IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Juuri tuota tarkoitin, että milloin uskaltaa hengähtää ja uskoa edes vähän, että raskaus menisi loppuun asti 🥰 Minua jännittää eniten se, että ikäni puolesta keskenmenoriski on aika suuri.

Vertaistuki lienee se paras apu tähän asiaan.

Tällä hetkellä mahaa vähän turvottaa ja pää on vähän kipeä. Maanantaina ultrataan ja katsotaan tilanne 💖
Vertaistuki ja että saa ajatukset keskitettyä johonkin muuhun! Niillä olen itse sinnitellyt maalia kohti.

Viides pistopäivä ja heti kämmäsin. 4 päivää piti pistää 300iu ja tänään viidentenä päivänä 225iu. Huomenna alkaa jarrupiikit. Nyt kuitenkin tuikkasin sen 300iu ja tietenkin pyhät ja kaikki, ettei voi soittaakaan mihinkään. Harmittaa 😟😟😟
Tuskin suurta vahinkoa tulee, varsinkaan noin päin, että tuli ns. liikaa. Mä jotain kasvatteluhormonia ruiskin lattialle tuntemattoman x-määrän (en tajua, mitä ihmettä siinä tapahtui) ja sitten sain vaan ohjeeksi pistää seuraavalla kerralla enemmän (olikohan yksi ylimääräinen pistopäivä...?) ja aika randomilla se lääkäri tämän ohjeen mulle heitti. Että kyllä kaikkia mokia sattuu, maanantaina voit kysellä, että onko vaikutusta, haluavatko ylimääräisen/aikaisemman ultran tms. Yritä olla viikonloppuna asiaa murehtimatta, kun et sille mitään nyt mahda ❤

Tuskin suurta vahinkoa tulee, varsinkaan noin päin, että tuli ns. liikaa. Mä jotain kasvatteluhormonia ruiskin lattialle tuntemattoman x-määrän (en tajua, mitä ihmettä siinä tapahtui) ja sitten sain vaan ohjeeksi pistää seuraavalla kerralla enemmän (olikohan yksi ylimääräinen pistopäivä...?) ja aika randomilla se lääkäri tämän ohjeen mulle heitti. Että kyllä kaikkia mokia sattuu, maanantaina voit kysellä, että onko vaikutusta, haluavatko ylimääräisen/aikaisemman ultran tms. Yritä olla viikonloppuna asiaa murehtimatta, kun et sille mitään nyt mahda ❤
Kiitos kannustavista sanoista 💖 Niin määkin oletin, ettei en voi mitään. Nyt alkaa olla pää kipeä ja hermot kireällä. Ja eilen huomasin, etten saattanut syödä juustoa, mikä on yleensä mun herkkua.

Mä pistin onnistuneessa hoidossa liikaa kahtena päivänä, muistaakseni 50 tai 75 yksikköä. Ja jälkeenpäin vasta tajusin koko asian. Ei siis ollut meillä vaikutusta lopputulokseen, tai mistä tietää jos olikin positiivinen vaikutus :D

Viides pistopäivä ja heti kämmäsin. 4 päivää piti pistää 300iu ja tänään viidentenä päivänä 225iu. Huomenna alkaa jarrupiikit. Nyt kuitenkin tuikkasin sen 300iu ja tietenkin pyhät ja kaikki, ettei voi soittaakaan mihinkään. Harmittaa 😟😟😟
Mäkin komppaan muita ja tuskin nyt kauheeta hallaa tekee, jospa vähän lisätehoa vaan😅 pienempi annos taas vois just hidastaa/vähentää kasvua. Ja jos sulla ei mitää hirveit hypeririskejäkää oo. Toki oman mielenrauhan vuoks kannattaa maanantaina hoitavalta taholta kysäistä. Itteä taas mietityttää ku pienel annoksel lähetää liikenteesee, 150 iu siihe seurantaultraa asti eli 7 tai 8 pistopäivään, et onko riittävä annos. Jos lähtee nahkeesti kasvaa ja vähän.

Hei mikäs oli yleisin kp päivä kun punktio tehdään? Toki on yksilöllistä ja riippuu miten follit kasvaa. Eikös oo siinä kp12-14 paikkeilla?

Mäkin komppaan muita ja tuskin nyt kauheeta hallaa tekee, jospa vähän lisätehoa vaan😅 pienempi annos taas vois just hidastaa/vähentää kasvua. Ja jos sulla ei mitää hirveit hypeririskejäkää oo. Toki oman mielenrauhan vuoks kannattaa maanantaina hoitavalta taholta kysäistä. Itteä taas mietityttää ku pienel annoksel lähetää liikenteesee, 150 iu siihe seurantaultraa asti eli 7 tai 8 pistopäivään, et onko riittävä annos. Jos lähtee nahkeesti kasvaa ja vähän.

Hei mikäs oli yleisin kp päivä kun punktio tehdään? Toki on yksilöllistä ja riippuu miten follit kasvaa. Eikös oo siinä kp12-14 paikkeilla?
Tuo 150 on varmaan aika perus mistä lähdetään, koska täällä aloitettiin samalla. Sitten ultrassa todettiin, että vähän pieniltä näyttää, niin annosta lisättiin 225:een, ja ihan onnistuneesti saatiin punktiossa saalis kerättyä.

En tiedä tuosta kp päivästä, koska täällä tosiaan sammuteltiin munasarjatoiminta ensin ja herätettiin se sitten taas uudestaan käyntiin. Edellisten kuukautisten alusta jos laskisi, niin meillä punktiopäivä oli kp44 😂

Tuo 150 on varmaan aika perus mistä lähdetään, koska täällä aloitettiin samalla. Sitten ultrassa todettiin, että vähän pieniltä näyttää, niin annosta lisättiin 225:een, ja ihan onnistuneesti saatiin punktiossa saalis kerättyä.

En tiedä tuosta kp päivästä, koska täällä tosiaan sammuteltiin munasarjatoiminta ensin ja herätettiin se sitten taas uudestaan käyntiin. Edellisten kuukautisten alusta jos laskisi, niin meillä punktiopäivä oli kp44 😂
Nojuu hyvä kuulls, et lisäannostus sit kuitenki pelasti tilanteen😊 mä oon vähän tämmönen jännittäjä ja pessimisti🙈 juu taitaa olla aika perus lähtöannostus jos amh normaali. Sit just kai isommilla annostuksilla, jos amh matala.

Joo pitikin lisätä, et meinasin et millai lyhyes kaavas😅 mikä teidän saalismäärä muuten olikaan?

Nojuu hyvä kuulls, et lisäannostus sit kuitenki pelasti tilanteen😊 mä oon vähän tämmönen jännittäjä ja pessimisti🙈 juu taitaa olla aika perus lähtöannostus jos amh normaali. Sit just kai isommilla annostuksilla, jos amh matala.

Joo pitikin lisätä, et meinasin et millai lyhyes kaavas😅 mikä teidän saalismäärä muuten olikaan?
Allekirjoitan myös täysin tuon jännittämisen ja pessimismin, mutta kyllä ne lääkärit ilmeisesti aika hyvin osaa noita annoksia hienosäätää, kun nähdään ultrassa, mikä on tilanne. Meillä oli ehkä vähän keskivertoa pienempi saalis, koska endometriooma haittaa toisen munasarjan toimintaa, mutta kuusi munasolua saatiin yhteensä. Tuolta huonommalta puolelta saatiin yksi tai kaksi. Mutta kaikki kuitenkin hedelmöittyivät, joten tilanne on ihan hyvä. Yksi päätyi tuoresiirtoon ja loput pakkaseen: kolme kaksipäiväisenä ja kaksi viisipäiväisenä.

Mulla punktiot tehtiin molemmissa IVF:ssä kp 14.

Ekassa oli annos 150 ja saatiin vaan 7 follia/munasolua. Annoksen lisääminenkään ei olisi auttanut kun ei siellä ollut mitään pieniä kehitteillä vaan kaikki oli hyvin saman kokoisia ja pitkälle kehittyneitä. Eka kerta on usein sellainen kokeilukerta…

Tokalla kerralla annos olikin 225 ja folleja ja munasoluja saatiinkin 20 😂

Mulla ekassa ivf oli 150iu ja sit pelkäsivät hyperiä. Tuli siihen jo toimintaohjeetki, mutta ei onneksi ollut.😅 nyt näissä pistoksissa mulla on 175iu, ultra perjantaina. keräys oli viimeksi kp14

@Monni92 no tilanteeseen nähden teillä sitten oiva saalis kuitenkin ja hyvin lähtivät hedelmöittymään ja kehittymään😊

@Skeptikk0 ja @Toiveikasss vissiin suht yleinen tuo kp14, ja onhan se keskiarvokierron yleinen ovispäiväkin😅 itse toivon hartaasti, et riittäs se yks ivf hoito ja sais siitä sit pakkaseenkin hyvin jos ei tuoresiirrolla onnista. Nyt pitäs osua hoito ajallisesti hyvään saumaankin, kun oon kotona. Helmikuun lopus alkaa harkkarupeama, mikä kestää kesäkuun alkuun, ja niiden aikaan haasteellisempaa on järkkäillä noita. Toki sit pakko jos vaatii sen.

@Juliet92 mulla oli punktio kp 18, lääkkeenä oli synarela, elonva 150mg (viikon kestävä piikki) ja sen jälkeen muistaakseni 5 päivää menopur 300mg.
Pitkä kaava siis.
On kyllä näköjään hyvin yksilöllisiä noi ja annostukset myös. Ja toki sit pitkässä ja lyhyessä kaavassa eroa.

Mielenkiintosta sit nähdä mihin kohtaan se itsellä osuu. Jos nyt olis ollu eilen ovis ni sit osuu tammi/helmikuun vaihteeseen aika todennäklsesti. Jos menkat alkais 19.1 niin kp14 olis 1.2. On tää nurinkurista toivoa menkkoja yli-innokkaana ku yli vuoden toivonu ettei ne ala😅🙈

Tsemppiä ❤️ Ihanaa että teillä alkaa vihdoin hoidot!

Mä en tiedä voiko se vaikutta, kun ovuloin silloin muutenkin myöhään kp 20-26 että jos ne mun munasolut vaan kasvaa hitaasti..
Kiitos❤ vaikka toivoin viimeseen asti luomutärppiä ja itselle ollut henkisesti vaikea asennoitua hoitoihin niin nyt odotan vaan innolla niiden alkua ja hartaasti toivon niiden tuottavan tulosta.

Voihan se olla et oma kypsymistahtikin vaikuttais🤔 itsellä ollut kp12-16 oma ovis ilman mitää apuja.

Mä tässä oon tänään ihmetellyt HUSin ohjeistusta kemiallisen ja seuraavan PASin suhteen. Ohje oli että tarvii olla yksi välikierto, mutta toisaalta heti perään oli ohje että "täytä lomake ei seuraavien (joulu-/tammikuussa alkavien) vaan sitä seuraavien (tammi-/helmikuussa alkavien) kuukautisten alkaessa". Tämä ohje annettu siis 13.12 kun keskenmeno oli verikokeella todettu, ja mulla oli tossa vaiheessa käynnissä (tyhjennys)verenvuoto. Kun mun korvaan tuo tarkempi ohjeistus kuulostaa kahdelta välikierrolta? Tyhjennysvuoto <--> kuukautiset <--> kuukautiset, eikö tuossa nyt ole kaksi välikiertoa?

Miten teillä on nää menny? Laitoin jo HUSille kyselyn että eikö tämä käynnissä oleva (ja toivottavasti ensi viikolla loppuva) kierto ole nyt se yksi toivottu välikierto ja saako nyt ilmoittautua seuraavista menkoista PASiin 🤔

Mä tässä oon tänään ihmetellyt HUSin ohjeistusta kemiallisen ja seuraavan PASin suhteen. Ohje oli että tarvii olla yksi välikierto, mutta toisaalta heti perään oli ohje että "täytä lomake ei seuraavien (joulu-/tammikuussa alkavien) vaan sitä seuraavien (tammi-/helmikuussa alkavien) kuukautisten alkaessa". Tämä ohje annettu siis 13.12 kun keskenmeno oli verikokeella todettu, ja mulla oli tossa vaiheessa käynnissä (tyhjennys)verenvuoto. Kun mun korvaan tuo tarkempi ohjeistus kuulostaa kahdelta välikierrolta? Tyhjennysvuoto <--> kuukautiset <--> kuukautiset, eikö tuossa nyt ole kaksi välikiertoa?

Miten teillä on nää menny? Laitoin jo HUSille kyselyn että eikö tämä käynnissä oleva (ja toivottavasti ensi viikolla loppuva) kierto ole nyt se yksi toivottu välikierto ja saako nyt ilmoittautua seuraavista menkoista PASiin 🤔
mulla viime vuonna kaks km ja molemmat meni juuri niin että tyhjennysvuoto ja sit ”viralliset kuukautiset” oli se välikierto

Muokattu viimeksi:
Takaisin