IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Kaunisuni, mahtava tulos! Toivotaan että mahdollisimman moni jatkaa kasvua.

Roskajoukon jalokivi, kahdeksankin on ihan hyvä määrä jos vaan ovat hyvälaatuisia. Toivotaan parasta!

Mulla oli eilen siirto. Tämä oli toinen meidän kahdesta viimeisestä alkiosta. Tehtiin alkiokuorenavaus, koska lääkäri sanoi että heillä oli tehty tutkimus jonka mukaan erityisesti testatut alkiot hyötyvät alkiokuorenavauksesta. Harmitti tosin jälkeenpäin, että en tajunnut kysyä kuinka laaja tutkimus oli tai onko sitä julkaistu jossain. (Eli minkälainen painoarvo tutkimuksella on.)

Testipäivä mulla on niinkin myöhään kuin dpo 19. Siinä on viikonloppu välissä, perjantai olis ollut dpo 16. Ymmärrän että lääkkeellisessä kierrossa pitää olla todella varma siitä että raskaus ei ole alkanut ennen kuin lopettaa lääkkeet, mutta silti tuntuu että päivä on hurjan pitkällä. En aio olla testaamatta siihen asti, ja mulla on tasan 0% luotto siihen että tulos muuttuisi jos testaan negan esim. dpo 16.

Mielenkiintoinen huomautus, lääkäri meinasi ensin määrätä mulle Lutinusten sijaan jotain geelimäistä keltarauhashormonia. Emättimen kautta sekin laitetaan. Vaihdettiin kuitenkin tuttuun Lutinukseen, koska mulla on tulossa vaellus ja todettiin että ne taitaa kuitenkin olla helpompi laittaa heikon hygienian olosuhteissa.
 
Hyviä piinapäiviä Beisla! Toivotaan tarrautuvaa pikkaista!

Meillekin tehtiin testattuun alkioon kuorenavaus. Sanoivat myös jotain hyvistä tuloksista, mutta en itsekään kysynyt sen tarkemmin.


Roskajoukon jalokivi: Toivotaan hyvänlaatuisia munia ja hyvää blastosaldoa!

Nyt on muuten infertiliteettiviikko. Ainakin seuraamani fertiliteetti/infertiliteetti/menetyksiä kokeneet IG kanavat kertovat tällaisesta. En halua ketään tähän kerhoon kuulumisesta onnitella, mutta ehkä enemmänkin nostan meille kaikille hattua :red-heart: Miten jaksammekin aina uudelleen nostaa itsemme suosta ja työstää vaikeita henkisiä taakkoja seurauksena lapsettomuudesta. Ollaan vahvempia, mitä ajattelemme.
 
Vaihdettiin kuitenkin tuttuun Lutinukseen, koska mulla on tulossa vaellus ja todettiin että ne taitaa kuitenkin olla helpompi laittaa heikon hygienian olosuhteissa.
Tuossa kannattaa olla todella, todella tarkka hygieniasta. Minä jouduin raskausaikana syömään antibioottikuurin virtsatietulehdukseen (joita minulla ei ole ollut vuosikymmeniin ennen sitä) ja itse pidän syynä tuota, että kolme kertaa päivässä piti laittaa Lutinuksia toosaan, eikä aina ollut edes käsienpesumahdollisuuksia. Raskaudenaikaiset antibioottikuurit lisäävät syntyvän vauvan riskiä allergioihin, ja lapsellani onkin maitoallergia. Puutteellinen hygienia tässä kohtaa voi siis aiheuttaa pidempiaikaisiakin ongelmia, joten kannattaa ihan erityisesti huolehtia hygieniasta kun noita laittaa.

Minä syytän itseäni lapseni allergiasta, ja toivon, että joku voisi tämän viestin varoituksen avulla välttää lapsen allergiat.
 
Hei,

Olen seurannut hetken ketjua ja nyt uskaltaudun kirjoittelemaan, jos se vähän helpottaisi tätä jännitystä ja samalla voisin olla joskus avuksi jollekin näillä omilla pohdinnoilla.

Olen 40-vuotias juuri ensimmäisen ivf-hoitoni aloittanut toiveikas piikittelijä. Perheeseeni kuuluu puolison inseminaatiohoidolla tehty vajaa yksivuotias poika ja yksi synnytyksen aikana menetetty enkelityttö. Halusin muutaman yksityisellä tehdyn tuloksettoman inseminaatiohoidon jälkeen siirtyä järeimpiin toimiin iän vuoksi ja toivottavasti tästä meille tulisi vielä yksi lapsi. Pelkään kovasti ikäni vaikuttavan siihen, että minun mahdollisuudet raskauteen ovat heikentyneet olemattomiin ja päädymme lopulta toteamaan, ettei meillä ole enää rahaa eikä pikkusisarta.

Mietin juuri lääkekattoa, koskeeko se vain julkisella puolella hoidettavia vai voiko yksityisellä puolella hoidoissa oleva saada myös helpostusta lääkekatosta…

Kovasti tsemppiä kaikille hoitojen kanssa puurtajille! :Two Hearts:
 
Hei,

Olen seurannut hetken ketjua ja nyt uskaltaudun kirjoittelemaan, jos se vähän helpottaisi tätä jännitystä ja samalla voisin olla joskus avuksi jollekin näillä omilla pohdinnoilla.

Olen 40-vuotias juuri ensimmäisen ivf-hoitoni aloittanut toiveikas piikittelijä. Perheeseeni kuuluu puolison inseminaatiohoidolla tehty vajaa yksivuotias poika ja yksi synnytyksen aikana menetetty enkelityttö. Halusin muutaman yksityisellä tehdyn tuloksettoman inseminaatiohoidon jälkeen siirtyä järeimpiin toimiin iän vuoksi ja toivottavasti tästä meille tulisi vielä yksi lapsi. Pelkään kovasti ikäni vaikuttavan siihen, että minun mahdollisuudet raskauteen ovat heikentyneet olemattomiin ja päädymme lopulta toteamaan, ettei meillä ole enää rahaa eikä pikkusisarta.

Mietin juuri lääkekattoa, koskeeko se vain julkisella puolella hoidettavia vai voiko yksityisellä puolella hoidoissa oleva saada myös helpostusta lääkekatosta…

Kovasti tsemppiä kaikille hoitojen kanssa puurtajille! :Two Hearts:

Lääkekatto tulee kaikista hoidoista, oli julkisella tai yksityisellä.
Tsemppiä kovasti ensimmäiseen stimukierrokseen ja tervetuloa! :smiling-eyes:
 
Hei,

Olen seurannut hetken ketjua ja nyt uskaltaudun kirjoittelemaan, jos se vähän helpottaisi tätä jännitystä ja samalla voisin olla joskus avuksi jollekin näillä omilla pohdinnoilla.

Olen 40-vuotias juuri ensimmäisen ivf-hoitoni aloittanut toiveikas piikittelijä. Perheeseeni kuuluu puolison inseminaatiohoidolla tehty vajaa yksivuotias poika ja yksi synnytyksen aikana menetetty enkelityttö. Halusin muutaman yksityisellä tehdyn tuloksettoman inseminaatiohoidon jälkeen siirtyä järeimpiin toimiin iän vuoksi ja toivottavasti tästä meille tulisi vielä yksi lapsi. Pelkään kovasti ikäni vaikuttavan siihen, että minun mahdollisuudet raskauteen ovat heikentyneet olemattomiin ja päädymme lopulta toteamaan, ettei meillä ole enää rahaa eikä pikkusisarta.

Mietin juuri lääkekattoa, koskeeko se vain julkisella puolella hoidettavia vai voiko yksityisellä puolella hoidoissa oleva saada myös helpostusta lääkekatosta…

Kovasti tsemppiä kaikille hoitojen kanssa puurtajille! :Two Hearts:

Lääkekatto tulee,jos saa kelakorvausta hoidoista/lääkkeistä, mutta me ei ainakaan saada, koska kai mitään varsinaista sairautta tai syytä lapsettomuudelle ei ole.
 
Lääkekatto tulee,jos saa kelakorvausta hoidoista/lääkkeistä, mutta me ei ainakaan saada, koska kai mitään varsinaista sairautta tai syytä lapsettomuudelle ei ole.
selittämätön lapsettomuus meilläkin oli ja kyllä lääkekattoa silti lapsettomuushoidoissa sovellettiin. siihen ei kuuluneet kaikki lääkkeet, esim keltarauhastuki, mutta kaikki pistokset esimerkiksi sisältyivät lääkekattoon mukaan laskettaviin lääkkeisiin.
 
Täällä kans punktio takana ja saatiin 8 solua, olo on lievästi pettynyt, mutta jospa olisivat tällä kertaa parempi laatuisempia ku viimeks. :red-heart::folded: Toimenpide itsessään helppo ja kivuton. :smiling-eyes:

Meillä saatiin 4 solua joista hedelmöittyi 3. Oli kyllä pettynyt fiilis punktion jälkeen kun vertaili omaa solumäärää muiden samaan aikaan hoidoissa olleiden saaliisiin, mutta siellä se kaksipäiväinen alkio vaan tällä hetkellä potkii mahassa :smiling-eyes: Ei siis kannata heti lannistua, vaikka saaliit olisivat pienempiä kuin etukäteen olisi toivonut ja/tai alkioita ei kasvatettaisi blastoiksi saakka.
 
Meillä saatiin 4 solua joista hedelmöittyi 3. Oli kyllä pettynyt fiilis punktion jälkeen kun vertaili omaa solumäärää muiden samaan aikaan hoidoissa olleiden saaliisiin, mutta siellä se kaksipäiväinen alkio vaan tällä hetkellä potkii mahassa :smiling-eyes: Ei siis kannata heti lannistua, vaikka saaliit olisivat pienempiä kuin etukäteen olisi toivonut ja/tai alkioita ei kasvatettaisi blastoiksi saakka.

Kiitos! Ihana kuulla näitä onnistumis tarinoita ja onnea tulevasta pienokaisesta. :red-heart:
Tuo on kyllä totta että sitä aina vertaa muiden saaliisiin jotka ovat samaan aikaan hoidossa. Pitäis osata keskittyä vain ja ainoastaan omaan tilanteeseen ja pysyä optimistisena. :smiling-eyes::folded: Huomenna toivottavasti saadaan kolme päiväinen kyytiläinen matkaan. :Two-hearts:
 
Tuossa kannattaa olla todella, todella tarkka hygieniasta. Minä jouduin raskausaikana syömään antibioottikuurin virtsatietulehdukseen (joita minulla ei ole ollut vuosikymmeniin ennen sitä) ja itse pidän syynä tuota, että kolme kertaa päivässä piti laittaa Lutinuksia toosaan, eikä aina ollut edes käsienpesumahdollisuuksia. Raskaudenaikaiset antibioottikuurit lisäävät syntyvän vauvan riskiä allergioihin, ja lapsellani onkin maitoallergia. Puutteellinen hygienia tässä kohtaa voi siis aiheuttaa pidempiaikaisiakin ongelmia, joten kannattaa ihan erityisesti huolehtia hygieniasta kun noita laittaa.

Minä syytän itseäni lapseni allergiasta, ja toivon, että joku voisi tämän viestin varoituksen avulla välttää lapsen allergiat.
Kiitos, ehdottomasti haluan välttää antibioottikuureja raskaus- ja imetysaikana. Mulla menee onneksi Lutinus vaan kerran päivässä, sen lisäksi Terolutia 2 + 2, niin jatkuvasti ei tarvitse olla ronkkimassa. Olen myös käyttänyt kuukuppia vaelluksella illan seurauksia, kuppipyyhkeellä puhdistan käteni ja kupin. Niitä pyyhkeitä otan nytkin mukaan, jos tarve on Lutinuksille vielä toukokuun lopussa.

Ei kuitenkaan kannata soimata itseään lapsen allergiasta. Se, että jokin "lisää riskiä", ei tarkoita että tietystä toiminnasta voisi vetää suoran yhteyden seuraukseen. Totta kai kannattaa välttää riskejä lisäävää toimintaa, mutta se, että lapsesi sai allergian on todennäköisesti monen tekijän summa, ei sinun syytäsi.
 
Kiitos! Ihana kuulla näitä onnistumis tarinoita ja onnea tulevasta pienokaisesta. :red-heart:
Tuo on kyllä totta että sitä aina vertaa muiden saaliisiin jotka ovat samaan aikaan hoidossa. Pitäis osata keskittyä vain ja ainoastaan omaan tilanteeseen ja pysyä optimistisena. :smiling-eyes::folded: Huomenna toivottavasti saadaan kolme päiväinen kyytiläinen matkaan. :Two-hearts:
Joo, eipä se vertailu kannata. Meilläkin viime punktiossa vaimolta saatiin 15 solua. 10 hedelmöittyi, mutta lopulta saatiin vain kaksi blastoa.
 
Joo, eipä se vertailu kannata. Meilläkin viime punktiossa vaimolta saatiin 15 solua. 10 hedelmöittyi, mutta lopulta saatiin vain kaksi blastoa.

Me saatiin viimeksi 17 solua, joista kypsiä oli 14, mutta päästiin vain tuoresiirtoon. Mitään ei selvinny pakkaseen, joten siksi tietenkin tää toka kierros pelottaa jos kulkee taas samaa kaavaa. :disappointed-face: Nyt toki pitkä kaava ja eri lääkkeet niin tilanne voi olla täysin eri nyt. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Hei,

Olen seurannut hetken ketjua ja nyt uskaltaudun kirjoittelemaan, jos se vähän helpottaisi tätä jännitystä ja samalla voisin olla joskus avuksi jollekin näillä omilla pohdinnoilla.

Olen 40-vuotias juuri ensimmäisen ivf-hoitoni aloittanut toiveikas piikittelijä. Perheeseeni kuuluu puolison inseminaatiohoidolla tehty vajaa yksivuotias poika ja yksi synnytyksen aikana menetetty enkelityttö. Halusin muutaman yksityisellä tehdyn tuloksettoman inseminaatiohoidon jälkeen siirtyä järeimpiin toimiin iän vuoksi ja toivottavasti tästä meille tulisi vielä yksi lapsi. Pelkään kovasti ikäni vaikuttavan siihen, että minun mahdollisuudet raskauteen ovat heikentyneet olemattomiin ja päädymme lopulta toteamaan, ettei meillä ole enää rahaa eikä pikkusisarta.

Mietin juuri lääkekattoa, koskeeko se vain julkisella puolella hoidettavia vai voiko yksityisellä puolella hoidoissa oleva saada myös helpostusta lääkekatosta…

Kovasti tsemppiä kaikille hoitojen kanssa puurtajille! :Two Hearts:
Tervetuloa mukaan!

Tietääkseni lääkkeiden kelakorvauksen kannalta on olennaista kirjoittaako lääkäri lääkkeiden olevan "sairauden hoitoon". Yksityisillä klinikoilla taitaa olla aika paljon vaihtelua sen suhteen, kuinka höveleitä lääkärit ovat kirjoittamaan sen syyn. Minä ja vaimo molemmat saatiin lääkkeistä kela-korvaus, vaikka mulla ei mitään varsinaista syytä ole todettu. Lääkäri taisi kirjoittaa sairauden hoidon sillä perusteella, että oltiin kokeiltu niin pitkään tuloksettomasti koti-inssejä (meillä tuttu luovuttaja). Vaimo taas sai sen heti kättelyssä vahvan endoepäilyn ja liian lyhyen luteaalivaiheen takia (8 - 9 päivää).
 
Tervetuloa mukaan!

Tietääkseni lääkkeiden kelakorvauksen kannalta on olennaista kirjoittaako lääkäri lääkkeiden olevan "sairauden hoitoon". Yksityisillä klinikoilla taitaa olla aika paljon vaihtelua sen suhteen, kuinka höveleitä lääkärit ovat kirjoittamaan sen syyn. Minä ja vaimo molemmat saatiin lääkkeistä kela-korvaus, vaikka mulla ei mitään varsinaista syytä ole todettu. Lääkäri taisi kirjoittaa sairauden hoidon sillä perusteella, että oltiin kokeiltu niin pitkään tuloksettomasti koti-inssejä (meillä tuttu luovuttaja). Vaimo taas sai sen heti kättelyssä vahvan endoepäilyn ja liian lyhyen luteaalivaiheen takia (8 - 9 päivää).

Kiitos! Kaikille vastanneille :) En ole ihan varma onko minulla oikeus korvaukseen. Yritin juuri katsoa tuota apteekin kuittia ja kelan sivuja mutta ehkä olen vain jo väsynyt, kun en oikein saanut selkeää käsitystä, että olenko kerryttänyt jotain tai olenko edes saanut korvausta. Tuskin .

Huomenna ultra ja saa nähdä millaista vastetta mulla on menopurille.
 
Kiitos! Kaikille vastanneille :) En ole ihan varma onko minulla oikeus korvaukseen. Yritin juuri katsoa tuota apteekin kuittia ja kelan sivuja mutta ehkä olen vain jo väsynyt, kun en oikein saanut selkeää käsitystä, että olenko kerryttänyt jotain tai olenko edes saanut korvausta. Tuskin .

Huomenna ultra ja saa nähdä millaista vastetta mulla on menopurille.
En ole tutkinut kuitteja näkyykö niistä, mutta omakannasta tai paperireseptistä näkee.
Mene Omakantaan ja resepteihin. Klikkaa resepti auki, ja siinä kohdassa "hoidon laatu" lukee onko sairauden hoitoon vai muuhun.

Unohdin kertoa omat kuulumiset. Maanantaina siirrettiin blasto. Mua ärsyttää sikana mun aivot, koska vaikka kuinka tiedän, että joka ainoa yrityskierto musta tuntuu siltä että nyt on ihan erilainen olo kun yleensä, silti puolet mun aivoista on taas jälleen sitä mieltä että kyllä nyt on tärpännyt. Vaikka tiedän kokemuksesta että kehitän erinäisiä oireita joka kerta.

Toissailtana mua palelsi todella paljon, niin että jouduin hakemaan yöllä viltin päälleni peiton lisäksi. Yleensä mulla käy niin vain kuumeessa. No laskin sen tietty raskausoireeksi ja jostain syystä vasta illalla taivuin mittaamaan itseltäni kuumeen. 37,6, eli flunssassa ollaan. :Grimacing Face: Toivon ettei tästä ole haittaa alkion kiinnittymiselle.
 
En ole tutkinut kuitteja näkyykö niistä, mutta omakannasta tai paperireseptistä näkee.
Mene Omakantaan ja resepteihin. Klikkaa resepti auki, ja siinä kohdassa "hoidon laatu" lukee onko sairauden hoitoon vai muuhun.

Unohdin kertoa omat kuulumiset. Maanantaina siirrettiin blasto. Mua ärsyttää sikana mun aivot, koska vaikka kuinka tiedän, että joka ainoa yrityskierto musta tuntuu siltä että nyt on ihan erilainen olo kun yleensä, silti puolet mun aivoista on taas jälleen sitä mieltä että kyllä nyt on tärpännyt. Vaikka tiedän kokemuksesta että kehitän erinäisiä oireita joka kerta.

Toissailtana mua palelsi todella paljon, niin että jouduin hakemaan yöllä viltin päälleni peiton lisäksi. Yleensä mulla käy niin vain kuumeessa. No laskin sen tietty raskausoireeksi ja jostain syystä vasta illalla taivuin mittaamaan itseltäni kuumeen. 37,6, eli flunssassa ollaan. :Grimacing Face: Toivon ettei tästä ole haittaa alkion kiinnittymiselle.

Oij, kiitos neuvosta! Ja tsemppiä piinailuihin Oireet ja niiden tulkitseminen on kyllä niin hermoja raastavaa!
 
En ole tutkinut kuitteja näkyykö niistä, mutta omakannasta tai paperireseptistä näkee.
Mene Omakantaan ja resepteihin. Klikkaa resepti auki, ja siinä kohdassa "hoidon laatu" lukee onko sairauden hoitoon vai muuhun.
kiitos, en tiennytkään tätä! mulla näkyy kaikki lapsettomuushoitoihin määrätyt lääkkeet olevan merkitty sairauden hoitoon. tosin onhan naisen selittämättölle lapsettomuudelle se oma diagnoosinumeronsakin, eli en tiedä miksi sitä ei voisi käyttää. mut oma kokemus on siis yksityiseltä puolelta ja siellä tämä tuli ihan automaationa.
 
Takaisin
Top