@Harmi89 Voih ja äh! Rahajutut on vaikeita, varsinkin kun ei oo tullut lottovoittoa niin ymmärrettävästi pitää miettiä mihin niitä ois järkevää laittaa
Mutta lehmänhermoja nyt tää loppuvuos sulle ja miehelle, otatte vähän kuin loman kannalta nytten ja pianhan se tammikuu sit kuiteskin tulee
Ja @Nurppullakin jänniä hetkiä parin päivän sisään, tsemppiä punktioon!
Toivottavasti myös
@Kefir90 sais hyviä ultrauutisia tiistaina
Ja sit omaa napaa: oon käynyt lueskelemassa ja reaktionappuloita painamassa tässä keskiviikon punktion jälkeen, mut muuten oon ollut T O D E L L A väsynyt
En tiiä johtuuko et en oo yli kahteen viikkoon syönyt rautalisää ku loppui enkä oo päässyt(lue:jaksanut) lähteä kaupasta hakeen, vai voiko 10 munasolun kerääminen aiheuttaa 10 keltarauhasrakkulaa ja siitä johtuu tää outo olo? Maha on turvoksissa ja suoli toimii laiskasti, kauhee nälkä heti aamusta mut sit ku tuntuu et ruoka jämähtää vatsalaukkuun ni tulee ahdistava olo koko loppupäiväks
Kipuja ei kuitenkaan oo, pientä tuikkimista niissä kohdin mistä punktioneulalla lääkäri meni läpi.
Niin, se punktio: en tiiä montako follia kerättiin mut 10 munasolua löytyi yhteensä.
Vasemmalla puolella meinas suolenmutka tulla operoinnin eteen mut sai ujutettua sen ohi. Oikealla puolella sit piti mennä virtsarakon läpi neulalla, mut siitäkin selvisin. Humautusainetta/kipulääkettä sain kolme annosta punktion aikana. Kipeiten kävi ennen operointia kohdunpohjan puuduttaminen mut sekin oli ihan siedettävä ja nopeasti ohi
Ja sit löytyi epäilys hydrosalpinx l.a susp oikeasta munanjohtimesta eli jonkinlainen nestekertymä, jonka haluavat tähystyksessä poistaa koska tutkimusten mukaan se haittaa ensinnäkin ovulointia ja toiseksi vaikuttaa myös muutenkin raskauden jatkumiseen tjsp.
Eli ens viikolla toivottavasti tulis kiireellinen aika omaan keskussairaalaan tähystykseen, ja siitä sit yksien(ehkä?) kuukautisten jälkeen PASsiin. Toivottavasti tekevät julkisella tuon ku 4-kymppiset kolkuttaa Loppiaisena ovella..
Tiiän et Harmille kirjoitin tammikuun tulevan pian: mun kohdalla se tulee ehkä liiankin pian