IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Harmi89 Voi itku, kun kävi siullekin näin 😢

Itse vielä odottelen tietoa, että jaksoiko se pallero kasvaa ilman toista tumaa vai kuinka kävi. Ja vaikka yritän ajatella, että ei siitä ole alkioksi, niin toivoa on vaikea sammuttaa.

Ja mitä tulee Fyremadeliin, niin minulle lääkäri sanoi, että kannattaa laittaa vatsaan, koska reiteen se sattuu enemmän. Mutta en tiedä, voisiko se olla yksilöllistä?

Vittu.
Ensiromahduksen jälkeen soitin Ovumialle ja varasin huomiselle lääkäriajan ensikäynnille, jossa suunnitellaan uusi stimulaatio. Toteutetaan yksi hoito tässä välissä yksityisesti itsemaksavina ja ehditään ilmeisesti heti seuraavaan kiertoon!

Hintaa hoidolle tulee n. 3200e kelan jälkeen, mutta prkl, rahaahan se vain on kun unelmista on kyse. Toisaalta saadaan vähän "säästöä", kun tälle vuodelle mulla on jo lääkkeistä maksukatto täynnä, eli niistä ei juurikaan tule kustannuksia.

Nyt sitten tsempit kaikille muille tähän päivään ja tietty tuleviinkin päiviin! 💚💚💚

@Harmi89 rahaa se vaan on!! Oon tosi ilonen teidän puolesta että löyty tuo ratkaisu! Jos olisin ite samassa tilanteessa ja tajuasin että tuokin ratkaisu olis olemassa niin saman olisin tehnyt! Jos voisin mennä ajassa taaksepäin niin olisin todellakin mennyt laittamaan rahat yksityisen tiskiin enkä olisi odottanut tänne asti 🙈

@Harmi89 oon pahoillani! ❤ Toivottavasti tästä seuraavasta kierrosta saatte siirrettävää!

Olen siis raskaana ekan IVF tuoresiirrosta ja nyt tietää, ettei saatu mitään pakkaseen. Pelottaa, että tämäkin menee kesken ja uusi kierros odottaa. Varhaisultrakin on vasta 25.11 ja sillon olis jo 7+3. Pitkät viikot odotella tietoa onko sykettä.

Tässä mietin sellasta, että millonkas sitä nyt voi odottaa menkkojen alkavan? 🤔
Perjantaina oli siis punktio ja sen jälkeen on mennyt cyclokestit. Tänään en sitten enää sitä laittanut, kun ei kerran tarvetta ole. Nyt siis periaatteessa dpo5-6, miten se nyt sitten lasketaankaan punktion jälkeen 🤷‍♀️
Yritin googlata, mutta eihän sieltä mitään vastausta löytynyt. 😅

Tässä mietin sellasta, että millonkas sitä nyt voi odottaa menkkojen alkavan? 🤔
Perjantaina oli siis punktio ja sen jälkeen on mennyt cyclokestit. Tänään en sitten enää sitä laittanut, kun ei kerran tarvetta ole. Nyt siis periaatteessa dpo5-6, miten se nyt sitten lasketaankaan punktion jälkeen 🤷‍♀️
Yritin googlata, mutta eihän sieltä mitään vastausta löytynyt. 😅
Mulla alkoi tiputtelu 10pv punktion jälkeen ja pari päivää tiputeltua alkoi vuoto! Oli siis onnekkaasti muutamaa päivää lyhyempi kierto kuin normaalisti ja muistan ehkä täälläkin lukeneeni, että jollain muulla (joka ei päässyt siirtoon) oli sama 😊

Ihana suunnitelma @Harmi89! ✌️
Rahaahan se vaan on, ja maksukattoa kannattaa hyödyntää nyt koko loppuvuoden ajan (muistakin reseptilääkkeistä 😉)

Mullahan sillon kesäkuussa yksityinen ultralääkäri sanoi että näki noin 8 kpl follireservin yhteensä. Siitä vähän masennuin et noinko jo vuoden sisään loppuu hedelmällisyys.

No oon sit siitä kesäkuusta asti syönyt q10 300mg(no kolme tabua kuitenkin, ja nostin neljään nyt jo ennen stimulaatiokierrosta lokakuun alussa), ja inositolia söin kans enemmän kuin 650mg (vai mikäköhän sen yksikkö oli 😅) niin 6g about joka toinen tai kolmas päivä.

Noiden kahden pitäis vaikuttaa munasolujen tuotantoon ja vaikuttaa suotuisasti niiden laatuun vähentäen kromosomivirheitä. Ja samalla tuo inositoli vaikuttaa myös sokeriaineenvaihduntaan (mulle kun eivät antaneet metformiinia).

Kovasti tsemppiä! 💖 Mä oon just syömässä punktion jälkeen ja vähän vielä tää ajatuksen juoksu lääkkeistä..no ei niin selkeät 😁

Kirjottelen omaa napaa vähän myöhemmin sit, mut kaikki meni hyvin 👍

Hienoa @Kisu83! Sitten vaan lepoa ja sitä kunkin herkkuruokaa, jota ainakin minua kehottivat syömään.

Mitään virallista tietoa kuukautisten alkamisajasta ei näytä löytyvän, mutta kokemuasiantuntijoilla olevan hyvin eripituisia kiertoja päivistä jopa yli kuukauteen. Minua ärsyttää tämä hoidon jälkeinen vuoto, kun ei ollut juuri mitään, sitten ei kahteen päivään mitään, mutta kun oli yhdynnässä, niin jo sieltä löytyi ruskeaa vuotoa ja sitä tuli sitten pieniä määriä pari päivää. Nyt ei taas ole tänään ollut vuotoa, mutta varmaan sitä vielä tulee.

Labrasta eivät ole vieläkään ilmoittaneet mitään, ja alan olla helisemässä.

Muokattu viimeksi:
@Harmi89 voi ei💔 mä niin jännäsin teiän puolesta. Mut hei vau, hienosti repästy ja hieno suunnitelma. Olisin kans noin tehny ja jos mahdollisuus rahallisesti siihen olis. Tuotteliasta toista kierrosta sinne ja alkakoon pian❤

No nyt sain vihdoin tiedon, että ei saatu alkioita pakkaseen. Toisaalta surettaa mut toisaalta oudosti hedelmöittynyt alkio ei välttämättä olisi selvinnyt kuitenkaan. Toivottavasti toisella yrityksellä saadaan edes yksi alkio kokeiluun tai mielellään kaksi, ettei tarvitse tehdä tätä kasvatusta ja kerätystä kolmatta kertaa. En välttämättä jaksaisi.

Tsemppiä kaikille!

No nyt sain vihdoin tiedon, että ei saatu alkioita pakkaseen. Toisaalta surettaa mut toisaalta oudosti hedelmöittynyt alkio ei välttämättä olisi selvinnyt kuitenkaan. Toivottavasti toisella yrityksellä saadaan edes yksi alkio kokeiluun tai mielellään kaksi, ettei tarvitse tehdä tätä kasvatusta ja kerätystä kolmatta kertaa. En välttämättä jaksaisi.

Tsemppiä kaikille!
No voihan 💩!
Mutta samaa mieltä (ja mietin eilen omallakin kohdalla), että toisaalta hyvä tässä vaiheessa kokea alkion surkea kohtalo, kuin sitten myöhemmässä vaiheessa. Niin julmaa kuin se onkin.. 😔

Kyllä me tästä montusta vielä noustaan! 💚

No johan se ny myrkyn taas lykkäs!! 😖

Kävin tänään tosiaan siellä Ovumialla ja sain uudet hoitosuunnitelmat, lähetteet verikokeisiin (vihdoin saan ne AMH- ja ferritiiniarvot!!) sekä kaikki reseptit lääkkeisiin.
Ensikäynti ultrauksineen ja kaikkineen maksoi kelakorvauksen jälkeen 97e.

Kävin tietty heti ostamassa kaikki lääkkeet, ettei jää mitään uupumaan ja saan hyödynnettyä lääkkeiden maksukaton.. Maksoin kaikista lääkkeistä yhteensä 100e ja kuitilta laskin, että kela korvas yli 1600e!!! 😳 Sanoisinko, että huippujuttu!!

Lääkäri vielä varmisti, että maksukatto on täynnä ja myös senkin takia kirjoitti kalliimpaa kahden hormonin lääkettä (Pergoveris), että varmemmin saatais rakkulat kasvamaan.

Nyt pitäisi jo tämä loppukierto syödä estrogeeniä (Zumenon) menkkoihin asti, en vaan muista että miks.. 😅

Mutta sitten siihen myrkkyyn..

Ajelin kotiopäin tyytyväisenä, kunnes tuli mieleen, että voiskos tämän hoitosuunnitelman hyödyntää julkisella, kun kerran uusi hoitosuunnitelma piti Ovumian kanssa tehdä yhteistyössä. Ja kun Ovumia joka tapauksessa hoidot toteuttaa julkisen ostopalveluna..

Sitten tuli mieleen myös, että mitähän julkinen ylipäätään tuumaa siitä, että käydään välissä yksityisellä.. Ja jos saadaan yksityisen ivf-hoidosta alkioita myös pakkaseen (toivottavasti!), niin vuosimaksu pakastukselle on n.500e ja jokainen PAS maksaisi sitten muistaakseni n.1200e..
Eli, mitä tässä nyt kannattaisi tehdä..

Soitin sitten polille ja kätilö meinas, että voi olla ettei julkiselle pääsee enää hoitoihin jos välissä käy yksityisellä.. Ei osannut varmaks sanoo, joten laittoi lääkärille soittoajan, jossa voin asiasta keskustella.

Mutta!! Jos mä nyt alotan lääkkeet, jotka Ovumialta aloitettiin ja lääkäri arveli kuukautisten alkavan maanantaina, jolloin Pergoveriksen pistäminen pitäisi aloittaa tiistaina, niin lääkärin soittoaika on vasta 16.11. keskiviikkona.. Sit jos tuleekin ilmoitus, että ei voida palata julkiselle jos hoidon toteutan ilman heitä, niin piru vie... Sit tää vasta saattaa kalliiksi käydäkin. 😬 Varsinkaan jos ei heti tärppää..

Mutta on tää kyllä aika julmaa ja typerää.. Byrokratian takia asiakkaat ei pääse hoitoihin, jotka joka tapauksessa järjestettäisiin Ovumialla ja heidän kanssaan suunnitellulla hoidolla.
Mä en vaan ymmärrä! 😭

Enkä nyt sitten tiedä, pitäiskö/uskallanko tänään alottaa lääkitystä vai ei! 😖

No johan se ny myrkyn taas lykkäs!! 😖

Kävin tänään tosiaan siellä Ovumialla ja sain uudet hoitosuunnitelmat, lähetteet verikokeisiin (vihdoin saan ne AMH- ja ferritiiniarvot!!) sekä kaikki reseptit lääkkeisiin.
Ensikäynti ultrauksineen ja kaikkineen maksoi kelakorvauksen jälkeen 97e.

Kävin tietty heti ostamassa kaikki lääkkeet, ettei jää mitään uupumaan ja saan hyödynnettyä lääkkeiden maksukaton.. Maksoin kaikista lääkkeistä yhteensä 100e ja kuitilta laskin, että kela korvas yli 1600e!!! 😳 Sanoisinko, että huippujuttu!!

Lääkäri vielä varmisti, että maksukatto on täynnä ja myös senkin takia kirjoitti kalliimpaa kahden hormonin lääkettä (Pergoveris), että varmemmin saatais rakkulat kasvamaan.

Nyt pitäisi jo tämä loppukierto syödä estrogeeniä (Zumenon) menkkoihin asti, en vaan muista että miks.. 😅

Mutta sitten siihen myrkkyyn..

Ajelin kotiopäin tyytyväisenä, kunnes tuli mieleen, että voiskos tämän hoitosuunnitelman hyödyntää julkisella, kun kerran uusi hoitosuunnitelma piti Ovumian kanssa tehdä yhteistyössä. Ja kun Ovumia joka tapauksessa hoidot toteuttaa julkisen ostopalveluna..

Sitten tuli mieleen myös, että mitähän julkinen ylipäätään tuumaa siitä, että käydään välissä yksityisellä.. Ja jos saadaan yksityisen ivf-hoidosta alkioita myös pakkaseen (toivottavasti!), niin vuosimaksu pakastukselle on n.500e ja jokainen PAS maksaisi sitten muistaakseni n.1200e..
Eli, mitä tässä nyt kannattaisi tehdä..

Soitin sitten polille ja kätilö meinas, että voi olla ettei julkiselle pääsee enää hoitoihin jos välissä käy yksityisellä.. Ei osannut varmaks sanoo, joten laittoi lääkärille soittoajan, jossa voin asiasta keskustella.

Mutta!! Jos mä nyt alotan lääkkeet, jotka Ovumialta aloitettiin ja lääkäri arveli kuukautisten alkavan maanantaina, jolloin Pergoveriksen pistäminen pitäisi aloittaa tiistaina, niin lääkärin soittoaika on vasta 16.11. keskiviikkona.. Sit jos tuleekin ilmoitus, että ei voida palata julkiselle jos hoidon toteutan ilman heitä, niin piru vie... Sit tää vasta saattaa kalliiksi käydäkin. 😬 Varsinkaan jos ei heti tärppää..

Mutta on tää kyllä aika julmaa ja typerää.. Byrokratian takia asiakkaat ei pääse hoitoihin, jotka joka tapauksessa järjestettäisiin Ovumialla ja heidän kanssaan suunnitellulla hoidolla.
Mä en vaan ymmärrä! 😭

Enkä nyt sitten tiedä, pitäiskö/uskallanko tänään alottaa lääkitystä vai ei! 😖
Me käytiin kesällä yksi hoitokierto yksityisellä ja alkioiden piti olla loppu että pääsee julkiselle takaisin. Saatiin tosin vain yksi siirtokelpoinen alkio josta raskaus ei alkanut, joten päästiin heti epäonnistuneen siirron jälkeen julkiselle uudelle IVF kierrokselle. Ja jouduttiin tosiaan maksamaan 2kk pakastuksesta se 500€ pakastusmaksu.😬

Me käytiin kesällä yksi hoitokierto yksityisellä ja alkioiden piti olla loppu että pääsee julkiselle takaisin. Saatiin tosin vain yksi siirtokelpoinen alkio josta raskaus ei alkanut, joten päästiin heti epäonnistuneen siirron jälkeen julkiselle uudelle IVF kierrokselle. Ja jouduttiin tosiaan maksamaan 2kk pakastuksesta se 500€ pakastusmaksu.😬
Okei... 🤔 Voi siis olla, että sama homma on täällä.

Ilmeisesti pitää siis päättää, onko valmis maksamaan esim. 10 pakkasukon siirrosta, jos niin paljon niitä siunaantuu.. Tai sit odottaa tammikuulle, että päästään julkisella taas hoitoihin. Tosin lääkkeet olis jo jemmassa 😅

Näh, en tykkää näistä vaihtoehdoista. Voitaisko vaan tehdä kaikki niinkuin minä haluan? 😂

@Harmi89 Myös minun ystäväni on käynyt välillä julkisella, sitten yksityisellä ja taas julkisella. Kyllä se kolmas kierros ainakin pitäisi julkisella saada.

Pahoittelut menetetystä alkiosta💔 ja ihaillen seurasin, miten nousit kuopasta ja laitoit toimeksi! 🤗 Onnea tälle kierrokselle!

Takaisin