IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Kiitos Vargynja! :red-heart: Täytyy laittaa sinulle sähköpostia! :smiling-eyes:

@Kaihonkukka Voimia myös sinne, nämä palstat ovat kyllä oiva paikka saada vertaistukea tilanteeseen! Jospa kuitenkin viimeinen alkio olisi se joka tarraisi kiinni! Ja tosiaan ensimmäinen IVF monasti on sitä herättelyä ja lääkkeiden kokeilua niinkuin joku jo ylempänä kommentoi. :Smiling Face With Smiling Eyes:

@siska Paljon onnea piinapäiviin, tulehtan päivittämään miten sujuu! Ja toivon kovasti onnistumista! :red-heart:

Uutta: voi kurjuus tuo kysta! :sad001 Toivottavasti hoidot kuitenkin etenisivät toivotusti! Mikä nyt on tilanne?

@Nurppu Mikä tilanne sinulla? :red-heart: Ja mitenkä olet voinut?

@Syreen Toivottavasti pääsette siirtoon maanantaina, osaan jotenkin samaistua tuntemuksiisi. Mutta eihän se tarvitse kuin sen yhden joka sitten kehittyy vauvaksi asti, toivotaan onnea kuitenkin matkaan!

@Heybaby Siis paljon onnea plussasta!! :red-heart::red-heart: Miten oot voinut?
Morjens! Kiitos kysymästä .@Zero83 ... Meillä kävi, niin että hoitoja saatiin jatkaa vaikka myös kysta kasvoi kokoajan. Punktiossa saatiin kerättyä 4 munasoluja, mutta tuoresiirtoon ei päästy koska mun progestroni arvot (3.4) oli kuulemma liian isot. Pakkaseen saatiin lopulta kaksi hedelmöittynyttä. Nyt sitten välikiertoa odotellessa, ja toivottavasti päästään sitten siirtoon ensi vuoden puolella.

Ivf-suunnittelu Taysissa takana ja on kyllä aika pöyristynyt olo kun hommat eteneekin tosi nopeesti! Seuraavasta kierrosta saan aloittaa piikittelyt, jos kierto alkaa 28.12 tai jälkeen, muuteen loppiaisviikonloppu sotkee kierron. Ja lyhyellä kaavalla, mun alhaisen AMH:n takia. Pistokset suurimmalla 375-annokksella Meriofert lääkkeellä. Lääkehän pitäisi ostaa nyt, harmillisesti loppuvuodesta hintakattoa ajatellen. Ja sit mietityttää, jos en edes pääse aloittamaan vielä ens kierrossa pistelyä😏

Ivf-suunnittelu Taysissa takana ja on kyllä aika pöyristynyt olo kun hommat eteneekin tosi nopeesti! Seuraavasta kierrosta saan aloittaa piikittelyt, jos kierto alkaa 28.12 tai jälkeen, muuteen loppiaisviikonloppu sotkee kierron. Ja lyhyellä kaavalla, mun alhaisen AMH:n takia. Pistokset suurimmalla 375-annokksella Meriofert lääkkeellä. Lääkehän pitäisi ostaa nyt, harmillisesti loppuvuodesta hintakattoa ajatellen. Ja sit mietityttää, jos en edes pääse aloittamaan vielä ens kierrossa pistelyä😏
Kivaa kun etenee nopsaan! Mikä sun AMH on? Meriofert itselleni tuntematon lääke. Just Menopuria menossa ensi vuotta varten hakemaan (1. Ivf:n vika pas) juurikin käänteisesti hintakaton takia. Miksi et voi ostaa lääkettä vasta kun tiedät, pääsetkö pistelemään tämän vuoden puolella?

@Kaihonkukka AMH on 0.2. Me lähdetään joulupäivänä reissuun. Tokihan lääkkeet sais tilattua varmaan toiselle puolelle Suomeakin? 😅 Joku uudempi lääke ilmeisesti toi meille määrätty, ja muissa saatavuusongelmia jos ymmärsin oikein.

Heiiii, minä taas vähän aktivoidun kun alkaa uusi hoito lähestymään. Jollekin ehkä minä muistissa PAS-keskustelun puolelta.

Lyhyesti alkuvuodesta päästiin hoitoihin julkiselle josta kolme blastoa. Tuoresiirrosta ei raskautta, molemmista Pas:eista raskaus keskenmeno kesäkuussa sekä kemiallinen viime kuussa. Nyt tammikuussa saatais ilmoittautua uuteen hoitoon. Täällä oli aikasemmin keskustelua siitä, että missä vaiheessa tutkivat keskenmenoja julkisella, minä pyysin näitten kahden jälkeen ja tänään tuli merkintä maisaan ”toistuvien keskenmenojen selvittelyä ei vielä tarvitse tehdä” eli meillä ei ainakaan nyt kahden jälkeen selvästi tutkita. Samassa merkinnässä lukee ”Rec ja babe kartta tehty” , ymmärtääkö joku näitä lääkäri lyhenteitä ja tietää mitä tämä tarkoittaa? 😄 Maisa merkinnän mukaan, mennään tämäkin hoito lyhyellä kaavalla.
hullua kun vuosi sitten vielä ajattelin, että eiköhän me yhdessä hoidolla selvitä ja nyt odotellaan uuteen hoitoon..
onko täällä muita joka aloittelisi uutta hoitoa?

Hieman myös jännittää miten kierto osuu kun on tuolla ens kuun lopussa menoa niin, että pe ja ma en ole maisemissa niin pääsenkö ollenkaan vielä tammikuussa ilmoittautumaan, minun tuurilla nämä kaks päivää sekoittaa koko kuukauden..

"Babe kartta" tarkoittaa "Babe"-nimisessä tietojärjestelmässä olevaa sähköistä hoitokarttaa lapsettomuushoidoista.

Sori suoraan omanapailuun: täällä oli ekan PAS:n (ja ekan siirron) virallinen testipäivä. Ehdin tossa viikolla paristi testaamaan ja muutama epämääräinen hailu tuli testeihin, vahvin oli tiistaina. Joten oletin kiinnittymisyritykseksi. Tänään kuitenkin edelleen kahdessa eri testissä joku epämääräinen hailu edelleen. Vastasin sitten omapolkuun tulokseksi epäselvä. Testaan varmaan maanantaina uusiksi ja katotaan mitä ne sieltä hus:lta laittaa jatkoiksi. Vuoto ei oo vielä alkanut ainakaan.. nyt vaan toivon että ei oo kohdun ulkoinen ainakaan, vaikka olettaisi viivan edes olevan vähän vahvempi jos semmonen olisi? No, seuraillaan tilannetta 👀

hei! kiitos kun jaoit. en voi olla kysymättä, miten laparoskopia vaikuttaa ivf hoitoon? tarkoitan tuleeko taukoa, tms? itsellä kystatähystys tulossa ja miettii tietysti koska sitten mahdollisesti voisi hoidot alkaa jos kaikki menee hyvin…
Moi! 2 viikkoa saikkua (pari ekaa päivää oli kurjia) ja vajaan 1kk jälkeen hoidot. Jotkut suosittelee välikierron pitämistä, mutta mulla näytti kaikki olevan ok, joten jo seuraavista kuukautisista aloitettiin IVF.
Tsemppiä tähystykseen! Olisi kiva kuulla jos siitä on apua.

Hei, onko kenelläkään täällä kokemusta siitä että hcg olisi ollut todella alhainen mutta siitä kuitenkin kehkeytynyt normaali raskaus? Meillä siirrettiin 30.11 3d alkio lääkkeelliseen kiertoon, testipäivänä 12.12 tuli haaleahko mutta selkeä posi.. kävin 15.12 verikokeessa ja hcg oli vain 22.9 ja nyt menossa tänään uudestaan.. testit eivät ole haalistuneet ollenkaan.. uskaltaako toivoa mitään? Anteeksi sekava teksti.

Hei, onko kenelläkään täällä kokemusta siitä että hcg olisi ollut todella alhainen mutta siitä kuitenkin kehkeytynyt normaali raskaus? Meillä siirrettiin 30.11 3d alkio lääkkeelliseen kiertoon, testipäivänä 12.12 tuli haaleahko mutta selkeä posi.. kävin 15.12 verikokeessa ja hcg oli vain 22.9 ja nyt menossa tänään uudestaan.. testit eivät ole haalistuneet ollenkaan.. uskaltaako toivoa mitään? Anteeksi sekava teksti.
En halua maalailla piruja seinille, mutta minun kohdalla raskaus oli kemiallinen. Toivottavasti sinun kohdalla se kuitenkin on normaali raskaus❤️ seuraava verikoe varmasti kertoo jo aika paljon

Moikka, jännittävissä merkeissä starttasi meillä jouluviikko! Tänään siirrettiin kyytiin 5pv ikäinen blasto, vihdoin ja viimein! 💓 Varmistelin vielä että saahan varmasti ennen testipäivää elää ihan normaaliin tapaan (ollaan menossa to-pe lautailemaan) ja kovasti lääkäri vahvisti että kyllä, tämän jo tiesin mutta jotenkin helpotti että sai itse lääkäriltä vihreän valon

@Tinkerbella oi, nyt tsemppiä sinne ja toivotaan että tarttuu kiinni!

Ja tsempit kaikille muillekin tähän ketjuun!

Päivitellääs vielä tällekin puolelle, että kyllä tuo meidan eka siirto jäi vaan kiinnittymisyritykseksi.. nyt kuitenkin päästään aloittamaan seuraavan PAS:n pistelyt (gonal-f:llä nyt ovis, letrojen sijaan) kp 5, ja eka kontrolliultra vielä ennen uuttavuotta, siirto varmaan menee ensivuoden puolelle :)

Tsemppiä ja onnea matkaan @Tinkerbella 💪❤ Ja kiva että pääsette @siska heti uuteen yritykseen.

Me kävimme tänään suunnittelemassa uutta ivf-kierrosta, luvassa pitkäkaava, vaikka kuulemma Synarelan saatavuudessa tulee olemaan suuria haasteita alkuvuodesta... Ultrassa itselleni uuden lääkärin eka kommentti oli, että "tämä sinun endometrioosisi...". Olin että häh, että ei sellaista ole diagnosoitu, vaikka joskus vähän pohdittukin, mutta tämän lääkärin mukaan oli aivan selkeä, että jotenkin munasarja oli liimautuneet kohtuun tms ja eivät kumpikaan liikkuneet kunnolla ja kohtu oli kysymysmerkin muotoinen jne... Toki aina ollut just runsaat ja kivuliaat menkat, paitsi pillereiden aikana ja sukurasite jne, joten yllätyksenä diagnoosi ei tullut, mutta harmittaa toki. Saattaa vaan entisestään vaikeuttaa tätä prosessia ja muutenkin pahentua vuosien kuluessa...

Oisko teillä kokemuksia tai lisää tietoa aiheesta? Voinko itse huomioida jotain tai vaikuttaa hoitoihin jotenkin? Mitään ultralla näkyviä endometrioomia ei kai ole koskaan ollut. Lisäksi hämmentää, että miten tän taudin diagnosoiminen VOI OLLA NIIN VAIKEAA... Olen käynyt kymmeniä kertoja ultrissa tänäkin vuonna ja todella monilla huippulääkäreillä, jotka erikoistuneet lapsettomuuteen ja silti nyt oli olevinaan aivan selkeä tapaus. Mietin jo voisiko selkeyteen vaikuttaa kierron vaihe (ihan loppu), jossa ei yleensä ultrailla tai syöty progynova-kuuri...?

Osaisko joku täällä kertoa miten raskausviikot lasketaan jos kp 1 oli 29.11 ja PAS 15.12 5 päiväisellä blstolla? Tällä viikolla tullut plussa näkyville😊
Onnittelut plussasta! :red-heart:

Mun ymmärtääkseni PASista alkion iän verran taaksepäin lasketaan hedelmöittymispäivä. Se olisi siten 10.12. ja sen perusteella olisi huomenna 4+0?

@Geenivirhe isosti onnea plussasta!
:red-heart:

Täällä oli raskaustestin päivä tänään ekan IVF tuoresiirron jälkeen ja se oli valitettavasti negatiivinen. Paljon oli erilaisia raskausoireita siirron jälkeen, mutta ehkä ne oli sitten lääkkeistä. Onko muilla ollut niin, että oireita, kuten alavatsaan nipistelyä, rintojen arkuutta ym. on siirron jälkeen noin viikon verran, mutta sitten oireet loppuivat. Pohdin että liittyykö tuo jonkun lääkkeen vaikutusaikaan, vai onko siellä ollut kiinnittymisyritys joka heti tuntuisi tällaisina oireina?

Kaksi alkiota saatiin keräyksestä pakkaseen. Hoitaja äsken soitteli raskaustestin tuloksesta ja yllätykseksi kertoi, että näyttää siltä, että joulusta huolimatta päästään seuraavaksi suoraan PAS yritykseen, eikä väliin tulekaan kiertoa odoteltavaksi. Tämä oli positiivinen uutinen kun etukäteen oli puhe että tulisi kierron verran taukoa.

Mitenkäs @Monni92, joko olette saaneet tulokset?

@Geenivirhe isosti onnea plussasta!
:red-heart:

Täällä oli raskaustestin päivä tänään ekan IVF tuoresiirron jälkeen ja se oli valitettavasti negatiivinen. Paljon oli erilaisia raskausoireita siirron jälkeen, mutta ehkä ne oli sitten lääkkeistä. Onko muilla ollut niin, että oireita, kuten alavatsaan nipistelyä, rintojen arkuutta ym. on siirron jälkeen noin viikon verran, mutta sitten oireet loppuivat. Pohdin että liittyykö tuo jonkun lääkkeen vaikutusaikaan, vai onko siellä ollut kiinnittymisyritys joka heti tuntuisi tällaisina oireina?

Kaksi alkiota saatiin keräyksestä pakkaseen. Hoitaja äsken soitteli raskaustestin tuloksesta ja yllätykseksi kertoi, että näyttää siltä, että joulusta huolimatta päästään seuraavaksi suoraan PAS yritykseen, eikä väliin tulekaan kiertoa odoteltavaksi. Tämä oli positiivinen uutinen kun etukäteen oli puhe että tulisi kierron verran taukoa.

Mitenkäs @Monni92, joko olette saaneet tulokset?
Mulla on ainakin ollut eniten raskausoireita (rintakipu yms) juuri siirron jälkeen (tai jopa ennen riippuen lääkkeistä) ja sitten ne loppu kuin seinään 1-2 viikon jälkeen. Jopa niillä kerroilla kun olen ollut raskaana 😅 eli mulla kyllä lääkkeet aiheuttaa / korostaa niitä.

Tässä raskaudessa oireet palasivat (pahoinvointi yms) vasta rv 9-10 ja rinnat eivät itseasiassa ole vieläkään kipeät vaikka on jo viikko 23 😂

Takaisin