¶đŸŒđŸ‘¶đŸŒ

TÀssÀ voi tietty kÀydÀ niinkin, ettÀ kuvittelen kaiken, mutta sanokaapa te mitÀ mieltÀ kuvasta? Tossa testit on siis 8dpo ja 9dpo illalla molemmat otettu ja kuvassa jo kuivuneet, vaikka nÀin jo kyl mielestÀni viivaa 5min jÀlkeen.

View attachment 117514
Hahaa, miehen kasvoilla vÀlÀhti paniikki, kun embryologi toivotteli kaksosia :tears:

KyllÀ minÀ nÀen tuossa dpo 9 liuskassa jo alkavaa viivaa. HyvÀ hyvÀ, siitÀ se lÀhtee tummumaan!:Clapping Hands Sign:

Takaisin