IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Kävin uä ja näkyi vain vaivaiset 4 rakkulaa yhteensä. Kaksi 10mm ja kaksi 6mm. Vasen puoli oli vissiin jotenkin huonosti näkyvänä ja siellä ehkä olisi jotain mutta aika tyrmistynyt olen tästä tuloksesta. En tiedä onko mitään toivoa koko hommassa jos näin huono vaste ja alle 3 rakkulalla ei lääkärin mukaan oikein yleensä tehdä keräystä. Huoh huoh. Sovittiin menopurin jatko ja sen lisäksi jarru ja 4 päivän päästä uusi ultra. Onkohan kenelläkään koskaan ollut näin huonoa vastetta… :(
 
Nyt on yhdeksän soluinen top alkio matkassa, alkioliimalla laitettiin kiinni. :red-heart::folded: Niin siinä kävi että yhtään alkiota ei saatu pakkaseen, vain tämä ainokainen hedelmöittyi normaalisti. :loudlycrying::Broken Heart: Täytyy toivoa että tämä tarraisi kunnolla kiinni. :folded:
 
Kävin uä ja näkyi vain vaivaiset 4 rakkulaa yhteensä. Kaksi 10mm ja kaksi 6mm. Vasen puoli oli vissiin jotenkin huonosti näkyvänä ja siellä ehkä olisi jotain mutta aika tyrmistynyt olen tästä tuloksesta. En tiedä onko mitään toivoa koko hommassa jos näin huono vaste ja alle 3 rakkulalla ei lääkärin mukaan oikein yleensä tehdä keräystä. Huoh huoh. Sovittiin menopurin jatko ja sen lisäksi jarru ja 4 päivän päästä uusi ultra. Onkohan kenelläkään koskaan ollut näin huonoa vastetta… :sad001

Mulla itseasiassa näkyi vain 3 oikealla puolen. Ja vasemmalla vain antraaleja. Myin maani tietysti siinä vaiheessa.
Keräykseen mentiin, saalis oli lopulta 10 kypsää solua. Joista hedelmöittyi 3. Mahtoiko olla juurikin nuo kolme näkyvää, mene ja tiedä.
Eka tuoresiirto ei tuonut tulosta, mutta pas marraskuun lopussa onnistui ja nyt poika myllertää mahassa sen minkä ehtii :Speak No Evil Monkey:
Eli toivoa on! Tsemppiä ❣
 
Tsemppiä piinailuun, kaunisuni! Toivottavasti saatte alkioita myös pakkaseen.

Tsemppiä sullekin, Roskajoukon Jalokivi! Tosi kurjaa että muut alkiot kuukahtivat, mutta onneksi saitte edes tämän yhden kyytiin.

Luulia, harmi että vaste oli noin huono, mutta tilanne voi tosiaan vielä muuttuakin. Ikävä kyllä monella ensimmäinen ivf on vähän sopivien lääkkeiden testailua, toisella kerralla voi usein mennä paremmin.

Mä oon aina aiemmin testannut aikaisintaan dpo 12, viime aikoina vasta melkein testipäivänä, mutta nyt päätin että antaa olla maltillinen meno, testaan aikaisin että saan ainakin sen yhden negan alle. Ehkä en sitten ehdi lietsoa itseäni sellaiseen uskoon että olen raskaana vaikka en oliskaan. Meinas vaan tulla hätä kun tilasin testit jo viime viikon keskiviikkona ja tulivat vasta tänään. Testasin sitten heti iltapäivällä, ja negahan sieltä tuli, ei mitään tihrustettavaa. Ei mikään yllätys kun tänään on vasta dpo 9. Tasasi kuitenkin mun mieltä tuo testi, vaikka eihän negasta koskaan hyvä mieli tule.
En tiedä vielä testaanko jo huomenna uudestaan vai vasta ylihuomenna.
 
Mulla itseasiassa näkyi vain 3 oikealla puolen. Ja vasemmalla vain antraaleja. Myin maani tietysti siinä vaiheessa.
Keräykseen mentiin, saalis oli lopulta 10 kypsää solua. Joista hedelmöittyi 3. Mahtoiko olla juurikin nuo kolme näkyvää, mene ja tiedä.
Eka tuoresiirto ei tuonut tulosta, mutta pas marraskuun lopussa onnistui ja nyt poika myllertää mahassa sen minkä ehtii :Speak No Evil Monkey:
Eli toivoa on! Tsemppiä ❣

Voi kiitos sun kokemuksen jakamisesta, se todella antaa vähän toivoa! Hienoa kuulla teidän pikkuisesta ja, että onnisti :)

Yritän olla murehtimatta ja odotella vielä toiveikkaana toista ultrausta. Tsekkasin sen kelakorvausasian ja tosiaan resepteissä syy on muu eli ei korvauksia tai kattoja tiedossa. Harmi, näillä hinnoilla ei ehkä ihan heti pysty tekemään uutta hoitoa jos ei mitään saada keräyksessä. Mutta kiva tietää, että toinen hoitokerta voisi olla parempi jos siihen on mahdollisuus.

Tsemppiä Beisla jännittäviin päiviin!
 
Yks on tänään pakastettu ja viittä viljellään maanantaihin asti. Mut aikamoinen kato kävi kun 13 hedelmöittyi :Grimacing Face: pitääkö olla huolissaan
 
Muokattu viimeksi:
Yks on tänään pakastettu ja viittä viljellään maanantaihin asti. Mut aikamoinen kato kävi kun 13 kerättiin :Grimacing Face: pitääkö olla huolissaan

Tämä ketju on aika hyvä antamaan jonkunlaista kuvaa, miten ihmisillä on käynyt.
https://forum.vau.fi/threads/ivf-kerättyjen-munasolujen-määrä-vrt-blastokystien-määrä.1597004/

Katoa tulee, se on aika normaalia, mutta tietysti hermoja raastavaa. Ja oikeasti lopulta se laatu on paljon tärkeämpi asia kuin määrä. Toivotaan, että teillä on huippuyksilöt ja saatte toivomanne lapsiluvun täyteen näistä :smiling-eyes::folded:
 
Hei osaako joku sanoa onko siitä merkittävää haittaa jos menopur pistos jää yhtenä päivänä välistä?
Harmittaa ihan sikana kun kävin eilen klinikalla ja määrättiin ovisplussaan asti niitä 75 yksikköä illassa. Kiersin Tampereella neljä apteekkia ja ainoastaan yhdessä apteekissa oli niitä jäljellä yksittäispakkauksina kokonaista 3 kpl. Todennäköisesti sairaalan omassa apteekissa niitä ois ollu, mutta en ehtinyt sinne ajoissa aukioloan aikana. Sain niitä tilattua lisää mun lähiapteekkiin mutta ne saapuu vasta tiistaiksi. Eli mulla jäisi nyt maanantai välistä pistoksissa.
Siltä nyt ei voi välttyä mutta ei voi mitään. Onko muilla käynyt koskaan näin, onko tullut klinikalta noottia?
Meillähän siis pakastealkion siirto tässä kierrossa suunnitelmissa..
 
Hei osaako joku sanoa onko siitä merkittävää haittaa jos menopur pistos jää yhtenä päivänä välistä?
Harmittaa ihan sikana kun kävin eilen klinikalla ja määrättiin ovisplussaan asti niitä 75 yksikköä illassa. Kiersin Tampereella neljä apteekkia ja ainoastaan yhdessä apteekissa oli niitä jäljellä yksittäispakkauksina kokonaista 3 kpl. Todennäköisesti sairaalan omassa apteekissa niitä ois ollu, mutta en ehtinyt sinne ajoissa aukioloan aikana. Sain niitä tilattua lisää mun lähiapteekkiin mutta ne saapuu vasta tiistaiksi. Eli mulla jäisi nyt maanantai välistä pistoksissa.
Siltä nyt ei voi välttyä mutta ei voi mitään. Onko muilla käynyt koskaan näin, onko tullut klinikalta noottia?
Meillähän siis pakastealkion siirto tässä kierrossa suunnitelmissa..
Soita heti maanantai-aamuna klinikalle ja selitä tilanne.
 
Tsemppiä piinailuun, kaunisuni! Toivottavasti saatte alkioita myös pakkaseen.

Tsemppiä sullekin, Roskajoukon Jalokivi! Tosi kurjaa että muut alkiot kuukahtivat, mutta onneksi saitte edes tämän yhden kyytiin.

Luulia, harmi että vaste oli noin huono, mutta tilanne voi tosiaan vielä muuttuakin. Ikävä kyllä monella ensimmäinen ivf on vähän sopivien lääkkeiden testailua, toisella kerralla voi usein mennä paremmin.

Mä oon aina aiemmin testannut aikaisintaan dpo 12, viime aikoina vasta melkein testipäivänä, mutta nyt päätin että antaa olla maltillinen meno, testaan aikaisin että saan ainakin sen yhden negan alle. Ehkä en sitten ehdi lietsoa itseäni sellaiseen uskoon että olen raskaana vaikka en oliskaan. Meinas vaan tulla hätä kun tilasin testit jo viime viikon keskiviikkona ja tulivat vasta tänään. Testasin sitten heti iltapäivällä, ja negahan sieltä tuli, ei mitään tihrustettavaa. Ei mikään yllätys kun tänään on vasta dpo 9. Tasasi kuitenkin mun mieltä tuo testi, vaikka eihän negasta koskaan hyvä mieli tule.
En tiedä vielä testaanko jo huomenna uudestaan vai vasta ylihuomenna.
Mä oon ailahdellu kans varhaisen ja myöhäisen testailun välillä nyt tässä lapsettomuushoitojen aikana (vasta siis takana kaksi inssiä, ja nyt hoidottomia kiertoja kun odotetaan IVF jonossa). Nyt tuntuu että se myöhäinen oli ehkä kuitenkin henkisesti kivuliaampi, kun ehtii toivo nousta pahemmin. Jos toistuvasti näkee niitä negoja, niin odotukset pysyy vähän alempana. :P toivotaan kovasti, että siellä kääntyy plussaksi vielä! :)
 
Hei osaako joku sanoa onko siitä merkittävää haittaa jos menopur pistos jää yhtenä päivänä välistä?
Harmittaa ihan sikana kun kävin eilen klinikalla ja määrättiin ovisplussaan asti niitä 75 yksikköä illassa. Kiersin Tampereella neljä apteekkia ja ainoastaan yhdessä apteekissa oli niitä jäljellä yksittäispakkauksina kokonaista 3 kpl. Todennäköisesti sairaalan omassa apteekissa niitä ois ollu, mutta en ehtinyt sinne ajoissa aukioloan aikana. Sain niitä tilattua lisää mun lähiapteekkiin mutta ne saapuu vasta tiistaiksi. Eli mulla jäisi nyt maanantai välistä pistoksissa.
Siltä nyt ei voi välttyä mutta ei voi mitään. Onko muilla käynyt koskaan näin, onko tullut klinikalta noottia?
Meillähän siis pakastealkion siirto tässä kierrossa suunnitelmissa..

Laitoin sulle yv:n!
 
Eilen alkoi koputtelemaan pieni nuha. Ei oo onneksi lämpöä, mutta tottakai just nyt kun saatiin alkio siirrettyä. Ei kait pieni nuha haittaa kiinnittymistä? :Face Without Mouth:

mulla on testipäivä 11.5. mutta uskaltaiskohan jo sunnuntaina äitienpäivän kunniaks testata? Vai kiusaanko vaan itseäni:Face With Tears Of Joy:
 
Noaidi, onpa huono tuuri kun kävi noin. Luulisi että yksi pistos ei ole kriittinen, kun kyse on kuitenkin alkionsiirrosta eikä keräyksestä. Hyvä silti soittaa. Ehkä sieltä voidaan määrätä jotain korvaavaa valmistetta.

Testasin eilen ja tänäänkin. Vitivalkoista näyttää testit, tänään dpo 11. Alkaa olla niitä päiviä, että kohta on vaikea enää uskoa tuloksen muuttuvan. Saa nähdä uskallanko testata huomenna. Jos dpo 12 on nega, alkaa näyttää pahalta.
 
Minä olen ollut lomalla hoidoista nyt useamman kuukauden. Ensimmäinen pitkän kaavan IVF oli sekä henkisesti että fyysisesti kova setti työn ohella. Ekan mahdollisen PAS kierron aikaan sattunut loma sai aikaan sen, että nyt sitten parin välikierron jälkeen ilmoittauduin ekaan PASiin. Mikäli mun kalenteri pitää paikkansa, niin turha toivo on tämä kierto - taitaisi osua viikonlopulle. Kuitenkin se toivonkipinä jostakin aina pukkaa esille.

Näinhän siinä kuitenkin kävi, että tuntuu, kuin kaikki ajatukset kiertää ainoastaan tämän ympärillä kun on uutta yritystä alkamassa.
Pelottaa oikein kuinka tämä valtaa tilan kaikelta muulta ja saa aikaan niin paljon sekä toivon että epätoivon tunteita.
Onnea teille piinailijoille, toivottavasti kohta saisin kuitenkin olla teidän joukossanne!
 
Minä olen ollut lomalla hoidoista nyt useamman kuukauden. Ensimmäinen pitkän kaavan IVF oli sekä henkisesti että fyysisesti kova setti työn ohella. Ekan mahdollisen PAS kierron aikaan sattunut loma sai aikaan sen, että nyt sitten parin välikierron jälkeen ilmoittauduin ekaan PASiin. Mikäli mun kalenteri pitää paikkansa, niin turha toivo on tämä kierto - taitaisi osua viikonlopulle. Kuitenkin se toivonkipinä jostakin aina pukkaa esille.

Näinhän siinä kuitenkin kävi, että tuntuu, kuin kaikki ajatukset kiertää ainoastaan tämän ympärillä kun on uutta yritystä alkamassa.
Pelottaa oikein kuinka tämä valtaa tilan kaikelta muulta ja saa aikaan niin paljon sekä toivon että epätoivon tunteita.
Onnea teille piinailijoille, toivottavasti kohta saisin kuitenkin olla teidän joukossanne!


Onko teille puhuttu, että siirrettäisiin lääkkeelliseen kiertoon? Silloin siirtopäivä ei ole niin tarkkaa ja viikonloput ei haittaa siirtoa. Suurin syy miksi itse haluan suosia lääkkeelliseen kiertoon tehtyjä siirtoja. Noin jatkoa ajatellen siis ajatuksena.
 
Takaisin
Top